Bij mij ook. Alleen kon ik het wel gaan ruilen, omdat er 5 jaar garantie op zit.quote:Op maandag 15 september 2008 09:04 schreef Syytön het volgende:
[..]
Bij mij is na anderhalf jaar een zijbalk gescheurd. [ afbeelding ]
Nog wel bruikbaar omdat die balk bij elkaar wordt gehouden door andere balken maar toch. Vind het ook niet echt een mooi bed eigenlijk. Hij kraakt ook, maar niet zo heel erg.
Wat heb je toen gedaan? Die balk meegenomen? Het hele bed? Een foto gemaakt? Of gewoon met je bon gewapperd? En kreeg je een heel nieuw bed of alleen het kapotte onderdeel?quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bij mij ook. Alleen kon ik het wel gaan ruilen, omdat er 5 jaar garantie op zit.
Je kunt met het beschadigde onderdeel en je kassabon naar de winkel gaan. Daar zullen ze het onderdeel omruilen voor een nieuwe.quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:16 schreef Syytön het volgende:
[..]
Wat heb je toen gedaan? Die balk meegenomen? Het hele bed? Een foto gemaakt? Of gewoon met je bon gewapperd? En kreeg je een heel nieuw bed of alleen het kapotte onderdeel?
Ik ga er ook wel naar de klantenservice voor toe denk ik, alleen als ik een compleet bed meekrijg, dat gaat nooit in de auto passen en dan moet ik het weer laten bezorgen.
Balk meegenomen dus. Met bon. En kreeg alleen de balk terug (van een nieuw pakket)quote:Op dinsdag 16 september 2008 08:16 schreef Syytön het volgende:
[..]
Wat heb je toen gedaan? Die balk meegenomen? Het hele bed? Een foto gemaakt? Of gewoon met je bon gewapperd? En kreeg je een heel nieuw bed of alleen het kapotte onderdeel?
Ik ga er ook wel naar de klantenservice voor toe denk ik, alleen als ik een compleet bed meekrijg, dat gaat nooit in de auto passen en dan moet ik het weer laten bezorgen.
Thx voor je reactie! Ziet er op zich wel stevig uit.quote:Op maandag 15 september 2008 23:50 schreef Marc H het volgende:
[..]
en foto van de onderkant van mijn buro:
[ afbeelding ]
Hoewel ik maar een klein bijblad heb bij mijn buro, in plaats van 2 grote bladen, blijft het principe hetzelfde.
Die middenpoot kan handig zijn, maar als je er niet al teveel op wilt zetten, lijkt mij de constructie sterk genoeg zonder. Waarom probeer je het niet zonder?
Nadeel is wel, als je alsnog die middenpoot erop wil zetten, dat je weer het blad moet losschroeven.
Die verbindingsbeugels zitten er niet los bij. Je moet dan het frame met verlenging voor een 60x80 blad kopen, en dan gooi je het frame weg, en gebruik je alleen de beugelsquote:Op dinsdag 16 september 2008 21:17 schreef Res-q het volgende:
[..]
Thx voor je reactie! Ziet er op zich wel stevig uit.
Krijg je zo'n setje om de bladen aan elkaar te zetten er standaard bij? of zit dit alleen bij die kleine bijbladen?
De reden dat ik geen poot in het midden wil is dat je dan niet meer makkelijk van de ene kant van het bureau naar de andere kant kan, en dat zo'n poot dan altijd in de weg zit. Eventueel kan een extra a-poot aan de achterkant wel. Aan de voorkant is niet echt wat ik in gedachten heb.
Gaat dit wel lukken dan? 2,80 is wel een grote afstand...
Kramfors Frasig donkerbruin?quote:Op woensdag 17 september 2008 18:24 schreef flugeltje het volgende:
flugel en IKEA gaan dus écht niet goed samen, had ik vorig jaar al enorm veel problemen met de levering van m'n gekochte spullen (uiteindelijk een levering in drie of vier keer gehad omdat er steeds weer onderdelen misten) nu ben ik in de 'gelukkige' omstandigheid dat ik een Kramfors bank gekocht heb.... Vorige week in de winkel werd me nog vrolijk meegedeeld dat de levertijd 2 weken is en de bank 23 september bij de leverancier geleverd zou worden.....
Vandaag een brief dat de levertijd onbepaald is
Ik dus maar even met de klantenservice bellen, die er niet veel van snapten omdat de leverdatum op 9 oktober stond, maar ik werd doorverbonden. Waar ik vervolgens te horen kreeg dat 9 oktober echt niet klopte en ik meer op november/december moest gaan rekenen!!! Meer mensen die problemen hebben met de levering van de Kramfors? En hoe 'vast' is november/december als levermoment?
Yup de donkerbruine inderdaad. Dit verklaard overigens wel iets meer over de levertijd, vreemd dat ze dat dan niet gewoon in de brief vermelden of bij de klantenservice. Nu ging de levertijd binnen een week ineens van twee weken naar onbepaald, zonder ook maar enige uitleg en dat is vrij irritant.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Kramfors Frasig donkerbruin?
Er waren wat kwaliteitsproblemen op die bank. Nu hebben ze de leverancier die ook voor andere landen produceert op de Nederlandse markt gezet, maar omdat daardoor het productieniveau omhoog gaat verhoogt dat helaas ook tijdelijk de levertijd.
Houdt wel in dat je nu een echt goeie bank hebt, i.p.v. 1 met problemen in het leer.
Mijn collega (leidinggevende banken afdeling) gaf aan mij aan dat de levertijd was verschoven naar 5 weken. Geen idee of dit nog actueel is.quote:Op woensdag 17 september 2008 19:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Yup de donkerbruine inderdaad. Dit verklaard overigens wel iets meer over de levertijd, vreemd dat ze dat dan niet gewoon in de brief vermelden of bij de klantenservice. Nu ging de levertijd binnen een week ineens van twee weken naar onbepaald, zonder ook maar enige uitleg en dat is vrij irritant.
Weet je of november/december wél haalbaar is of zal ik maar op januari/februari gaan gokken? (ik las op de TROS Radarsite iets over eerdere leverproblemen met een andere stof kramfors en daar was de levertijd op een bepaald moment zelfs een half jaar geworden)
Dat weet ik nogquote:Op woensdag 17 september 2008 18:24 schreef flugeltje het volgende:
flugel en IKEA gaan dus écht niet goed samen, had ik vorig jaar al enorm veel problemen met de levering van m'n gekochte spullen (uiteindelijk een levering in drie of vier keer gehad omdat er steeds weer onderdelen misten)
Weet ik ook nog goed ja, nogmaals bedankt voor de hulp destijds. Anders had ik nu waarschijnlijk nog op de bank geslapen. (die ik dus nu ook niet hebquote:Op woensdag 17 september 2008 19:40 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Dat weet ik nog
Alleen nu kan ik je niet meer helpenwel balen dat het wéér een nare ervaring is voor je.
Je moet defecten ontstaan tijdens het transport binnen een redelijke termijn melden. Een jaar later is geen redelijke termijn meer, omdat er bijv. door een tweede verhuizing ook schade kan zijn ontstaan aan jouw kast. Met andere woorden je kunt IKEA verzoeken of zij nog iets voor jou willen doen, maar als je vantevoren nergens op rekent kan het alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Even een vraagje voor de ikea medewerkers: vorig jaar een kast gekocht, eerst verkeerde kleur thuis geleverd gekregen (tof) en paar dagen later de goede kleur binnengekregen. Echter volgens chauffeur wel gevallen tijdens rit, geen schade aan de buitenkant. Bij het in elkaar zetten echter wat hoekjes beschadigd. Ik vond het teveel gedoe om op dat moment achteraan te gaan, waren immers kleine defecten.
Maar nu ga ik binnenkort verhuizen en zou ik die defecten graag wegwerken door nieuwe panelen erin te zetten. Kan ik me nog beroepen op een defect geleverd product of ben ik genoodzaakt nieuwe onderdelen aan te schaffen?
-zelf verzamelen afrekenen bij de kassa en overdragen aan de transporteur (extern bedrijf)quote:Op donderdag 18 september 2008 11:17 schreef zatoichi het volgende:
Hoe werkt het eigenlijk met transport? Reken je eerst bij de kassa je spullen af, en vervolgens lever je ze ergens weer in, of maak je gewoon een bestel lijstje, die reken je af en vervolgens halen zij het voor je uit het magazijn?
Vanavond moet ik er weer eens aan geloven een complete avond Ikea voor anderhalve pax, een bureau, badkamer meubels spiegels ohja en een snijplank(maar die nemen we dan zelf wel eventjes mee)...
DHL's reactiequote:Geachte heer/mevrouw,
ik heb tot op de dag van vandaag nog steeds geen IKEA-catalogus mogen ontvangen.
Is het mogelijk deze alsnog te ontvangen?
Indien dit inderdaad mogelijk is, hierbij mijn adresgegevens:
-knip-
Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
-knip-
ijsmeis d'r reactie van vandaagquote:Geachte -knip-,
Uw e-mail is in goede orde ontvangen.
Aangezien de Ikea catalogus tot 15 september verspreid kan worden, verzoeken wij u vriendelijk ons na die tijd opnieuw te benaderen in het geval u het nog niet heeft ontvangen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en met vriendelijke groeten,
DHL's reactiequote:Geachte heer/mevrouw,
15 september is inmiddels verstreken en toch heb ik nog steeds geen IKEA-gids mogen ontvangen.
Met vriendelijke groet,
-knip-
Grrquote:Geachte -knip-,
Uw e-mail is in goede orde ontvangen.
Vervelend, dat de catalogus niet bij u bezorgd is.
Excuus hiervoor.
U kunt een exemplaar aanvragen via de website: www.ikea.nl
Nou jaaa! Ik heb ook nog steeds geen catalogus ontvangenquote:Op donderdag 18 september 2008 20:19 schreef ijsmeis het volgende:
ijsmeis d'r mail
[..]
DHL's reactie
[..]
ijsmeis d'r reactie van vandaag
[..]
DHL's reactie
[..]
Grr.
Ik heb ook maar even teruggemaild dat niemand in de omgeving hier een catalogus heeft ontvangen en dat ze de bezorger maar eens op de kop moeten geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |