abonnement Unibet Coolblue
pi_61723969
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:13 schreef deliberator het volgende:

[..]

hier

en hier
Bij BOL.com is 't me best onduidelijk wat het pakket nu betreft
en de DVD's bij de metallica store zijn regio 1
pi_61729356
quote:
Op donderdag 18 september 2008 08:59 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Bij BOL.com is 't me best onduidelijk wat het pakket nu betreft
en de DVD's bij de metallica store zijn regio 1
je krijgt bij bol.com 5 schijfjes staat er.. 2 dvd's en 3 cd's

en kun je het niet terug sturen als het niet de goeie is?
We'll never stop, we'll never quit, 'cause we are Metallica!
  donderdag 18 september 2008 @ 13:35:32 #103
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_61730022
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:23 schreef metallicattim het volgende:
Toch vind ik het wel jammer dat ze The New Song niet gebruikt hebben, njah gedeeltelijk maar ik vond de live versie die ze al een tijdje speeld ook best vet, die hadden ze van mij best mogen uitwerken!
Waarom zijn ''New song 1+2'' niet op het nieuwe album uitgebracht, terwijl deze wel live zijn gespeeld? Beetje valse promotie...
Chinese Democracy
pi_61733909
Neuh, gewoon tijdens het schrijven/opnemen van de cd dingen veranderd. Dan waren die nummers op die manier dus niet goed genoeg. Gebeurd heel erg vaak hoor, ook zat andere bands
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 18 september 2008 @ 16:58:09 #105
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61735073
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:42 schreef metallicattim het volgende:
wat ik me nu afvraag, op www.metallicabb.com word 24/7 geklaagd over de soundkwaliteit van het album, clipping, slechte mix etc. etc. Maar ik hoor hier niemand over? Hoe kan dat?

Zelf merk ik ook totaal nix van alle kritiek... de versie die nu uit is, geripped van Guitar Hero III is iedereen lovend over en zou 100x beter zijn dan de CD zelf, maar ik vind het zelfs slechter klinken...

Zouden de europeanen/nederlanders een andere versie hebben gekregen? Lijkt me sterk, toch.
Of zijn mijn oren nou zo audiofoob dat ik het gewoon niet hoor? Maar er word gepraat over dat de CD gewoon niet luisterbaar is en ik heb echt gewoon nergens last van...

Album is KICK ASS goed!!
Het verbaasd me meer dat hier niet geklaagd wordt. Let wel: ik vind het zeker geen slecht album en niet luisterbaar is overdreven, maar de productie is verre van goed.
Mastering is vooral erg slecht, moest blijkbaar hard klinken, maar vooral de drums, die sowieso te nadrukkelijk in de mix zitten, klinken daardoor niet zuiver/brakkig (op een goede denon installatie en op koptelefoon). Bas hoor je dan weer bijna niet (maar dat zijn wel uit het verleden wel gewend). Al met al vind ik dat er hierdoor te weinig "groove" in het geluid zit, het leeft niet erg. Door dit gebrek aan groove vind ik dat bepaalde passages te lang lijken.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61735692
Omdat je kan blijven mierenneuken. Dit album ligt er nu, klaar over. En het zit vol ijzersterke nummers, klinkt geweldig en is een dijk van een Metallica plaat met nummers die zo op de eerste 4 albums konden passen.

Overal hoor je mensen jammeren dat altijd alles in de mastering gladgestreken en overproduced word. Is het een keer niet zo, janken ze weer

Als je op ieder album wat hebt te zeuren ga je lekker zelf artiest/producer worden en maak je het perfecte album. Beetje zeuren om maar wat te zeuren te hebben... maarja, daar zijn Nederlanders nogal goed in de laatste jaren

Gewoon minder zeiken en meer genieten van goede muziek.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_61736027
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:31 schreef Deansensitized het volgende:
Omdat je kan blijven mierenneuken. Dit album ligt er nu, klaar over. En het zit vol ijzersterke nummers, klinkt geweldig en is een dijk van een Metallica plaat met nummers die zo op de eerste 4 albums konden passen.

Overal hoor je mensen jammeren dat altijd alles in de mastering gladgestreken en overproduced word. Is het een keer niet zo, janken ze weer

Als je op ieder album wat hebt te zeuren ga je lekker zelf artiest/producer worden en maak je het perfecte album. Beetje zeuren om maar wat te zeuren te hebben... maarja, daar zijn Nederlanders nogal goed in de laatste jaren

Gewoon minder zeiken en meer genieten van goede muziek.
0 topics op naam. 14.gif
pi_61736058
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:31 schreef Deansensitized het volgende:
Omdat je kan blijven mierenneuken. Dit album ligt er nu, klaar over. En het zit vol ijzersterke nummers, klinkt geweldig en is een dijk van een Metallica plaat met nummers die zo op de eerste 4 albums konden passen.

Overal hoor je mensen jammeren dat altijd alles in de mastering gladgestreken en overproduced word. Is het een keer niet zo, janken ze weer

Als je op ieder album wat hebt te zeuren ga je lekker zelf artiest/producer worden en maak je het perfecte album. Beetje zeuren om maar wat te zeuren te hebben... maarja, daar zijn Nederlanders nogal goed in de laatste jaren

Gewoon minder zeiken en meer genieten van goede muziek.
Je snapt het niet helemaal, he? Geeft niks hoor.

Als dit de ENIGE versie zou zijn, dan zou je kunnen zeggen.. deal with it. Maar nu bekend is geworden dat het album in een simpel computerspelletje geen problemen kent en de CD wel... is dat onacceptabel voor de mensen die geld betaald hebben om de CD in huis te halen.

Daarnaast is het hele argument "wordt zelf producer" zo'n dooddoener.
  donderdag 18 september 2008 @ 18:00:20 #109
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61736244
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:31 schreef Deansensitized het volgende:
Omdat je kan blijven mierenneuken. Dit album ligt er nu, klaar over. En het zit vol ijzersterke nummers, klinkt geweldig en is een dijk van een Metallica plaat met nummers die zo op de eerste 4 albums konden passen.

Overal hoor je mensen jammeren dat altijd alles in de mastering gladgestreken en overproduced word. Is het een keer niet zo, janken ze weer

Als je op ieder album wat hebt te zeuren ga je lekker zelf artiest/producer worden en maak je het perfecte album. Beetje zeuren om maar wat te zeuren te hebben... maarja, daar zijn Nederlanders nogal goed in de laatste jaren

Gewoon minder zeiken en meer genieten van goede muziek.
Doe niet zo simpel man. Wereldband metallica brengt een CD uit, gemaakt met een mega budget en met een wereld producer en hij klinkt gewoon absoluut niet top. En als ze 's werelds grootste metalband claimen zijn mag je ook wat verwachten. Dit heeft niets met overproducen of niet te maken. Moet ik het dan als een braaf schaap kritiekloos slikken en met je meeroepen dat het geniaal klinkt? Jij mag dat vinden, net zo goed als ik recht heb op mijn mening. And Justice for all is bijvoorbeeld een fantastisch album, maar ook die rammelt productioneel.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 18 september 2008 @ 18:03:45 #110
71333 BUG80
Stop making sense
pi_61736301
Of je de problemen met het geluid op deze plaat wel of niet hoort hangt vooral van twee dingen af denk ik:

1) De kwaliteit van je apparatuur
2) In hoeverre je bekend bent met geluidstechniek en waar je op moet letten

Wat betreft punt 2 geldt dus vooral: ignorance = bliss

Het is dat ik niet zoveel met Metallica heb anders zou ik echt pissed zijn. Het resultaat is geluidstechnisch echt amateuristisch.

Afijn, als je niet begrijpt waar iedereen het over heeft moet je dus gewoon blij zijn en lekker van de muziek genieten (ik kan me namelijk goed voorstellen dat fans blij zijn met deze plaat, qua muziek).
pi_61737551
quote:
Op donderdag 18 september 2008 17:50 schreef Opie het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal, he? Geeft niks hoor.

Als dit de ENIGE versie zou zijn, dan zou je kunnen zeggen.. deal with it. Maar nu bekend is geworden dat het album in een simpel computerspelletje geen problemen kent en de CD wel... is dat onacceptabel voor de mensen die geld betaald hebben om de CD in huis te halen.

Daarnaast is het hele argument "wordt zelf producer" zo'n dooddoener.
Ik heb met de CD ook geen problemen hoor. Heb het album twee keer, zowel de gewone als de digipack uit de Coffin, beide klinken als een klok, thuis op de stereo, in de auto, op de hoofdtelefoon, overal waar ik hem in duw.
Bedenk ook even dat ze puur voor de commercie [miljoenen gamers die dat spelletje spelen] dat nummer volledig glad gemastered hebben. En dat verwacht iedereen tegenwoordig/is iedereen gewend, dus klinkt dat automatisch 'beter'.
Ik speel het zelf niet, en daardoor ook niet gehoord, maar je kan er vanuit gaan dat dat het geval is. Net als dat veel bands een single gladstrijken/aanpassen/inkorten [radio edit].

Is wellicht een dooddoener, maar je snapt mijn punt
quote:
Op donderdag 18 september 2008 18:00 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Doe niet zo simpel man. Wereldband metallica brengt een CD uit, gemaakt met een mega budget en met een wereld producer en hij klinkt gewoon absoluut niet top. En als ze 's werelds grootste metalband claimen zijn mag je ook wat verwachten. Dit heeft niets met overproducen of niet te maken. Moet ik het dan als een braaf schaap kritiekloos slikken en met je meeroepen dat het geniaal klinkt? Jij mag dat vinden, net zo goed als ik recht heb op mijn mening. And Justice for all is bijvoorbeeld een fantastisch album, maar ook die rammelt productioneel.
Tuurlijk hoef je dat niet te doen, maar ik vind hem geweldig. Dat hij niet zo erg gladgestreken is doet voor mij niks onder dat het een superplaat is.
Wereldband Metallica maakt de cd's nog altijd vanuit hun oogpunt, dus voornamelijk voor zichzelf [de reden waarom ze ooit als band begonnen zijn]. Als hun dit het best/mooist vinden, wie zijn wij dan ze dood te bekritiseren?
Je word wereld's grootste band vanwege de nummers zelf, vanwege wereldwijde tours waarop je avond na avond arena's met 20.000 man uitverkoopt, vanwege dat je staat waar je voor staat, vanwege dat je je iedere avond volledig geeft op het podium, vanwege dat je al bijna 25 jaar doet wat jezelf wil, vanwege dat je na alle drugs en drank en verliezen van je bassist opstaat, afkicked en doorgaat met keihard ass kicken. Zo word je dat, niet met een kraakhelder gemasterd cd'tje. Het gaat om de echtheid, de muzikaliteit, de passie, de gedrevenheid, en dat hoor je. Op deze en op elk album wat ze gemaakt hebben. Dát vind ik het belangrijkst, en daar zou het in de muziek om moeten draaien. Die platen maken omdat je ze wíl maken, niet omdat je er toevallig 3 miljoen van kan verkopen.

Wederom, ik kraak jullie en jullie mening echt niet af [niet mijn bedoeling in ieder geval], maar er is zoveel meer wat Metallica zo fucking goed maakt dan alleen de cd's die ze uitgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deansensitized op 18-09-2008 19:11:13 ]
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 18 september 2008 @ 19:21:53 #112
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61737897
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:04 schreef Deansensitized het volgende:

lang verhaal
[..]
Natuurlijk is er meer wat een band goed maakt, je hebt me ook niet horen zeggen dat het een slechte cd is, k blijf het alleen vreemd vinden dat Metallica meerdere keren in mijn ogen verkeerde keuzes heeft gemaakt qua productie (justice, st anger en deze).
Je opmerking dat CD's tegenwoordig glad gemastered zijn volg ik niet helemaal, ik vind juist dat er momenteel teveel gestreefd wordt naar volume in plaats van geluidskwaliteit.
Ik had juist van Metallica met Rubin op deze CD een wereldproductie verwacht, zeker ook omdat ze weer voor een in mijn ogen muzikaal aantrekkelijker koers gekozen hebben. Let wel: dan bedoel ik niet dat het een gladde productie moet zijn (Rubin's System of a Down of Slayer producties zijn ook niet glad, maar die vind ik super).
Ik hoop dat het in ieder geval hun eigen keuze is dat het zo klinkt, en ze moeten vooral doen wat ze zelf goed vinden (dat kan ik alleen maar prijzen). Ik blijf in dat geval van mening dat ze hiermee verkeerd gekozen hebben k vind de 5.98$ EP Garage Days re-revisited, die nauwelijks geprodcueerd is bijvoorbeeld veel beter klinken, ik heb liever een wat meer puur/warm geluid.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61738586
quote:
Je opmerking dat CD's tegenwoordig glad gemastered zijn volg ik niet helemaal, ik vind juist dat er momenteel teveel gestreefd wordt naar volume in plaats van geluidskwaliteit.
Dat bedoel ik dus ook, alle dynamiek gaat verloren tegenwoordig.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  vrijdag 19 september 2008 @ 00:29:23 #114
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_61747569
echt mooi dat ik een leek ben, ik weet echt niet wat mensen bedoelen met 'verkeerd geproduceerd' ofzo. Wat moet ik horen, de verkeerde tonen, overgangen, te zachte/harde instrumenten, de verhoudingen ofzo.

Ik weet het niet, ben iig heel blij met het album, en het concert vorige week was fan-tas-tisch
  vrijdag 19 september 2008 @ 09:56:36 #115
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61751634
quote:
Op donderdag 18 september 2008 19:50 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook, alle dynamiek gaat verloren tegenwoordig.
Dat euvel heeft deze cd dus ook.. Maar genoeg daarover, er staan wel een paar erg lekkere nummers op die inmiddels flink in mijn hoofd blijven hangen, dat mag ook gezegd worden.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61752578
Ik kan van iemand de "live shit binge purge:" cd's en dvd's over kopen voor waarschijnlijk ¤35,-. Is dat te duur of is dat een goed prijsje?
pi_61753064
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:34 schreef Exterminator het volgende:
Ik kan van iemand de "live shit binge purge:" cd's en dvd's over kopen voor waarschijnlijk ¤35,-. Is dat te duur of is dat een goed prijsje?
Direct kopen en hem daarna een klap verkopen omdat ie zo'n geweldige live box weg doet....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2008 10:51:33 ]
pi_61754679
een leuke url over de klotenmix van de nieuwe metallica plaat:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113779
pi_61754947
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:51 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Direct kopen en hem daarna een klap verkopen omdat ie zo'n geweldige live box weg doet....
Haha dat sowieso

Maar het betreft dus alleen datgene wat ik beschreef, dus niet de box/extra stuff
  vrijdag 19 september 2008 @ 12:07:51 #120
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61755367
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 11:44 schreef vincent136 het volgende:
een leuke url over de klotenmix van de nieuwe metallica plaat:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113779
leuk om te lezen! Ik ga dit weekend de guitar hero versie proberen te bemachtigen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61759985
Opzich wel aardig dat de klachten voornamelijk in de mix en mastering zitten. Dit betekent dat muzikaal de boel wel snor zit! Toch het belangrijkst.
pi_61760058
Trouwens, er schijnt een versie van het nieuwe album in omloop te zijn die wat anders klinkt door het ontbreken van clipping(what the hell that means). Waar kan je die kopen?
pi_61760243
Clipping is het oversturen van het signaal zodat het gaat vervormen/kraken. Bij gitaren is dat gewenst, dat geeft juist die lekkere distortion, maar als je een cd aan het opnemen/afmixen bent wil je juist niet dat je eindsignaal gaat clippen [dus veel te hard is] waardoor het gaat vervormen en bagger klinkt.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  vrijdag 19 september 2008 @ 15:07:42 #124
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61760775
check dit:

http://www.kinkfm.com/nieuws/293/Doe_de_Metallica_luistertest!

Voor de mensen die de kritiek niet snappen, let vooral eens op het drumgeluid.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61764281
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 15:07 schreef TAV74 het volgende:
check dit:

http://www.kinkfm.com/nieuws/293/Doe_de_Metallica_luistertest!

Voor de mensen die de kritiek niet snappen, let vooral eens op het drumgeluid.
Misschien hebben ze de CD's per ongeluk omgewisseld in de studio
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')