Ik ben zo algemeen omdat je dan gevarieerde antwoorden krijgtquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:03 schreef marshall het volgende:
[..]
Dat is wel heel algemeen, waar ben je naar op zoek dan? Tickets, info over de lokatie, land etc?
Ik zou eerst zelf wat uitzoeken en even de topics doorlezen en dan specifieke vragen stellen.
Even een vraagje van mij, 40L rugzak lijkt me groot genoeg niet? ik wil echt niet teveel meenemen.
Ga me trouwens voordat ik ga een pocket drive halen, http://www.storagedepot.c(...)rage/sc889/p378.aspx zoiets dus![]()
Foz do Iguaçu, maar dat lijkt me logisch...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar op verzoek:
Inderdaad, waar vind ik voordelige tickets?
Tips wat betreft mooie delen, bezienswaardigheden?
Ik kan ook googelen, maar ik vraag hier naar jullie persoonlijke ervaringen en voorkeurenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:03 schreef marshall het volgende:
http://www.travel-amazing-southamerica.com/brazil.html
eerste hit must see brazil op googl. Dus je zou zelf kunnen beginnen met een lijstje en dan vullen wij wel aan oid.
Mwah. Voor bv 30 dollar zit je in Lima al in een net hotel in Miraflores. Je hebt dan geen WiFi, ontbijt en een strijkservice, maar wel een schone kamer, met cable TV en een nette badkamer.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor 25 euro per nacht vind je nergens in Zuid Amerika meer een fatsoenlijk hotel
Beperk je tot een bepaald stuk, reken op een paar interne vluchten en/of trek véél tijd uit. Reizen met de bus is overigens prima te doen, wat ik er (toen) van heb gezien: beste bussen van Zuid-Amerika.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:14 schreef Ripley het volgende:
Ik weet dat ik naar Rio ga om wat mensen daar te bezoeken, maar verder heb ik nog een schone lei. Ik ben niet iemand die alles van tevoren helemaal inroostert en uitstippelt, maar wil graag andermans ervaring in Brazilie horen
maar wat zijn je voorkeuren: stranden, binnenlanden, steden, toeristische gebieden, low budget, ... ?quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik kan ook googelen, maar ik vraag hier naar jullie persoonlijke ervaringen en voorkeuren
Mijn standaard antwoord op de veiligheidsvraag is dat ik 8 maanden als meisje alleen door Zuid-Amerika heb gereisd en dat er alleen een flesje zonnenbrand is gestolen. Op mijn tweede dag terug in Nederland ben ik op klaarlichte dag, in het centrum van Delft (!) door twee gasten op een scooter van mijn hele tas beroofd.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:23 schreef Apoc2003 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met veiligheid? Ik hoor en lees aardig wat verhalen over gestolen tassen/camera/geld maar ik vraag me af in hoeverre dat nou echt zo is. Is Zuid-Amerika nou echt zo gevaarlijk als sommige mensen het doen overkomen? Of kan je met een beetje gezond verstand prima velig rondreizen in je eente?
Ik ben trouwens van plan om een spiegelreflex aan te schaffen, maar vroeg me af of het handig en verstandig is om mee te nemen. Het levert hogere kwaliteit foto's maar het is wel een gesjouw van jewelste natuurlijk, zeker met een extra lens.... Lastig dus.
Over precies 3 maanden ben ik gearriveerd in BA
Ik bén aan "deze kant", als in: Ecuador.quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:59 schreef qwerty_x het volgende:
Hik, wanneer kom je trouwens zelf weer eens deze kant op ?
De caipirinha staat nog steeds koud en op je te wachten.
Wat helpt is als je al een klein beetje voorstudie doet zodat je tijdens de lessen de basis al hebt. Vooral handig als het gaat om grammaticale dingen (heel handig: een klein boekje spaanse grammatica meenemen. Het scheelt heel erg als je de spaansen thermen voor werkwoord, verleden tijd, voorzetsel etc. een beetje kunt duiden).quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:52 schreef Apoc2003 het volgende:
Bedankt voor je tips!
Weet iemand hoeveel tijd je nodig hebt om je een beetje uit te kunnen drukken in het spaans? Ik was van plan om twee weken een normale cursus (20 uur p/w) in Buenos Aires als ik aankom en daarna ergens na een maand of twee in een andere stad nog eens een tijdje. Ik moet er bij zeggen dat ik aardig snel dingen oppak.
2 weken is niet echt veel. Dan wordt het heel minimaal met het communiceren naar anderen toe.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:52 schreef Apoc2003 het volgende:
Bedankt voor je tips!
Weet iemand hoeveel tijd je nodig hebt om je een beetje uit te kunnen drukken in het spaans? Ik was van plan om twee weken een normale cursus (20 uur p/w) in Buenos Aires als ik aankom en daarna ergens na een maand of twee in een andere stad nog eens een tijdje. Ik moet er bij zeggen dat ik aardig snel dingen oppak.
Verder zou ik graag weten hoeveel tijd je ongeveer nodig zou hebben om de mooiste plekken in het uiterste zuiden van Argentinie/Chili te bezoeken. Hierbij bedoel ik dus in ieder geval de Torres del Paine en de Moreno Gletsjer en de overige bezienswaardigheden. Ik ben namelijk van plan om vanaf Puerto Natales de boot te nemen naar Puerto Montt, maar die schijn je wel een tijdje van te voren te moeten reserveren, vandaar...
ecuadorquote:Op zaterdag 22 november 2008 16:04 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik bén aan "deze kant", als in: Ecuador.![]()
Zou er best voor voelen en heb aan het eind van deze trip vier dagen vrij. Krijg echter een beetje problemen als ik die buiten Ecuador ga spenderen...
Ik heb 4 weken Spaans gedaan in Bariloche, met drie weken gastgezin. Daarna halverwege (twee weken geleden) nog een week genomen in Cordoba, ook weer met gastgezin om wat weer te herhalen en weer echt Spaans te spreken - tijdens het backpakken wordt het over het algemeen meestal toch wel engels in de hostels. Ik had echt nul komma nul basis en kan mezelf nu toch echt wel behoorlijk redden. Sowieso wel met dingen vragen, maar ook gewoon gesprekken houden over koetjes en kalfjes. Echt een aanrader, zeker met gastgezin gaat je Spaans met kilometers tegelijk vooruit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:52 schreef Apoc2003 het volgende:
Bedankt voor je tips!
Verder zou ik graag weten hoeveel tijd je ongeveer nodig zou hebben om de mooiste plekken in het uiterste zuiden van Argentinie/Chili te bezoeken. Hierbij bedoel ik dus in ieder geval de Torres del Paine en de Moreno Gletsjer en de overige bezienswaardigheden. Ik ben namelijk van plan om vanaf Puerto Natales de boot te nemen naar Puerto Montt, maar die schijn je wel een tijdje van te voren te moeten reserveren, vandaar...
De W ga ik zeker doen, maar ik kan tot nu toe weinig informatie vinden over hoe dat in z'n werk gaat. Moet je zelf een tent meenemen? En hoe zit het met je backpack, moet je dat ook allemaal meesjouwen? Ik neem aan dat het daar allemaal wel te regelen is tzt?quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
2 weken is niet echt veel. Dan wordt het heel minimaal met het communiceren naar anderen toe.
Je bent in het zuiden soms een beetje afhankelijkheid van de beschikbaarheid van bussen. Vanuit Puerto Natales(de uitvalsbasis voor torres del paine) gaan veel mensen richting het zuiden(Ushuaia) Bussen kunnen dagen van te voren vol zitten. Als je precies weet wanneer je Torres del Paine ingaat en wanneer je weer terug bent en weet wanneer je verder wilt reizen, reserveer een kaartje voordat je torres del paine ingaat. Kan dagen vertraging schelen. de boot vertrekt dacht ik 1 of 2x per week. In veel hostels kunnen ze je helpen met plannen om te zorgen dat je het park kan bezoeken en de boot haalt.
Neem de tijd voor torres del paine. De 'W'' lopen is toch wel het minst eigenlijk. Ik had achteraf gezien er nog meer tijd willen spenderen. Ik vond het fantastisch, al moet je een beetje geluk hebben met het weer. Soms lijken de boekjes je een beetje bang te willen maken voor het park, een goede voorbereiding neemt erg veel ongemakken weg.
Je schijnt in 2 weken een heel aantal hoogtepunten te kunnen bekijken. Ik heb 5 weken in Patagonië gereisd en moest nog eigenlijk teveel dingen skippen, maar misschien ga ik aankomend jaar weer terug. Alles wat mooi is in 1x zien lukt sowieso niet. Pik er de voor jou meest interessante dingen uit en ga die goed bekijken. Het is te mooi om af te raffelen.
Sommigen hebben tent, sommigen niet. Je kan in principe alles huren. Hostels hebben erg veel info. Sommigen geven dagelijks een praatje over het park. info over routes, mogelijkheden. wat niet doen, wat wel. Ik had zelf goed schoeisel mee. tent en spullen om te koken gehuurd en eten ingeslagen. Heb alleen meegenomen wat minimaal nodig was. De rest heb ik achtergelaten in het hostel en later weer opgepikt. Je kan ook slapen in refugee's maar is veel duurder en ik vind alles zelf bij je dragen en regelen wel zo leuk.quote:Op maandag 24 november 2008 11:46 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
De W ga ik zeker doen, maar ik kan tot nu toe weinig informatie vinden over hoe dat in z'n werk gaat. Moet je zelf een tent meenemen? En hoe zit het met je backpack, moet je dat ook allemaal meesjouwen? Ik neem aan dat het daar allemaal wel te regelen is tzt?
De trip in Torres Del Paine was er voor mij toch wel 1. Het blijft erg geluk hebben met het weer en dus wat je kan zien, maar ik vond het super. een paar weken later zat ik rond Uyuni en dat was ook fantastisch. zo zijn er in argentinie ook veel fantastische plekken en evonturen die je kan meemaken. Lastig om iets als echt hoogtepunt te zienquote:Krijg er steeds meer zin in, zeker nu ik ook bezig ben met praktische zaken als m'n kamer onderverhuren, verzekeringen afsluiten en dat soort zaken. Helaas komt het afscheid van m'n vriendin ook steeds dichterbij, maar gelukkig gaan we proberen halverwegen ergens te meeten (ze loopt dan stage op aruba).
Wat zijn voor jullie allemaal de absolute hoogtepunten trouwens?
Hik, zou je in dit topic ook dit antwoord kunnen geven? Denk dat het betrouwbaarder overkomt dan wanneer ik alleen maar verwijs naar ´die en die gingen ook alleen´quote:Op donderdag 20 november 2008 13:41 schreef Hik het volgende:
Mijn standaard antwoord op de veiligheidsvraag is dat ik 8 maanden als meisje alleen door Zuid-Amerika heb gereisd en dat er alleen een flesje zonnenbrand is gestolen. Op mijn tweede dag terug in Nederland ben ik op klaarlichte dag, in het centrum van Delft (!) door twee gasten op een scooter van mijn hele tas beroofd.![]()
Moraal van het verhaal: ehm...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |