Iemand die slecht te been is gaat met het OV?quote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef reem het volgende:
Ik vind het gewoon frappant dat iedereen het hier maar goedvindt dat een buslijn een bepaalde wijk niet meer aandoet omdat er problemen zijn met groepen marokkaanse jongeren. En dat het niet rijden op die wijk dan maar moet "want zo zullen ze hun lesje wel leren". Dat je daarmee veel mensen treft die niet goed ter been zijn of anderzins afhankelijk zijn van het OV is toch niet belangrijk, want het zijn "Riffers". Welke verantwoordelijkheid heeft in godsnaam een willekeurige inwoner van die wijk wat betreft het gedrag van die jongeren? Natuurlijk, de ouders van het reltuig kun je er op aanspreken... Maar voor de rest is het toch niet de schuld van die mensen? En die ontneem je nu hun OV.
quote:Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het relativeren, want de Nederlanders doen het ook
iedereen weet dat het om een kleine groep asociale allochtonen gaat
In het oosten van het land zijn nog genoeg Nederlandse volksbuurten en daar hebben bepaalde vriend(inn)en van mij op een minder fijne manier mee kennis mogen maken. Ze zijn gewoon in elkaar geslagen door lokaal tuig (in afzonderlijke situaties).quote:Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hij weet echt niet waar hij het over heeft.
Ten eerste Nederlandse volksbuurten zijn er bijna niet meer, ten tweede kan ik daar gewoon doorheen lopen zonder problemen.
Niemand houd je tegen om zelf een chauffeur te worden en zelf door die wijk te rijdenquote:Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef reem het volgende:
Ik vind het gewoon frappant dat iedereen het hier maar goedvindt dat een buslijn een bepaalde wijk niet meer aandoet omdat er problemen zijn met groepen marokkaanse jongeren. En dat het niet rijden op die wijk dan maar moet "want zo zullen ze hun lesje wel leren". Dat je daarmee veel mensen treft die niet goed ter been zijn of anderzins afhankelijk zijn van het OV is toch niet belangrijk, want het zijn "Riffers". Welke verantwoordelijkheid heeft in godsnaam een willekeurige inwoner van die wijk wat betreft het gedrag van die jongeren? Natuurlijk, de ouders van het reltuig kun je er op aanspreken... Maar voor de rest is het toch niet de schuld van die mensen? En die ontneem je nu hun OV.
gewoon in elkaar geslagen? dat geloof ik niet. ik trek eigenlijk alles in twijfel bij jouw posts.quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef reem het volgende:
[..]
In het oosten van het land zijn nog genoeg Nederlandse volksbuurten en daar hebben bepaalde vriend(inn)en van mij op een minder fijne manier mee kennis mogen maken. Ze zijn gewoon in elkaar geslagen door lokaal tuig (in afzonderlijke situaties).
Asielzoekerscentrum in de buurt toevallig?quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef reem het volgende:
[..]
In het oosten van het land zijn nog genoeg Nederlandse volksbuurten en daar hebben bepaalde vriend(inn)en van mij op een minder fijne manier mee kennis mogen maken. Ze zijn gewoon in elkaar geslagen door lokaal tuig (in afzonderlijke situaties).
Nederlandse volksbuurten?quote:Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef reem het volgende:
Natuurlijk is het ook te belachelijk voor woorden dat je als inwoner van dit land niet door bepaalde wijken kunt. En dat is niet alleen het geval in wijken met veel allochtonen, maar ook in bepaalde nederlandse volksbuurten. Daar dient net zo hard wat aan gedaan te worden. Maar dat neemt niet weg dat het wegnemen van het OV onder het mom van "ja, je jongere buurtgenoten hebben t verpest" daarmee te rechtvaardigen is.
Hmm okay, nou hier zijn de volksbuurten bijna allemaal niet meer bewoont door Nederlanders(klein gedeelte nog wel)quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef reem het volgende:
[..]
de doelstelling van deze stakingsactie is om duidelijk te maken dat het zo niet langer kan. dat zie je bij elke staking. laten rijden is alsof die prinsjes weer het gevoel krijgen gewonnen te hebben. terwijl ze eindelijk eens moeten inzien dat hun gedrag ook grenzen moet kennen. en zo erg is het toch niet om een keer de fiets te pakken voor het goede doel?quote:Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef reem het volgende:
Als die chauffeurs goed beschermd gaan worden kan er toch gewoon weer op die wijk gereden worden?
Waar in het oosten precies? Ik kom uit Enschede, en daar heb je net zo veel allochtonen als hier in den haag, en net zo min nog echte nederlandse volksbuurten.quote:Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef reem het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Politieagent op de bus? Pistool meegeven aan chauffeur?quote:Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef reem het volgende:
Als die chauffeurs goed beschermd gaan worden kan er toch gewoon weer op die wijk gereden worden?
nee hij wil een stadswacht mee laten reizen.quote:Op zondag 14 september 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Politieagent op de bus? Pistool meegeven aan chauffeur?
In Tilburg waren ze iig van plan de chauffeur af te schermen dmv plexiglas.quote:Op zondag 14 september 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen? Politieagent op de bus? Pistool meegeven aan chauffeur?
Dus weer extra geld ervoor uittrekken?quote:Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef reem het volgende:
geef eens namen van wijken en data van incidenten. kijken of ik het terug kan vinden, want volgens mij loop je uit je nek te lullen omdat je een soort van punt wil maken.quote:Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef reem het volgende:
Arnhem/Nijmegen
Pas op!!!quote:Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hij wil een stadswacht mee laten reizen.
en de reizigers? iedereen onder een plexiglaskoepeltje?quote:Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef reem het volgende:
[..]
In Tilburg waren ze iig van plan de chauffeur af te schermen dmv plexiglas.
dat mag de stadswacht niet hebbenquote:Op zondag 14 september 2008 21:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Pas op!!!
Ik hou je staande![]()
En anders spuit ik met mn pepperspray.
Zo'n Melkertbaner?quote:Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hij wil een stadswacht mee laten reizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |