abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 21:31:37 #276
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61630744
Veel boetes na politiecontrole in treinen
Uitgegeven: 14 september 2008 13:47
Laatst gewijzigd: 14 september 2008 14:40

DEN HAAG - De Spoorwegpolitie heeft de afgelopen drie nachten tijdens extra controles in de treinen tussen Rotterdam en Den Haag 170 bekeuringen uitgeschreven.

Bovendien werden dertien personen aangehouden. Dat heeft de politie zondag gemeld. Doel van de actie was de overlast in de trein te verminderen.

Twaalf agenten in burger en een hond kwamen in actie in de treinen en op perrons. Elf personen werden in de trein aangehouden voor onder meer belediging, niet kunnen legitimeren en het niet meewerken aan een controle.

Roken

Twee personen werden aangehouden omdat ze nog een straf moesten uitzitten. De bekeuringen werden onder meer uitgeschreven voor geluidsoverlast, roken in de trein, voeten op de bank en hinderen van treinpersoneel.

Veertien reizigers kregen een bon omdat ze drank dronken in de stations en op perrons. Tijdens de actie betrapte NS-personeel zestig reizigers zonder kaartje.

Hond

Doordat de agenten een hond bij zich hadden, werd voorkomen dat de situatie soms uit de hand liep. De politie gaat de komende tijd 's nachts meer controleren tussen Rotterdam en Den Haag en andere nachtlijnen.

(c) ANP

hét idee is dus gewoon om een hond in de bus te zetten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61630814
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef reem het volgende:
Ik vind het gewoon frappant dat iedereen het hier maar goedvindt dat een buslijn een bepaalde wijk niet meer aandoet omdat er problemen zijn met groepen marokkaanse jongeren. En dat het niet rijden op die wijk dan maar moet "want zo zullen ze hun lesje wel leren". Dat je daarmee veel mensen treft die niet goed ter been zijn of anderzins afhankelijk zijn van het OV is toch niet belangrijk, want het zijn "Riffers". Welke verantwoordelijkheid heeft in godsnaam een willekeurige inwoner van die wijk wat betreft het gedrag van die jongeren? Natuurlijk, de ouders van het reltuig kun je er op aanspreken... Maar voor de rest is het toch niet de schuld van die mensen? En die ontneem je nu hun OV.
Iemand die slecht te been is gaat met het OV?
Daarnaast moet je wel ergens grenzen gaan leggen.
Als ze gewoon blijven rijden is het uitzicht op een oplossing kilometers ver. Zo werkt dat gewoon. Er gebeurt gewoon geen zak totdat je zelf actie onderneemt. Klacht indienen is al lang niet meer voldoende.

Iemand die slecht te been is kan ook een taxi nemen. Desnoods worden die kosten verhaald op het tuig.
Maar het is een kwestie van tijd voordat er iets escaleert in zo'n bus en daar moet gewoon wat aan gebeuren.
pi_61630826
Kutalgerijnen!
The ..... captured the area in the 5th century AD and left behind a number of blonde, blue-eyed .
pi_61630839
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het relativeren, want de Nederlanders doen het ook
iedereen weet dat het om een kleine groep asociale allochtonen gaat

Juist!

Iedereen weet toch dat het stiekum een rondreizend rariteiten circus is wat die rottigheid uitspookt?

Zou alleen dan graag een programma willen hebben wanneer hun tournee Zoetermeer aandoet.
  zondag 14 september 2008 @ 21:35:17 #280
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_61630876
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij weet echt niet waar hij het over heeft.

Ten eerste Nederlandse volksbuurten zijn er bijna niet meer, ten tweede kan ik daar gewoon doorheen lopen zonder problemen.
In het oosten van het land zijn nog genoeg Nederlandse volksbuurten en daar hebben bepaalde vriend(inn)en van mij op een minder fijne manier mee kennis mogen maken. Ze zijn gewoon in elkaar geslagen door lokaal tuig (in afzonderlijke situaties).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61630878
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:23 schreef reem het volgende:
Ik vind het gewoon frappant dat iedereen het hier maar goedvindt dat een buslijn een bepaalde wijk niet meer aandoet omdat er problemen zijn met groepen marokkaanse jongeren. En dat het niet rijden op die wijk dan maar moet "want zo zullen ze hun lesje wel leren". Dat je daarmee veel mensen treft die niet goed ter been zijn of anderzins afhankelijk zijn van het OV is toch niet belangrijk, want het zijn "Riffers". Welke verantwoordelijkheid heeft in godsnaam een willekeurige inwoner van die wijk wat betreft het gedrag van die jongeren? Natuurlijk, de ouders van het reltuig kun je er op aanspreken... Maar voor de rest is het toch niet de schuld van die mensen? En die ontneem je nu hun OV.
Niemand houd je tegen om zelf een chauffeur te worden en zelf door die wijk te rijden
  zondag 14 september 2008 @ 21:36:00 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61630893
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:35 schreef reem het volgende:

[..]

In het oosten van het land zijn nog genoeg Nederlandse volksbuurten en daar hebben bepaalde vriend(inn)en van mij op een minder fijne manier mee kennis mogen maken. Ze zijn gewoon in elkaar geslagen door lokaal tuig (in afzonderlijke situaties).
gewoon in elkaar geslagen? dat geloof ik niet. ik trek eigenlijk alles in twijfel bij jouw posts.
pi_61630900
quote:

[..]

Asielzoekerscentrum in de buurt toevallig?
pi_61630911
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:27 schreef reem het volgende:
Natuurlijk is het ook te belachelijk voor woorden dat je als inwoner van dit land niet door bepaalde wijken kunt. En dat is niet alleen het geval in wijken met veel allochtonen, maar ook in bepaalde nederlandse volksbuurten. Daar dient net zo hard wat aan gedaan te worden. Maar dat neemt niet weg dat het wegnemen van het OV onder het mom van "ja, je jongere buurtgenoten hebben t verpest" daarmee te rechtvaardigen is.
Nederlandse volksbuurten?
Wijs er eens één aan? Ik heb er al jaren geen meer gezien.
  zondag 14 september 2008 @ 21:37:23 #285
14509 reem
pi_61630943
Als die chauffeurs goed beschermd gaan worden kan er toch gewoon weer op die wijk gereden worden?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61630967
quote:

[..]

Hmm okay, nou hier zijn de volksbuurten bijna allemaal niet meer bewoont door Nederlanders(klein gedeelte nog wel)
  zondag 14 september 2008 @ 21:39:23 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631004
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:37 schreef reem het volgende:
Als die chauffeurs goed beschermd gaan worden kan er toch gewoon weer op die wijk gereden worden?
de doelstelling van deze stakingsactie is om duidelijk te maken dat het zo niet langer kan. dat zie je bij elke staking. laten rijden is alsof die prinsjes weer het gevoel krijgen gewonnen te hebben. terwijl ze eindelijk eens moeten inzien dat hun gedrag ook grenzen moet kennen. en zo erg is het toch niet om een keer de fiets te pakken voor het goede doel?
pi_61631016
quote:

[..]

Waar in het oosten precies? Ik kom uit Enschede, en daar heb je net zo veel allochtonen als hier in den haag, en net zo min nog echte nederlandse volksbuurten.

Wat er zeerzeker niet gebeurd is wat je in dit topic leest.
  zondag 14 september 2008 @ 21:39:56 #289
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61631028
quote:
Hoe wil je dat doen? Politieagent op de bus? Pistool meegeven aan chauffeur?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 14 september 2008 @ 21:40:24 #290
14509 reem
pi_61631040
Arnhem/Nijmegen
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 14 september 2008 @ 21:40:43 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631051
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:

[..]

nee hij wil een stadswacht mee laten reizen.
  zondag 14 september 2008 @ 21:41:04 #292
14509 reem
pi_61631055
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:39 schreef Scaurus het volgende:

[..]

In Tilburg waren ze iig van plan de chauffeur af te schermen dmv plexiglas.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61631061
quote:
Dus weer extra geld ervoor uittrekken?
Het moet maar een keer afgelopen zijn, ze bedenken maar iets waardoor ze het de volgende keer uit hun hoofd laten zodat de chauffeur gewoon zn werk kan doen zonder bescherming.
  zondag 14 september 2008 @ 21:41:46 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631080
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef reem het volgende:
Arnhem/Nijmegen
geef eens namen van wijken en data van incidenten. kijken of ik het terug kan vinden, want volgens mij loop je uit je nek te lullen omdat je een soort van punt wil maken.
  zondag 14 september 2008 @ 21:42:12 #295
14509 reem
pi_61631096
Politie die wijken insturen kost ook extra geld. Dat het extra geld kost is geen reden om het niet te doen lijkt me.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_61631100
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Pas op!!!
Ik hou je staande
En anders spuit ik met mn pepperspray.
  zondag 14 september 2008 @ 21:42:47 #297
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631117
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef reem het volgende:

[..]

In Tilburg waren ze iig van plan de chauffeur af te schermen dmv plexiglas.
en de reizigers? iedereen onder een plexiglaskoepeltje?
pi_61631118
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef reem het volgende:
Arnhem/Nijmegen
Je komt dus uit Nijmegen, dat verklaart een hoop.
  zondag 14 september 2008 @ 21:43:12 #299
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61631133
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Pas op!!!
Ik hou je staande
En anders spuit ik met mn pepperspray.
dat mag de stadswacht niet hebben
  zondag 14 september 2008 @ 21:44:06 #300
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_61631166
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Zo'n Melkertbaner?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')