Kun je doen, alleen jammer dat er om de hoek nog 10 supermarkten zijn waar ze ook melk verkopen. Slecht voorbeeld dus.....quote:Op zondag 14 september 2008 13:21 schreef Sapstengel het volgende:
Ik ga morgen alle pakken melk uit de supermarkt opkopen en dan voor de deur voor het dubbele verkopen.
Exact, dit is iemand die het begrijpt.quote:Op zondag 14 september 2008 13:27 schreef 700MB het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom iemand die 'een grotere liefhebber/fan' is meer recht zou hebben om naar een concert te gaan dan iemand die dat niet is. Genoeg mensen die er liever wat meer geld voor betalen zodat ze niet een hele dag en een nacht voor een of andere muf verkoopkantoor hoeven te gaan liggen. Dat is om een heleboel verschillende redenen niet voor iedereen mogelijk om te doen - en al helemaal niet als je graag naar concerten gaat maar je daarvoor elke week zo een nacht zou moeten doorbrengen. Als anderen voor jou het werk doen mag daar best wat tegenoverstaan.
Ik ga naar een klein dorp waar maar 1 supermarkt is.quote:Op zondag 14 september 2008 14:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kun je doen, alleen jammer dat er om de hoek nog 10 supermarkten zijn waar ze ook melk verkopen. Slecht voorbeeld dus.....
Wat een onzin. Als die lui niet de kaartjes opkopen kunnen de gewone mensen het ook gewoon wat later kopen. Er is geen enkele reden waarom je tussenhandelaars zou moeten belonen voor iets wat in de eerste plaats niet nodig is.quote:Op zondag 14 september 2008 13:27 schreef 700MB het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom iemand die 'een grotere liefhebber/fan' is meer recht zou hebben om naar een concert te gaan dan iemand die dat niet is. Genoeg mensen die er liever wat meer geld voor betalen zodat ze niet een hele dag en een nacht voor een of andere muf verkoopkantoor hoeven te gaan liggen. Dat is om een heleboel verschillende redenen niet voor iedereen mogelijk om te doen - en al helemaal niet als je graag naar concerten gaat maar je daarvoor elke week zo een nacht zou moeten doorbrengen. Als anderen voor jou het werk doen mag daar best wat tegenoverstaan.
Precies. Die handelaars moeten gewoon opflikkeren als je het mij vraagt.quote:Op zondag 14 september 2008 15:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als die lui niet de kaartjes opkopen kunnen de gewone mensen het ook gewoon wat later kopen. Er is geen enkele reden waarom je tussenhandelaars zou moeten belonen voor iets wat in de eerste plaats niet nodig is.
Doe maar. Niemand die je tegen gaat houden hoor.quote:Op zondag 14 september 2008 14:38 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ga naar een klein dorp waar maar 1 supermarkt is.
De echte liefhebber gaat gewoon in de rij liggen, ongeacht wat voor tijdstip. Handelaars hebben het recht om zoveel kaartjes te kopen als ze kunnen. Als ze die vervolgens door willen verkopen en er zijn afnemers voor, waarom zou je ze dan tegen houden?quote:Op zondag 14 september 2008 15:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als die lui niet de kaartjes opkopen kunnen de gewone mensen het ook gewoon wat later kopen. Er is geen enkele reden waarom je tussenhandelaars zou moeten belonen voor iets wat in de eerste plaats niet nodig is.
Jij mag je kaartje toch ook verkopen als je zelf niet gaat? Wat ze hiermee bedoelen is dat bedrijven geen kaarten mogen kopen en die gaan verkopen. Als ik als particulier 10 kaartjes koop en die ga verkopen is er geen mens die me tegen kan houden.quote:Op zondag 14 september 2008 15:57 schreef opgebaarde het volgende:
Kaartjes mag je toch helemaal neit verhandelen?
Staat toch achterop het kaartje, bij de (algemene) voorwaarden? Ik snap niet dat er niks tegen gedaan wordt of kan worden
En dat is juist het probleem. Een optreden levert geld op voor de band en voor de zaal, tenminste zo hoort het.quote:Op zondag 14 september 2008 16:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij mag je kaartje toch ook verkopen als je zelf niet gaat? Wat ze hiermee bedoelen is dat bedrijven geen kaarten mogen kopen en die gaan verkopen. Als ik als particulier 10 kaartjes koop en die ga verkopen is er geen mens die me tegen kan houden.
Als je die 80 euro er niet voor over hebt ben je dus ook geen ontzettende fan. En eens in de 2 weken een site checken zegt ook al genoeg. De echte liefhebber weet tot op de minuut nauwkeurig wanneer die kaarten in de verkoop gaan en ligt dan in de rij.quote:Op zondag 14 september 2008 16:30 schreef Desunoto het volgende:
Bekijk het eens op deze manier..
Je bent ontzettend fan van 10 verschillende artiesten (of groepen) die je allemaal wel een keer live wilt zien. Je kijkt per artiest gemiddeld eens in de 2 weken op hun officiële website om te zien of ze toevallig nog een concert in Nederland gepland hebben. Op een gegeven moment kom je erachter dat één van je favorieten een concert geeft over 3 maanden, en dat de verkoop vorige week al begonnen is omdat je het over het hoofd hebt gezien of de kaartverkoop snel gestart is na de aankondiging. Kaartjes zijn 40 euro, MAAR ja, dan kom je erachter dat de goede plaatsen en voorste rijen allemaal al uitverkocht zijn. Zoek je op internet, zie je die kaartjes voor 80 euro per stuk aangeboden door andere mensen die er alleen geld mee willen verdienen ten koste van jou!! Leuk? Nee.
Dat doet het nog steeds, de kaartjes worden nog steeds eerlijk gekocht bij een erkend verkooppunt.quote:Op zondag 14 september 2008 16:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En dat is juist het probleem. Een optreden levert geld op voor de band en voor de zaal, tenminste zo hoort het.
En dat is omdat? Kaartjes zijn landelijk overal verkrijgbaar. Als jij te lui bent om in de rij te liggen dan moet je dat niet aan een ander verwijten.quote:Op zondag 14 september 2008 16:53 schreef BdR het volgende:
En die vergelijkingen met "vrije handel" slaan nergens op. De verkoop van kaartjes voor een concert of een ander eenmalige gebeurtenis is niet te vergelijken met de verkoop van willekeurig algemeen verkrijgbaar product.
Het één heeft niks met het andere te maken.quote:Op zondag 14 september 2008 16:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat is omdat? Kaartjes zijn landelijk overal verkrijgbaar. Als jij te lui bent om in de rij te liggen dan moet je dat niet aan een ander verwijten.
Dat is dus geen argument.....quote:Op zondag 14 september 2008 16:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het één heeft niks met het andere te maken.
Omdat kaartjes geen homogene producten zijn. Kaartjes voor Stevie Wonder in Ahoy op 14 september zijn niet te vergelijken met kaartjes voor Najib Amhali op 2 oktober in Luxor, om maar wat te noemen.quote:Op zondag 14 september 2008 16:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat is omdat? Kaartjes zijn landelijk overal verkrijgbaar. Als jij te lui bent om in de rij te liggen dan moet je dat niet aan een ander verwijten.
De totale vraag naar kaartjes is veel groter dan het totale aanbod ervan, ook als je de handelaren niet meerekent. Als er geen handelaren zijn moeten de mensen die van een handelaar kaartjes gaan kopen dus zelf in de rij gaan staan. Als ze dat niet doen hebben ze nog steeds geen kaartje. Gevolg: er zijn precies net zoveel mensen die geen kaartje hebben.quote:Op zondag 14 september 2008 15:42 schreef stbabylon het volgende:
Het mag wel omdat de algemene voorwaarden in een dergelijke situatie dat niet zomaar mogen verbieden.quote:Op zondag 14 september 2008 15:57 schreef opgebaarde het volgende:
Kaartjes mag je toch helemaal neit verhandelen?
Staat toch achterop het kaartje, bij de (algemene) voorwaarden? Ik snap niet dat er niks tegen gedaan wordt of kan worden
Halfvolle en volle melk is ook niet hetzelfde, en dus?quote:Op zondag 14 september 2008 17:03 schreef BdR het volgende:
Omdat kaartjes geen homogene producten zijn. Kaartjes voor Stevie Wonder in Ahoy op 14 september zijn niet te vergelijken met kaartjes voor Najib Amhali op 2 oktober in Luxor, om maar wat te noemen.
Het verdienen is niet ten koste van jou, het is ten voordele van hen. Dat is een groot verschil.quote:Op zondag 14 september 2008 16:30 schreef Desunoto het volgende:
Bekijk het eens op deze manier..
Je bent ontzettend fan van 10 verschillende artiesten (of groepen) die je allemaal wel een keer live wilt zien. Je kijkt per artiest gemiddeld eens in de 2 weken op hun officiële website om te zien of ze toevallig nog een concert in Nederland gepland hebben. Op een gegeven moment kom je erachter dat één van je favorieten een concert geeft over 3 maanden, en dat de verkoop vorige week al begonnen is omdat je het over het hoofd hebt gezien of de kaartverkoop snel gestart is na de aankondiging. Kaartjes zijn 40 euro, MAAR ja, dan kom je erachter dat de goede plaatsen en voorste rijen allemaal al uitverkocht zijn. Zoek je op internet, zie je die kaartjes voor 80 euro per stuk aangeboden door andere mensen die er alleen geld mee willen verdienen ten koste van jou!! Leuk? Nee.
Wat een dom argument: 'een echte fan moet het er maar voor over hebben'. Dat heb ik ook wel, zeker! Maar omdat ik me erger aan achterlijk hoge prijzen dankzij handeltjes in tickets ben ik geen ontzettende fan? Kom op zeg..quote:Op zondag 14 september 2008 16:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je die 80 euro er niet voor over hebt ben je dus ook geen ontzettende fan. En eens in de 2 weken een site checken zegt ook al genoeg. De echte liefhebber weet tot op de minuut nauwkeurig wanneer die kaarten in de verkoop gaan en ligt dan in de rij.
Dat is inderdaad zo, alleen vaak wel een stuk minder snel.quote:Op zondag 14 september 2008 17:13 schreef 700MB het volgende:
[..]
Daarbij: als er geen handelaren zijn zijn die goede plaatsen die je wilt OOK uitverkocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |