abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:27:27 #101
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_62216401
ze zeggen het ook onterecht, ze zeggen dat ik geen honger heb, ik heb (volgens de Nederlandse taal van dit moment) gewoon honger, ~ behoefte aan voedsel, niemand kan beweren dat ik dat niet kan hebben, want ik kan wel degelijk behoefte aan voedsel hebben, dat is geen alleenrecht van arme Afrikaantjes in Afrika. Ze beweren dus onterecht dat ik geen honger (kan) hebben, want ik heb het wel degelijk, dat jij wil dat honger in de toekomst gaat betekenen dat je dagen niet gegeten hebt staat los van het feit dat honger nu gewoon betekend dat je behoefte aan voedsel hebt.
Wat moet ik dan zeggen als ik behoefte heb aan voedsel (honger), dat ik trek heb? Dat betekend ook weer iets anders, dat betekend dat je zin hebt in eten, dat kan op elk moment van de dag zijn, ook als je net hebt gegeten, zoals ik eerder al zij, trek is wanneer je verlangt naar een bepaalde smaak of tekstuur van voedsel, of wanneer je gewoon zin hebt om ergens op te kauwen.

samengevat:
Ik zeg dat ik honger heb, (behoefte aan voedsel, want dat betekend het nu nog) en dan gaan mensen zeggen dat mijn honger, trek is. Waarbij zij dus fout zijn, ze beweren dat honger betekend: "dood gaan van de honger, of extreem honger lijden" en dat trek betekend dat ik behoefte heb aan voedsel. En die opmerking is gewoon ongelovelijk storend....
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_62217402
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 20:06 schreef bonke het volgende:
je hebt trek, geen honger

klacht twee is terecht
nee ik heb honger, kindjes in Afrika die hebben trek

[ Bericht 0% gewijzigd door Skaff-a op 07-10-2008 22:55:09 (verkeerde smiley :@) ]
Verkeerd verbonden
pi_62217851
quote:
ze zeggen het ook onterecht, ze zeggen dat ik geen honger heb, ik heb (volgens de Nederlandse taal van dit moment) gewoon honger, ~ behoefte aan voedsel, niemand kan beweren dat ik dat niet kan hebben, want ik kan wel degelijk behoefte aan voedsel hebben, dat is geen alleenrecht van arme Afrikaantjes in Afrika. Ze beweren dus onterecht dat ik geen honger (kan) hebben, want ik heb het wel degelijk, dat jij wil dat honger in de toekomst gaat betekenen dat je dagen niet gegeten hebt staat los van het feit dat honger nu gewoon betekend dat je behoefte aan voedsel hebt.
Niet helemaal waar, je kunt ook behoefte aan voedsel hebben, zonder dat je honger hebt, er zit een behoorlijk gebied tussen verzadigd en 'honger'. Volgens mij komen wij nooit in het gebied honger terecht.
quote:
Wat moet ik dan zeggen als ik behoefte heb aan voedsel (honger), dat ik trek heb? Dat betekend ook weer iets anders, dat betekend dat je zin hebt in eten, dat kan op elk moment van de dag zijn, ook als je net hebt gegeten, zoals ik eerder al zij, trek is wanneer je verlangt naar een bepaalde smaak of tekstuur van voedsel, of wanneer je gewoon zin hebt om ergens op te kauwen.
Je zou kunnen zeggen: Ik ben nog niet helemaal verzadigd qua voeding
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:27 schreef moonmovies het volgende:
En die opmerking is gewoon ongelovelijk storend....
Net zoals jouw opmerking over honger voor hen
Een heer met stijl
pi_62218005
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:54 schreef Skaff-a het volgende:

[..]

nee ik heb honger, kindjes in Afrika die hebben trek
Deksels dan woon jij dus op een van die rampgebieden, alwaar ze het nog slechter hebben dan in Afrika
Een heer met stijl
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:59:00 #105
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_62866456
Je zou ook kunnen zeggen: "in Nederland hebben ze honger en in Afrika lijden ze honger", dan hoef je het hele woord honger niet te vervangen.
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:01:22 #106
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_62866512
Oeps, oud topic gekickt
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:19:55 #107
219078 Rbnn
Schitterend van Roem
pi_62866905
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:59 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen: "in Nederland hebben ze honger en in Afrika lijden ze honger", dan hoef je het hele woord honger niet te vervangen.
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')