Inderdaad!!!quote:
Ligt eraan voor welke toepassing! Het maakt voor het eindresultaat best verschil of je hakt, perst of poft. Persen geeft een scherp/pittige smaak. Lekkerquote:Op vrijdag 12 september 2008 19:55 schreef DroogDok het volgende:
Knofloog moet je sowieso niet persen.
Idd erg lekker voor door een dressing ofzoquote:Op zaterdag 13 september 2008 14:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ligt eraan voor welke toepassing! Het maakt voor het eindresultaat best verschil of je hakt, perst of poft. Persen geeft een scherp/pittige smaak. Lekker
Dat vind ik snel te scherp; ik laat liever een heel teentje even 'trekken' in de dressing.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd erg lekker voor door een dressing ofzo
Oh, da's eigenlijk wel een goeie..normaal snijd ik het altijd (met en goed koksmes gaat dat supermakkelijk) maar met raspen krijg je het natuurlijk nog weer een stuk fijner dan met snijden.quote:
kort blancheren. haal je de scherpte er vanaf en hou je de smaak overquote:Op zaterdag 13 september 2008 19:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat vind ik snel te scherp; ik laat liever een heel teentje even 'trekken' in de dressing.
Bedoel je stoven? Want bij "koken in olie" denk ik aan frituren.quote:Op zaterdag 13 september 2008 23:23 schreef SiGNe het volgende:
Ook lekker, bolletje knoflook een half uurtje op zeer laag vuur in olie laten koken, de olie bewaar je als knoflookolie en de knoflook pureer je met een lepel, zeer lekker op vers stokbrood, de knoflook is een dagje of 3 houdbaar in de koelkast en de knoflookolie is net zolang houdbaar als ze olie zelf, lekker over salades of om in te bakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |