In sommige gevallen zeker wel. Anderen zijn gewoon dom of gigantisch onzekerquote:
grappen doorvertellen is een recht, daarvoor dienen grappen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:50 schreef roooosje het volgende:
Als je op een verjaardag bent en je hoort een persoon (die je vorig jaar ooit eens hebt ontmoet bij een andere verjaardag) allemaal grappen maken die je nota bene zelf hebt bedacht. Heel leuk om dan semi-glimlachend te zeggen: Leuke grap.
Ja ok, maar dat zijn mensen die online stoer willen doen, of mensen die het gewoon allemaal als een grote grap zien op internet. Ik vind het toch anders als iemand dit in het echt doet en al helemaal als diegene blijkbaar niet meer weet dat ie iets staat te vertellen aan degene die het hem in eerste instantie heeft verteld.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
grappen doorvertellen is een recht, daarvoor dienen grappen.
Ik denk trouwens dat dit fenomeen op fok! wel vaak voorkomt. Mensen die doen alsof ze iets meegemaakt hebben. Op fok! is plots iedereen al eens gepijpt geweest in de wagen aan het stuur als er een topic over geopend wordt.
Dat verhalen aandikken is echt rete-irritant. Ik heb op vakantie eens ruzie gehad met een vriend van me, we kwamen tot een enorme woordenwisseling, hij zat me echt de hele week te irriteren, en blijkbaar andersom ookquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:05 schreef VonHinten het volgende:
Herkenbaar
Mensen die heel enthousiast een verhaal beginnen te vertellen aan een groep en je dan na 3 zinnen aankijken en vragen "Was je daarbij?" zodat ze weten in hoeverre ze het verhaal kunnen aandikken. "Nee" antwoorden als je er wel bij was, kan voor leuke momenten zorgen
Ik snap het dat echt niet gewoon.. waarom moeten andere mensen denken dat ze zo'n verschrikkelijk interessant leven hebben?? Is toch alleen maar pijnlijk dat ze zelf weten dat het onzin is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:11 schreef Xeanor het volgende:
Dat aandikken weet ik wel maar al te goed, dat je met een vriend iets hebt gedaan en wanneer ze het dan vertellen tegen anderen en dan zo praten van "t was supervet!" terwijl ik zelf gewoon weet dat hij het nogal saai vond.
In dat opzicht ben ik zelf wel altijd eerlijk in principe, als iemand heel enthousiast aan mij vraagt van "en!?!??! hoe was het gisteravond!?!??!?!" dan zal ik dat gewoon naar waarheid beantwoorden: als het klote was, dan zeg ik dat het klote was.
Om een of andere reden willen sommige mensen zo geweldig als maar mogelijk is overkomen bij anderen. "Het was echt vet gezellig gisteravond!!!!" zeggen tegen iemand, terwijl ik ernaast sta en weet dat het kankersaai was en we daarom vroeger dan normaal al naar huis gingen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 15:41 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ik snap het dat echt niet gewoon.. waarom moeten andere mensen denken dat ze zo'n verschrikkelijk interessant leven hebben?? Is toch alleen maar pijnlijk dat ze zelf weten dat het onzin is.
En idd nee zeggen terwijl je wel weet hoe het is gegaan is een prima manier om dat te testen, of nog mooier, zelf een onwaarheid aan ze vertellen, waarvan je weet dat ze ermee gaan pronken (en dat dus door de mand vallen)
Soms heb je van die twijfelaars, die nemen wel jou verhaal over.. maar dan tussen het vertellen door dingen bij jou gaan checken (dmv 'toch?')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |