quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:13 schreef MikeTuinstra het volgende:Jack moet nu maar eens een échte slechterik worden. Met origineel bad guy Frits van Houten als vader en ultiem slechterik Herman Hogendoorn als opa/peetvader kan dit zo echt niet hoor. Ook Sjors mag wat mij betreft Dian Alberts wel achterna door haar een keiharde tante te maken maar dan nog net een tikkeltje erger in het verlenge van haar ouders Frits van Houten en GTST soap bitch Martine Hafkamp. Kan me niet voorstellen dat daar ook niets in zit.
Verder hoop ik dat Jack uiteindelijk achter Ludo Sanders aan gaat en de langverwachte confrontatie tussen van Houten en Sanders stelt. 2 Bad guy families die onvermijdelijk lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Het mooist zal zijn dat dan ook nog een paar oud en/of nieuw personages van Houten/Hogendoorns blijken. En de hoop op die comeback van Frits van Houten is nog steeds daar, Elke verhaallijn rondom Ludo/Jack/Nick/Sjors mist het oude van Houten/Hogendoorn. Hans zou zomaar eens nieuwe identiteit van Frits kunnen blijken. Dan hebben we pas echt GTST back on top.
Oh en die achtergrondmuziek zo houden graag. Ludo's tune, emotieve muziekjes etc. Door elke scène een nummer heen kwakken was niks. Laat dat voor passende gelegenheid.
Ik sluit me hier grotendeels bij aan. Bij veel andere series gaat het ook over een strijd tussen verschillende families. En de Hogendoorns/Van Houtens waren toch wel de ergste slechteriken in het verleden. Het lijkt me stug dat Sjors ineens evil wordt. Dat hoeft ook niet. Jack moet gewoon gemener worden. De jongen is zijn hele leven opgegroeid bij aartsschurk Herman Hogendoorn. Hij moet toch wel enorm doortrapt zijn. Hij is eigenlijk tot nu toe nog veel te soft gebleken. Van mij mag er ook wel een nieuwe Hogendoorn bij, of die familie van die René moet bestaan uit een groep nieuwe slechteriken.
Als er nu alweer een nieuwe Sanders gaat bijkomen (Maxime Sanders) dan wordt ik daar niet echt vrolijk van. Het kan best een slechterik worden en ook een vijand van Ludo, maar dan krijg je toch weer veel van hetzelfde. Ik zie dan liever een nieuwe schurk of Hogendoorn opduiken dan weer en Sanders. Al is deze verhaallijn met Ludo wel spannend en beter dan het gebruikelijke.
De achtergrondmuziek moet gewoon bestaan uit instrumentale muziek, en inderdaad is de muziek dit seizoen beter dan de voorgaande, waar heel veel van hetzelfde soort industriële tonen werden gebruikt. Het klinkt nu weer een stuk gevarieerder en mooier, zoals in de oude seizoenen.
De flashbacks van Barbara en Jef waren mooi. Zeker die met Sylvia.
"Ik vind het niet erg als iets niet makkelijk is, ik win meestal, weet je!"