abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:00:43 #76
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61673678
Wat is het spannend hier! AngelEyez, ik wist helemaal niet dat je een ovulatietest ook zo kon gebruiken, wel handig!
Ik als echte pc-nerd hield mijn cyclus toen bij in een heus excelbestand
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61675538
Maar AE, een ovulatietest meet toch LH en een zwangerschapstest HCG?
Ik weet het ook niet hoor...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_61675674
Dit gevonden op een forum:

Ben eens rond gaan surfen waarom je met een ovulatietest je zwangerschap kan ontdekken.

Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaats vind.
Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden.
Simpel.

Als je zwanger bent, produceer je HCG, dit zorgt ervoor dat het gele lichaam in stand blijft, en zorgt ervoor dat het gele lichaam Progesteron afscheidt.

Oke tot zover duidelijk he?

HCG imiteert de werking van LH, daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen.
Uit die urine halen ze het HCG, dat ter vervanging van LH moet dienen.
Dit is dan ook de reden waarom een ovulatietest het HCG in de urine aanziet voor LH.

Andersom werkt echter niet, LH kan geen HCG imiteren, dus daarom zal een zwangerschapstest nooit je ovulatie opsporen.

Dus Angel_Eyes (voorzichtig dan )
pi_61675735
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 15:13 schreef Nijna het volgende:
Maar AE, een ovulatietest meet toch LH en een zwangerschapstest HCG?
Ik weet het ook niet hoor...
Klopt hoor nijna...
48 uur voor je eisprong heb je een LH piek, vandaar de ovulatietest.. Maar ik ga eens zoeken of een zwangerschap ook een hoge LH waarde geeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:23:12 #80
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_61677629
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:00 schreef PM-girl het volgende:
Ik als echte pc-nerd hield mijn cyclus toen bij in een heus excelbestand
Je bent niet de enige!!!! (al heeft mijn mannetje hem aangemaakt)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_61677814
AE spannend zeg!
En nog een dikke kus voor de wachtende dames.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61677833
oehh wat spannend AE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_61678656
Spannend hier zeg!!! Ik duim voor jullie allemaal!
  dinsdag 16 september 2008 @ 16:58:16 #84
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61678729
Even inbreken.
Je kunt zoals de tekst van happyme al zegt positief testen met een ovulatietest. Toen ik bezig was met zwanger worden heb ik persona staafjes gebruikt om A) de ovulatie te traceren en B) een zwangerschap te bevestigen.
En ja hoor, naa een tweede streepje op de persona test volgde twee weken later nóg een tweede streepje en was ik zwanger. die zwangerschapstest was gewoon laat in de avond dus niet met ochtend urine oid. Erg gevoelig ook dus.
De volgende x doe ik het weer zo met persona staafjes, je hebt geen persona computer nodig ze kosten iets van 10eu per tien en werken perfect als ovulatie én zwangerschaps testen.

Succes!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_61681894
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 12:01 schreef Vicky het volgende:
ik ben ook aardig aan het hyperen.
ik WIL niet hyperen Ben zooo bang voor een teleurstelling... maar kan ondertussen geen koffie meer drinken 's ochtends, was vandaag misselijk en kon vanacht gewoon niet lekker liggen door de pijn aan mijn borsten (ik slaap op mijn zij en heb een borstverkleining gehad, dus die littekens bezorgen me gewoon extra pijn).
Ik begin wel bijna te twijfelen aan mijn eigen cyclus, de vorige keer had ik zo vroeg nog helemaal nergens last van, behalve van pijnlijke borsten. Ik gooi het er maar op dat ik het nu al beter herken ofzo, want dit is echt vreemd. Ben ook moe en sneller sjachie (al is moe zijn sowieso een trigger voor sjachie). Pff ik word hier echt maf van

Wanneer gaat er getest worden dames? Ik hoop het vol te houden tot maandag. Angel-eyez, jij hoeft eigenlijk niet meer te testen maar toch, wanneer ga je voor de 'echte' test? Voorzichtige proficiat voor jou!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_61682063
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 18:56 schreef mefke79 het volgende:

[..]

kon vanacht gewoon niet lekker liggen door de pijn aan mijn borsten (ik slaap op mijn zij en heb een borstverkleining gehad, dus die littekens bezorgen me gewoon extra pijn).
Wanneer gaat er getest worden dames?
Mefke, ik heb oko een bvk gehad en mijn littekens doen ook behoorlijk pijn. Daarnaast ben ik nog steeds een soort van misselijk en heb het steeds zuur.

Ik weet nog neit wanneer ik ga testen... vrijdag misschien als ik het volhou..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:10:00 #87
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_61682266
Ik ben heel benieuwd of je dat volhoudt Vicky! Volgens mij loop jij gigantisch te stuiterballen, haha! Succes met wachten (als het lukt)!!
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:14:49 #88
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_61682388
ik heb zojuist de digitale clearblue-test gekocht

en ik ga dus morgenochtend testen (op verzoek van mijn moeder dus toch wachten tot morgen )... en dan zie ik dus gewoon "zwanger" of "niet zwanger" staan.

ik ben ontzettend nerveus... want ergens (en ook dankzij jullie reacties) ga ik er vanuit dat ik dus zwanger ben, ben zo bang dat de test morgen toch "niet zwanger" aantoont.

ik ben verkouden, verhoogde temperatuur, kan om het stomste janken, gevoelige borsten, nog steeds regelmatig duizelig en ontzettend moe... gelukkig niet zo'n last meer van maag
maar hoeveel symptomen kunnen er nog meer bij?

Vicky ben zo benieuwd naar jou ook, zou het knap vinden als je het tot vrijdag weet vol te houden...
Jij kunt misschien ook al met een ovulatietest proberen te testen...

En Kersjes, wacht jij ook tot tegen het weekend?
No more games, no more drama...
pi_61682562
Stom he Vicky, die littekens doen normaal nooit zo'n zeer. Als ik ongi moet worden doen wel mijn borsten zeer (ergens boven de littekens) maar nu voel ik de littekens, vooral rondom m'n tepels, gewoon trekken en tintelen.

AE spannend! Hoe hou je het vol tot morgen! Nou, jij morgen, Vicky vrijdag, ikke maandag, Kersjes en jij? En Karin, hoe gaat het daar? Happy, ik hoop voor jou dat je geen pijn meer gaat krijgen en dat het bloeden definitief gestopt is.
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:34:33 #90
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_61682988
Dames, ik ben enorm benieuwd naar jullie testresultaat! Ik ga iig nog wachten tot t weekend. Vandaag dag 32....
pi_61683435
Mikoxx, wat is je normale cycluslengte dan, dat je relatief laat gaat testen?
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:54:50 #92
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_61683539
wel grappig mikoxx..ik zit ook op dag 32 vandaag... knap dat je zolang kunt wachten hoor... mijn cyclus is ook niet erg regelmatig... maar ik ga uit van 2 weken na de eisprong

en Mefke.. het is moeilijk vol te houden ja haha.. ben blij dat ik zo op visite ga
voor jou nog even wachten dus... en wat toevallig dat jij en Vicky ook een bvk hebben gehad.. heb ik ook gehad... alleen ik heb er gelukkig geen last van.

goh meiden, wat wat is het toch spannend zo met zijn allen
  dinsdag 16 september 2008 @ 19:57:32 #93
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_61683610
Heb cyclussen gehad van 30, 32 en 50 Dus ik heb geeeen idee. Heb ik niet iets van een eisprong gevoeld.....
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:09:24 #94
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_61683951
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 19:57 schreef mikoxx het volgende:
Heb cyclussen gehad van 30, 32 en 50 Dus ik heb geeeen idee. Heb ik niet iets van een eisprong gevoeld.....
hm dat klinkt inderdaad net zo onregelmatig als ik
en je gebruikt geen ovulatietesten dus? of dat je je temperatuur bijhoudt?
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:14:42 #95
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_61684089
Nee, niet gedaan. Ik hoop er eigenlijk op dat het deze maand regelmatiger is, of dat ik zwanger ben natuurlijk! Heb jij al meerdere cylcussen van 50 oid gehad?
pi_61684207
A-E, dat kan haast niet missen, maar ik ga je mogen pas feliciteren hoor!

Vicky, Mefke en Mikoxx, succes met wachten!

Hier minder goed nieuws. Er is vanmiddag iets geknakt in mij (niet letterlijk) en sindsdien voel ik me zo down en WEET ik gewoon dat ik niet zwanger ben en komende vrijdag gewoon ongi ga worden. Ik voel me echt
Ik vertelde het vanavond aan mijn man en hij zei ik dat ik vorige maand precies hetzelfde heb gehad, toen wist ik het ineens ook en voelde ik me depri. Dat was ik dus even vergeten
Vrouwelijke intuitie? Mezelf alvast onbewust indekken om teleurstelling te voorkomen? Ordinaire PMS?
Geen idee, ik ben iig allang niet meer hyper.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 16 september 2008 @ 20:19:51 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_61684250
Getver kersjes, da's balen! Ik hoop toch een klein beetje dat je geen gelijk hebt....
  Jubileum moderator dinsdag 16 september 2008 @ 20:24:16 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61684387
Je eigen gevoel, ook al is het nog zo vervelend, bedriegt je vaak niet Kersjes. Jammer!

AE wat spannend!
Hoe laat sta je morgen op?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61684585
Kersjes, balen! Je eigen gevoel is meestal zooo enorm waar, ergens 'weet' je het gewoon. Ik hoop voor je dat je gevoel je toch bedriegt deze keer.
AE, inderdaad, hoe laat testje, dan weet ik wanneer ik moet kijken

Ik duik mijn bedje in ben erg
pi_61684598
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:18 schreef Kersjes het volgende:
A-E, dat kan haast niet missen, maar ik ga je mogen pas feliciteren hoor!

Vicky, Mefke en Mikoxx, succes met wachten!

Hier minder goed nieuws. Er is vanmiddag iets geknakt in mij (niet letterlijk) en sindsdien voel ik me zo down en WEET ik gewoon dat ik niet zwanger ben en komende vrijdag gewoon ongi ga worden. Ik voel me echt
Ik vertelde het vanavond aan mijn man en hij zei ik dat ik vorige maand precies hetzelfde heb gehad, toen wist ik het ineens ook en voelde ik me depri. Dat was ik dus even vergeten
Vrouwelijke intuitie? Mezelf alvast onbewust indekken om teleurstelling te voorkomen? Ordinaire PMS?
Geen idee, ik ben iig allang niet meer hyper.
Bah, wat een rotgevoel Kersjes.. Ik hoop stiekem dat je gevoel het gewoon fout heeft, maar ergens is het natuurlijk niet slecht om rekening te houden met dat je inderdaad misschien niet zwanger bent Ik duim gewoon toch voor je!
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 20:24 schreef Lois het volgende:
AE wat [ afbeelding ] spannend!
Hoe laat sta je morgen op?
Precies mijn gedachte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')