http://www.php.net/manual/en/function.wordwrap.php hier staat een mooi voorbeeld daarvan. ik zoek nog even door voor die enter -> brquote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 14:33 schreef Pizzahut het volgende:
wat ik dus zoek:
Ik ben bezig met een soort van nieuwssysteem/blog
Nu heb ik een tekst ingevoerd zoals ik nu gedaan heb. Nu wil ik dat er na zoveel woorden een <br> komt o.i.d. of dat als ik een enter invoer dat er ook daadwerkelijk een enter inkomt.
is dit mogelijk? Volgens mij moet ik iets met explode() doen als ik na een aantal woorden een br wil hebben, maar wat moet ik doen als ik automatisch een enter wil?
Ik denk dat je niet om die stof heen komt. In ieder geval, ik heb veel gehad aan het boek 'PHP5 : Objects, Patterns and Practices'quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:23 schreef spaceninjapirate het volgende:
Ik ben al een tijdje met php bezig en wil me gaan verdiepen in het objectgeoriënteerd programeren in deze taal. Nu heb ik al wat gezocht op onze grote vriend google, maar de tutorials die ik daar vind zijn oud, incompleet of worden zo hard afgekraakt in de comments dat ik er niet eens 1 letter van wil gaan overtypen![]()
Nu vroeg ik me af of iemand hier nog een betere recource weet waar echt in de uitleg ook echt iets gebouwd word ipv de stof te bespreken. Als ik er echt iets mee kan bouwen begrijp ik het vaak stukken sneller!![]()
Iemand?
Het is een afweging die je moet maken. De ene oplossing (uit de database halen) voegt een bepaalde x tijd toe aan iedere handeling, terwijl de andere oplossing dit niet doet maar y meer schijfruimte gebruikt. Ik denk dat je in dit geval de gebruikersgegevens beter niet nog eens extra in een sessie moet gaan opslaan. Het is hergebruik van gegevens voor slechts een minimale tijdwinst.quote:Op woensdag 24 september 2008 21:33 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Even een vraagje,
Ik doe het volgende altijd: Als een gebruiker inlogd, sla ik de gegevens als voornaam, achternaam, adres, gender etc op in een sessie. Als ik de gegevens nodig heb lees ik ze altijd uit de sessie dmv $_SESSION['gebruiker']['voornaam'].
Maar nu is het zo dat er extreem veel bezoekers gaan komen. Is het dan beter om de info uit de tabel van de database te halen (elke keer weer), of toch de sessie blijven gebruiken?
nee. eval() is sowiezo een slecht gebruik als je code optimaal wil gebruiken, ga je al je meuk voor je eval() uit een database halen ben je dubbel zo slecht bezig... Een klasse die modules bijhoudt en de benodigde php's zelf include() is vele malen efficienterquote:Op woensdag 24 september 2008 23:33 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ok, database dus!
Dan een ander vraagje, stop nu al mijn functies in 1 map op de webservers.
Ik zou eventueel ook de functies in een tabel kunnen zetten en ze vervolgens daar uit laden dmv Eval(), is dit een goed idee? Ik doe dit momenteel ook met al mijn php pagina's.
quote:Op donderdag 25 september 2008 15:56 schreef TommyGun het volgende:
Dat is ook weer zo ja. Maar goed, waar zou ik dan aan moeten denken?
quote:Op donderdag 25 september 2008 15:45 schreef Xcalibur het volgende:
ik zou toch wel een loginsysteem overwegen dus!
Dat vraag ik mij inderdaad ook af.. Ik denk dat het met templates werkt die je include na het scriptquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:04 schreef mcDavid het volgende:
mensen ik heb even een praktische vraag.
Ik ben voor het eerst een iets 'groter' php-project begonnen. Mijn vraag is: wat is een handige manier om de HTML op te bouwen? Tot nu toe had ik altijd gewoon een los script, met daaronder de HTML code, waar op de goeie plekken php-regeltjes stonden om de benodigde bestanden te includen. Maar ik heb het idee dat het handiger kan
Hoe lossen jullie zoiets meestal op?
Smarty => http://www.smarty.netquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:04 schreef mcDavid het volgende:
mensen ik heb even een praktische vraag.
Ik ben voor het eerst een iets 'groter' php-project begonnen. Mijn vraag is: wat is een handige manier om de HTML op te bouwen? Tot nu toe had ik altijd gewoon een los script, met daaronder de HTML code, waar op de goeie plekken php-regeltjes stonden om de benodigde bestanden te includen. Maar ik heb het idee dat het handiger kan
Hoe lossen jullie zoiets meestal op?
Korte uitleg en ervaring?quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:07 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Smarty => http://www.smarty.net
Je scheidt de html van je phpcode dmv templates. Aparte bestanden waarin je gebruik maakt van de smarty code.quote:
Smarty is zeker wel interesant..quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:30 schreef mcDavid het volgende:
ah ik zie het al. Een template file dus, met op de goeie posities {$variable}
vervolgens is het een kwestie van lekker er op los scripten, en aan het einde die template-file openen en echo'en in dubbele quotes!
Ik zal dat smarty eens proberen te installeren, ziet er interessant uit!
Euhm, dat ligt natuurlijk helemaal aan je eigen opzet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:29 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een tutoriaal of voorbeeld code hoe je een Plugin systeem kan maken waarbij je dus gebruik kunt maken van externe plugins (die je natuurlijk ook weer zelf schrijft!)
Het is geen subproject meer. Waarom weet ik niet. Las het ook net. Schijnt weinig informatie over te zijnquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:47 schreef ursel het volgende:
[..]
Smarty is zeker wel interesant..
Misschien ook wijs om eens bij een framework te kijken, zoals Zend Framework of Prado.
Iemand trouwens een idee waarom smarty sinds kort niet meer ondersteund wordt door PHP?
Ik gebruik nog helemaal niets, ik wil gewoon leren hoe een script interactief kan werken met externe plugins.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:45 schreef super-muffin het volgende:
Euhm, dat ligt natuurlijk helemaal aan je eigen opzet.Gebruik je een template systeem of iets?
Heel simpel gezegd heb ik een database waarin een aantal plugin-namen staan opgeslagen (welke geinstalleerd zijn zegmaar). Er bestaat een map/php bestand met diezelfde naam, en bij het inladen van de plugins word dat bestand geincluded. Dezelfde pluginnaam is ook de daadwerkelijke klasse-naam die je dus kunt aanroepen.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:29 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een tutoriaal of voorbeeld code hoe je een Plugin systeem kan maken waarbij je dus gebruik kunt maken van externe plugins (die je natuurlijk ook weer zelf schrijft!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |