Ik kan geen contactlenzen dragen. Mijn ogen laten niet genoeg zuurstof door... Althans ik kan er niet aan wennen en mijn ogen worden rood.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Het nadeel van gepolariseerde glazen is dat sommige gelaagde auto-ruiten allemaal kleurtjes gaan vertonen, omdat de verschillende laagjes zelf ook een polariserend effect hebben. Je hebt tegenwoordig ook hele goede niet-gepolariseerde zonwerende glassoorten.
Een nadeel van een zonnebril op sterkte is dat je in het donker (lange tunnel, of onverwachte nachtelijke ritjes), je toch weer een normale bril bij je moet hebben.
Ik zweer bij contactlenzen en normale zonnebrillen.
Dat is niet waar. Je moet bij de opticien ook aangeven dat je de zonnebril gebruikt voor de auto. Een goede opticien zal je dan adviseren om een lichtere kleur te nemen. Ik meende dat deze dan maximaal 60% donker mag zijn. De kleur glazen ziet er niet zo mooi uit, maar het dimt genoeg wanneer er zon is en je kunt prima in het donker er mee rijden.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Een nadeel van een zonnebril op sterkte is dat je in het donker (lange tunnel, of onverwachte nachtelijke ritjes), je toch weer een normale bril bij je moet hebben.
Ik zweer bij contactlenzen en normale zonnebrillen.
In woon in Rotterdam en het zelf testen van polarized glazen. Tja ik krijg dan een plaatje van een man die vist en als je polarized glazen hebt zie je ook de vis. Dat is leuk maar wtf heb ik daar aan op de wegquote:Op donderdag 11 september 2008 13:01 schreef abeker het volgende:
Bij mijn opticien (Jochem voor Ogen, in Zwolle) hebben ze een display waar je makkelijk het verschil kunt zien tussen normale zonnebrillen en zonnebrillen met gepolariseerde glazen. Ik vind gepolariseerde glazen wel prettig, maar het blijft een kwestie van smaak en hoe gevoelig je bent voor schitteringen. Advies van verkopers is leuk, maar je moet zelf uitvinden wat je prettig vindt. Bij een goede zaak kun je zelf testen wat je het prettigst vindt, wel/niet gepolariseerd, wel/niet ontspiegeld, kleur & 'donkerte' glazen.
Een goede zaak... Ik weet niet waar je woont dus ik kan moeilijk advies geven. Ik zou zelf iig de grote zaken (pearle, het huis, eyewish) mijden en een goede kleine lokale specalist zoeken.
Voor als je een sloot in rijdt, dat je zo de vissen kunt omzeilen.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:53 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
In woon in Rotterdam en het zelf testen van polarized glazen. Tja ik krijg dan een plaatje van een man die vist en als je polarized glazen hebt zie je ook de vis. Dat is leuk maar wtf heb ik daar aan op de weg
Tenzij natuurlijk je ogen erg gevoelig zijn voor licht, en je in de volle zon niet voldoende hebt aan 60%. Ik moet toch echt 80% hebben om me echt lekker te voelen. Toen ik nog een bril droeg, was ik erg blij met opklapbare polaroid voor-hangers.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:14 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je moet bij de opticien ook aangeven dat je de zonnebril gebruikt voor de auto. Een goede opticien zal je dan adviseren om een lichtere kleur te nemen. Ik meende dat deze dan maximaal 60% donker mag zijn. De kleur glazen ziet er niet zo mooi uit, maar het dimt genoeg wanneer er zon is en je kunt prima in het donker er mee rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |