abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 11:20:17 #1
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_61546050
Ik wil graag een zonnebril op sterkte. Nu ga ik hem vooral in de auto gebruiken. Hoe handig zijn polarized glazen dan en welke andere eigenschappen zijn belangrijk? En wat zijn adressen waar ik een zonnebril op sterkte voor een redelijk bedrag kan krijgen?

Ik hoef geen huismerken.
pi_61546328
Ik zou sowieso ff bij een goede opticien gaan kijken en daar info vragen.
Hoef je niet perse daar wat te kopen, maar dan weet je hoe en wat.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:34:28 #3
159979 G.Fawkes
pi_61546385
Ik ben naar het huis geweest maar ik heb daar het gevoel dat het allemaal zo posh is dat het meer om alle bullshit gaat dan om het daadwerkelijke advies.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:39:52 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_61546514
Polarized maakt VEEL verschil, je hebt over het algemeen rustiger beeld en minder last van grote schitteringen in de omgeving, die gereduceerd worden tot highlights in je omgeving.

Of het opweegt tegen de prijs weet ik niet, maar mits mogelijk pak ik een zonnebril die polarized is...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 11 september 2008 @ 11:48:05 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61546704
Het nadeel van gepolariseerde glazen is dat sommige gelaagde auto-ruiten allemaal kleurtjes gaan vertonen, omdat de verschillende laagjes zelf ook een polariserend effect hebben. Je hebt tegenwoordig ook hele goede niet-gepolariseerde zonwerende glassoorten.
Een nadeel van een zonnebril op sterkte is dat je in het donker (lange tunnel, of onverwachte nachtelijke ritjes), je toch weer een normale bril bij je moet hebben.
Ik zweer bij contactlenzen en normale zonnebrillen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 11 september 2008 @ 11:53:28 #6
159979 G.Fawkes
pi_61546862
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Het nadeel van gepolariseerde glazen is dat sommige gelaagde auto-ruiten allemaal kleurtjes gaan vertonen, omdat de verschillende laagjes zelf ook een polariserend effect hebben. Je hebt tegenwoordig ook hele goede niet-gepolariseerde zonwerende glassoorten.
Een nadeel van een zonnebril op sterkte is dat je in het donker (lange tunnel, of onverwachte nachtelijke ritjes), je toch weer een normale bril bij je moet hebben.
Ik kan geen contactlenzen dragen. Mijn ogen laten niet genoeg zuurstof door... Althans ik kan er niet aan wennen en mijn ogen worden rood.
pi_61548462
Bij mijn opticien (Jochem voor Ogen, in Zwolle) hebben ze een display waar je makkelijk het verschil kunt zien tussen normale zonnebrillen en zonnebrillen met gepolariseerde glazen. Ik vind gepolariseerde glazen wel prettig, maar het blijft een kwestie van smaak en hoe gevoelig je bent voor schitteringen. Advies van verkopers is leuk, maar je moet zelf uitvinden wat je prettig vindt. Bij een goede zaak kun je zelf testen wat je het prettigst vindt, wel/niet gepolariseerd, wel/niet ontspiegeld, kleur & 'donkerte' glazen.

Een goede zaak... Ik weet niet waar je woont dus ik kan moeilijk advies geven. Ik zou zelf iig de grote zaken (pearle, het huis, eyewish) mijden en een goede kleine lokale specalist zoeken.
je bericht is misplaatst. verbeter het en probeer eens opnieuw.
pi_61548763
quote:
Op donderdag 11 september 2008 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Dat is niet waar. Je moet bij de opticien ook aangeven dat je de zonnebril gebruikt voor de auto. Een goede opticien zal je dan adviseren om een lichtere kleur te nemen. Ik meende dat deze dan maximaal 60% donker mag zijn. De kleur glazen ziet er niet zo mooi uit, maar het dimt genoeg wanneer er zon is en je kunt prima in het donker er mee rijden.
  donderdag 11 september 2008 @ 13:53:53 #9
159979 G.Fawkes
pi_61549545
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:01 schreef abeker het volgende:
Bij mijn opticien (Jochem voor Ogen, in Zwolle) hebben ze een display waar je makkelijk het verschil kunt zien tussen normale zonnebrillen en zonnebrillen met gepolariseerde glazen. Ik vind gepolariseerde glazen wel prettig, maar het blijft een kwestie van smaak en hoe gevoelig je bent voor schitteringen. Advies van verkopers is leuk, maar je moet zelf uitvinden wat je prettig vindt. Bij een goede zaak kun je zelf testen wat je het prettigst vindt, wel/niet gepolariseerd, wel/niet ontspiegeld, kleur & 'donkerte' glazen.

Een goede zaak... Ik weet niet waar je woont dus ik kan moeilijk advies geven. Ik zou zelf iig de grote zaken (pearle, het huis, eyewish) mijden en een goede kleine lokale specalist zoeken.
In woon in Rotterdam en het zelf testen van polarized glazen. Tja ik krijg dan een plaatje van een man die vist en als je polarized glazen hebt zie je ook de vis. Dat is leuk maar wtf heb ik daar aan op de weg
pi_61550451
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:53 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

In woon in Rotterdam en het zelf testen van polarized glazen. Tja ik krijg dan een plaatje van een man die vist en als je polarized glazen hebt zie je ook de vis. Dat is leuk maar wtf heb ik daar aan op de weg
Voor als je een sloot in rijdt, dat je zo de vissen kunt omzeilen.

Verder zie je bij laagstaand zon gewoon meer.
pi_61552197
Polariserende glazen verminderen reflecties, dus bij bijvoorbeeld een vochtig wegdek met laagstaande zon werkt het het best dus juist met autorijden zijn zulke glazen handig wat dat betreft. Overigens heb je wel kans dat je het display van je radio niet meer ziet
Too much is never enough!
  donderdag 11 september 2008 @ 17:25:23 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_61555391
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:14 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Je moet bij de opticien ook aangeven dat je de zonnebril gebruikt voor de auto. Een goede opticien zal je dan adviseren om een lichtere kleur te nemen. Ik meende dat deze dan maximaal 60% donker mag zijn. De kleur glazen ziet er niet zo mooi uit, maar het dimt genoeg wanneer er zon is en je kunt prima in het donker er mee rijden.
Tenzij natuurlijk je ogen erg gevoelig zijn voor licht, en je in de volle zon niet voldoende hebt aan 60%. Ik moet toch echt 80% hebben om me echt lekker te voelen. Toen ik nog een bril droeg, was ik erg blij met opklapbare polaroid voor-hangers.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_61559382
Ik heb deze zomervakantie een Rayban zonnebril op sterkte laten maken en ik heb er echt totaal geen spijt van gehad! Heb het laten doen bij een "plaatselijke" opticien, dus geen bekende zoals Pearl ofzo.. de meest onbekende opticiens zijn in mijn ogen de beste omdat je er daar wat zekerder van bent dat ze ook écht naar je luisteren. Bij een wat meer commerciële zaak heb ik dat wat minder.
pi_61574031
Ik heb ook een polarized zonnebril op sterkte, erg blij mee. De displays zijn altijd wel goed te zien behalve als je ze vanuit een vertikale hoek bekijkt.
Zelf had ik ze van internet besteld, gewoon in dezelfde sterkte als mijn normalel bril.

oh ja:
http://www.geldenrecht.nl(...).html?fromAD=2604690

Weet niet alleen of dit ook voor zonnebrillen geld op sterkte

[ Bericht 19% gewijzigd door MaxPowers op 12-09-2008 12:39:53 ]
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')