abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62168796
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:34 schreef mirannie het volgende:

[..]

Goed, en jij weet dit zo zeker omdat??? IK WERK DUS BIJ ABN AMRO SCHIPHOL. Wij halen ons geld niet bij GWK/Travelex vandaan. Sterker nog, wij verkopen valuta waar zij niet aan kunnen komen.

En dat verhaaltje over wisselen in het buitenland klopt ook niet. Maar blijkbaar ben jij ervarings dekundige, dus zou wel willen weten waar je dit allemaal vandaan haalt.
Nou jij mag ook door naar de volgende ronde. Noem me één land waarvan ik de lokale valuta in Nederland bij ABNAMRO SCHATKIST goedkoper kan aanschaffen dan terplekke.

[ Bericht 10% gewijzigd door DutchTrain op 06-10-2008 18:27:03 (dat doe je maar in je eigen tijd.) ]
pi_62174493
Gewoon ter plekke pinnen, en dan niet honderd dollar per keer, maar gewoon in 1 keer wat je nodig hebt.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_62180093
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:25 schreef Buzz129 het volgende:
Wanneer begrijpend lezen niet mijn sterkste kant zou zijn, ben jij dus een aardbei...... en dat is ook een keuze. Je leest misschien wel aardig maar je begrijpt dus niet waar mijn reaktie op gebaseerd is.

Ik daag je uit om mij één valuta te noemen die ik in Nederland goedkoper kan aanschaffen dan ter plaatse.

En dan niet met een antwoord komen van GBP in UK is duurder door de transactiekosten wanneer je die bij een wisselkantoor op LGW of LHR omwisselt want dat weten we allemaal wel.
Dat is precies wat ik bedoelde; denk ook aan de wisselkantoortjes in Slowakije, Polen en andere Oost-Europese landen met hoge commissies en slechte wisselkoersen. Om nog maar te zwijgen van het illegale en gevaarlijke wisselen op straat in andere landen.
quote:
En de info die je hier spuit, is zeer waardevol: " in sommige landen is contant wisselen gunstiger dan pinnen". Ja daar hebben we wat aan. Welke landen? Want dat wil ik dan wel graag weten.
Vorige maand in Mexico nog gezien dat ter plekke euros wisselen een koersvoordeel had van zo'n 8% ten opzichte van pinnen. Voor 40 euro kreeg ik 600 pesos bij wisselen bij een kantoortje, bij de postbank kostte mij dat 42,90.
quote:
Maar waarschijnlijk haal jij je info meestal uit de reisfolders want ik neem aan dat DutchTrain toch het liefst met de NS naar de Veluwe e.o. op reis gaat.
en jou moeten we wel serieus nemen...

PS Dit is niet de manier van posten in TRV
pi_62181037
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:25 schreef Buzz129 het volgende:

En de info die je hier spuit, is zeer waardevol: " in sommige landen is contant wisselen gunstiger dan pinnen". Ja daar hebben we wat aan. Welke landen?
Indonesia, Myanmar, Laos. En dan tel ik de kosten die Nederlandse banken tegenwoordig in rekening brengen voor pinnen in den vreemde nog eens niet mee.

Oh ja, ABN AMRO @ Schiphol zou in de fik gestoken moeten worden (oplichters, een gemiddelde Indiaase riskjawallah is nog eerlijker)
pi_72565913
Het hele forum doorgelezen, maar kom tot onderstaande conclusies:
- Pinnen in NL is duurder dan in het buitenland
- Bij de US$ automaat op Schiphol moet je bedacht zijn welke koers er wordt gerekend en wat de bijkomende kosten zijn

Maar... waar in NL kun je nu het beste je geld omwisselen? Dat komt nog nergens naar voren!
pi_72609129
Wisselen voor buitenlandse valuta in Nederland maakt niet uit waar je het doet, het kost gewoon allemaal redelijk veel en verschillen zijn niet groot. Pin nou maar gewoon in het buitenland, grote kans dat je 0,0 aan transactiekosten hebt. Ik heb in de USA nooit gepind, maar als ik in Thailand ging pinnen kostte mij dat niets.
pi_72746036
ING

Voor Z-Afrika Rand en wat strooidollars was dit aanzienlijk goedkoper dan GWK.
Scheelde ongeveer 6-7%.

Zitten wel beperkingen bij, voornamelijk de wachttijd van 4 werkdagen en vooraf betalen met IDeal. Ga morgen bestellen, als het soepel loopt heb ik hier een aanradertje. Natuurlijk is pinnen goedkoper, maar Lusaka is nu niet bepaald ATM-heaven, zeker niet handig als je voornamelijk daar op doorreis bent richting Namibië.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_72747831
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:14 schreef pelpinda_gmail het volgende:
Het hele forum doorgelezen, maar kom tot onderstaande conclusies:
- Pinnen in NL is duurder dan in het buitenland
- Bij de US$ automaat op Schiphol moet je bedacht zijn welke koers er wordt gerekend en wat de bijkomende kosten zijn
+ dat euro's erg makkelijk om te wisselen zijn tegenwoordig in het buitenland. Makkelijker dan vroeger je guldens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')