Hun argument is; "als we iets niet retour krijgen is het ontvangen."quote:Op donderdag 11 september 2008 11:14 schreef Khadgar het volgende:
Laat hun in den beginne maar eens bewijzen dat die brief daadwerkelijk aangekomen is bij jou.
In welke mate is het per e-mail indienen van het bezwaar geschikt? De ambtenaar in kwestie reageerd wel, dus mijn bericht was ontvangen.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou in elk geval schriftelijk bezwaar maken om zo een dossier op te bouwen. Het over en weer bewijzen van het wel of niet ontvangen van post is denk ik het cruciale punt. Ik weet niet wat zwaarder weegt: het woord van de verzender of dat van de ontvanger.
Je moet een aangetekende brief sturen.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:26 schreef Keiichi het volgende:
[..]
In welke mate is het per e-mail indienen van het bezwaar geschikt? De ambtenaar in kwestie reageerd wel, dus mijn bericht was ontvangen.
Wat een kutjes zitten daar in den haag toch zeg.quote:Het verzet kan niet zijn gegrond op de stelling dat het aanslagbiljet, de aanmaning of het op de voet van artikel 13, derde lid, betekende dwangbevel niet is ontvangen. Bovendien kan het verzet niet zijn gegrond op de stelling dat de belastingaanslag ten onrechte of tot een te hoog bedrag is vastgesteld.
Misschien toch niet meer alle post onder het vloerkleed verstoppen...quote:Op donderdag 11 september 2008 11:38 schreef Keiichi het volgende:
Artikel 17 van Invordering wet
[..]
Wat een kutjes zitten daar in den haag toch zeg.
Doe ik niet!quote:Op donderdag 11 september 2008 11:54 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Misschien toch niet meer alle post onder het vloerkleed verstoppen...
Maar dat is hier niet van toepassing aangezien TS niet de ontvangst van het dwangbevel betwist, maar van de de aanslag en herinnering die daar aan vooraf gingen...quote:Op donderdag 11 september 2008 11:38 schreef Keiichi het volgende:
Artikel 17 van Invordering wet
[..]
Wat een kutjes zitten daar in den haag toch zeg.
er staat in dat verzet niet gegrond is op de stelling dat het aanslagbiljet of aanmaning niet ontvangen is. Het betwisten van ontvangst van dwangbevel kan volgens mij adhv artikel 13, lid 4a weer WEL.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:07 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maar dat is hier niet van toepassing aangezien TS niet de ontvangst van het dwangbevel betwist, maar van de de aanslag en herinnering die daar aan vooraf gingen...
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Wat ik me dan wel weer afvraag, volgens dat artikel is het niet ontvangen van de aanslag geen reden om onder het betalen hiervan uit te komen, maar is het niet ontvangen dan wel een reden om onder het betalen van de kosten van het dwangbevel uit te komen? Daar wordt volgens mij niets over gezegt...quote:Op donderdag 11 september 2008 12:14 schreef Keiichi het volgende:
[..]
er staat in dat verzet niet gegrond is op de stelling dat het aanslagbiljet of aanmaning niet ontvangen is. Het betwisten van ontvangst van dwangbevel kan volgens mij adhv artikel 13, lid 4a weer WEL.
precies, dat las ik er ook in.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:31 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen. Wat ik me dan wel weer afvraag, volgens dat artikel is het niet ontvangen van de aanslag geen reden om onder het betalen hiervan uit te komen, maar is het niet ontvangen dan wel een reden om onder het betalen van de kosten van het dwangbevel uit te komen? Daar wordt volgens mij niets over gezegt...
Al te veel tijd en moeite wil ik er ook niet insteken. Het gaat maar om een bedrag van 6 euro van de aanmaning en 35 euro van het bevel.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:47 schreef DoctorB het volgende:
[..]
precies, dat las ik er ook in.
Het lijkt me verstandig om juridisch advies in te winnen bij de rechtsbijstand verzekeing / rechtswinkel.
Het ontvangen van een dwangbevel kun je nooit betwisten, aangezien een (belasting)deurwaarder dit moet betekenen (aan jou of aan het adres)quote:Op donderdag 11 september 2008 12:14 schreef Keiichi het volgende:
[..]
er staat in dat verzet niet gegrond is op de stelling dat het aanslagbiljet of aanmaning niet ontvangen is. Het betwisten van ontvangst van dwangbevel kan volgens mij adhv artikel 13, lid 4a weer WEL.
Ik probeer ze nu ook zo lang mogelijk bezig te houden met mijn tegenargumentatie.quote:Op donderdag 11 september 2008 13:33 schreef longinus het volgende:
Betaal onder protest, dien een klacht in bij gemeente en bij de postbezorging ( dit hoeft geen ptt te zijn, hier brengt ook een kneus van de gemeente dit soort brieven rond) schrijf een klacht naar de onbudsman.
Geloof me, voor 6 euro moet je niet een instantie op je nek krijgen die een ongelimiteerde hoeveelheid geld achter zich heeft, die gasten geven liever 100den euro's uit aan rechtskosten dan 6 euro kwijt te schelden, dat geeft precedentwerking namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |