Zo, net een paar uurtjes testgereden met
Cubase 5!
Eerste indrukken zijn ontzettend goed! wat een vet en vooral compleet systeem

installatie ging heel soepel, en nog geen last van bugs gehad. Systeem liep 1x vast door eigen schuld maar ik had nog ruimschoots de mogelijkheid om zelf alles op te slaan.
Vetste nieuwe features:
- audio omzetten naar midi en dan daar andere instrumenten aan binden! Werkt prima, maar je moet zelf wel de gevoeligheid tweaken (beetje melodyne idee) en dit vraagt wat werk, denk dat ik dit vrij snel onder de knie heb. echt heel bruut om een loopje in te zingen en vervolgens een synth riff van te maken
- loopmash: erg mooie dynamische synth (nouja synth het is iets helemala nieuws) waarbij je verschillende tracks onder elkaar kan gooien en deze dan semi random kan laten mashen door elkaar heen waardoor je dus weer allerlei nieuwe riffs krijgt. Daarna omzetten naar audio en als je wilt kun je dit dus ook weer naar midi omzetten echt te gek. Wel behoorlijk geavanceerd en ik snap nog niet precies hoe ik bepaalde sounds goed kan importeren, maarja voor 20 minuten pielen een heel bruut ding
-uitstekende pitch-corrector

kunt je keyboard aan de corrector plakken waardoor je echt hele foute reggeatonstemmen kan maken door met je toetsen de noten te maken die gezngen dienen te worden
-brute impulsereverb, vergt nieteens zoveel cpu-strain
- inplace editing is sterk verbeterd wat betreft hitpoints e.d. en je kunt je tempotrack ook in je editor als een spoor invoegen, fijn!
- hele vette nieuwe synths met presets voor dagen
- dit geldt ook voor de nieuwe delay en compressor vst's, echt goede presets en dagenlang plezier
-eq's zijn verbeterd en een 31-bandeq zit er standaard in, net als een powercore tc-eqsat kloon. klinkt goed!
- hele vette ingebouwde MPC met heel veel mogelijkheden, plus een handige loopeditor erin
- het ziet er weer wat gelikter uit!
enig nadeel: mn oude DX-plugins doen het niet meer, maar dit wordt wel keurig aangegeven.
Heb trouwens de 'volle' 5 gekocht, niet de studio.....daar missen nogal wat bovenstaande dingen in, maar ik durf eindelijk te zeggen dat het vanaf nu wel degelijk loont om het volledige pakket te bezitten
Tot nu toe eerste indruk: niets dan lof!!!