abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73501866
Waarschijnlijk zaterdag een leuk nieuw computertje thuis!.
een Q8200 Quadcore
Heb er een externe hd bij gekocht van 1 TB en er zit een interne in van ook 1 TB,
4 gigabyte ram op 1033mhz
Vista home premium
Draait op 2,33ghz
Heb de videokaart ook extern(Gforce 9550GT silent of zo)

was in totaal 777,84

Beetje leuk om op te Reasonen? Cubasen? en met Cool Edit aan de gang?

Denk het wel toch:P

Ook voor de Tyros is het leuk uiteraard, Deze kan nu snel verbonden worden!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 21:37:35 #277
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_73501911
En je geluidskaart dan?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_73502531
Mijn geluid blijft voorlopig nog een onboardje, Daar kan ik leuk mee opnemen, Maar ik wil een 24 bits kaartje aanschaffen voor volgend jaar.
pi_73503094
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:36 schreef Braddie het volgende:
Waarschijnlijk zaterdag een leuk nieuw computertje thuis!.
een Q8200 Quadcore
Heb er een externe hd bij gekocht van 1 TB en er zit een interne in van ook 1 TB,
4 gigabyte ram op 1033mhz
Vista home premium
Draait op 2,33ghz
Heb de videokaart ook extern(Gforce 9550GT silent of zo)

was in totaal 777,84

Beetje leuk om op te Reasonen? Cubasen? en met Cool Edit aan de gang?

Denk het wel toch:P

Ook voor de Tyros is het leuk uiteraard, Deze kan nu snel verbonden worden!
Welke Tyros heb je?

Volgens mij zijn je pc specs ruim voldoende voor Reason Cubase en Cool Edit *

* Al ligt het natuurlijk wel aan het aantal sporen icm het aantal effecten en het cpu gebruik van de specifieke effecten of het voldoende is

** Zelf overweeg ik een mac (G # afhankelijk van mijn budget) aan te schaffen als DAW gewoon omdat deze ontworpen zijn voor dat soort werk en dus veel stabieler draaien.

Wat me overtuigd heeft is mijn laptop, een powerbook G4 die is gewoon beter in staat om met pro tools om te gaan dan mijn desktop pc met veel betere specificaties.
pi_73506502
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

** Zelf overweeg ik een mac (G # afhankelijk van mijn budget) aan te schaffen als DAW gewoon omdat deze ontworpen zijn voor dat soort werk en dus veel stabieler draaien.

Wat me overtuigd heeft is mijn laptop, een powerbook G4 die is gewoon beter in staat om met pro tools om te gaan dan mijn desktop pc met veel betere specificaties.
aanrader
graag verwijderen
pi_73515398
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 21:31 schreef allsystemshalt het volgende:

Pro Tools LE 8 werkt niet mee.

Als ik Pro Tools wil starten hangt m'n PC als digiREWIRE.DMB geladen moet worden dan ineens een blue screen of Death

Als ik zoek op het internet is er info over wat te doen als dit met een MAC gebeurd maar niet met een PC.

Wie weet wat ik nu moet doen om dit op te lossen?

* ps ik ben nu een update van pro tools aan het downloaden maar die heeft als het goed is geen invloed op dit probleem, het lijkt aan Melodyne te liggen maar waarom en hoe weet ik niet ?
Het kan aan IE 8 lees ip op diverse fora.

Vanavond ga ik ie8 eraf gooien en kijken of het weer werkt

Ik hou jullie op de hoogte
pi_73532809
IE8 verwijderen helpt niet

index.dat verwijderen ook niet

Melodyne verwijderen en opnieuw installeren ook niet

Ik ga heel dat freaking pro tools opnieuw installeren

pi_73542529
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Welke Tyros heb je?

Volgens mij zijn je pc specs ruim voldoende voor Reason Cubase en Cool Edit *

* Al ligt het natuurlijk wel aan het aantal sporen icm het aantal effecten en het cpu gebruik van de specifieke effecten of het voldoende is

Ik heb de Tyros 1
Met mijn pentium 4tje kon ik in cool edit ongeveer 30 tracks aan audio naast elkaar hebben zonder een echte grote flip(was wel een Pentium 4 HT).
pi_73592884

Zo m'n DAW is weer in orde

Maar niet zonder slag of stoot

Complete nieuwe installatie was helaas nodig omdat Internet Explorer8 Pro Tools LE 8 om zeep had geholpen.

IE8 deinstalleren en Pro Tools deinstalleren en dan PRo tools opnieuw installeren hielp helaas niet zelfs niet met een complete register cleanup

Dus heb ik maar een volledig nieuwe installatie gemaakt.

*Tip voor Pro Tools gebruikers nooit een update van Microsoft installeren zonder de fora te raadplegen over problemen die je met je DAW kan krijgen.
pi_73598063
Wat een gemak zeg
graag verwijderen
pi_73617877
Sony C800 mogen testen, heel gevoelig voor zachte opnames en toch een gedetailleerd -ietswat scherp zonder plopscreen- geluid. Maar imo meer statussymbool voor rond de 10.000 te kosten.. Ook de Se Gemini 2 even gebruikt maar die viel me nog aardig tegen. Vlijmscherp in het hoog en dual tracking klonk daardoor al snel "winderig" of open, niet echt strak. Misschien goed voor R&B chorus doubles waar dat wel gewenst is.
graag verwijderen
pi_74013061
Hallo,

Nu m'n DAW weer lekker loopt heb ik een andere uitdaging, Hoe kan je zo goed mogelijk al je spullen aan elkaar verbinden zonder steeds om te moeten pluggen?

Ik neem aan dat een of meerdere patch bays hiervoor nodig zijn maar welke?

- Ik wil dus van mono cinch doorlussen naar mono cinch en dubbel mono cinch ( 1 in twee uit)
- van stereo cinch doorlussen naar stereo cinch en dubbel mono cinch ( 1 in twee uit)
- van stereo cinch naar 3,5 mm stereo
- van dubbel mono cinch doorlussen naar dubbel mone cinch + 3,5 mm stereo

Zie een paint van wat ik allemaal aan elkaar wil knopen.

Verder wil ik zo min mogelijk fysiek koppelen (Steeds in en uit halen stekkers vaak op onhandige plaatsen).
pi_74013717
IK zit aan b.v. zoiets te denken maar dan mis ik nog een boel opties.

http://www.thomann.de/nl/(...)tch_pro_patchbay.htm

Met name van stereo cinch naar 3,5 en terug met mogelijkheid tot verdubbelen van in en output.
pi_74014682
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:54 schreef allsystemshalt het volgende:
IK zit aan b.v. zoiets te denken maar dan mis ik nog een boel opties.

http://www.thomann.de/nl/(...)tch_pro_patchbay.htm

Met name van stereo cinch naar 3,5 en terug met mogelijkheid tot verdubbelen van in en output.
Ik denk dat met deze plus wat 3,5 naar cinch converters ik een eind op weg ben (icm de behringer)

http://www.thomann.de/nl/rolls_ra_62c.htm

Maar dat wordt wel een kostbare grap
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:07:13 #292
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74024196
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:37 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ik denk dat met deze plus wat 3,5 naar cinch converters ik een eind op weg ben (icm de behringer)

http://www.thomann.de/nl/rolls_ra_62c.htm

Maar dat wordt wel een kostbare grap
Deze moet je sowieso nooit pakken. Dat is een headphone mixer en absoluut niet geschikt om signalen te schakelen.

Die behringer zou je imo prima kunnen gebruiken en dan gewoon cinch-jack verloopstukjes gebruiken die kosten ook geen drol, ben je voor 60 euro denk ik klaar!

Voor betere geluiskwaliteit kun je een neutrik patchbay kopen (die is ongeveer de dubbele prijs van een behringer, volgens mij heet hij iets van NY-ssp ofzo) maar die heeft geen schakelaars bovenop (dat gebeurt namelijk vanzelf voor verschillend in te steken). Het probleem is echter dat die wel wat ingewikkelder is om onder de knie te krijgen om in te patchen, maar als hij eenmaal staat is het gebruiksgemak hetzelfde. Daarentegen is een neutrik wel betrouwbaarder en gaat hij doorgaans stukken langer mee vanwege de betere aanhechting van de connectors.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:12:25 #293
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74024349
je zou het ook in een keer helemaal goed kunnen aanpakken en deze kopen. http://i4-muzique.nl/tascam-us1641-p-950.html kun je ineens alle dingen tegelijkertijd gebruiken en opnemen in je pc en heb je nog inputs voor de toekomst over, hoef je nooit meer over te schakelen of te patchen en heb je meteen een goed draaiende cubase erbij! Hartstikke goede geluidskaart waarmee je volgens mij iets van 14 sporen tegelijk kan opnemen op verschillende tracks.

Ben je voor 400E echt het mannetje!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:40:47 #294
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74028620
O ik zie nu pas dat je een m-box hebt. Dan kan ik me voorstellen dat je bij PT wilt blijven. Een 002 ofzo doet hetzelfde maar die zijn we'll weer een stukje duurder...
pi_74037021
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 22:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
O ik zie nu pas dat je een m-box hebt. Dan kan ik me voorstellen dat je bij PT wilt blijven. Een 002 ofzo doet hetzelfde maar die zijn we'll weer een stukje duurder...
Hoi,

Thanks voor je adviezen

Ik heb idd een M-Box2 mini met Pro Tools LE 8.01.
En ga waarschijnlijk voor de Neutrik NYS-SPP-L1 icm verlooppluggen.

De prijs van de Neutrik valt momenteel mee kost 43 euro (plus verzendkosten)

[ Bericht 10% gewijzigd door allsystemshalt op 25-10-2009 10:36:27 ]
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:57:46 #296
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74037716
Ur welcome!

Zo, dat is inderdaad een goed prijs. Heb mijn neutrik een jaar of 3 geleden voor 90 euro gekocht Ben benieuwd hoe het afloopt!
pi_74619888
Waarom staat dit topic ook alweer in UVT en niet in Muziek?
Ik zoek me elke keer een ongeluk!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 11 november 2009 @ 22:27:38 #298
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_74620020
Ik kwam even hoi zeggen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_74624601
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 10:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ur welcome!

Zo, dat is inderdaad een goed prijs. Heb mijn neutrik een jaar of 3 geleden voor 90 euro gekocht Ben benieuwd hoe het afloopt!
Alles staat nu hier
Van het weekend maar eens ermee gaan fröbelen.
  donderdag 12 november 2009 @ 09:36:08 #300
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_74625928
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:24 schreef Cynic het volgende:
Waarom staat dit topic ook alweer in UVT en niet in Muziek?
Ik zoek me elke keer een ongeluk!
Onbegrijpelijk inderdaad. is ooit een actie van een rare mod geweest ofzo :S
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik kwam even hoi zeggen.
Hoi!!

kan jij ons niet terug naar muziek schoppen
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:54 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Alles staat nu hier
Van het weekend maar eens ermee gaan fröbelen.
Ik ben benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')