abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61911915
poeh Kersjes, wat een slopende dagen zijn dat he?
hou vol .. ze gaan voorbij !
(hier ook nog maar net achter de rug)
pi_61914239
Morgen wordt mijn lieve dreumesje een peuter. We hebben een mooi jaar achter de rug, met ons drietjes. Het is een voorrecht zo'n iniminimensje te zien groeien, leren, genieten, mopperen, spelen, eten, praten, slapen, lopen...
Op naar een nieuw mooi jaar!

Dag lieve dreumesjes, mama's en papa's!

Eva en Maria
pi_61914478
Dag Eva en linda, een fijne verjaardag gewenst!

Beaker, dat noemen ze fles-caries, zag vandaag op ons kdv nog een 2jarig meisje zonder voortanden, helemaal weg door die fles.....
Meike drinkt wel uit een tuit als er maar geen antilek in zit
En een gewone beker ook wel, (met hulp) of met een rietje erin
maar het moet niet teveel moeite kosten hoor, dan gooit ze de boel door de kamer

Anna, 3 en halve boterham!!! JEUMIG!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_61914950
Eva en Linda....

Hoe meer kindjes ik zie 'verdwijnen' naar het peutertopic, hoe meer ik me besef dat Maud toch ook echt een peutertje wordt. Of zoals menig om ons heen zeer tactisch weet te melden.... een kleine terrorist.

Voor het flessen/tuitbeker-probleem, hier geen oplossing. Alhoewel ik de tip die gegeven werd over de tuit aantrekkelijk maken (en water in de fles...krijgt ze ook geen caries van) wel een goede vond.
pi_61915275
Kersjes beterschap! Hopelijk is de fase snel voorbij.

Wat kan Linde al een hoop woordjes.

Wat wordt Maud al een grote meid! En wat klinkt dat lief, de poppen op bed leggen.

Stiemie, ik zit zelf ook een beetje met die twijfel. Vandaar dat ik het hier ook vroeg.
Heb net wat opgezocht over de cursus maar het lijkt erop dat het een 'gezellig' kletsclubje zal worden, dus ik denk dat ik er maar vanaf zie. Ik heb verder ook niet echt het idee dat het nodig is, want tot nu toe denk ik dat wij het prima doen. (en toch ben ik onzeker. ) Maar het had handig kunnen zijn voor erbij.

Davinia, het prijzen en stimuleren is wel iets wat ik mezelf heb moeten aanleren. Ik ben daar bij Damian al vroeg mee begonnen en in het begin is het erg wennen, maar na een tijdje gaat zoiets ook vanzelf. Als hij zelf aan het spelen is geef ik tussendoor regelmatig positieve aandacht. Of als we samen aan het spelen zijn en hij doet iets goed. (bijvoorbeeld een puzzel maken.) Het is echt geweldig om zijn reactie te zien. Als hij positieve aandacht krijgt dan wordt hij er zelf ook helemaal blij van. Klappen in de handjes en handjes in de lucht, hard lachen en glunderen. En als ik nu tegenwoordig iets goeds doe dan krijg ik dezelfde reactie van hem. Het werkt hier dus heel erg goed. Ik merk dat Damian vrijwel nooit op een negatieve manier aandacht vraagt.

Nog wat liefs:
Ik had me gisteravond gestoten aan de klink van de deur en het deed flink veel pijn. Dus ik lag op de grond te jammeren van de pijn en Damian schrok daar toen nogal van. Zijn reacite was: Mamaaaaaaa . Hij kwam hard naar me toegerend en begon me te troosten en kusjes te geven. Zo schattig.
pi_61915332
Linda en Eva alvast gefeliciteerd, een hele fijne verjaardag gewenst.

Beaker, hier werkt een beker met een los rietje erg goed, misschien is dat een idee?
pi_61915760
Aaah Damian lijkt me echt een lieverd! Als ik dat zo hoor ben je geen opvoedcursus nodig hoor, je bent een lieve mama voor Damian, en je doet het prima.
En voor evt tips kun je bij het CB ook terecht (En hier op Fok! natuurlijk)
Het gaat hier nog steeds niet top met Meike
Ze heeft geen koorts, maar is gewoon niet goed te pas
Ze loopt de hele dag "nee" te roepen, alles is nee, en ze wil niks
Eet slecht (nee!) en is nogal hangerig, zelfs bij oma was ze vandaag niet in dr hum.
Wat betreft het aan mama hangen boeken we wel vooruitgang, in die zin dat papa meer met haar doet, en Meike dat ook accepteert. Ze hing deze week nog een poos aan mijn been toen ik de vaatwasser inruimde. Ik heb haar genegeerd, en papa zat op de bank boekjes voor te lezen, toen hij bij het 3e boekje aankwam koos Meike toch eieren voor haar geld, en ging lekker bij papa op schoot zitten. Ik heb toen wel even staan juichen in de keuken. Ook fijn voor haar papa dat Meike wat meer bij hem wil zijn
  donderdag 25 september 2008 @ 21:59:34 #283
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61916647
Kleine grote Eva, morgen twee jaar oud! Kleine grote Eva die 'zomaar' Simons geboortedatum inpikte

Tot snel!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61916659
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dag Eva en linda, een fijne verjaardag gewenst!

Beaker, dat noemen ze fles-caries, zag vandaag op ons kdv nog een 2jarig meisje zonder voortanden, helemaal weg door die fles.....

Ik denk eerder door wat erin zat

Eva, een fijne verjaardag gewenst!

Karin, fijn dat je vorderingen maakt met Meikes hanggedrag!

En Appelsap, je klinkt als een prima moeder hoor Volgens mij laat je je misschien beïnvloeden door wat jij denkt dat anderen van je denken als jonge moeder (volg je een beetje?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Iksje op 26-09-2008 08:06:07 ]
pi_61918709
Dankje Karin, lief dat je dat zegt!

En vooruitgang, wat goed! Wat een opluchting zal dat ook voor jullie zijn. Papa die weer kan genieten van zijn dochter en mama die weer wat meer rust heeft.

Iksje, daar heb je gelijk in. Ik vind het ook erg moeilijk om dat 'idee' los te laten. Ik blijf het gevoel houden dat ik mezelf moet bewijzen, niet alleen tegenover anderen, maar juist ook tegenover mezelf.
Hetgeen wat anderen vaak denken zoals: die is te jong om een kind op te voeden, dat komt bij mij wel vaak naarboven. En dan meer van dat ik gewoon bang ben dat ik niet genoeg in me heb zitten om een kind op een goede manier op te voeden. Vrouwen die op een wat latere leeftijd kinderen krijgen, die hebben toch meer ervaring opgedaan, het in de directe omgeving al meegemaakt dus al een hoop gezien. Dus ik worstel daar nog wel eens mee, want uiteindelijk wil ik het juist voor Damian allemaal zo goed doen. (volg jij het nog? )
Het wordt gelukkig wel langzaam aan minder hoor.
  donderdag 25 september 2008 @ 23:08:14 #286
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61919381
Ik vind het ook hoor Appelsap, je klinkt iig als een hele lieve mama, een waar sommige oudere mama's nog een voorbeeld aan kunnen nemen als ik het soms zo lees. (Oh en ik bedoel dit niet als steek naar iemand, voordat het verkeerd begrepen wordt).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:11:13 #287
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_61926705
Gut. Ik bedenk me eigenlijk pas net dat je idd gemiddeld zo'n 10/15 jaar jonger bent dan de meeste moeders, Appel Maar net wat Vivi zegt; volgens mij doe je het hartstikke goed en ben je een stuk bewuster met de opvoeding van je kind bezig dan een heleboel andere ouders

Daaag Eva, gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier bij de peuters!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:22:04 #288
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61927033
Nou Appelsap, ik denk dat jij een hele goede moeder bent hoor, zoals ik je er over hoor praten altijd en de adviezen die je geeft!

Eva, fijne dag!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61935153
He appelsap, ik kan me de zorgen wel voorstellen hoor. Maar wat ik hier lees over Damian, dan ben je een goede moeder. Ik vind het juist goed dat je zo bewust bezig bent met de opvoeding (en kiest om toch niet geforceerd bij zo'n groepje te gaan). En genoeg 30+ moeders met probleemkinderen. Leeftijd zegt lang niet alles bij kindjes opvoeden!

Dagdag Eva!! Veel plezier als peutertje!
pi_61939678
Eva hopelijk heb je een hele fijne verjaardag Veel plezier en tot over een jaartje!

Pff Kersjes zelf ziek zijn en een hangerig kind hebben is geen leuke combi Hopelijk knappen jullie samen snel op!

Karin wat fijn dat Meike nu lekker toch zelf naar papa ging Mag je best even stiekem uit het zicht van Meike voor juichen hoor. Is toch een teken dat je vooruitgang boekt in het minder-aan-mama-hangen

Appelsap ik ben het helemaal eens hoor met de rest! Ik had eigenlijk helemaal niet zo in de gaten dat je (veel?) jonger bent dan de meeste mama's hier. Je doet het hartstikke goed en dat vindt Damian vast ook als hij zijn lieve mama meteen wil troosten als ze zich pijn heeft gedaan Leeftijd zegt inderdaad helemaal niks bij opvoeden (nou ja tot op zekere hoogte dan. Een mama van 12 zal het wel heel erg moeilijk hebben lijkt me ). En je hoeft ook niet meer ervaring te hebben als je wat ouder mama wordt. Ik ben nu 32 en heb in mijn familie/directe vriendenkring helemaal geen andere kleine kindjes bijvoorbeeld waar ik ervaring mee heb om voor te zorgen
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:41:50 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61940041
Appelsapje, niet zo onzeker hoor, lijkt me nergens voor nodig.

Karin,is de wvk al langsgekomen inmiddels? Of is het niet meer nodig?

Hihi, mijn zoon huppelt sinds een week! Cuuuuute!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:59:33 #292
94046 PM-girl
pi_61940519
Appelsap, ik sluit me aan bij de vorige berichten, ik denk niet dat jij je meer zorgen moet maken vanwege je leeftijd dan andere 'oude' mama's.

Huppelen, wat knap van Thies!

Ik moest vanmorgen zo lachen, het kleine manneke, zo groot al, zat zelf zijn tandjes te poetsen op de kruk. Enthousiast schudde hij zijn arm op en neer om de borstel rond te sturen in zijn mondje. En zijn kleine lijfje heeft hij nog niet voldoende onder controle, dus de andere arm deed vrolijk mee \
(zien jullie het voor je?)
*
pi_61940540
Ach gossie Thies aan de huppel. Zal een schattig gezicht zijn!

De wvk komt maandag. Eerder kon ze niet.
Ik zei toen al dat ik het wel ging proberen met de tips die ze gaven, en dat ik wel aan de bel zou trekken als het niet zou lukken, maar toen zei ze: nee, ik kom in ieder geval langs!
Maandag dus
pi_61940624
hihi schattige Thies en Simon

Even 2 fotootjes van Pepijn van vandaag.
Hij was zo lief en gezellig!!

vrijdag 26 september 2008 @ 21:06:44 #295
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61940664
Even heel kort want ik moet zo werken:

Appelsap, je doet het prima hoor Ik ken oudere moeders waar ik mijn vraagtekens bij heb (eigenlijk al een tijdje niet meer in dit topic ) en bij jou heb ik dat nog nooit gehad!

Brent ontwikkelt nu heel duidelijk zijn fantasie. Hij drukt een paar blokjes op elkaar en komt het me dan brengen: 'Mama, bloem bloem!' of 'Auto!' etc etc. Zo leuk om te zien hoe hij urenlang met een klein autootje over de kantjes van de bank, tafel, mijn armen en benen en hoofd en overal kan rijden en met stalen gezicht gericht op zijn wagentje 'Brummmmmmm brummmmmm' blijft zeggen.

Oja en ook al 3 nachten doorgeslapen!!! \o/

Doei! Slaap lekker
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:12:36 #296
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61940847
Aaah, da's leuk he Rocka! Hier gaan de auto's ook over mijn hoofd.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:15:06 #297
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61940919
Hier over mijn tieten .

En Moon, we willen een huppelfilmpje .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:29:02 #298
94046 PM-girl
pi_61941312
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:
Even heel kort want ik moet zo werken:

Appelsap, je doet het prima hoor Ik ken oudere moeders waar ik mijn vraagtekens bij heb (eigenlijk al een tijdje niet meer in dit topic ) en bij jou heb ik dat nog nooit gehad!

Brent ontwikkelt nu heel duidelijk zijn fantasie. Hij drukt een paar blokjes op elkaar en komt het me dan brengen: 'Mama, bloem bloem!' of 'Auto!' etc etc. Zo leuk om te zien hoe hij urenlang met een klein autootje over de kantjes van de bank, tafel, mijn armen en benen en hoofd en overal kan rijden en met stalen gezicht gericht op zijn wagentje 'Brummmmmmm brummmmmm' blijft zeggen.

Oja en ook al 3 nachten doorgeslapen!!! \o/

Doei! Slaap lekker
Jeuj!

En leuk he, dat spelen!

Wat is Pepijn een knappe jongen!
*
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:48:51 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61941747
Ik ben telkens nét te laat met filmen.
Als ik mijn camera pak, dan komt mijn kleine narcistje er al grijnzend op af. But I'll keep trying!

Oh ja Rocka, fijn, doorslapen!

En Dean houdt van bergtochten blijkbaar.

Fotootjes van Pepijn zijn liieeef!

En dan was ik ook nog vergeten naar Eva en Linda te zwaaien!
Hoera en van harte dames!
pi_61942496
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:
pfffff, zweet van voorhoofd wist als ouder moeder zijnde

Appelsap, volgens mij ben jij een superlieve fantastische moeder

Brent, slaapkop Goed bezig

Simon, kleine tandenpoetsdanser
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')