Kersjes beterschap! Hopelijk is de fase snel voorbij.
Wat kan Linde al een hoop woordjes.
Wat wordt Maud al een grote meid! En wat klinkt dat lief, de poppen op bed leggen.

Stiemie, ik zit zelf ook een beetje met die twijfel. Vandaar dat ik het hier ook vroeg.
Heb net wat opgezocht over de cursus maar het lijkt erop dat het een 'gezellig' kletsclubje zal worden, dus ik denk dat ik er maar vanaf zie. Ik heb verder ook niet echt het idee dat het nodig is, want tot nu toe denk ik dat wij het prima doen. (en toch ben ik onzeker.

) Maar het had handig kunnen zijn voor erbij.
Davinia, het prijzen en stimuleren is wel iets wat ik mezelf heb moeten aanleren. Ik ben daar bij Damian al vroeg mee begonnen en in het begin is het erg wennen, maar na een tijdje gaat zoiets ook vanzelf. Als hij zelf aan het spelen is geef ik tussendoor regelmatig positieve aandacht. Of als we samen aan het spelen zijn en hij doet iets goed. (bijvoorbeeld een puzzel maken.) Het is echt geweldig om zijn reactie te zien. Als hij positieve aandacht krijgt dan wordt hij er zelf ook helemaal blij van. Klappen in de handjes en handjes in de lucht, hard lachen en glunderen. En als ik nu tegenwoordig iets goeds doe dan krijg ik dezelfde reactie van hem. Het werkt hier dus heel erg goed. Ik merk dat Damian vrijwel nooit op een negatieve manier aandacht vraagt.
Nog wat liefs:
Ik had me gisteravond gestoten aan de klink van de deur en het deed flink veel pijn. Dus ik lag op de grond te jammeren van de pijn en Damian schrok daar toen nogal van. Zijn reacite was: Mamaaaaaaa

. Hij kwam hard naar me toegerend en begon me te troosten en kusjes te geven. Zo schattig.