abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61893769
Anna, wat een plaatje!

Beterschap voor Devin!

En Chris kan de trap al af, wat goed.

Hopelijk is de fase bij Jet snel voorbij Beaker!

Vandaag een huisbezoek gehad van het consultatiebureau. Alles was natuurlijk weer prima.
Wat betreft zijn voetjes, als er nu al wat aan de hand zou zijn dan zouden ze er nog niks aan doen. Dus het is afwachten hoe het zich met de jaren ontwikkeld. Tussen de 4 en de 6 jaar gaan bij vrijwel alle kinderen de voeten netjes recht staan. Voor nu dus niks om me zorgen over te maken.

Ik kreeg ook nog een hoop informatie, waaronder een folder over een opvoedcursus, 'peuter in zicht'.
Opzich leek het me wel een goed idee, omdat ik zelf vaak vrij onzeker ben of ik dingen wel goed doe. En of ik Damian wel goed opvoed. Vooral als ik naar programma's als de Nanny kijk word ik wat angstig.
Heeft hier iemand wel eens een opvoedcursus gevolgd, en heb je er ook echt wat aan gehad?
pi_61898011
Is Devin inmiddels weer wat beter?

Appelsap ik herken het gevoel wel een beetje hoor dat ik denk 'Doe ik het wel goed zo?', maar ik weet niet of ik er echt een opvoedcursus voor zou willen volgen. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe 'zwaar' zo'n cursus is. Ga je gewoon gezellig met wat andere ouders praten over opvoeden met een deskundige erbij? Of is het echt heel streng enzo? Ik haal trouwens wel eens boeken uit de bieb over opvoeden, bijvoorbeeld van de Nanny of van Schatjes.

Vannacht nog steeds een snotterend en hoestend meisje gehad. Niet zo gek want gisteren bij de opvang was echt iedereen verkouden. Vannacht had ik zelf trouwens ook 2x een vreemde actie Ik droomde de eerste keer dat Linde uit bed viel en toen had ik dus mijn vriend in een wurggreep om te voorkomen dat hij uit bed zou vallen. De 2e keer dacht ik dat ze uit de kinderstoel viel en toen greep ik 'm ineens bij zijn arm...
pi_61900172
hmm, opvoeden, daar moeten wij ook maar eens aan beginnen
Chris luistert tegenwoordig steeds beter naar nee. Een maand terug ging hij nog lachen, en daarna stug verder. Nu houd hij vaker op, en gaat ergens anders spelen. En dan op zijn schatjes hem natuurlijk even prijzen dat hij zo lief wat anders speelt

Appelsap, wat fijn dat er nu niet direct zorgen zijn over zijn voetstand. Tot 6 jaar is nog een hele poos om nog in de goede stand te groeien..

stiemie =>
Maf he, dat soort levensechte dromen?

Hier vannacht maar 1 serie huiltjes.. Dat was na een minuutje weer over, en daarna lekker doorgeslapen tot 7.20 net de tijd dat papa's wekker gaat !
pi_61901293
Oeh! Lastig die nachtbrakertjes!

Wij zitten met een klein prpbleempje Jet wil absoluut niet uit een tuitbeker of rietjesbeker drinken Ze wil alleen maar haar fles ..... Ik bied haar wel een tuitbeker aan maar die gooit ze weg, want dan drinkt ze liever niks
Moet ik nou doen??
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_61901408
15 maand is toch niet zo oud om "nog" uit de fles te drinken?
Gewoon blijven oefenen met andere bekers? Of kan ze wel uit een gewone beker drinken (qua techniek) en is gewoon karakter wat ze al laat blijken?
pi_61901435
Zo te horen zit Jet in een uitprobeerfase?
Een gewone beker wil ze ook niet? Of een pakje? En anders misschien gewoon haar bui uitzingen op flesjes.. Een maaltijd overslaan gaat nog wel, maar drinken met ze toch hebben..
pi_61901801
En als je in de fles steeds alleen maar wat saais zoals water doet en in de tuitbeker iets van sap? Zodat die tuitbeker aantrekkelijker wordt? Of inderdaad een pakje drinken (appelsap ofzo) dat gaat er hier altijd erg goed in

Het verschilt hier trouwens ook wel per beker. De ene tuitbeker (avent) vindt Linde niks aan terwijl ze nu een merkloos antilekbekertje gekregen heeft en daar drinkt ze erg graag uit.
pi_61901942
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:41 schreef Iksje het volgende:
15 maand is toch niet zo oud om "nog" uit de fles te drinken?
Gewoon blijven oefenen met andere bekers? Of kan ze wel uit een gewone beker drinken (qua techniek) en is gewoon karakter wat ze al laat blijken?
Ik heb begrepen dat het niet zo goed is voor haar tanden
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_61901997
Een pakje drinken gaat erg goed dus ze kan het wel
Een beker gaat helemaal niet, want ze gooit de inhoud in 1 keer overzich heen Het lullige is dat ze het op het kdv wel doet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_61902055
Kan Jet op hte kdv dan al helemaal alleen uit een beker drinken? Linde drinkt bij ons en op het kdv uit een beker, maar dan houden wij 'm wel vast hoor. Of we doen er steeds maar net genoeg voor 1 slokje in
pi_61902097
Is de rietjesbeker die je hebt een gewone rietjesbeker of zo'n speciale anti-lek? Linde drink namelijk heel goed uit pakjes en flesjes met een gewoon rietje, maar uit 1 van haar bekers krijgt ze bijna niks. Blijkt dat er een wel heel erg anti-lek-rietje op zit. Ik kreeg er zelf ook bijna niks uit
  donderdag 25 september 2008 @ 13:08:55 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61902116
Anna drinkt ook uit de fles of uit een beker (met hulp natuurlijk, want anders blijven we verschonen...). Een rietje snapt ze nog niet en een tuitbeker heeft ze maar heel even geaccepteerd.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61902123
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:07 schreef Stiemie het volgende:
Kan Jet op hte kdv dan al helemaal alleen uit een beker drinken? Linde drinkt bij ons en op het kdv uit een beker, maar dan houden wij 'm wel vast hoor. Of we doen er steeds maar net genoeg voor 1 slokje in
Uit een tuitbeker UIt een beker drinken lukt wel als wij hem vast houden inderdaad

Maarrrrr....ze eet wel haar brood met een vorkje knap he?!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 25 september 2008 @ 13:12:01 #264
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61902224
Go Jet, go Jet, go Jet
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_61902263
Knap hoor Jet Dat doet Linde je niet na! (die prakt elke morgen nog heeeerlijk haar boterham met haar handen )

Heb je thuis dezelfde tuitbeker als bij het kdv?
  donderdag 25 september 2008 @ 13:16:56 #266
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61902346
Anna kan wel haar Danoontje zelf leeglepelen, maar als ik haar een vorkje geef met brood, vindt ze het tegenwoordig leuker om d'r vork in de ene hand te houden en met haar andere hand het brood op te eten.

Ze heeft gisteren op de creche...3,5 boterham gegeten ....zoveel eet ik niet eens...
  donderdag 25 september 2008 @ 13:19:56 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61902431
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:58 schreef Stiemie het volgende:
En als je in de fles steeds alleen maar wat saais zoals water doet en in de tuitbeker iets van sap? Zodat die tuitbeker aantrekkelijker wordt? Of inderdaad een pakje drinken (appelsap ofzo) dat gaat er hier altijd erg goed in

Het verschilt hier trouwens ook wel per beker. De ene tuitbeker (avent) vindt Linde niks aan terwijl ze nu een merkloos antilekbekertje gekregen heeft en daar drinkt ze erg graag uit.
Eli drinkt ook niet uit Avent tuit, maar wel op het kdv uit een supergoedkope, andere tuit. Volgens mij past het gewoon niet in zijn wereldbeeld om een tuit te hebben op de fles-onderkant, if that makes any sense. We hebben gister een Hema-tuit gekocht. Hopen dat hij deze ook pakt.
Anders gaan we idd water uit de fles (bah ) en sap uit de tuit proberen.

@Beaker, ja het is niet zo goed voor de tanden, omdat er steeds kleine beetjes in de mond komen en dat is dan een continue zuuraanval (oid), maar zoalng Jet niet de hele dag met een fles in dr mond loopt, zal het wel loslopen, toch?

Stiemie, laat je je vriend nog een beetje heel?

Appelsap, fijn dat de mensen hebben gezegd dat er nog ruim tijd is dat zijn voeten "normaal" kunnen gaan staan.

Over opvoeden, soms heb ik wel "moeite" om eli te stimuleren als hij lief bezig is. wat ik bedoel, als hij lief is, dan denk ik, wat is hij lief, en loop weer verder. het is heel makkelijk om te gaan reageren als hij stout is, maar dan krijgt hij alleen aandacht als hij stout is, en krijgen we feest. ervaren jullie dat ook? dat je bij positief gedrag er echt aan moet denken om te belonen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61902945
Op het kdv hebben ze van die goedkope lekdingen misschien moet ik die dan maar gaan aanschaffen

Davina, dat is ook heel lastig! Ik maak er niet zo'n probleem van want volgens mij gaat het erg goed zoals we het nu doen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_61903170
Ja dat komt bekend voor hoor. Zeker als ze zo lief speelt. Dan heb ik ein-de-lijk tijd om ook eeeeeeven te zitten met een tijdschrift ofzo en als ik dan zeg dat ze zo lief speelt, zit ze meteen weer op mijn lip Dus dat durf/doe ik dan niet altijd Moet ik wel aan denken om dat vaker te doen.

Die Avent-tuit op de fles werkte ook niet en de anti-lek-tuitbeker was bij ons alles behalve antilek Daar dronk Linde wel goed uit, maar dan was altijd meteen haar hele shirt drijfnat. Nu drinkt Linde nog wel eens uit een fles hoor. Bijvoorbeeld pap op de dagen dat ze naar de opvang gaat want dan hebben we wat meer haast of als ze zo moe is dat ze niet wil eten dan is een fles pap ook altijd een goede oplossing .

Davinia ik probeerde mijn vriend juist te redden Al dacht hij daar vannacht heel anders over...

Anna 3,5 boterham Waar laaaat je het?
  donderdag 25 september 2008 @ 13:50:22 #270
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61903333
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:44 schreef Stiemie het volgende:
...Anna 3,5 boterham Waar laaaat je het?
Persoonlijk denk ik onder haar stoel, maar volgens de leidsters gingen ze echt op.
pi_61903641
3,5 is veel

Stiemie, wat jij zegt is waar zit ze lief te spelen zeg ik er wat van staat ze gelijk naast me: mama, mamaaaa, maaaamaaaaaaaaa! .......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_61904229

Vandaag is Linde samen met mijn vriend thuis. Dus ik vertelde bij het ontbijt dat ze dan leuk samen Teletubbies konden kijken. Zit ze ineens met haar mond vol brood: ohoh! Linde gaat nu steeds meer kletsen Deze woordjes kent ze al:

Ohoh (= teletubbie)
papa
mama
papma (= weet je zeker dat je er in ieder geval 1 goed hebt )
mmmmma (=oma)
tie/die (=die)
dees (= deze)
bab (= oom bob)
poe/poep/poef/poes (= poes)
boe (= koe)
paad (= paard)
aai (= aaien of knuffelen )
pi_61904481

Even zonder FOK! gedaan. Moest thuis even wat dingen op een rij zetten en daarbij kwamen iets te veel gevoelens bij om de hoek kijken, dus vandaar even ook zonder FOK! gedaan.

Ik zie dat er weer heel wat ontwikkelingen zijn gedaan in dreumesland. Heerlijk om te lezen waarbij ik gelukkig vaak een zucht van herkenning kan laten klinken.

Eigenwijze ontwikkelingen zijn ook hier aan de orde. Ze is nog steeds mega lief, een echte poppenmama aan het worden en tegenwoordig legt ze de poppies ook op bed. Lekkuh lapen hoor ik dan en een echte smakkerd volgt dan als afsluiting. Het echte baby is er nu vanaf. Ze wordt al meer en meer een peutertje en we genieten volop van d'r boevengedrag met een verbetering qua luisteren. Nee, is vaak ook echt nee... en het tot 3 tellen begint ook al zijn vruchten af te werpen. Ze snapt dat er concequenties zijn en dat scheelt al aanzienlijk. De inschrijving voor de peuterspeelzaal ligt getekend en wel klaar voor verzending en binnenkort zullen we eens een kijkje gaan nemen. Even voorproeven.
pi_61909355
Met Devin gaat het goed, hij verliest alleen liters snot die hij dan overal op en aan smeert. En ik denk dat hij hierdoor ook meer is gaan kwijlen, er gaan per dag minimaal 3 shirtjes + rompers doorheen omdat ze zeiknat zijn. En nu ligt hij te schreeuwen in bed, maar hij heeft pech gehad en moet nu maar eens gaan toegeven aan de slaap. Vanochtend om 6:30 wakker en vanmiddag 3 kwartier geslapen. Hij is zo moe, kan niet eens fatsoenlijk meer lopen, loopt constant te jengelen en knalt overal tegenop.
En ik heb buikgriep, heb er allemaal geen geduld meer voor, buhhh...
Oh, het is stil, ik denk dat hij slaapt
.... met gevoel voor drama....
pi_61910957
Beterschap Kersjes! Wij hebben het de afgelopen dagen ook gehad
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: