Ik vraag het omdat ik het wil proberen het probleem te verhelpen tussen deze ergenissen tussen deze twee forums.
Mog er personen zijn die een vraag hebben over hun pc en durfen het niet te vragen op got
dan kunnen ze me een email sturen en zal ik proberen het probleem of vraag te beantwoorden .
Ps
laten we hier nu geen worden of ruzie over maken maar op een fatsoenlijke manier oplossen .
email suijkerbuijk@noknok.nl of suijkerbuijk37@zonnet.nl
quote:wat een dom idee
Op dinsdag 19 maart 2002 23:27 schreef I.would.love.to het volgende:
Ach, eigenlijk moesten ze Fok van de servers aftrappen zodat GoT weer wat sneller is
quote:Ja, goed idee zeg
Ach, eigenlijk moesten ze Fok van de servers aftrappen zodat GoT weer wat sneller is
Op GoT mag je geen nieuw topic aanmaken. (UTFS enzo
)
quote:Ik weet het niet.Ik zit op beide
Op dinsdag 19 maart 2002 23:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
vertel eens wat de comunicatie storing is
tussen nieuwe gebruikers van fok naar got.Ik vraag het omdat ik het wil proberen het probleem te verhelpen tussen deze ergenissen tussen deze twee forums.
Mog er personen zijn die een vraag hebben over hun pc en durfen het niet te vragen op got
dan kunnen ze me een email sturen en zal ik proberen het probleem of vraag te beantwoorden .Ps
laten we hier nu geen worden of ruzie over maken maar op een fatsoenlijke manier oplossen .
quote:Op GoT moet je de search gebruiken, kom je een gesloten topic tegen, zou je daar eigenlijk een reply op willen posten, maar dat kan niet want het is al gesloten, dus open je een nieuw topic, omdat je probleem nog niet duidelijk is en vervolgesn krijg je een flame.
Op dinsdag 19 maart 2002 23:30 schreef Simba het volgende:
Op Fok mag je geen "oud" topic "omhoogkicken"Op GoT mag je geen nieuw topic aanmaken. (UTFS enzo
)
quote:ik meen dit dus houw je grappen bij je
Op dinsdag 19 maart 2002 23:28 schreef -Ma3stro- het volgende:
UTFS!!!
![]()
verder ben ik dus bereid om mijn vrijen tijd te besteden op mensen te helpen en vragen te behandelen.
Lijk wel de cup soep reclamen wel
quote:verdoe je tijd dan niet met op mij te replyen :x
Op dinsdag 19 maart 2002 23:31 schreef suijkerbuijk het volgende:[..]
verder ben ik dus bereid om mijn vrijen tijd te besteden op mensen te helpen en vragen te behandelen.
maak een newbie forum?
en veel gotters denken kennelijk.. ik post veel dus ik weet veel... de puisterige eikeltjes...(sorry)
quote:Ik ben ook bereid om jou te helpen. Met een spellingscursus.
Op dinsdag 19 maart 2002 23:31 schreef suijkerbuijk het volgende:[..]
ik meen dit dus houw je grappen bij je
ik ben niet van plan om oude post door te gaan lezen.verder ben ik dus bereid om mijn vrijen tijd te besteden op mensen te helpen en vragen te behandelen.
Lijk wel de cup soep reclamen wel
quote:LOL!
Op dinsdag 19 maart 2002 23:21 schreef suijkerbuijk het volgende:
vertel eens wat de comunicatie storing is
tussen nieuwe gebruikers van fok naar got.Ik vraag het omdat ik het wil proberen het probleem te verhelpen tussen deze ergenissen tussen deze twee forums.
dan kunnen ze me een email sturen en zal ik proberen het probleem of vraag te beantwoorden .Ps
Die is echt goed!
Wat is het probleem dan??
Ik vind dit geruzie gewoon onzin.
Dat er personen zijn die niet goed geholpen worden .
Met slotjes worden gegooit.
Niet goed wijs uit raken hoe ze moeten gedragen op got.
ps
een nederlandse spellings curses heb ik inderdaad nodig ja.
Maar zo lang als jullie weten wat ik bedoel zal het wel los lopen denk ik ?
Verder wil ik wel de problemen aan pakken .
Als je je gewoon aan de regels houdt en veel info geeft blijft je topic wel open.. Mocht ie dan alsnog gesloten worden ga je ff langs LA om verhaal te halen..
Af en toe worden er wel eens topics gesloten waarbij ik ook mn twijfels heb, maar over het algemeen wordt er best wel overdreven imo..
* AMADEUZ heeft ook een behoorlijk lange tijd op GOT gezeten.
In het begin was het nog wel leuk, maar op den duur hangen die SLOTJES, UTFS, RTFM je de strot uit.
ten slotten hebben ook de tweakers het moeten leren of niet soms .
quote:Das wel waar, maar de doelgroep van GoT is nou eenmaal de wat verdergevordere computergebruiker..
Op woensdag 20 maart 2002 00:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
ben ik ook mee eens maar je moet niet vergeten dat de meeste mensen helemaal geen kaas hebben gegeten van hun pc.
Dus een beetje begeleiding kan ook geen kwaadten slotten hebben ook de tweakers het moeten leren of niet soms .
quote:idd, want hier doen de adjes gewoon gezellig mee.........
Op woensdag 20 maart 2002 00:02 schreef DaRealMac het volgende:
Dat geroep van UTFS of RTFM valt heel erg mee tegenwoordig vind ik anders. Geroep om slotjes zie ik hier vaker voorbij vliegen dan op GoT...
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 23:48 schreef Knut het volgende:
RTFM
quote:Jah, maar vind de modjes op GoT over het algemeen beter en vriendelijker als hier..
Op woensdag 20 maart 2002 00:10 schreef buzzman het volgende:[..]
idd, want hier doen de adjes gewoon gezellig mee.........
[..]
Voorbeeld 1
quote:Een irritante fokkertje die zich eigenlijk bemoeid met iets wat hem helemaal niet aangaat is op zijn pik getrapt en staat als een klein kind in een donker hoekje op de grond te stampen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:07 schreef Lithion het volgende:
Toch wel opmerkelijk, het kuddegedrag dat hier tentoongespreid wordt. Niet één, niet twee, nee met 9,10 tweakertjes tegelijk komen ze uit hun holletjes gekropen en nemen ze het op tegen 1 Fok!ker.
En dan komen ze nog niet verder tot wat zielige pogingen tot sarcasme, cynisme en flames.
Voorbeeld 2
quote:De topicstarter bekijkt het allemaal in een iets positiever daglicht, en is blij met de aandacht. Het stuk feetback wordt meegenomen, en de topicstarter heeft zijn / haar hart gelucht. Dit is meer GoT mentaliteit.
Op woensdag 20 maart 2002 00:07 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ben blij dat er zoveel GoT-ers naar mijn verhaal zijn komen 'luisteren' hier. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Jullie zien dat er meer mensen zijn die erover denken zoals ik. Ik ga nu slapen, bedankt voor alle reacties. En een goede nacht allemaal.
quote:dus een beginers forum met een eigen topic in got los dan toch alles op?
Op woensdag 20 maart 2002 00:05 schreef devvos het volgende:[..]
Das wel waar, maar de doelgroep van GoT is nou eenmaal de wat verdergevordere computergebruiker..
quote:Zegt de newbie op Fok.
Op woensdag 20 maart 2002 00:12 schreef Negotiator het volgende:
Tja, een mentaliteitsverschil is wellicht het snelst uitgelegd met een kleine illustratie:Voorbeeld 1
[..]Een irritante fokkertje die zich eigenlijk bemoeid met iets wat hem helemaal niet aangaat is op zijn pik getrapt en staat als een klein kind in een donker hoekje op de grond te stampen.
Voorbeeld 2
[..]De topicstarter bekijkt het allemaal in een iets positiever daglicht, en is blij met de aandacht. Het stuk feetback wordt meegenomen, en de topicstarter heeft zijn / haar hart gelucht. Dit is meer GoT mentaliteit.
quote:Dat gaat nou eenmaal sneller als je zo groot geschapen bent als ik.
Een irritante fokkertje...is op zijn pik getrapt
quote:pics!
Op woensdag 20 maart 2002 00:16 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat gaat nou eenmaal sneller als je zo groot geschapen bent als ik.
quote:Goh, als je er dan niet over wil praten, wrom blaat je er dan over?!?!
Op woensdag 20 maart 2002 00:16 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat gaat nou eenmaal sneller als je zo groot geschapen bent als ik.
quote:Ik ben er benieuwd waarop je dat basseert
Op woensdag 20 maart 2002 00:15 schreef static het volgende:
Zegt de newbie op Fok.
quote:Ik heb niet gezegd dat ik er niet over wil praten, maar blijkbaar voel jij je in je waarde aangetast dat je je eigen geestelijke repressie op mij projecteert.
Op woensdag 20 maart 2002 00:18 schreef DizzyWeb het volgende:
Goh, als je er dan niet over wil praten
quote:wrom begin jij erover te miepen?
wrom blaat je er dan over?!?!
quote:Niet op je spelling in ieder geval, die is van zowel newbies als oudgedienden vaak abominabel.
Op woensdag 20 maart 2002 00:19 schreef Negotiator het volgende:
Ik ben er benieuwd waarop je dat basseert
quote:En nu in het Nederlands?
Op woensdag 20 maart 2002 00:19 schreef Negotiator het volgende:[..]
Ik ben er benieuwd waarop je dat basseert
quote:Aha. Posten dat je niet meer naar een forum komt is een aanwijzing dat je de mentaliteit van het forum hebt waar je niet meer wilt komen. Duidelijk.
De topicstarter bekijkt het allemaal in een iets positiever daglicht, en is blij met de aandacht. Het stuk feetback wordt meegenomen, en de topicstarter heeft zijn / haar hart gelucht. Dit is meer GoT mentaliteit.
flamen en ruzie trappen doe jullie maar ergens anders.
Via msn, icq en of anderen chat groepen
ps morgen kijk ik verder
ga nu naar bed
[Dit bericht is gewijzigd door suijkerbuijk op 20-03-2002 00:24]
quote:Of je ook nog enige motivatie kunt aandragen waarmee je die verschrikkelijk objectieve waarneming van je kunt onderbouwen
Op woensdag 20 maart 2002 00:22 schreef static het volgende:
En nu in het Nederlands?
quote:Jawel hoor, subjectiviteit.
Op woensdag 20 maart 2002 00:24 schreef Negotiator het volgende:[..]
Of je ook nog enige motivatie kunt aandragen waarmee je die verschrikkelijk objectieve waarneming van je kunt onderbouwen
quote:Nee, het tegendeel zelfs. Dat ben ik met je eens.
Op woensdag 20 maart 2002 00:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aha. Posten dat je niet meer naar een forum komt is een aanwijzing dat je de mentaliteit van het forum hebt waar je niet meer wilt komen. Duidelijk.
Maar de nuchtere wijze waarop hij het topic in een positief licht stelt, de positieve kant van de zaak bekijkt, etc, wel. Overigens zal hij/zij niet de eerste zijn die *zegt* GoT te verlaten, en na een tijdje gewoon weer vrolijk verder te posten.
Fok is een algemeen forum, voor een willekeurige gebruiker. Alles kan, alles mag, ff grof geschetsd.
GoT is anders, GoT word sowieso een bepaald niveau verwacht. Nee, je hoeft geen professor te zijn. Maar er word wel verwacht dat je zelf moeite doet.
En dit hele gehannes hier vandaag komt omdat iemand pissed is omdat zijn vraag meteen geschrapt word. Waarom? Verkeerde plek, en een lager niveau als waar GoT voor bedoeld is. Nou, je moet maar eens wagen iets over het niveau te zeggen, en iedereen staat op zijn achterste benen.
En dan word er hier geroepen dat tweakers weglopen van GoT omdat er te hard gemodereerd word? Nou, oordeel niet over dingen waar je niets vanaf weet... Er lopen inderdaad tweakers weg, en wel omdat men het niveua ver onder pijl vind ondertussen.
Ook ik vind dit geflame over en weer uitermate irritant.
Maar dat geld voor beide partijen.
GoTers moeten niet constant zanikken dat Fokkers dom zijn, blabla...
En Fokkers moeten eens ophouden met zeiken op het moderatiebeleid e.d. Er word nou eenmaal nieveau verwacht. Je gaat op de universiteit toch ook niet zeuren dat een MBO'er het op deze manier niet snapt?
Het zijn 2 totaal verschillende omgevingen, met totaal verschillende mentaliteiten.
Grow up and live with it.
En voor de fokkers; er zijn uitstekende alternatieven genoemd voor de wat simpelere vragen, waarom daar steeds zo gepikeerd op reageren?
quote:Subjectiviteit is geen argument
Op woensdag 20 maart 2002 00:25 schreef static het volgende:
Jawel hoor, subjectiviteit.
quote:Zo denk ik er ook over. Misschien is een newbie form helemaal niet zo gek. Eventueel het zelfde systeem als bij Huiskamer en Stuff generalis.
Op woensdag 20 maart 2002 00:23 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Aha. Posten dat je niet meer naar een forum komt is een aanwijzing dat je de mentaliteit van het forum hebt waar je niet meer wilt komen. Duidelijk.
Maar de Newbie kan bonus punten verdienen met beantwoorden van vragen, goede vragen stellen etc.
Als een vraag speciefiek is zou de mod van Newbieforum het kunnen moeven naar "Tweakerforums" en dan lees rechten geven voor dat bericht. Misschien een lijstje er bij zodat een newbie kan zien wat ie in de "Tweaker" fora nog heeft open staan. Het is maar een idee..
quote:Tuurlijk wel, het is mijn beleving.
Op woensdag 20 maart 2002 00:26 schreef Negotiator het volgende:[..]
Subjectiviteit is geen argument
quote:Sja, maar als je het op een dergelijke manier als SG en HK gaat doen, dan zijn ze een bepaald niveau ontstegen, als ze bij het newbie forum mogen. Wat ze dan dus niet nodig meer hebben.
Op woensdag 20 maart 2002 00:27 schreef Skinkie het volgende:[..]
Zo denk ik er ook over. Misschien is een newbie form helemaal niet zo gek. Eventueel het zelfde systeem als bij Huiskamer en Stuff generalis.
Maar de Newbie kan bonus punten verdienen met beantwoorden van vragen, goede vragen stellen etc.
Als een vraag speciefiek is zou de mod van Newbieforum het kunnen moeven naar "Tweakerforums" en dan lees rechten geven voor dat bericht. Misschien een lijstje er bij zodat een newbie kan zien wat ie in de "Tweaker" fora nog heeft open staan. Het is maar een idee..
En doe je dat niet, dan gaan de newbies alsnog in de "gevorderde" fora posten, simpelweg omdat daar de mensen zitten met kennis van zake.
Waarom een alternatief maken, als er al genoeg alternatieven zijn??
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 00:28 schreef buzzman het volgende:[..]
![]()
![]()
Heb je me relaas daadwerkelijk gelezen!?
quote:Misschien dat het taalgebruik eens onder de loupe genomen moet worden.
Op woensdag 20 maart 2002 00:25 schreef DizzyWeb het volgende:
en wel omdat men het niveua ver onder pijl vind ondertussen.
quote:jep
Op woensdag 20 maart 2002 00:30 schreef DizzyWeb het volgende:[..]
Heb je me relaas daadwerkelijk gelezen!?
quote:Ah, dan had je dat erbij moeten vermelden. Ik ben dus geen newbie, jij vindt mij een newbie
Op woensdag 20 maart 2002 00:29 schreef static het volgende:
Tuurlijk wel, het is mijn beleving.
Overigens is subjectiviteit daarmee nog geen argument, maar wel een rechtvaardiging voor je opmerking een stukje terug.
quote:JARNO!! kom hier met je UTFS/ICQ/MSN/MAIL/SLOTJUH
Op woensdag 20 maart 2002 00:02 schreef DaRealMac het volgende:
Dat geroep van UTFS of RTFM valt heel erg mee tegenwoordig vind ik anders. Geroep om slotjes zie ik hier vaker voorbij vliegen dan op GoT...
quote:Hoor ik daar een lama schijten?
Op woensdag 20 maart 2002 00:30 schreef Lithion het volgende:
Misschien dat het taalgebruik eens onder de loupe genomen moet worden.
Komop zeg, je ziet toch dat verschillende mensen een serieuze poging doen om een gesprek gaande te krijgen en een oplossing voor het probleem te zoeken? Met dat soort opmerkingen tussendoor laat je je alleen maar heel lelijk in de kaart kijken.
Maargoed, ik heb al van verschikkende GoTters én Fok!kers gehoord dat je het niet waard bent, dus ik zal er verder geen energie in steken.
quote:Omdat de newbies juist naar got toe komen omdat ze weten dat daar de info hangt. In spelen op je publiek.
Op woensdag 20 maart 2002 00:30 schreef Negotiator het volgende:
De opmerking van een nebwie forum is namelijk helemaal zo gek nog niet, die heb ik ook wel eens vaker voorbij zien komen. Maar aan de andere kant: daarvan zijn er al zoveel. Waarom zou GoT daar dan ook nog een forum voor moeten maken?
quote:En dan flame je op tweakers?
Op woensdag 20 maart 2002 00:30 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik probeer een serieuze discussie tussen de flames door te houden, en word afgestraft op een typfoutje...
En dan zeik jij op anderen?
Ik heb niets tegen Fok, Fokkers, GoT, Gotters of wat dan ook... Ik heb iets tegen mensen die gewoon niet weten wanneer ze moeten kappen met zeiken en mierenneuken...
Of het nou een GoTer of Fokker is... Van mij part is het een [vul hier een willekeurige groep in] aanhanger...
quote:Mjah, daar is op GoT dus SG, HK, en voor de kleine selectie die het begrijpen (
Op woensdag 20 maart 2002 00:31 schreef Brennie het volgende:
GOT is in mijn ogen dodelijk saai en een lelijke site om te zien.Ok GOT is misschien niet leuk en gezellig bedoeld,maar ik vind het gewoon leuk om te ouwehoeren en gezellige,soms serieuze.. maar vaak onzinnige posts te lezen ( op FOK dus).
Voor beginners op pc gebied,is GOT dus niet geschikt..best jammer
Bovendien is er een notoire groep bezoekers die het antwoord op een goude dienblaatje *met rood satijnen kleedje* aangrijpt verwachten, zonder er zelf een vinger naar te hoeven uitsteken. Dat is gewoon niet zoals het werkt op GoT. Er wordt enig initiatief van de kant van de topicstarter verwacht, het is tenslotte van oorsprong ook ZIJN (of haar) probleem.
quote:Ik zal voortaan een bronvermelding plaatsen, ok?
Op woensdag 20 maart 2002 00:31 schreef Negotiator het volgende:[..]
Ah, dan had je dat erbij moeten vermelden. Ik ben dus geen newbie, jij vindt mij een newbie
Overigens is subjectiviteit daarmee nog geen argument, maar wel een rechtvaardiging voor je opmerking een stukje terug.
Argumentatie is weer zoiets subjectiefs, trouwens.
quote:Volgens mij hoor je een embryo rappen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:34 schreef Negotiator het volgende:
Hoor ik daar een lama schijten?
quote:En door hier zo ontzéttend serieus op in te gaan, geef je precies aan wat het probleem is. Een compleet en geheel gebrek aan relativeringsvermogen en het ontbreken van de capaciteit van het detecteren van sarcasme, cynisme, danwel humor.
Komop zeg, je ziet toch dat verschillende mensen een serieuze poging doen om een gesprek gaande te krijgen en een oplossing voor het probleem te zoeken? Met dat soort opmerkingen tussendoor laat je je alleen maar heel lelijk in de kaart kijken.
quote:Namen? Of kan ik dat in Stoute Usertjes lezen?
Maargoed, ik heb al van verschikkende GoTters én Fok!kers gehoord dat je het niet waard bent
quote:Okee, punt genoteerd. Een gesprek over dit soort zaken is op dit moment gaande in de GoTcrew, en misschien is een soort newbie vraagbak toch zo'n gek idee niet.
Op woensdag 20 maart 2002 00:35 schreef Skinkie het volgende:
Omdat de newbies juist naar got toe komen omdat ze weten dat daar de info hangt. In spelen op je publiek.
De vraag is alleen of er ook een bezoekersgroep heeft die zin heeft om de vragen te beantwoorden, maar dat is een probleem van later orde.
quote:GoT is zeker niet saai.. Komen veel nuttige en ook leuke dingen langs.. En in de HK zijn meer dan genoeg onzin posts te vinden...
GOT is in mijn ogen dodelijk saai en een lelijke site om te zien.Ok GOT is misschien niet leuk en gezellig bedoeld,maar ik vind het gewoon leuk om te ouwehoeren en gezellige,soms serieuze.. maar vaak onzinnige posts te lezen ( op FOK dus).
quote:Ziejewel, had ik het toch goed gezien
Op woensdag 20 maart 2002 00:37 schreef Lithion het volgende:
En door hier zo ontzéttend serieus op in te gaan, geef je precies aan wat het probleem is. Een compleet en geheel gebrek aan relativeringsvermogen en het ontbreken van de capaciteit van het detecteren van sarcasme, cynisme, danwel humor.
Fokkers nemen niks serieus dus moeten de GoTters dat eigenlijk ook niet doen ![]()
(/me heeft dat inmiddels wel een beetje geleerd
)
quote:Is dat het publiek van GoT dan? Newbies? Nee dus. Ze zijn van harte welkom, mits ze bereid zijn moeite te doen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:35 schreef Skinkie het volgende:[..]
Omdat de newbies juist naar got toe komen omdat ze weten dat daar de info hangt. In spelen op je publiek.
Op deze manier word het een vicieuze cirkel. Tweakers lopen weg omdat het niveau te laag word. Newbies komen naar GoT vanwege het hoge niveau. Tweakers lopen weer weg... Etc.
maar het mag duidelijk zijn dat de doelgroep van gathering of Tweakers, tweakers zijn... let wel: DOELgroep, ik zeg nergens dat anderen een forumverbod moeten hebben oid...
quote:Nee, niet op een typfoutje.
Op woensdag 20 maart 2002 00:35 schreef DizzyWeb het volgende:
Ik probeer een serieuze discussie tussen de flames door te houden, en word afgestraft op een typfoutje...
quote:Mjah, of jij toont nu juist precies het verschil aan tussen GoT en Fok!... Bij Fok! moet altijd alles leuk, onzin, cynisme, humor, sarcastme, en alles wat ik hier vergeet zijn, als het maar niet serieus is. Bij GoT wil men ook nog wel eens serieus zijn. Een serieus gesprek moet kunnen, en dat moet dan niet om zeep geholpen worden door mensen die (zoals jij) geen serieus zinnetje hun strot uit kunnen krijgen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:37 schreef Lithion het volgende:
En door hier zo ontzéttend serieus op in te gaan, geef je precies aan wat het probleem is. Een compleet en geheel gebrek aan relativeringsvermogen en het ontbreken van de capaciteit van het detecteren van sarcasme, cynisme, danwel humor.
Deze reactie is overigens de eerste uitzondering die ik daarop zie. Voor wat het waard is: mijn complimenten. Je doet nu in ieder geval mee aan het gesprek. Op een normale manier.
quote:Is dat nodig dan? Voegt het iets toe?
Namen? Of kan ik dat in Stoute Usertjes lezen?
quote:En juist omdat die mentaliteit er tussen de diehard tweakers heerst voel ik me er thuis. Altijd tijd voor een grap een leuk OC'tje
Op woensdag 20 maart 2002 00:36 schreef Negotiator het volgende:
Dat is gewoon niet zoals het werkt op GoT. Er wordt enig initiatief van de kant van de topicstarter verwacht, het is tenslotte van oorsprong ook ZIJN (of haar) probleem.
Juist deze flamewars streven hun bestaan voorbij. Die jongen is geholpen met een link. Ok hij kan het niet leuk vinden... maar moet er dan weer een complete ik reageer zo om dat ik net als pimmetje de wereld wil veranderen discussie komen?
quote:En ook op meerdere tiepfoutjes hoef je niet afgemaakt te worden als er een discussie gaande is. Immers, bij een discussie zoals deze lijkt mij dat het om de boodschap gaat, niet om het jasje.
Op woensdag 20 maart 2002 00:39 schreef Lithion het volgende:
Nee, niet op een typfoutje.
Voor wie dat te diep is: het gaat om *wat* je zegt, niet hoe je het zegt.
quote:Amen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:37 schreef Lithion het volgende:En door hier zo ontzéttend serieus op in te gaan, geef je precies aan wat het probleem is. Een compleet en geheel gebrek aan relativeringsvermogen en het ontbreken van de capaciteit van het detecteren van sarcasme, cynisme, danwel humor.
Of denken de GoT's alleen in 1'tjes en 0'lettjes?
quote:Integendeel, ik neem heel veel serieus, maar ik weet tenminste in te schatten wanneer iets sarcastisch, cynisch of humoristisch bedoeld is. Die Tweakers laten zich, als ze hier op Fok! komen, veel te snel op de kast jagen en dan is het pech hebben, maar dan jaag ik je nog wat verder op de kast.
Op woensdag 20 maart 2002 00:39 schreef DaLoeNaTiK het volgende:
Ziejewel, had ik het toch goed gezienFokkers nemen niks serieus dus moeten de GoTters dat eigenlijk ook niet doen
Relativeren. Leer dat eens en kom dan nog eens terug.
quote:Hmjah, sure...
Op woensdag 20 maart 2002 00:37 schreef Lithion het volgende:[..]
Volgens mij hoor je een embryo rappen.
[..]
quote:Snap je het dan gewoon niet? Er zijn mensen die geflame en gezeik gewoon zat. Dag in, dag uit... Alsmaar Fok tegen GoT... Volgens mij heb jij enig gebrek aan relativeringsvermogen. No offence hoor, maar jij ziet duidelijk alles als een lolletje, hoe hard iemand ook probeert bepaalde problemen op te lossen. Als je het wel best vind zo, hou je er dan ook buiten.
[..]
quote:Nog niet genoeg geflamed dan?
Namen? Of kan ik dat in Stoute Usertjes lezen?
quote:Tja, is het hier op fok dan verboden om serieus ergens op in te gaan? MOET je relativeren?
Op woensdag 20 maart 2002 00:42 schreef Lithion het volgende:
Integendeel, ik neem heel veel serieus, maar ik weet tenminste in te schatten wanneer iets sarcastisch, cynisch of humoristisch bedoeld is. Die Tweakers laten zich, als ze hier op Fok! komen, veel te snel op de kast jagen en dan is het pech hebben, maar dan jaag ik je nog wat verder op de kast.Relativeren. Leer dat eens en kom dan nog eens terug.
quote:Zouden wij hierover nog is kunnen babbelen, als er toevallig nog iemand nodig is die moet gaan modden in dat form?
Op woensdag 20 maart 2002 00:37 schreef Negotiator het volgende:[..]
Okee, punt genoteerd. Een gesprek over dit soort zaken is op dit moment gaande in de GoTcrew, en misschien is een soort newbie vraagbak toch zo'n gek idee niet.
De vraag is alleen of er ook een bezoekersgroep heeft die zin heeft om de vragen te beantwoorden, maar dat is een probleem van later orde.
quote:Dat bedoelde ik ook
Op woensdag 20 maart 2002 00:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Integendeel, ik neem heel veel serieus, maar ik weet tenminste in te schatten wanneer iets sarcastisch, cynisch of humoristisch bedoeld is. Die Tweakers laten zich, als ze hier op Fok! komen, veel te snel op de kast jagen en dan is het pech hebben, maar dan jaag ik je nog wat verder op de kast.
quote:Als je denkt een topic als dit op de juiste plaats met de juiste inhoudt te kunnen openen: be my guest
Op woensdag 20 maart 2002 00:43 schreef static het volgende:
Zullen we een topic als deze ook op GoT openen?
quote:Lulkoek. Dat jullie zo sporadisch hier eens komen en je dan vreselijk snel op de kast laten jagen, kan er inderdaad voor zorgen dat het lijkt alsof alles hier humor moet zijn, maar dan kom je duidelijk nooit in fora als AN&M, SC&H, FLS, R&P e.a. Laat staan dat je óóit posts van mij hebt gelezen in één van die fora, want als dat zo zou zijn zou je niet zo'n achterlijke zin als de volgende kunnen spuien.
Op woensdag 20 maart 2002 00:39 schreef Negotiator het volgende:
Bij Fok! moet altijd alles leuk, onzin, cynisme, humor, sarcastme, en alles wat ik hier vergeet zijn, als het maar niet serieus is.
quote:
en dat moet dan niet om zeep geholpen worden door mensen die (zoals jij) geen serieus zinnetje hun strot uit kunnen krijgen.
quote:Ja, anders vind ik het maar leeg geblaat. Ik kan me namelijk van geen enkele Fok!ker hier voorstellen dat die zou zeggen dat ik nooit serieus reageer of de moeite van het reageren niet waard ben (op héél enkele uitzonderingen na, maar daar weet ik dan weer zeker van dat je daar geen contact mee hebt).
Is dat nodig dan? Voegt het iets toe?
quote:Ah. Kijk eens in de spiegel. Jij opent een topic op GoT, wat met een simpel googletje gevonden kan worden. je topic word gesloten. Rara wie er dan op die bewuste kast zit? Precies...
Op woensdag 20 maart 2002 00:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Integendeel, ik neem heel veel serieus, maar ik weet tenminste in te schatten wanneer iets sarcastisch, cynisch of humoristisch bedoeld is. Die Tweakers laten zich, als ze hier op Fok! komen, veel te snel op de kast jagen en dan is het pech hebben, maar dan jaag ik je nog wat verder op de kast.
En ik weet prima wat sarcasme is. En aangezien een aantal mensen dus proberen hier een serieus probleem, serieus op te lossen, is jou sarcasme totaal ongepast.
quote:Dat bedoel ik dus.
Op woensdag 20 maart 2002 00:45 schreef Negotiator het volgende:[..]
Als je denkt een topic als dit op de juiste plaats met de juiste inhoudt te kunnen openen: be my guest
Je bent niet gehinderd door enige vorm van sarcasme he?
quote:Ik ben veel te vinden in #tweakers.net @ irc.tweakers.net, je bent daar altijd welkom, of je kunt me even mailen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:44 schreef Skinkie het volgende:
Zouden wij hierover nog is kunnen babbelen, als er toevallig nog iemand nodig is die moet gaan modden in dat form?
quote:Nee. Klik op mijn naam, zoek een topic in AN&M of SC&H (behalve de laatste over PF, daar zijn er zoveel van dat je daar vanzelf wat minder serieus op gaat reageren) en kom dan nog eens beweren dat er hier nooit een serieuze discussie wordt gevoerd.
Op woensdag 20 maart 2002 00:44 schreef Negotiator het volgende:
Tja, is het hier op fok dan verboden om serieus ergens op in te gaan?
quote:Ja. Sommige reacties zijn wel zo overduidelijk sarcastisch bedoeld, dat je daar simpelweg niet op hóeft te reageren, laat staan serieus. Je hoeft niet élke reactie te relativeren, maar bij de meeste reacties kun je het wel zo overduidelijk eruit halen.
MOET je relativeren?
quote:Daar lees ik doorheen als het me zo uitkomt, oostindisch blind, kan dat ook?
Op woensdag 20 maart 2002 00:46 schreef static het volgende:
Dat bedoel ik dus.Je bent niet gehinderd door enige vorm van sarcasme he?
En trouwens: als ik er wél op in was gegaan, op jouw sarcastische opmerking, doe ik dan niet precies wat lithion zegt? Namelijk: knalhard de kast op vliegen?
Hij heeft namelijk voor een zeker deel wel een punt, alleen dat gaat gewoon niet altijd op.
quote:Die opmerking kan je inderdaad sarcastisch opvatten. Sterker nog, hij is sarcastisch. maar gezien de inhoud van dit topic lijkt me het niet geheel onterecht...
Op woensdag 20 maart 2002 00:46 schreef static het volgende:[..]
Dat bedoel ik dus.
Je bent niet gehinderd door enige vorm van sarcasme he?
En Lithion zou een dergelijke opmerking toch moeten waarderen...
quote:Zie mijn reactie hierboven op static.
Op woensdag 20 maart 2002 00:48 schreef Lithion het volgende:
Ja. Sommige reacties zijn wel zo overduidelijk sarcastisch bedoeld, dat je daar simpelweg niet op hóeft te reageren, laat staan serieus. Je hoeft niet élke reactie te relativeren, maar bij de meeste reacties kun je het wel zo overduidelijk eruit halen.
quote:Precies wat ik bedoel. Het is een spitsvondige reactie terug, maar jij neemt het weer serieus en flamen op en reageert dan morrig met een 'Hmjah, sure'. Veel Fok!kers zijn inventief en plaatsen sarcastische opmerkingen, steken onder water en scherpe reacties. Dat houdt een discussie levendig. Dat jíj dat dan meteen opvat als flamen, zeiken en weet ik wat, dat ligt aan jezelf. Als je met de discussie meegaat, dezelfde reacties (naast een serieus deel uiteraard) plaatst, is er niks aan de hand. Maar als je het niet weet te relativeren, dan zul je al snel denken dat het een vete is, ja.
Op woensdag 20 maart 2002 00:43 schreef DizzyWeb het volgende:
Hmjah, sure...
quote:Dat moet je dus relativeren. Overigens zie ik hier altijd een horde GoTters als knokploeg binnen komen vallen om even wat recht te zetten. Komt er ooit een hele horde Fok!kers verhaal halen op GoT? Nee! Nogmaals. Relativeren.
Snap je het dan gewoon niet? Er zijn mensen die geflame en gezeik gewoon zat. Dag in, dag uit... Alsmaar Fok tegen GoT...
quote:QED.
Nog niet genoeg geflamed dan?
quote:En daar hebben we het orakel.
Op woensdag 20 maart 2002 00:52 schreef HammerBot het volgende:
Op alle posts die al eerder zijn gemaakt een slotje gooien zorgt ervoor dat je uiteindelijk niemand meer overhoudt.
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 00:52 schreef HammerBot het volgende:
Op alle posts die al eerder zijn gemaakt een slotje gooien zorgt ervoor dat je uiteindelijk niemand meer overhoudt.
Leg uit?
quote:Ik niet. Ik kom nagenoeg nooit op Tweakers. Misschien dat ik er 4 posts heb ofzo. En een slotje? Boeien, dan ga ik wel weer verder zoeken. Ik heb wel meer om me druk over te maken.
Op woensdag 20 maart 2002 00:46 schreef DizzyWeb het volgende:
Ah. Kijk eens in de spiegel. Jij opent een topic op GoT, wat met een simpel googletje gevonden kan worden. je topic word gesloten. Rara wie er dan op die bewuste kast zit? Precies...
quote:Daar geef je anders totaal geen blijk van.
En ik weet prima wat sarcasme is.
quote:JUIST niet. Sarcasme relativeert. Het plaatst dingen vaak in perspectief. Een discussie hoort luchtig te blijven en sarcasme is daar een perfect middel toe. Bovendien was het eerste topic vanaf het begin af aan niet serieus, maar ook daar gaf je geen blijk van enig sarcasme gespeend te zijn.
En aangezien een aantal mensen dus proberen hier een serieus probleem, serieus op te lossen, is jou sarcasme totaal ongepast.
quote:Als jij dat spitsvondig vind, be my guest.
Op woensdag 20 maart 2002 00:52 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is een spitsvondige reactie terug, maar jij neemt het weer serieus en flamen op en reageert dan morrig met een 'Hmjah, sure'.
[..]
Ik kan er niets anders van maken als "het hoogste woord willen hebben".
Je zegt net zelf dat je op sommige dingen juist niet moet reageren. Get my point?
quote:Is wel erg simpel zo'n verklaring.
Op woensdag 20 maart 2002 00:48 schreef Negotiator het volgende:[..]
[q]Daar lees ik doorheen als het me zo uitkomt, oostindisch blind, kan dat ook?
quote:Nee, je kunt ook inhoudelijk reageren op een dergelijke opmerking. Hoor-wederhoor.
En trouwens: als ik er wél op in was gegaan, op jouw sarcastische opmerking, doe ik dan niet precies wat lithion zegt? Namelijk: knalhard de kast op vliegen?
[/quote]
Edit: ik zit te kutten met de quotes. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door static op 20-03-2002 00:58]
quote:Dat ben jij, zo zit jij in elkaar, maar zoals het eerste topic over "geen GoT meer voor mij" wel aantoonde, zijn er mensen die zich daar drukker om maken.
Op woensdag 20 maart 2002 00:55 schreef Lithion het volgende:
Ik niet. Ik kom nagenoeg nooit op Tweakers. Misschien dat ik er 4 posts heb ofzo. En een slotje? Boeien, dan ga ik wel weer verder zoeken. Ik heb wel meer om me druk over te maken.
quote:Mee eens, maar als de discussie slechts nog maar uit sarcastische spitsvondigheden verzand, raakt de essentie verloren, en dat is iets wat ik (en met mij enkele anderen) op dit moment wilde voorkomen.
JUIST niet. Sarcasme relativeert. Het plaatst dingen vaak in perspectief. Een discussie hoort luchtig te blijven en sarcasme is daar een perfect middel toe.
quote:Dat ligt er dus aan hoe je er op in gaat. Ik ben nu al een paar keer tegengekomen dat er een horde tweakertjes hier binnen komt als een Fok!ker even over GoT komt klagen (moet kunnen toch? Het zijn immers gescheiden fora). Als ik daar een sarcastische of uitlokkende reactie plaatste, ging iedereen daar wel zo godsgruwelijk serieus op in (en haalde men de rest van de kudde erbij), dat al snel het hele topic gevuld raakte met op stang gejaagde tweakertjes. Als je nou eens niet op die opmerking ingaat of eenzelfde soort opmerking terug maakt, is er niets aan de hand. Niemand op de kast, gesprek gaat door, klaar.
Op woensdag 20 maart 2002 00:48 schreef Negotiator het volgende:
quote:Een verklaring is niet altijd ver te zoeken, het was in dit geval exact wat ik deed: ik negeerde het
Op woensdag 20 maart 2002 00:57 schreef static het volgende:
Is wel erg simpel zo'n verklaring.
quote:Dat kan, maar in dit geval vond ik het niets toevoegen, dus deed ik het niet. Het kán maar het *hoeft* niet altijd, dat is iets waarvan ik soms het gevoel krijg dat Fokkers het uit het oog verliezen.
Nee, je kunt ook inhoudelijk reageren op een dergelijke opmerking. Hoor-wederhoor.
De eeuwige drang om het snelst de scherpste opmerking te maken draagt niet altijd bij aan een inhoudelijke discussie. Zeker sarcastme is daarbij een gevaarlijk taalinstrument omdat je daarmee iemand soms lelijk voor het hoofd kan stoten.
quote:Het is je vergeven
Edit: ik zit te kutten met de quotes.
quote:Jij vindt het niet spitsvondig?
Op woensdag 20 maart 2002 00:56 schreef DizzyWeb het volgende:
Als jij dat spitsvondig vind, be my guest.
quote:En toch deed je het.
Je zegt net zelf dat je op sommige dingen juist niet moet reageren.
quote:Dit is onzin. Iets is mogelijk, dus altijd zo. De zaken omdraaien is natuurlijk makkelijk om je gelijk te halen.
Op woensdag 20 maart 2002 00:55 schreef Lithion het volgende:[..]
JUIST niet. Sarcasme relativeert. Het plaatst dingen vaak in perspectief. Een discussie hoort luchtig te blijven en sarcasme is daar een perfect middel toe. Bovendien was het eerste topic vanaf het begin af aan niet serieus, maar ook daar gaf je geen blijk van enig sarcasme gespeend te zijn.
Sarcasme *kan* een discussie luchtig houden. Dat een discussie luchtig moet blijven, is jou persoonlijke mening, geen feit.
Sarcasme is een middel, niet het doel. Tot nu toe doe je heel hard je best om iedere post in dit topic zo sarcastisch mogelijk te maken. Dan heeft het wat mij betreft niets meer te maken met discussieren, maar probeer je je gresprekspartners onder het mom van een discussie zo fijntjes mogelijk dun te schillen.
quote:Ja, die kunnen het misschien ook minder goed relativeren, alhoewel zij wel een degelijk verhaal had. Ze heeft immers eerst de search gebruikt en yadda yadda yadda.
Op woensdag 20 maart 2002 00:58 schreef Negotiator het volgende:
Dat ben jij, zo zit jij in elkaar, maar zoals het eerste topic over "geen GoT meer voor mij" wel aantoonde, zijn er mensen die zich daar drukker om maken.
quote:Waarom? Een dergelijke serieuze discussie hoort op GoT thuis, niet hier. Zij komt hier klagen, dus komen er hier ook soortgelijke posts. Wil je echt een structurele oplossing zoeken, dan ga je dat toch niet op Fok! zoeken? Dat is zoiets als op Anandtech gaan lullen over hoe de moderatiestijl op T.net verbeterd kan worden. Absurd toch? Nou dan.
Mee eens, maar als de discussie slechts nog maar uit sarcastische spitsvondigheden verzand, raakt de essentie verloren, en dat is iets wat ik (en met mij enkele anderen) op dit moment wilde voorkomen.
quote:Bewonderenswaardig hoe jij mijn punt zo weet te beamen, zelfs voor ik hem gepost heb. Dit heeft dus niets met het luchtig houden van een discussie te maken, dit is puur en alleen het bedrijven van de liefde met mieren.
Op woensdag 20 maart 2002 01:00 schreef Lithion het volgende:[..]
Jij vindt het niet spitsvondig?
[..]
quote:Nee. Dat deed ik niet. Ik had het over opmerkingen waar je duidelijk niet op hoeft te reageren. Dit was bij jou schijnbaar niet duidelijk, dus achtte ik het noodzakelijk je er op te wijzen.
En toch deed je het.
quote:Dat moet kunnen, ben ik absoluut met je eens. Het zijn gescheiden fora, al wil ik wel een kanttekening plaatsen bij het feit dat Fok! en GoT altijd een bepaalde haat liefde verhouding hebben gehad.
Op woensdag 20 maart 2002 00:59 schreef Lithion het volgende:
Dat ligt er dus aan hoe je er op in gaat. Ik ben nu al een paar keer tegengekomen dat er een horde tweakertjes hier binnen komt als een Fok!ker even over GoT komt klagen (moet kunnen toch? Het zijn immers gescheiden fora).
Dat een fokker zijn beklag niet komt doen op GoT heeft simpelweg te maken met het feit dat GoT daar het forum niet voor is. De huiskamer zou daar eventueel het forum voor kunnen zijn, maar gezien dat niet het primaire doel is van GoT, zit daar een "startlimiet" op.
Ik denk dat als die mogelijkheid er wél was, en een ex-fokker Fok eens goed door het slijk haalde, de fokkers net zo masaal naar GoT komen als andersom.
quote:Tja, ik weet niet zo goed of je vind dat ik ook tot die grote kudde behoor of niet, maar de enige manier waarop ik op jou ben ingegaan in de diverse topics (dit topic uitgezonderd) is op exact dezelfde manier, net dezelfde stijl, waar je eigenlijk niet op in zou moeten gaan, tenzij je dat dus weer in dezelfde stijl zou doen.
Als ik daar een sarcastische of uitlokkende reactie plaatste, ging iedereen daar wel zo godsgruwelijk serieus op in (en haalde men de rest van de kudde erbij), dat al snel het hele topic gevuld raakte met op stang gejaagde tweakertjes. Als je nou eens niet op die opmerking ingaat of eenzelfde soort opmerking terug maakt, is er niets aan de hand. Niemand op de kast, gesprek gaat door, klaar.
Dat er een aantal mensen zijn die er allemaal veel te serieus op in gaan, zal ik niet ontkennen, dat is helaas een feit
quote:Ik heb het ook niet anders gezegd.
Op woensdag 20 maart 2002 01:01 schreef DizzyWeb het volgende:
Sarcasme *kan* een discussie luchtig houden.
quote:Léés mijn tekst nog eens.
Sarcasme is een middel
quote:Deze posts lijken nog niet in de verste verte op sarcastische opmerkingen.
Tot nu toe doe je heel hard je best om iedere post in dit topic zo sarcastisch mogelijk te maken.
quote:Ok, wat wil je nou? Eerst zeg je dat er hier weldegelijk serieus gediscussieerd word, en nu zeg je dat het op GoT thuis hoort? Make up your mind will you?
Op woensdag 20 maart 2002 01:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, die kunnen het misschien ook minder goed relativeren, alhoewel zij wel een degelijk verhaal had. Ze heeft immers eerst de search gebruikt en yadda yadda yadda.
[..]Waarom? Een dergelijke serieuze discussie hoort op GoT thuis, niet hier. Zij komt hier klagen, dus komen er hier ook soortgelijke posts. Wil je echt een structurele oplossing zoeken, dan ga je dat toch niet op Fok! zoeken? Dat is zoiets als op Anandtech gaan lullen over hoe de moderatiestijl op T.net verbeterd kan worden. Absurd toch? Nou dan.
quote:Klopt, dit topic is een uitzondering op de regel. Dat geef ik in mijn post hierboven ook aan
Op woensdag 20 maart 2002 01:06 schreef Lithion het volgende:
Deze posts lijken nog niet in de verste verte op sarcastische opmerkingen.
quote:Heb ik gedaan. Misschien zelf eerst even doen?
Op woensdag 20 maart 2002 01:06 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik heb het ook niet anders gezegd.
[..]Léés mijn tekst nog eens.
[..]Deze posts lijken nog niet in de verste verte op sarcastische opmerkingen.
quote:Dít was sarcasme en het heeft wel met het luchtig houden van een discussie te maken, maar als iemand daar dan weer zo enorm serieus op ingaat, ja, dan loopt het spaak natuurlijk en dáár loopt het precies mis, wat ik al eerder zei. Relativeren. Zoek niet overal wat achter, maar plaats het in perspectief.
Op woensdag 20 maart 2002 01:04 schreef DizzyWeb het volgende:
Bewonderenswaardig hoe jij mijn punt zo weet te beamen, zelfs voor ik hem gepost heb. Dit heeft dus niets met het luchtig houden van een discussie te maken, dit is puur en alleen het bedrijven van de liefde met mieren.
quote:"Hmjah, sure" is een reactie.
Nee. Dat deed ik niet.
quote:Excuus. Wat hier onder staat is niet geheel correct, dank je Nego.
Op woensdag 20 maart 2002 01:06 schreef Negotiator het volgende:[..]
Klopt, dit topic is een uitzondering op de regel. Dat geef ik in mijn post hierboven ook aan
Eerste deel sta ik volledig achter, ik doelde op Lithion's posts.
Maar je zegt dat een discussie luchtig gehouden moet worden en dat sarcasme het ideale middel hiervoor is.
Dat is een mening, en een mening die ik niet deel.
Natuurlijk moet een discussie niet al te star worden, dan word het een moddergevecht.
maar ik denk dat het het belangerijkste is om open te staan voor de ander, om een discussie te doen slagen, dan volgt dat "luchtige" ook vanzelf.
Als je sarcasme moet gebruiken als middel om een discussie luchtig te houden, zit het al ergens fout. Vind ik.
En sarcasme gebruiken om sarcasme te gebruiken, sja... Dat heeft simpelweg niets met discussieren temaken.
[oud]
Ben ik het niet mee eens.
Ik mijn post doelde ik op de opmerkingen van Lithion als zijne sarcastisch. Niet op die van de rest.
En zoals ik al zei, ik vind sarcase, in tegenstelling tot Lithion, absoluut geen noodzakelijkheid in een discussie.
[/oud]
[Dit bericht is gewijzigd door DizzyWeb op 20-03-2002 01:17]
quote:Dit is absoluut niet een uitzondering op de regel, ik post vrijwel altijd serieus, maar als mensen zich na 1 opmerking al op de kast laten jagen, dan wil ik daar wel eens op doorgaan ja. Dan kan het zo overkomen alsof ik nooit serieus reageer, maar dan moet je maar eens m'n posts elders op het forum doorlezen.
Op woensdag 20 maart 2002 01:06 schreef Negotiator het volgende:
Klopt, dit topic is een uitzondering op de regel.
quote:Ik zei toch ook niet dat ik niet reageerde? Ik zei zelfs dat ik het noodzakelijk achtte om te reageren. Als je quote, wees dan volledig. Quotes verdraaien vind ik lichtelijk triest, zeker als je zelf zegt serieus te zijn.
Op woensdag 20 maart 2002 01:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Dít was sarcasme en het heeft wel met het luchtig houden van een discussie te maken, maar als iemand daar dan weer zo enorm serieus op ingaat, ja, dan loopt het spaak natuurlijk en dáár loopt het precies mis, wat ik al eerder zei. Relativeren. Zoek niet overal wat achter, maar plaats het in perspectief.
[..]"Hmjah, sure" is een reactie.
quote:Ik heb het nu even voornamelijk over de GoT vs. Fok! topic, en dat zijn nou niet bepaald topics waar jij echt serieus reageert
Op woensdag 20 maart 2002 01:11 schreef Lithion het volgende:
Dit is absoluut niet een uitzondering op de regel, ik post vrijwel altijd serieus, maar als mensen zich na 1 opmerking al op de kast laten jagen, dan wil ik daar wel eens op doorgaan ja. Dan kan het zo overkomen alsof ik nooit serieus reageer, maar dan moet je maar eens m'n posts elders op het forum doorlezen.
quote:Ik zei dat op Fok! wel degelijk serieus gediscussieerd wordt.
Op woensdag 20 maart 2002 01:06 schreef DizzyWeb het volgende:
Ok, wat wil je nou? Eerst zeg je dat er hier weldegelijk serieus gediscussieerd word
quote:Ja, dit hoort op GoT thuis. Ga jij dan ooit op Anandtech discussiëren over hoe je de users van GoT het beste kunt bedienen? Nou dan.
en nu zeg je dat het op GoT thuis hoort?
quote:Het één sluit het ander niet uit, dus ik had m'n mind al lang upgemaked.
Make up your mind will you?
quote:Opzich is Fok! natuurlijk wel een van de plekken waar je gegarandeerd verhaal kunt halen hoe het op GoT beter zou kunnen, aangezien veel mensen die op GoT gebanned zijn (of "vrijwillig" vertrokken zijn) hier vaak nog vertoeven.
Op woensdag 20 maart 2002 01:13 schreef Lithion het volgende:
Ja, dit hoort op GoT thuis. Ga jij dan ooit op Anandtech discussiëren over hoe je de users van GoT het beste kunt bedienen? Nou dan.
Die zullen wellicht wel op of aanmerkingen hebben, daar ben ik van overtuigd
quote:Ik heb ook niet gezegd dat ik sarcasme een noodzaak vind. Blijf nou eens bij de les en reageer alleen op datgeen wat ik schrijf, niet wat je erin wíl lezen.
Op woensdag 20 maart 2002 01:10 schreef DizzyWeb het volgende:
En zoals ik al zei, ik vind sarcase, in tegenstelling tot Lithion, absoluut geen noodzakelijkheid in een discussie.
Sarcasme ís niet noodzakelijk, maar het is wel noodzakelijk dat mensen om kunnen gaan met sarcastische opmerkingen. Dáár ging het om. Dat je niet meteen doodserieus erop ingaat. Dat je leert te relativeren, sarcasme, cynisme en humor te ontdekken, in plaats van je meteen aangevallen te voelen. Het is juist een overdreven reactionaire defensieve houding die voor de problemen zorgt.
quote:Nee, dat is waar.
Op woensdag 20 maart 2002 01:12 schreef Negotiator het volgende:
Ik heb het nu even voornamelijk over de GoT vs. Fok! topic, en dat zijn nou niet bepaald topics waar jij echt serieus reageert
quote:Waarom?
Op woensdag 20 maart 2002 01:11 schreef DizzyWeb het volgende:
Ik zei toch ook niet dat ik niet reageerde? Ik zei zelfs dat ik het noodzakelijk achtte om te reageren.
quote:Ik heb geen quote verdraaid.
Als je quote, wees dan volledig. Quotes verdraaien vind ik lichtelijk triest, zeker als je zelf zegt serieus te zijn.
quote:Sorry, heb de post gewijzigd.
Op woensdag 20 maart 2002 01:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik heb ook niet gezegd dat ik sarcasme een noodzaak vind. Blijf nou eens bij de les en reageer alleen op datgeen wat ik schrijf, niet wat je erin wíl lezen.
Sarcasme ís niet noodzakelijk, maar het is wel noodzakelijk dat mensen om kunnen gaan met sarcastische opmerkingen. Dáár ging het om. Dat je niet meteen doodserieus erop ingaat. Dat je leert te relativeren, sarcasme, cynisme en humor te ontdekken, in plaats van je meteen aangevallen te voelen. Het is juist een overdreven reactionaire defensieve houding die voor de problemen zorgt.
Maar zo geirriteerd reageren terwijl je jezelf aan hetzelfde schuldig maakt....
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 01:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Waarom?
[..]Ik heb geen quote verdraaid.
quote:Dat zei ik. Dat heeft imho een hele andere inhoud als de eerste 5 woorden alleen. Zeker in de context waarin je het gebruikt.
Nee. Dat deed ik niet. Ik had het over opmerkingen waar je duidelijk niet op hoeft te reageren. Dit was bij jou schijnbaar niet duidelijk, dus achtte ik het noodzakelijk je er op te wijzen.
quote:Ik ga slapen, ik denk dat we ongeveer wel uitgepraat zijn, heel voorzichtig zelfs denk ik zelfs dat we het wel zo'n beetje met elkaar eens zijn
Op woensdag 20 maart 2002 01:15 schreef Lithion het volgende:
Nee, dat is waar.
Fok en GoT hebben gewoon te kampen met een cultuurverschil, qua "flamen" en "sarcastisch reageren". Zolang een grote groep dat niet inziet en vrolijk op de kast gaat zitten, blijf je dit soort discussie's houden ben ik bang.
[Dit bericht is gewijzigd door Negotiator op 20-03-2002 01:23]
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 00:30 schreef Lithion het volgende:
quote:Ben ik geloof ik niet op ingegaan
Op woensdag 20 maart 2002 01:23 schreef Lithion het volgende:
Maar goed, even terug. Waarom reageerden jullie eigenlijk zo enorm serieus op deze reactie van mij? Als er één duidelijk humoristisch was bedoeld, dan was het deze wel.
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 00:34 schreef Negotiator het volgende:
Hoor ik daar een lama schijten?Komop zeg, je ziet toch dat verschillende mensen een serieuze poging doen om een gesprek gaande te krijgen en een oplossing voor het probleem te zoeken? Met dat soort opmerkingen tussendoor laat je je alleen maar heel lelijk in de kaart kijken.
Maargoed, ik heb al van verschikkende GoTters én Fok!kers gehoord dat je het niet waard bent, dus ik zal er verder geen energie in steken.
quote:Ik las het net terug ja, stond op het punt mijn post te editten
Op woensdag 20 maart 2002 01:25 schreef Lithion het volgende:
Nou ja, niet op ingegaan:
quote:Tja, het was geloof ik wel die opmerking van mij waar jij vervolgends weer serieus op in ging, waaruit deze discussie voortkwam, en dát was exact wat ik wilde.
Maar goed, even terug. Waarom reageerden jullie eigenlijk zo enorm serieus op deze reactie van mij? Als er één duidelijk humoristisch was bedoeld, dan was het deze wel.
Wat dat betreft ging ik er dus wel op in, maar bewust, en had het dus ook het beoogde resultaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Negotiator op 20-03-2002 01:26]
quote:Omdat het de tweede keer was dat je me op een taalfout wees die totaal onbelangerijk is in de discussie. De eerste keer gaf ik mijn mening er al over, dus de tweede vind ik dan ronduit irritant... Sorry, maar een simpel typfoutje vind ik irrelevant in een dergelijke discussie, en tot 2 keer toe op zoiets onbenulligs reageren vind ik mierenneukerij...
[..]
Woops, doe ik het bijna weer
quote:Hmmmmmmmm... Das idd een bestwel foute opmerking
Op woensdag 20 maart 2002 01:26 schreef Lithion het volgende:
Goeie bluf trouwens, van al die Fok!kers en GoT'ers die zouden melden dat ik de energie niet waard ben om op in te gaan.
Ookal was het niet mijn opmerking
quote:Opzich ook een leuk idee, maar feit blijft, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Drgelijke fora bestaan al, en zijn al geruime tijd in gebruik en dus ook al gevuld met de nodige kennis...
Op woensdag 20 maart 2002 01:28 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik reageer nog maar eens hier. Ik denk dat het Technisch gezien misschien moeilijk is maar een gezamelijk GoT en FOK! forum. DAt de posts in dit forum door beide user groepen teglijk te bekijken zijn. Hoe dit gevormd zou moeten worden weet ik niet maar bijvoorbeeld een Computervragen forum op FOK! zou hetzelfde kunnen zijn als een Beginners forum op GoT.
quote:Tja, dat heb je me niet eens horen zeggen
Op woensdag 20 maart 2002 01:26 schreef Lithion het volgende:
Goeie bluf trouwens, van al die Fok!kers en GoT'ers die zouden melden dat ik de energie niet waard ben om op in te gaan.
Met wat ik gezegd heb weet je niet meer dan dat er teminste 2 fokkers en 2 GoTters mij iets verteld hebben over jouw geschiedenis op Fok, je weet niet wat ze verteld hebben, en je weet niet wat voor Fokkers of Gotters het zijn.
Net geregistreerde fokkertjes of lang rondhangende fokkers is nogal wat anders, als het gaat om wat ze van een fokker vinden, en dan hebben we het nog niet eens over hoeveel waarde ik aan dergelijke meningen hecht ![]()
En wat dat betreft heeft ook deze opmerking zijn doel niet gemist (om je uit je tent te lokken
).
quote:Mwoa, ik ging niet zozeer serieus reageren vanwege die opmerkingen, het viel bij mij op z'n plaats toen ik nog in 3 andere tweakjuhs-topics aan het reageren was.
Op woensdag 20 maart 2002 01:31 schreef Negotiator het volgende:
En wat dat betreft heeft ook deze opmerking zijn doel niet gemist (om je uit je tent te lokken).
quote:Tja, wat ik al zei: ik denk dat we het allebij wel met elkaar eens zijn in grote lijnen. Ik ga in ieder geval lekker bij bedje opzoeken
Op woensdag 20 maart 2002 01:33 schreef Lithion het volgende:
Mwoa, ik ging niet zozeer serieus reageren vanwege die opmerkingen, het viel bij mij op z'n plaats toen ik nog in 3 andere tweakjuhs-topics aan het reageren was.
Moet er morgen weer ranzig vroeg uit
quote:Wat dat betreft ben je niet de enige...
Op woensdag 20 maart 2002 01:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Mwoa, ik ging niet zozeer serieus reageren vanwege die opmerkingen, het viel bij mij op z'n plaats toen ik nog in 3 andere tweakjuhs-topics aan het reageren was.
Oh, en trouwens... Je reputatie zal toch ergens vandaan komen, Negotiator is namelijk niet de enige die dergelijke aantijgingen aan jou adres te horen kreeg... ![]()
Ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat hij niet slap uit zijn nek zwetst hoor ![]()
Slapen, fijn plan... ![]()
Kzal er vast minder vroeg uit moeten, maar toch te vroeg
quote:Tja, ik heb wel een idee naar aanleiding van welke topics zij die mening gevormd hebben, welke slechts een fractie zijn van wat ik hier verder post.
Op woensdag 20 maart 2002 01:37 schreef DizzyWeb het volgende:
Oh, en trouwens... Je reputatie zal toch ergens vandaan komen, Negotiator is namelijk niet de enige die dergelijke aantijgingen aan jou adres te horen kreeg...
quote:Dat lijkt inderdaad de algehele houding van de tweakers te zijn. Users inclusief crewleden.
Ik snap het beleid van GOT in grote lijnen meestal wel, het is immers nogal gegroeid. Maar het is daardoor wel heel erg streng af en toe, wat waarschijnlijk wel nodig is. Minder leuk is de indruk die het wekt een soort elite forum te zijn waar je aan eisen moet voldoen wil je er wat aan hebben.
Wat ik echter niet snap is de neerbuigende houding van blijkbaar het meerendeel van de users daar richting FOK!.
Erg jammer ![]()
Kan me namelijk toch ook zat leuke topics herinneren van een tijdje geleden met een zooi GOT modjes. En we doen toch zo blijvend ons best om de tweakers te leren flamen..
Vind het vooral jammer dat ze hun oordeel zo ontzettend snel klaarhebben..
Terwijl de 2 forum's elkaar toch zo mooi completeren...
quote:Tijd voor een eigen server?
Op woensdag 20 maart 2002 04:40 schreef Danny het volgende:[..]
Dat lijkt inderdaad de algehele houding van de tweakers te zijn. Users inclusief crewleden.
Iedereen is ooit newbie geweest, geef iemand dan ook een kans.
Aan de andere kant is GoT geen onzinforum, dat hoort er imho dan ook niet thuis.
... my 2 (personal) eurocents
Fok trekt wel een geheel ander publiek als Tw.n, maar dat vind ik geen reden om de technische samenwerking maar te beeindigen (en dat is nog een understatement)
quote:Maar ik ben gewoon helemaal geen beginner op PC gebied!! Ik zit al vanaf m'n 4e achter de pc, ik ben 3e jaars informatica student, en nog is volgens de GoT-elite mijn niveau te laag.. Het is toch belachelijk dat je als je op PC gebied iets nieuws leert (in mijn geval php) dat je dan ineens niet op GoT terecht kan terwijl je dat op andere gebieden wel kan. Ik bedoel je moet dan voor de helft van de dingen die je op de pc doet naar een ander forum en voor de andere helft kun je op GoT blijven, dat is toch gewoon raar? (ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen, was een beetje moeilijk onder woorden te brengen).
Op dit moment vergelijk ik GoT zoals ik al eerder heb gezegd met een golfclub. Eerst je inkopen en dan tel je mee.
quote:Ik heb op GoT gisteren in LA al een sortgelijk topic gestart over een eventueel newbie hulp forum. Maar dat werd (hoe kan het ook anders) na een paar replies ook weer gesloten....
Op woensdag 20 maart 2002 00:43 schreef static het volgende:
Zullen we een topic als deze ook op GoT openen?
quote:zeg er dan gelijk ff bij dat er al een topic over was (op dezelfde dag) waar je gewoon verder kon gaan
Op woensdag 20 maart 2002 09:43 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Ik heb op GoT gisteren in LA al een sortgelijk topic gestart over een eventueel newbie hulp forum. Maar dat werd (hoe kan het ook anders) na een paar replies ook weer gesloten....
quote:Helemaal gelijk
Op woensdag 20 maart 2002 04:53 schreef HighLander het volgende:
En dan laten we voor het gemak maar even weg dat een groot deel van de FOKkers oorspronkelijk bij GOT vandaan komt/if gekomen (mijzelf inclu),
dat er ook een groot deel GOTters is wat hier hun vermaak en vertier komt zoeken.Ik snap het beleid van GOT in grote lijnen meestal wel, het is immers nogal gegroeid. Maar het is daardoor wel heel erg streng af en toe, wat waarschijnlijk wel nodig is. Minder leuk is de indruk die het wekt een soort elite forum te zijn waar je aan eisen moet voldoen wil je er wat aan hebben.
Wat ik echter niet snap is de neerbuigende houding van blijkbaar het meerendeel van de users daar richting FOK!.
Erg jammerKan me namelijk toch ook zat leuke topics herinneren van een tijdje geleden met een zooi GOT modjes. En we doen toch zo blijvend ons best om de tweakers te leren flamen..
Vind het vooral jammer dat ze hun oordeel zo ontzettend snel klaarhebben..
Terwijl de 2 forum's elkaar toch zo mooi completeren...
Met de klein kanttekening dat de vooroordelen hier beide kanten opgaan
quote:"Ik constateer alleen feituuuh..."
Op woensdag 20 maart 2002 09:52 schreef DaLoeNaTiK het volgende:
Met de klein kanttekening dat de vooroordelen hier beide kanten opgaan
quote:Dat was al een vervolg van een ander gesloten topic op LA.. ik kon m'n mening gewoon niet kwijt, want mijn mond wordt door een slotje meteen dichtgesnoerd.
Op woensdag 20 maart 2002 09:50 schreef DaLoeNaTiK het volgende:[..]
zeg er dan gelijk ff bij dat er al een topic over was (op dezelfde dag) waar je gewoon verder kon gaan
Maar goed jullie lezen gelukkig ook hier en ik ben blij dat er hier verder gediscussieerd is, en ik vind het jammer dat er tussendoor veel geflamed is want dat was niet mijn intentie.
Ik heb inmiddels een mailtje naar Negotiator gestuurd.
quote:Tja, dat er enkele users zijn, zal ik niet ontkennen. Ik ben me er niet van bewust dat GoTcrew Fok graag van de servers ziet verdwijnen, maar als jij het zegt
Op woensdag 20 maart 2002 04:40 schreef Danny het volgende:
Dat lijkt inderdaad de algehele houding van de tweakers te zijn. Users inclusief crewleden.
Overigens geld dat andersom net zo goed, wat de Fok!-crew vindt weet ik niet, dus zeg ik niets over, maar ik ga er vanuit dat de "warme" gevoelens tussen users wederzijds zijn.
quote:Aangekomen, ik wacht nog even op het gesprek met Skinkie, die heeft me gemaild en we babbelen vandaag nog verder, dan ga ik dit alles in de GoTcrew gooien.
Op woensdag 20 maart 2002 10:13 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb inmiddels een mailtje naar Negotiator gestuurd.
[Dit bericht is gewijzigd door Negotiator op 20-03-2002 10:59]
quote:We hebben een zakelijke overeenkomst en daar houden we ons aan, simple as that.
Op woensdag 20 maart 2002 04:40 schreef Danny het volgende:[..]
quote:Jammer dat je het alleen als zakelijke overeenkomst ziet. Er is in tweeeneenhalf jaar kennelijk heel wat veranderd.
Op woensdag 20 maart 2002 13:59 schreef Daniel Kegel het volgende:[..]
We hebben een zakelijke overeenkomst en daar houden we ons aan, simple as that.
quote:Eens
Op woensdag 20 maart 2002 09:09 schreef DSmarty het volgende:
Naar mijn mening is de technische combinatie van Fok en Tw.n geen enkel probleem.
Dat we toevallig hetzelfde rack delen... mwoah, daar gaat niemand dood van hoorFok trekt wel een geheel ander publiek als Tw.n, maar dat vind ik geen reden om de technische samenwerking maar te beeindigen (en dat is nog een understatement)
En ik vind ook dat we allemaal liever tegen elkaar moeten zijn
Zow
leesDit
of
kijk HIER
terwijl ze ook gewoon fatsoenlijk de vraag zouden kunnen beantwoorden. Ze zouden een soort F1-help voor newbies moeten maken. dat er gewoon een goed-geindexeerde vragenlijst komt waar je alles makkelijk in kunt opzoeken, en die eventueel volledig te downloaden is.
quote:Die afspraak heb je destijds zelf gemaakt. Beetje flauw op dat nu als argument te gebruiken. Verder vind ik dat contract en die betaling niet erg hoor. Wat ik alleen jammer vind is dat we van twee vriendschappelijke sites en bevriende crewleden/collega's opeens niet meer blijken te zijn dan een zakelijke overeenkomst.
Op woensdag 20 maart 2002 15:27 schreef Femme het volgende:
Waarvan Tweakers.net anderhalf jaar lang voor gratis hosting en server upgrades heeft gezorgd, en ook nog eens een flinke pot geld heeft gestopt in de ontwikkeling van Topix (dezelfde forum software die hier gratis draait maar waar Tweakers.net zwaar voor heeft moeten betalen). Gelukkig is er nu een zakelijke overeenkomst zodat we ons niet meer uitsluitend tevreden hoeven te stellen met de waardering die we van de Fok! crew en users krijgen voor de hierboven geleverde diensten.
Nog jammerder vind ik dat hier niet al veel eerder mee is gekomen als het je zo enorm dwars zat. Om nu, zonder ook maar enig bericht hierover vooraf, dit onder m'n neus te schuiven getuigt niet echt van tact, respect of fatsoen imo.
Durfde je het niet eerder op deze manier naar voren te brengen ? Wilde je het aan je crewleden overlaten ?
Of is het iets anders dat je heeft doen besluiten dat de door jouzelf gemaakte afspraken ONS opeens out of the blue aangerekend dienen te worden ?
quote:Ja want op GoT zijn ze nu niet echt lief voor mensen die een vraag "onder niveau" posten (en dan heb ik het niet over onzinnige / luie posts, maar over serieuze posts van mensen met een serieuze vraag, die door een aantal mensen die zich nogal hoog verheven voelen op slot gegooid worden).
Op woensdag 20 maart 2002 15:36 schreef Llewella het volgende:[..]
Eens
En ik vind ook dat we allemaal liever tegen elkaar moeten zijn
Zow
Het leek wel of ze zich allemaal te geod voelden om elkaar te helpen en ik vraagme dan af wat ze daar doen???
quote:Dat er afspraken zijn over de hosting doet er niet toe. Dat Tweakers.net de hosting van Fok! doet is min of meer vanzelf gegroeid, omdat wij Fok! een leuke site vonden en Fok! wilden helpen om groter te worden. Daarom hebben wij de hosting gratis overgenomen naar de verhuizing van Rackspace (betaald) naar Vuurwerk en later TrueServer (gesponsorde bandbreedte, maar wel kosten voor hardware en onderhoud). Dat er een afspraak is over hosting doet niets af aan het feit dat het niet prettig is om afgezeken te worden door de users van de site voor wie je gratis hosting, server hardware en server onderhoud verzorgt. Dat is iets wat iedereen kan aanvoelen.
Op woensdag 20 maart 2002 15:57 schreef Danny het volgende:[..]
Die afspraak heb je destijds zelf gemaakt. Beetje flauw op dat nu als argument te gebruiken. Verder vind ik dat contract en die betaling niet erg hoor. Wat ik alleen jammer vind is dat we van twee vriendschappelijke sites en bevriende crewleden/collega's opeens niet meer blijken te zijn dan een zakelijke overeenkomst.
Overigens mochten wij als testplatform dienen voor Topix omdat jullie niet een on-af product wilden en ben je ervan op de hoogte dat Arjen en Jorma hier admins zijn.
Vind 't een beetje kinderachtig om nu op deze manier, die totaal offtopic is, hier te reageren eerlijk gezegd.
Jammer dat je zo enorm veranderd bent de afgelopen tijd. Je klinkt bijna verbitterd.Nog jammerder vind ik dat hier niet al veel eerder mee is gekomen als het je zo enorm dwars zat. Om nu, zonder ook maar enig bericht hierover vooraf, dit onder m'n neus te schuiven getuigt niet echt van tact, respect of fatsoen imo.
Durfde je het niet eerder op deze manier naar voren te brengen ? Wilde je het aan je crewleden overlaten ?
Of is het iets anders dat je heeft doen besluiten dat de door jouzelf gemaakte afspraken ONS opeens out of the blue aangerekend dienen te worden ?
Als de relatie tussen Tweakers.net en Fok! puur zakelijk was geweest hadden we Fok! allang van de servers gekickt. Het kost immers alleen maar tijd en geld. Dat we dit niet hebben gedaan en ook niet van plan zijn, moet toch wat zeggen.
quote:ReTeFouteModjes?!? waar dan?!?
Op dinsdag 19 maart 2002 23:48 schreef Knut het volgende:
RTFM
quote:Niet prettig, maar niet veel aan te doen. shit happens.
Dat er een afspraak is over hosting doet niets af aan het feit dat het niet prettig is om afgezeken te worden door de users van de site voor wie je gratis hosting, server hardware en server onderhoud verzorgt. Dat is iets wat iedereen kan aanvoelen.
-edit: kromme zin-
[Dit bericht is gewijzigd door Dash op 20-03-2002 16:41]
quote:http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/15
Op woensdag 20 maart 2002 16:34 schreef Dash het volgende:[..]
ReTeFouteModjes?!? waar dan?!?
quote:En daar betaalden wij gewoon aan mee als ik me goed herinner.
Op woensdag 20 maart 2002 16:18 schreef Femme het volgende:Dat er afspraken zijn over de hosting doet er niet toe. Dat Tweakers.net de hosting van Fok! doet is min of meer vanzelf gegroeid, omdat wij Fok! een leuke site vonden en Fok! wilden helpen om groter te worden. Daarom hebben wij de hosting gratis overgenomen naar de verhuizing van Rackspace (betaald)
quote:Die, naar later bleek, eigenlijk FOK! wilde hosten
naar Vuurwerk
quote:Klopt. Maar het is ook niet leuk om door zowel GoTcrew als users al weer ik veel hoe lang bijna dagelijks te worden afgezeken. Daar wordt niks tegen gedaan (sterker nog, de modjes doen vrolijk mee), dus wat verwacht je dan van ons ?
en later TrueServer (gesponsorde bandbreedte, maar wel kosten voor hardware en onderhoud). Dat er een afspraak is over hosting doet niets af aan het feit dat het niet prettig is om afgezeken te worden door de users van de site voor wie je gratis hosting, server hardware en server onderhoud verzorgt. Dat is iets wat iedereen kan aanvoelen.
Natuurlijk zijn we t.net dankbaar voor wat ze voor ons betekend hebben, maar om daarom onze policy aan te passen of mensen die klagen over GoT/tweakers anders te behandelen dan mensen die klagen over welke andere site dan ook gaat me wat te ver.
Verder mag ik hopen dat je de topics die hier nu lopen over de policies op GoT niet als zeiken of flamen bedoeld zijn maar gewoon aangeven dat IK iig me nog steeds betrokken voel bij GoT/t.net
Dat dat andersom veel minder het geval blijkt te zijn, in ieder geval onder het meerendeel van je crewleden, is jammer, maar zal mijn houding, ideeën en gevoelend bij GoT/t.net niet veranderen.
GoT is voor mij nog steeds de plek waar ik forums ontdekt heb, waar ik vanaf het begin bij betrokken ben geweest en waar ik een flink deel van mijn leven in heb gestoken. Ik kan dat niet zomaar even opzij zetten en het, om met daniel's woorden te spreken, reduceren tot iets puur zakelijks.
Is mij iets te afstandelijk en emotionele banden breek ik persoonlijk niet zomaar. Vandaar dat ik misschien zo nu en dan wat fel uithaal naar een aantal policies op GoT. Misschien omdat die het ideaalbeeld van GoT in haar hoogtijdagen onderuit haalt. Dat GoT GoT niet meer is.
Dat het plezier heeft plaatsgemaakt voor de hierboven genoemde zakelijkheid en er imo te krampachtig wordt geprobeerd vooral zo serieus mogelijk te worden.
Ik vind dat ontzettend jammer, en als ik naar LA kijk vinden veel van je users precies hetzelfde.
Ik krijg daarbij het idee dat je vindt dat deze topics één grote flame richting GoT zijn, terwijl ik het idee heb dat iedereen die hier post juist het beste met GoT voor heeft en hier de discussie voert die op GoT eigenlijk niet gevoerd MAG worden.
Jammer dat je het kennelijk helemaal verkeerd interpreteert...
quote:Oh meeeeen! alleen de toppic onderwepen al:
Op woensdag 20 maart 2002 16:40 schreef QyRoZ het volgende:[..]
http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/15
en de naam: "lieve adjes"... Een van de directieleden hier heet Ad, maar of die zo lief is?!? ![]()
ik heb er een gevonden! : Ik Kots van Pim Fortuyn
[Dit bericht is gewijzigd door Dash op 20-03-2002 17:01]
quote:Dat is afgeleid van de vele topics die werkelijk *letterlijk* een titel als die hadden. Heeft niets met denigrerend te maken.
Op woensdag 20 maart 2002 16:48 schreef Dash het volgende:
Oh meeeeen! alleen de toppic onderwepen al:
"wehehehehe mijn toppic is onterecht gesloten"
bijvoorbeeld. moet dat "wheheheheh" daar nu echt bij?!? is gewoon kleinerend. "proffesioneel" hoor!en de naam: "lieve adjes"... Een van de directieleden hier heet Ad, maar of die zo lief is?!?
quote:Maw GoT is zo "professioneel" als hun users....
Op woensdag 20 maart 2002 17:00 schreef Negotiator het volgende:[..]
Dat is afgeleid van de vele topics die werkelijk *letterlijk* een titel als die hadden. Heeft niets met denigrerend te maken.
quote:Maw. Als je een topic neerzet à la "lees dit voor je een topic opent" of gewoon "LA FAQ" wordt het niet gelezen. Dan zoek je andere middelen om de aandacht te krijgen van de users. Gezien dit soort topictitels altijd veel mensen trekt die sensatie zoeken, proberen we dit nu eens voor de FAQ, en dat werkt beter dan al het andere wat we daarvoor hebben geprobeerd
Op woensdag 20 maart 2002 17:02 schreef Dash het volgende:
Maw GoT is zo "professioneel" als hun users....
quote:Beste Danny en anderen hier,
Op woensdag 20 maart 2002 16:44 schreef Danny het volgende:
<knip>
Met veel plezier heb ik gebruik gemaakt van FOK sinds haar oprichting, en doe dat nog steeds. Leuk was de "spirit of friendly competition". Het is jammer om te zien dat het gevoel wat wegzakt.
Ik heb veel waardering voor het werk van de FOK crew, evenals de t.net/GoT crew. Laten we het vooral gezellig houden, beter een goeie buur dan een verre vriend
quote:Amen.
Op woensdag 20 maart 2002 18:24 schreef zeef het volgende:[..]
Beste Danny en anderen hier,
Met veel plezier heb ik gebruik gemaakt van FOK sinds haar oprichting, en doe dat nog steeds. Leuk was de "spirit of friendly competition". Het is jammer om te zien dat het gevoel wat wegzakt.
Ik heb veel waardering voor het werk van de FOK crew, evenals de t.net/GoT crew. Laten we het vooral gezellig houden, beter een goeie buur dan een verre vriend
Wij vinden dat er wel weer genoeg is gezegt en dat
Fok!kers de Tweakers moeten respecteren en andersom ook.
Dus gaarne allemaal weer terugkeren naar de normale forum bezigheden. En Tweakers, heb wat begrip voor de Fok!kers, ze zijn de strenge regelgeving niet gewend. En voor Fok!kers, graag iets rustiger zijn voor de Tweakers, ze zijn wat losgeslagen af en toe op Fok! .
Hopelijk gaan we er toch nog een gezellige boel van maken.
Met vriendelijke groet,
De Feestcommissie
als hier op deze forum
een topic komt speciaal voor beginners over pc's
dan zal ik proberen de vragen te beantwoorden en links te plaatsen voor hun probleem.
er zijn hier meer got personen dus ook hun kunnen af en toe even kijken om ze te helpen .
dan is het probleem toch op gelost ?
geen fok bij got met vragen die ze verkeerd stellen of niet helemaal snappen hoe de forum van got werkt waar door er te snel een topic word gesloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |