![]()
De nieuwste X-men tekenfilm is weer eens van start gegaan. Na de X-men the Animated Series uit de jaren 90 en X-men Evolution, is het nu dus de beurt aan Wolverine and the X-men.
quote:
When an explosive event shatters the lives of the X-Men and takes away their mentor, the beaten heroes walk away from it all.
But then they're given a rare glimpse into the future, and see a world in utter ruin, ruled by giant destructive robots. A world that spiraled out of control because the X-Men had given up.
So now the most legendary of all X-Men takes the lead - Wolverine! Reuniting these broken heroes, Wolverine embarks on the ultimate mission - to prevent de world's destruction.
To rescue us from ourselves. To save the future.
Wat dat betreft geeft de series-synopsis wel meer weg dan de eerste aflevering laat zien. We zien inderdaad een aanslag op Xavier's Institute for Higher Learning, en we weten dat Charles Francis Xavier het beoogde doelwit was, maar we weten ook dat vooraf aan de aanslag zowel Jean als Xavier een psychische klap kregen te verwerken. Het ontbreekt nog aan dader en motief.
Leuk om te zien in de eerste aflevering is de hoeveelheid van cameo's. Zo zien we in de eerste aflevering onder andere:
Dust.
Penance
Pyro
Boom Boom
Het visuele aspect van de serie daar ben ik nog niet uit. Qua design lijkt het wel in orde te zijn, maar het oogt hoekiger en wat groffer dan bijvoorbeeld X-men Evolution waar het tekenwerk zachter was en geraffineerder.
Wolverine and the X-men klonk mij in de eerste instantie als een slecht idee in de oren. Ik ben geen Wolverine fan, maar na deze eerste aflevering zal ik zeker de serie blijven volgen. Het verhaal is het grootste pluspunt aan de serie. Het mysterie word al aan het begin gegeven, het is duisterder dan de voorgaande series, al komt het wat dat betreft vrij dicht in de buurt van X-men the Animated Series...
Aanrader wat mij betreft!
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis