Klopt ! Het is condens wat ontstaat door temperatuurverschillen. Die verschillen komen door de goede isolatie van je huis. Als het vocht in je raam zit is het foute boelquote:Op woensdag 10 september 2008 08:38 schreef Jaheur het volgende:
Oke oftewel het is juist goed zoals jij het verklaart Klaas? Want als het huis langer warm blijft betekend dus dat het huis goed is geisoleerd want de verwarming is nog niet aangeweest.
Dat zou je dan met enkelglas moeten hebben; dubbelglas isoleert toch? Bovendien zou de condens dan aan de binnekant moeten zitten omdat water condenseert tegen een koude ruit, niet tegen een warme.quote:Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
Klopt ! Het is condens wat ontstaat door temperatuurverschillen. Die verschillen komen door de goede isolatie van je huis. Als het vocht in je raam zit is het foute boel![]()
Regendruppels niet, dauw/condens.quote:Op woensdag 10 september 2008 09:22 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat zou je dan met enkelglas moeten hebben; dubbelglas isoleert toch? Bovendien zou de condens dan aan de binnekant moeten zitten omdat water condenseert tegen een koude ruit, niet tegen een warme.
Het zou natuurlijk wel dauw kunnen zijn, of regendruppels wat al genoemd is. Mist is ook nog een optie (is eigenlijk net zoiets als dauw natuurlijk)
het raam blijft de koudste plek in de kamer als je niet stookt en matig ventileert zal alle vocht wat je uit ademd en zweet in de nacht neerslaan tegen het raam.quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:26 schreef wimdepoetie het volgende:
ik heb ook even een vraagje,ik heb pasgeleden overal kunstof kozijnen met hr++ glas laten plaatsen en nu heb ik op de slaapkamers smorgens condensvorming aan de binnenkant(onderaan het raam en dit is op iedere slaapkamer behalve de kleinste slaapkamer(is ook een kleiner raam).
beneden heb ik geen vocht aan de binnen kant.
het is wel niet heel veel vocht,maar ik heb het idee dat dit niet mag of zijn mijn zorgen voorbarig of moet ik de leverancier maar eens bellen,heeft iemand een tip.
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:40 schreef dop het volgende:
[..]
het raam blijft de koudste plek in de kamer als je niet stookt en matig ventileert zal alle vocht wat je uit ademd en zweet in de nacht neerslaan tegen het raam.
niet raar.
het zou moeten schelen, maar aan de andere kant ik zou me er niet druk om makenquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef wimdepoetie het volgende:
oke,bedankt voor je reactie maar overdag staat meestal wel de hele dag een of meerdere ramen open en regelmatig de verwarming(alleen snachts niet)dus als ik het raam snachts op een kiertje zet zou het minder moeten zijn?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |