abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61516127
Het begint wat kouder te worden en ik merkte op dat mijn ruiten aan de buitenkant zijn beslagen. Is dit ernstig of juist goed? Ik heb namelijk voor de zomer alle resterende houten kozijnen vervangen door nieuwe mooie en dure schuco kozijnen met volgens mij H++ glas ofzo. Het is alleen zichtbaar bij de nieuwe kozijnen.

Als dit niet goed is heb ik nog de volgende vragen: Gaat dit weg als de glazenwasser weer de ramen was of blijft dit probleem structureel en moet de kozijnenboer er naar kijken?

Als het wel goed is, waardoor komt dit dan?
pi_61516150
Hoe denk je dat het gaat als het straks regent dan?
pi_61516189
Volgens mij is het aan de buitenkant van je glas niet ernstig en komt het door snelle daling van de temperatuur buiten in de avond terwijl je huis nog warm is.
pi_61516261
Oke oftewel het is juist goed zoals jij het verklaart Klaas? Want als het huis langer warm blijft betekend dus dat het huis goed is geisoleerd want de verwarming is nog niet aangeweest.
pi_61516351
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:38 schreef Jaheur het volgende:
Oke oftewel het is juist goed zoals jij het verklaart Klaas? Want als het huis langer warm blijft betekend dus dat het huis goed is geisoleerd want de verwarming is nog niet aangeweest.
Klopt ! Het is condens wat ontstaat door temperatuurverschillen. Die verschillen komen door de goede isolatie van je huis. Als het vocht in je raam zit is het foute boel
pi_61516523
Oke, problem & worries solved
pi_61516637
Regendruppels?
pi_61516963
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:46 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Klopt ! Het is condens wat ontstaat door temperatuurverschillen. Die verschillen komen door de goede isolatie van je huis. Als het vocht in je raam zit is het foute boel
Dat zou je dan met enkelglas moeten hebben; dubbelglas isoleert toch? Bovendien zou de condens dan aan de binnekant moeten zitten omdat water condenseert tegen een koude ruit, niet tegen een warme.

Het zou natuurlijk wel dauw kunnen zijn, of regendruppels wat al genoemd is. Mist is ook nog een optie (is eigenlijk net zoiets als dauw natuurlijk)
pi_61517027
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:22 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat zou je dan met enkelglas moeten hebben; dubbelglas isoleert toch? Bovendien zou de condens dan aan de binnekant moeten zitten omdat water condenseert tegen een koude ruit, niet tegen een warme.

Het zou natuurlijk wel dauw kunnen zijn, of regendruppels wat al genoemd is. Mist is ook nog een optie (is eigenlijk net zoiets als dauw natuurlijk)
Regendruppels niet, dauw/condens.

Andere huizen hadden het niet maar die hebben geen kunstof behalve me buurman. Mijn buurman heeft het ook lichtelijk, maar hij heeft ook kunstof
pi_61517062
Wij hebben het ook al een paar dagen, het glas is dus goed isolerend. Wij hebben geen kunststof maar gewoon hout. (Vocht aan de buitenkant van de ramen , ook HR ++ glas overal, maar ook op de lichtkoepel, en die is dan wel weer kunststof)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61520184
Wat grappig, ik had hier vanochten ook 'last' van en begon me al zorgen te maken over de isolatie...

Gelukkig zag ik het ook op de ruiten zitten van mijn werk (ik werk een relatief nieuw kantoorpand), dus volgens mij is er niks aan de hand!
pi_61520485
Juist in deze tijd van het jaar kun je condensvorming zien op de buitenkant van HR++ glas. De binnenkant is keurig op kamertemperatuur, maar de buitenkant koelt lekker af en komt onder de dauw temperatuur waardoor het vocht uit de lucht condenseert op de buitenkant van de ramen.

Dit is precies (bijna) hetzelfde effect waarom je auto ook aan de buitenkant vochtig is 's morgens.
  donderdag 11 september 2008 @ 12:18:32 #13
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_61547444
Stond bij ons zelfs in de afleverbrief (OID) dat dat heel normaal was.
pi_64395718
ik heb ook even een vraagje,ik heb pasgeleden overal kunstof kozijnen met hr++ glas laten plaatsen en nu heb ik op de slaapkamers smorgens condensvorming aan de binnenkant(onderaan het raam en dit is op iedere slaapkamer behalve de kleinste slaapkamer(is ook een kleiner raam).
beneden heb ik geen vocht aan de binnen kant.
het is wel niet heel veel vocht,maar ik heb het idee dat dit niet mag of zijn mijn zorgen voorbarig of moet ik de leverancier maar eens bellen,heeft iemand een tip.
pi_64396310
in het raam? Dan is dat volgens mij niet goed.
  zaterdag 27 december 2008 @ 13:40:13 #16
545 dop
:copyright: dop
pi_64398577
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:26 schreef wimdepoetie het volgende:
ik heb ook even een vraagje,ik heb pasgeleden overal kunstof kozijnen met hr++ glas laten plaatsen en nu heb ik op de slaapkamers smorgens condensvorming aan de binnenkant(onderaan het raam en dit is op iedere slaapkamer behalve de kleinste slaapkamer(is ook een kleiner raam).
beneden heb ik geen vocht aan de binnen kant.
het is wel niet heel veel vocht,maar ik heb het idee dat dit niet mag of zijn mijn zorgen voorbarig of moet ik de leverancier maar eens bellen,heeft iemand een tip.
het raam blijft de koudste plek in de kamer als je niet stookt en matig ventileert zal alle vocht wat je uit ademd en zweet in de nacht neerslaan tegen het raam.
niet raar.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_64400169
oke,bedankt voor je reactie maar overdag staat meestal wel de hele dag een of meerdere ramen open en regelmatig de verwarming(alleen snachts niet)dus als ik het raam snachts op een kiertje zet zou het minder moeten zijn?
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:40 schreef dop het volgende:

[..]

het raam blijft de koudste plek in de kamer als je niet stookt en matig ventileert zal alle vocht wat je uit ademd en zweet in de nacht neerslaan tegen het raam.
niet raar.
  zaterdag 27 december 2008 @ 15:35:28 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_64401513
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:43 schreef wimdepoetie het volgende:
oke,bedankt voor je reactie maar overdag staat meestal wel de hele dag een of meerdere ramen open en regelmatig de verwarming(alleen snachts niet)dus als ik het raam snachts op een kiertje zet zou het minder moeten zijn?
[..]

het zou moeten schelen, maar aan de andere kant ik zou me er niet druk om maken
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 27 december 2008 @ 19:42:22 #19
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_64408352
is iidd heel normaal, het is niet verkeerd om 's nachts ook een ventilatieroostertje open te hebben.
© www.driekeerniks.be
pi_64408426
is hier ook zo!

de kozijnenboer ( tevens raamboer ) vertelde dat bij het plaatsen dat het voor kan komen! ipv aan de binnenkant kon het nu aan de buitenkant van de ramen voorkomen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')