Wie is je begeleider?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:57 schreef Sjoewe het volgende:
Binnenkort wordt het weer echt... Scriptieopzet is bijna af, docenten enthousiast, lekker de archieven in en eindeloos schrijven en schrappen
Ik heb er zin an.
Waarschijnlijk Gemma Blok. Die was ook enthousiast, maar ze heeft al veel andere scripties die ze moet begeleiden, het moest wel lukken zei ze, maar ik hoop dat het ook zo uitkomt.quote:Op donderdag 6 november 2008 20:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wie is je begeleider?
Ik heb besloten om dat Frans maar even te laten zitten, dat gaat niet lukken.M'n instapniveau is niet goed genoeg en ik kan het niet snel genoeg bijspijkeren. Alleen ga ik mijn bachelor dan dit jaar niet halen en daar baal ik wel onwijs van
![]()
Rest van de vakken gaan gelukkig wel goed. Ben bezig met een paper over de Lombok-schat en ga morgen naar Leiden om die schat eens goed te bekijken.
Ik zou het zeker niet laten vallen, het levert essentiele kennis. Het geeft je niet alleen inzicht in de ontwikkeling van de geschiedschrijving maar ook kennis over hoe mensen tijd ervaren en hoe dat kan veranderen, hoe geschiedenis gebruikt kan worden voor verschillende doeleinden, hoe dat gebruik methodische en stilistische eisen verandert, hoe het historisme en historicisme ontstonden, hoe het modernisme en het postmodernisme ontstonden en wat al deze stromingen nou eigenlijk precies inhouden, en nog veel en veel meer. Ik vindt het een heel rijk vak dat je inzicht in de geschiedenis substantieel vergroot. Het leert je vooral heel kritisch te zijn over waar je zelf nu eigenlijk mee bezig bent.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:27 schreef Scaurus het volgende:
Ik heb mij voor het komende blok ingeschreven voor drie vakken. Een daarvan is Historiografie. Heeft iemand ervaring met het vak dan wel de stof? Het schijnt zwaar te zijn, een van de zwaarste bachelorvakken. Ik zit er aan te denken om het te laten vallen, omdat een ander vak wat ik ga doen ook vrij pittig schijnt te zijn.
Ik ben van plan het vak volgend jaar te volgen.quote:
Misschien is 'De economische ontwikkeling van Europa, 950-1950' van H. van der Wee en E. Aerts dan iets voor je, de geschiedenis van de economie in 1820 laten beginnen is niet echt verantwoord lijkt me.quote:Op donderdag 6 november 2008 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben eigenlijk nog verrast dat zoveel mensen 'pure' geschiedenis studeren. Ik zelf studeer economics, maar daar kwamen ze op het idee, om alle geschiedenis van de economie in 1 module te gooien..
Moet voor dat vak overigens 2 boeken leren, 'The Growth of the international economy 1820 - 2000' en de 'A History Of The World Economy, international economic relations since 1850'
Het examen is 2 uur lang, en je krijgt 10 vragen, van die 10 vragen moet je er 3 uitkiezen en die beantwoorden.
Met vragen zoals ( dit waren examenvragen van een aantal jaar geleden )
Discuss the origins of the great depression at the end of the 1920s.
What where the main factors which helped create a global economy before the first world war?
Asses the changing role of the united kingdom in the world economy during the first half of the twentieth century
Nou, dat lijkt gewoon weer puur op geschiedenis 'met een klein economisch tintje' wat je kreeg op de middelbare school, boek uit je hoofd stampen en zoveel mogelijk neerkalken in 2 uur tijd.
Thanks daar ga ik even inkijken, met name die laatste moet ik hier in Londen wel in de boekwinkels kunnen vinden!quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:42 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Misschien is 'De economische ontwikkeling van Europa, 950-1950' van H. van der Wee en E. Aerts dan iets voor je, de geschiedenis van de economie in 1820 laten beginnen is niet echt verantwoord lijkt me.
Moeilijker, maar ook uitgebreider en diepgaander is het standaardwerk van Crouzet, 'A history of the european economy 1000-2000'.
Wat studeer je nu?quote:Op zaterdag 8 november 2008 14:46 schreef Grumpey het volgende:
ach, ik zou zo graag geschiedenis nog erbij willen studeren....maar goed, soms moet je keuzes maken...
Ik ga wel binnenkort gewoon wat vakken voor het plezier volgen, puur uit interesse
Wel leuke vragen om een essay over te schrijvenquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Thanks daar ga ik even inkijken, met name die laatste moet ik hier in Londen wel in de boekwinkels kunnen vinden!
Overigens wordt het cijfer voor die module over economische geschiedenis zo berekend ( 10% boekverslag!! over 1 van die 2 boeken 10%, 30% een essay, kunnen kiezen uit 4 vragen en een examen van 60%
Die 4 vragen.
1. To what extend had contintenal europe industrialised by the outbreak of the first world war in 1914
2. Explain the rapid growth of the japanese economy between 1945-1980
3.How succesfull were primary producing countries able to respond to the international depression of the 1930s
4.How far were John Maynard Keynes critiscims of the economic implications of the treaty of versaille justified
Het gaat natuurlijk om de bibliografie van de essay, we moeten ten minste 5 'zeer correcte' geschiedenis literatuur uitkiezen en dat doorpluizen. En dus niet 'middelbare school' boekjes over dit soort onderwerpen maar 'stevige' kost zeg maar![]()
Ik als niet geschiedenis persoon moet even 5 joekels van 'geschikte' geschiedenisboeken opzoeken.
Bezig met PhD-traject opzetten idd. De richting is 'hersenen'. Ik heb zowel de master Neuroscience als de master Klinische neuropsychologie afgerond, dus ik ben van alle markten thuis op het gebied van hersenenquote:
Welk vak?quote:Op maandag 10 november 2008 11:15 schreef Scaurus het volgende:
Ieks, ik heb een probleem. Heb mij ingeschreven voor een cursus, maar het vak dat je daarvoor nodig hebt heb ik het vorige blok moeten laten vallen. Is het dan meestal mogelijk om alsnog deel te nemen?
Dat sowieso. Dan nog liever zo'n assistente die om drie uur 's nachts nog de meest onnozele vragen zit te beantwoorden. Onvolprezen helden zijn het.quote:Op maandag 10 november 2008 11:21 schreef Scaurus het volgende:
Docenten die lang doen over het beantwoorden van e-mails![]()
Welke vakken ga jij eigenlijk doen?quote:Op maandag 10 november 2008 11:29 schreef Nosh het volgende:
Zin in dit blok trouwens. Blok 1 heeft bevestigd dat dit de juiste keuze was, hopelijk zijn de resultaten er naar, en hierna gaat het alleen nog maar beter worden.
Dat vak volg ik als onderdeel van een minor Conflictstudies (Managementwetenschappen). Daarnaast krijg ik ook Veiligheidsvraagstukken in Europa, Terrorisme: Beeld of Werkelijkheid en een Inleiding in Conflictanalyse. Erg leuk, denk ik! In het derde jaar kun je overigens sowieso als een van de themacollegereeksen het vak Joegoslavie volgen.quote:Op maandag 10 november 2008 12:13 schreef Lennox het volgende:
Balkan lijkt me zeer interessant. Onderwerp waar nul aandacht aan wordt besteed bij ons.
Klinktquote:Op maandag 10 november 2008 12:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat vak volg ik als onderdeel van een minor Conflictstudies (Managementwetenschappen). Daarnaast krijg ik ook Veiligheidsvraagstukken in Europa, Terrorisme: Beeld of Werkelijkheid en een Inleiding in Conflictanalyse. Erg leuk, denk ik! In het derde jaar kun je overigens sowieso als een van de themacollegereeksen het vak Joegoslavie volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |