Nee dank je,quote:Op vrijdag 12 september 2008 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb misschien binnenkort een 9v motor, baan en trafo te koop. Interesse?
Dat valt tegen. Als je die mensen mailt met de vraag aan welke prijs ze ongeveer gedacht hadden, krijg je vaak best 'verassende' antwoorden.quote:Op vrijdag 12 september 2008 11:32 schreef dahei het volgende:
Op Marktplaats staat zat van dit spul, veel mensen weten niet wat ze ervoor moeten vragen, want je ziet vaak "bieden" staan.
In dat geval heb ik ook nog interesse in wat spul.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:39 schreef boegschroef het volgende:
Hey, die heb ik dus nog wel een paar
Geen idee of ze nog werken want ze liggen waarschijnlijk al een jaar of 12 op de zolder stof te vangen. Ik heb daarnaast ook 10 talle meters aan spoor, stationnetjes, boompjes, wissels, spoor overgangen en weet ik het allemaal. Vroeger was ik er helemaal gek van!
Oh, ga je gang, ik heb rail/spul genoeg, ik ben alleen op zoek naar 1 motortje.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In dat geval heb ik ook nog interesse in wat spul.
Indien TS voozien is natuurlijk
Prima, een tweede motortje is nooit weg. Kan je trouwens 2 treintjes op een trafo laten rijden?quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:48 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Oh, ga je gang, ik heb rail/spul genoeg, ik ben alleen op zoek naar 1 motortje.
2e trein kan, maar de trafo levert niet echt veel stroom, althans de 12 volt versie. Met de 9V heb ik geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 12 september 2008 13:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Prima, een tweede motortje is nooit weg. Kan je trouwens 2 treintjes op een trafo laten rijden?
Kan trouwens zelf goed een paar wagons of die bodemplaten met wielen gebruiken.
quote:Op maandag 15 september 2008 09:36 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb van het weekend even gekeken en ik heb 4 van die motortjes liggen (in het zwart). Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ze nog werken en dan laat ik het nog weten.
Kwam nog zo een oude blauwe 12v trafo tegen, weet alleen niet of ie werkt, bij gebrek aan 12v motortje.quote:Op vrijdag 12 september 2008 14:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
2e trein kan, maar de trafo levert niet echt veel stroom, althans de 12 volt versie. Met de 9V heb ik geen ervaring mee.
Wel kun je evt 2 trafo's gebruiken of een andere zwaardere trafo die meer (milli)ampere levert.
Geef je mij ook even een seintje dan?quote:Op maandag 15 september 2008 09:36 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb van het weekend even gekeken en ik heb 4 van die motortjes liggen (in het zwart). Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ze nog werken en dan laat ik het nog weten.
Als je een 12v spanningszoeker hebt wel...quote:Op maandag 15 september 2008 10:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Kwam nog zo een oude blauwe 12v trafo tegen, weet alleen niet of ie werkt, bij gebrek aan 12v motortje.
Moet je dat kunnen zien met een spanningzoeker?
[..]
Geef je mij ook even een seintje dan?
Aangezien ik niet weet of ie het nog doet, lijkt me dat niet zo'n slim idee.quote:Op maandag 15 september 2008 11:43 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
je kunt ook je tong er tegenaan houden en kijken ofdat het 'kietelt'![]()
Als je stoppen knallen, dan komt er zeker geen stroom meer uit je trafo...quote:Op maandag 15 september 2008 12:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aangezien ik niet weet of ie het nog doet, lijkt me dat niet zo'n slim idee.
Ik verwacht dat als ik hem inplug, meteen alle stoppen eruit knallen
Rubberbandjes zijn erg goedkoop te verkrijgen bij een meneer uit Almere, het zijn dan niet de originele, maar de pasvorm schijnt gewoon goed te zijn. Toevallig had ik net nog een nieuw setje bandjes gevonden, maar had die beste meneer reeds gemaild voor meer info.quote:Op maandag 15 september 2008 14:27 schreef div-er het volgende:
Hallo Herr Flick en Ed, hier de andere Lego-fanaat op FOK.
Je kunt best 2 treintjes op een trafo laten rijden. Als het de grijze 12v trafo is, kan daar ook de besturing van de wissels, de ontkoppelrail, de seinpalen e.d. worden aangesloten. Ik merk in ieder geval weinig van meer aangesloten dingen, of het moet zijn dat alles wat minder hard rijdt of brandt.
Maar, er is wel een verschil in snelheid van de motorblokjes. Ik heb er 2, een vliegt werkelijk, de andere is duidelijk langzamer (maar nog steeds snel).
Mijn zoon heeft best een leuk baantje, maar ik mis toch wel enkele dingen, zoals nog een of 2 extra wissels, bij voorkeur electrisch. En snoertjes, altijd te kort (in lengte en aantal). Onderstellen heb ik ook altijd te kort, alsmede ook rubbertjes voor om de wielen van een motor. En als laatste: lampjes. Ik zou nog wel een paar lampjes willen hebben, in het bijzonder een zwart lampje dat rood licht geeft (zit bij een overweg): die is bij mij defect.
Dus, als de TS en Ed voorzien zijn, Boegschroef, denk dan aan mij. Thanks! En schroom niet om mij dingen te vragen...
Misschien iets voor jou?quote:Voor 6 bandjes incl. verzending binnen Nederland, maakt u EUR 1,94 over op girorekening XXXXXX t.n.v. Dhr. A. Schilp, Almere o.v.v. slipbandjes.
Mocht u eventueel 4 bandjes willen, komt het totaal op EUR 1,44.
Dat boek heb ik hier liggen, vroeger uuuuuuuuren in weg zitten dromen!quote:Op maandag 15 september 2008 16:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
Best praktisch, zo'beetje grip
Trouwens, voor echte Lego-treinfanaten is dit echt geweldig:
http://www.brickset.com/articles/reviews/10183/
[ afbeelding ]
Kost zo'n 99 euro, maar dan heb je ook wat.
Hebben jullie deze ook al gezien?
[ afbeelding ]
Het treinen ideeenboek uit 1981 helemaal gescand.
http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/theme/index.htm
Kan helaas niet rechtstreeks linken, maar staat onder Trains 3.
Ik weet al wat er woensdagmiddag bij ons tevoorschijn wordt gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |