abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61359009
Gezocht voor mijn 5-jarig zoontje tegen niet al te gekke prijs een leuke Lego-treinset. Bij voorkeur met transformator ipv batterij-aandrijving. Geen Duplo!

Ook een 4v motortje met een batterijdoosje uit eind jaren 70 (blauwe rails) welkom.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 3 september 2008 @ 21:49:57 #2
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61359990
Is dit misschien iets?

http://link.marktplaats.nl/191274630

Was toevallig op marktplaats.nl iets aan het zoeken en heb ff gekeken voor je
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_61360438
quote:
Op woensdag 3 september 2008 21:49 schreef Superfast het volgende:
Is dit misschien iets?

http://link.marktplaats.nl/191274630

Was toevallig op marktplaats.nl iets aan het zoeken en heb ff gekeken voor je
Bedankt, dat is een nette prijs, doch ietsje te ouderwets.

Ik kijk zelf ook geregeld op MP etc, maar wat mensen daarvoor 20-30 jaar oud spul durven te vragen!
  woensdag 3 september 2008 @ 22:04:53 #4
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61360527
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik kijk zelf ook geregeld op MP etc, maar wat mensen daarvoor 20-30 jaar oud spul durven te vragen!
Veel van dat oude spul is inmiddels collectible geworden (net als Dinky toys enz) denk daarom zo duur.
Zal wel eens rondkijken voor je en als ik iets tegenkom post ik het wel ff.
Trouwens lego blijft helaas evengoed wel duur omdat het min of meer tijdloos speelgoed is
pi_61361441
http://link.marktplaats.nl/190560840

ik heb er ook nog 1..... een gele vrachttrein uit 1987, maar die gaat niet weg natuurlijk
pi_61369306
quote:
Ik ga geen nieuwprijzen betalen voor oud en mogelijk niet meer helemaal compleet spul.

Veel van de treinsets die er worden aangeboden wordt zelfs meer voor gevraagd dan ze oorspronkelijk hebben gekost. Blijkbaar een goede investering!

Deze aanbieder wist mij te melden al een bod van 150 euro te hebben gehad. Dit wordt toch echt te gek.

Die vrachttrein van nu is ook heel mooi. Loont de moeite om goed rond te kijken op webshops enzo. Dit is de meest gunstige die ik tot nu toe tegenkwam. Maar nog steeds vind ik het heel veel geld.

Vorig jaar heb ik een oude pc geruild tegen een flinke partij ongesorteerde Lego, helaas meeste spul incopmpleet maar ook erg oud spul ertussen. Stuk of wat 'Bionicles' die gooi ik er sowieso uit. Maar ook een piratenschip (6271), pirateneiland (6273), en volgens mij ook nog een kasteel ofzo (te zien aan de onderdelen), iets uit deze serie.

Als ik die drie items netjes in elkaar zet en ook op Marktplaats aanbiedt, vang ik er misschien ook nog wel een leuke prijs voor, die ik dan weer kan omzetten in een trein, ruimtevaart of ander Lego spul wat mijn zoontje interesseert. Of misschien is er wel te ruilen.

Treinen vind ie in ieder geval leuk; hij heeft ook veel houten treinbaanspul met locomotiefjes op batterijen van Thomas enzo.

TIP VOOR DE LEGO-LIEFHEBBERS:The Brick Factory, hobbysite met scans van ontzettend veel bouwhandleidingen met ook de voorkant vavn de doos.
  donderdag 4 september 2008 @ 12:15:51 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_61372467
Ik heb nog een hele hoop blauwe baan delen maar zelf geen trein, interesse?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_61373025
quote:
Op donderdag 4 september 2008 12:15 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nog een hele hoop blauwe baan delen maar zelf geen trein, interesse?
Je bedoelt rails? Wees eens specifieker svp?
  donderdag 4 september 2008 @ 13:24:45 #9
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_61373970
Mensen die hun Lego verkopen snap ik niet
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_61380347
wat een heel verhaal voor een legotrein noem je daar op. Lego = duur.... Dus niet zitten mieren maar betalen. Anders geen legotrein.

En inderdaad Lego moet je houden, en dat drijft de prijs op internet natuurlijk op.

Deze heb ik trouwens.... ga hem weer eens in elkaar zetten nav dit topic.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2008 17:55:52 ]
  donderdag 4 september 2008 @ 18:06:09 #11
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_61380633
http://link.marktplaats.nl/191295291

Wat vind je daarvan?

Compleet en met verlichting (in vergelijking met andere aanbieders) is 70 euro niet duur toch?
pi_61381503
Hee Ed, ik ben ook vader van zo'n ventje die treinenfreak is. Hier haal ik wel eens wat weg, nette prijzen.

En wat je zegt: ik denk dat ruilen de beste optie is, of in ieder geval de meeste kans van slagen.
Ik hou dit hiereven in de gaten.
GRAAG VERWIJDEREN
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:08:36 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_61394906
quote:
Op donderdag 4 september 2008 18:06 schreef Superfast het volgende:
http://link.marktplaats.nl/191295291

Wat vind je daarvan?

Compleet en met verlichting (in vergelijking met andere aanbieders) is 70 euro niet duur toch?
Ik vind 70 euro voor een 2ehands trein behoorlijk duur als je ziet wat je tegenwoordig nieuw kan kopen:

http://www.thystoys.nl/product_info.php?cPath=22_62&products_id=151

Bij deze webshop (is bij mij in de buurt) voor 84 euro, maar bij de plaatselijk Blokker ligt ie gewoon op de plank voor 99 euro.

Maar ik vind zelf een goederentrein veel leuker, daar kan je veel meer mee. Met een passiegierstrein valt veel minder leuk te spelen. Zoiets als van ThaFrankie dus
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:20:05 #14
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61426126
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

die heeft ook geen motortje

maar dat is het met lego als je het koopt blijft het redelijk waardevast heb al me oude lego ook nog
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:51:37 #15
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_61426712
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:20 schreef T42 het volgende:

[..]

die heeft ook geen motortje

maar dat is het met lego als je het koopt blijft het redelijk waardevast heb al me oude lego ook nog
Ik dacht ook dat alles bewaard had, maar ik kan slechts een deel terugvinden

Ik heb ook die ouderwetsche 4v treinmotor, alleen is het batterijbakje helemaal verkankerd van binnen, batterijen zaten er tig jaar in en hadden een hele groene baard, samen met de rest van het binnenwerk.
pi_61426903
Waarom koop je het gewoon niet nieuw? Of maakt Lego geen treinen meer. (heb de laatste 15 jaar niet gevolgd)

Je moet je er gewoon bij neerleggen

-dat LEGO wereldwijd super populair is.

-dat het echt verzameld wordt

-dat het daarom duur is (ok voor verzamelspul geldt wel dat het echt dure, daaruit bestaat dat alles nog in superstaat is, met doos, boekjes en dus niet met een hele kinderjeugd aan speelgebruik)

-dat oude treinen vroeger ook al duur waren 159,- 199,- gulden in de jaren 80, ik kreeg er dus nooit eentje.. Er zijn er niet zoveel verkocht. De meeste kinderen moesten het met autootjes doen en kleine doosjes van 12,99 met af en toe eens een politiestation. Die treinen die wel verkocht zijn, zijn dus nu OF kapotgespeeld OF super zeldzaam en duur.

- 5 jaar is wel wat jong voor een dure lego trein. waarom wacht je niet een paar jaar? Hij zal zich nu nog best vermaken met houten treinen. Ondertussen je ogen openhouden en dan kom je wel eens een partij Lego tegen.

- Ik heb wel voor familieleden in het verleden Lego per kilo gekocht op ebay. Echt partijen van 10-jaar-aankopen in een gezin met 4 kinderen, nieuwprijs duizenden guldens, voor ¤100,- of zo. Het kan best, maar je krijgt dan waar je voor betaald.: Een ton vol onderdelen. Verwacht geen complete trein, maar voor een kind is het een SCHATKIST en veel leuker dan 1 trein.

Succes

[ Bericht 0% gewijzigd door vaarsuvius op 06-09-2008 15:04:14 (spelling) ]
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:41:22 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_61427531
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:02 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom koop je het gewoon niet nieuw? Of maakt Lego geen treinen meer. (heb de laatste 15 jaar niet gevolgd)

Je moet je er gewoon bij neerleggen

-dat LEGO wereldwijd super populair is.

-dat het echt verzameld wordt

-dat het daarom duur is (ok voor verzamelspul geldt wel dat het echt dure, daaruit bestaat dat alles nog in superstaat is, met doos, boekjes en dus niet met een hele kinderjeugd aan speelgebruik)

-dat oude treinen vroeger ook al duur waren 159,- 199,- gulden in de jaren 80, ik kreeg er dus nooit eentje.. Er zijn er niet zoveel verkocht. De meeste kinderen moesten het met autootjes doen en kleine doosjes van 12,99 met af en toe eens een politiestation. Die treinen die wel verkocht zijn, zijn dus nu OF kapotgespeeld OF super zeldzaam en duur.
Het hoeft ook niet compleet te zijn, er zijn zat mensen die een bak met verschillend spul hebben waar allemaal geen complete modellen van te bouwen zijn. Soms hebben mensen geen ruimte meer om vanalles te bewaren of beseffen ze gewoon niet dat ze het spul beter kunnen bewaren. Een jochie van 16 vind Lego waarschijnlijk stom kinderspul en kan de centen beter gebruiken voor scooter, beltegoed, peuken en bier.

Er zijn dan ook nog mensen die zelf verschillende tweedehands partijtjes hebben gekocht en dan het incomplete spul of datgene wat de kinderen niet leuk vinden de deur weer uit doen. Zo is er in mijn bak nog een piratenship, pirateneiland en 1 of 2 kastelen te bouwen, terwijl mijn zoontje (in ieder geval in dit stadium) veel gekker is op de ruimtevaart en alles wat wielen heeft. Ik ga denk ik zelf dan ook proberen die dingen zelf te verkopene en van de opbrengst weer treinenspul te kopen.
quote:
- 5 jaar is wel wat jong voor een dure lego trein. waarom wacht je niet een paar jaar? Hij zal zich nu nog best vermaken met houten treinen. Ondertussen je ogen openhouden en dan kom je wel eens een partij Lego tegen.

- Ik heb wel voor familieleden in het verleden Lego per kilo gekocht op ebay. Echt partijen van 10-jaar-aankopen in een gezin met 4 kinderen, nieuwprijs duizenden guldens, voor ¤100,- of zo. Het kan best, maar je krijgt dan waar je voor betaald.: Een ton vol onderdelen. Verwacht geen complete trein, maar voor een kind is het een SCHATKIST en veel leuker dan 1 trein.

Succes
Reken maar dat die schatkist er al is. Ik heb inmiddels een flinke berg bij elkaar
  zaterdag 6 september 2008 @ 17:37:14 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_61430297
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:02 schreef vaarsuvius het volgende:

worden nog gemaakt jah maar dat zijn hele andere dan jare 70. jare 80 was al anders en jare 90 was al helemaal anders.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:31:30 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_61434475
Op Marktplaats zag ik iemand die deze Technic motorset voor onder de 30 euro aanbiedt (nieuw!)

Misschien is dit wel te doen; motor en batterijhouder in te bouwen in de locomotief en volgende wagen, met gebruik van de spullen die ik al heb.
pi_61435332
Hee Ed, ga je naar Zwolle? Van horen zeggen staan daar ook handelaren met rest en 2dehands.
GRAAG VERWIJDEREN
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:09:34 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_61435468
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:03 schreef div-er het volgende:
Hee Ed, ga je naar Zwolle? Van horen zeggen staan daar ook handelaren met rest en 2dehands.
Zwolle? Wat is daar dan?
pi_61440771
Tja lego is zeker niet goedkoop of je moet erg geluk hebben van iemand die er vanaf wil en niet echt bewust is hoeveel geld die er voor kan krijgen.

Die lego trein met die blauwe rails vond ik wel prachtig, wat daar moest je zelf de rails nog helemaal van in elkaar zetten.
Heb ik veel mee gespeeld bij familie, toen nog in de jaren 90 opzoek geweest naar een nieuwe loc omdat die een beetje versleten was, maar toen was het al bijna uit alle winkels of vroegen ze al een wereld prijs voor.

Nu ben ik 19 en heb nog stapels (technische) lego liggen, maar dat ga ik zeker nooit weg doen.
Misschien later als ik kinderen heb, of zelf nog is een keer mee aan de slag, want een technische vliegtuig heb ik nooit goed in elkaar gekregen.

Sorry voor het offtopic
............................
pi_61445979
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Zwolle? Wat is daar dan?
Ik dacht dat jij een die-hard Lego freak was
Maarre, Zwolle: dit dus.
Ben er nooit eerder geweest maar het moet fantastisch zijn. En de kaartjes zijn in de voorverkoop meestal uitverkocht.

Komen we elkaar wellicht IRL tegen.
GRAAG VERWIJDEREN
pi_61446740
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat alles bewaard had, maar ik kan slechts een deel terugvinden

Ik heb ook die ouderwetsche 4v treinmotor, alleen is het batterijbakje helemaal verkankerd van binnen, batterijen zaten er tig jaar in en hadden een hele groene baard, samen met de rest van het binnenwerk.
Heb precies hetzelfde met dat batterijen wagonnetje. Volgens mij zelfs zo erg dat dat karretje is weggegooid.
Tevens heeft 18 jaar geleden onze hond toen 4 stukken rails kapot gevreten.
Maar ga het ook weer eens opzoeken. Voor onze dochter alvast klaarzetten.

Zonde om dit soort dingen te verkopen. Is en blijft nostalgie.
Carpe Diem
  zondag 7 september 2008 @ 13:55:51 #25
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_61446862
ik had deze: http://cgi.benl.ebay.be/l(...)yZ1186QQcmdZViewItem

heb toen een hele hoop rails bijgekregen in die tijd en om hem electrisch te maken ook middenstukken (toen waren de rails zelf nog geen geleiders).
mijn neefje heeft hem nu alleen .

die bovenste kan je bijv. kopen en dan op internet zoeken naar een pakket waarmee je m kan automatiseren 9transformator, los onderstel voor de loc etc)
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')