abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:34:16 #151
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62821015
Mijn aankoop bleek niet zo geweldig, de sleepcontactjes die ik nog had zijn gaar. 12v motortje loopt als een tierelier wanneer direct op trafo of batterijen wordt aangesloten. maar ik heb nu geen zin om de boer op te gaan voor sleepcontacten.

Daarom te koop oude stijl 12v motor en ik heb ook nog een paar 4v motortjes, heb er ook nog batterijdoos bij (model baksteen)

Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:17:40 #152
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62837605
Ga me eens verdiepen in dat 3d tekenen (http://www.ldraw.org/) als ik tijd heb ( )
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:22:20 #153
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62935275
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:18 schreef div-er het volgende:
En verder, met het risico dat jullie het helemaal leeg gaan kopen, plaats ik hier een erg leuke link (voor m.n. oude Lego): Gebruiktlego.nl
Ik heb me er ook aangemeld. Helaas wil ik slechts wat klein grut kopen, maar ze versturen alleen per pakketpost Heb nog even gemaild, maar ze willen niet in een bubbelenvelop of smal doosje versturen.

Dus als ik voor¤ 6 steentjes bestel, kost me dat ¤ 12,20
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:27:57 #154
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62935419
Kan je het misschien toch beter via bricklink bestellen .
Heb je je motortjes al kunnen ruilen?
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:48:15 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62935903
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:27 schreef bleiblei het volgende:
Kan je het misschien toch beter via bricklink bestellen .
Heb je je motortjes al kunnen ruilen?
Bricklink snap ik geen ruk van.

Ik had op gebruiktelego dus een partij latjes willen kopen als onderleggers voor grijze en blauwe rails.

Ze bieden daar dus 50 stuks zwarte latjes aan voor 3 euro, dus daar wilde ik er wel 2x 50 van.

De originele witte onderleggers voor de blauwe rails zijn altijd en overal gebarsten, gekleurd of randjes afgebroken etc. De onderleggers voor de grijze rails zijn voor mijn zoontje weer net iets te kwetsbaar, die klemmetjes kunnen snel afbreken.

Nog geen succes met die motortjes. De 12v motor doet het prima als ie direct op de trafo wordt aangesloten, maar de sleepcontactjes die ik nog had liggen geleiden gewoon niet. Die die blokjes ga ik waarschijnlijk openzagen en kijken of er nog iets te solderen valt ofzo. Voor de 4v motor heb ik de verkoper gemaild dat ik dus 2x12v motor van hem had gekocht en niet 1x12v en 1x4v. Ik hoop dat ie me tegemoet komt op een of andere manier. Ik heb immers al een partij 4v motors liggen, die je zelf aan de straatstenen niet kwijt raakt. Een of twee van de 4v motors wil ik wel mee beginnen voor mijn zoontje, ben aan het rondkijken voor batterijwagon.

Heb intussen wel op eBay een 9v motor met twee wagenonderstellen op de kop getikt:



Misschien dat ik de 9v motor weer te koop zet of te ruil tegen een 12v motor. heb ook de rode 12v motor nog achter de hand
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:11:27 #156
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62936478
Ik heb meen ik nog wel een batterijwagon liggen, ruilen voor een 12v motortje waar ik naar op zoek ben
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:32:22 #157
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62936986
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:11 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik heb meen ik nog wel een batterijwagon liggen, ruilen voor een 12v motortje waar ik naar op zoek ben
Waarde batterijwagon is ongeveer 5 euro, dus dat is niet zo'n beste ruil als ik er 1 over zou hebben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:35:30 #158
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62940117
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:32 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waarde batterijwagon is ongeveer 5 euro, dus dat is niet zo'n beste ruil als ik er 1 over zou hebben.
Ik ken de waarde ook niet en boeit me nog veel minder, maar ik verdom het om voor veel geld een oud motortje te gaan kopen!



hij vraagt aan sint die groene trein, ik koop net zo graag alles nieuw dan veel geld gaan betalen voor ouwe meuk
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_62941532
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:48 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bricklink snap ik geen ruk van.
[spam]Handleiding[/spam]
quote:
Nog geen succes met die motortjes.
Mag ik eens een tip geven?
Wacht even een half jaar met het flink aanschaffen van treinenspul.
Lego komt volgend jaar met een compleet nieuw treinensysteem. Alles afstandbestuurbaar, hetzelfde systeem als de Power Functions die nu in veel technicsets zitten.

12 volt is alleen maar interessant als je er al veel van hebt liggen, of als je écht een verzamelaar bent. Voor kinderen is het niet zo geschikt (ze zijn niet voor niks overgegaan op 9v).
4,5V is uit de jaren 60. Daar kun je bijna niks mee.
Ik bedoel het volgende echt helemaal niet verkeerd, maar ik heb de indruk dat je een beetje onvoorbereid aan het aanschaffen gaat. Als er iets waardevast is, dan is het over het algemeen Lego Treinenspul.

Als je snel een treintje wilt hebben liggen zou ik voor 9V gaan. Ergens een complete trein op de kop tikken voor 100 euro ofzo en rijden maar (wat je daar op de foto hebt zijn al een loc en twee wagons).
Rechte 9V rails echter zijn inmiddels ook al spuugduur, omdat er mensen zijn die daar veel geld voor neer leggen. Die dingen worden niet meer gemaakt en er zijn mensen die er duizenden nodig hebben.
Voordeel van dat nieuwe spul volgend jaar is dat het misschien ook nog wel over 12V rails rijdt.

Oh, en pas op met gebruiktlego.nl, daar zijn de meningen over verdeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door schtuif op 04-11-2008 18:44:28 ]
pi_62951563
ik al enige tijd opzoek naar een paar zeer oude Lego sets namelijk:

918: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=918-1
920: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=920-1
924: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=924-1
926: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=926-1

ik hoop dat jullie mij aan een van deze sets (of meerdere) kunnen helpen,
over de prijs komen we het vast wel overeen.
  woensdag 5 november 2008 @ 00:02:46 #161
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62952619
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 23:35 schreef Thymen. het volgende:
ik al enige tijd opzoek naar een paar zeer oude Lego sets namelijk:

918: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=918-1
920: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=920-1
924: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=924-1
926: http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=926-1

ik hoop dat jullie mij aan een van deze sets (of meerdere) kunnen helpen,
over de prijs komen we het vast wel overeen.
De 928, die is pas koning!

http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=928-1

Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 00:19:20 #162
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62953193
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:38 schreef schtuif het volgende:

[..]

[spam]Handleiding[/spam]
[..]

Mag ik eens een tip geven?
Wacht even een half jaar met het flink aanschaffen van treinenspul.
Lego komt volgend jaar met een compleet nieuw treinensysteem. Alles afstandbestuurbaar, hetzelfde systeem als de Power Functions die nu in veel technicsets zitten.

12 volt is alleen maar interessant als je er al veel van hebt liggen, of als je écht een verzamelaar bent. Voor kinderen is het niet zo geschikt (ze zijn niet voor niks overgegaan op 9v).
4,5V is uit de jaren 60. Daar kun je bijna niks mee.
Ik bedoel het volgende echt helemaal niet verkeerd, maar ik heb de indruk dat je een beetje onvoorbereid aan het aanschaffen gaat. Als er iets waardevast is, dan is het over het algemeen Lego Treinenspul.

Als je snel een treintje wilt hebben liggen zou ik voor 9V gaan. Ergens een complete trein op de kop tikken voor 100 euro ofzo en rijden maar (wat je daar op de foto hebt zijn al een loc en twee wagons).
Rechte 9V rails echter zijn inmiddels ook al spuugduur, omdat er mensen zijn die daar veel geld voor neer leggen. Die dingen worden niet meer gemaakt en er zijn mensen die er duizenden nodig hebben.
Voordeel van dat nieuwe spul volgend jaar is dat het misschien ook nog wel over 12V rails rijdt.

Oh, en pas op met gebruiktlego.nl, daar zijn de meningen over verdeeld.
Heb inmiddels dit al bij elkaar vergaard:

Blauwe rails:

Middenrails recht 24
Middenrails bocht 31
Buitenrails recht 37
Buitenrails binnenbocht 38
Buitenrails buitenbocht 33
Wissel 3x

Grijze rails:

Kruising 1
Middenrails recht 24
Middenrails gebogen 34
Buitenrails recht 67
Buitenrails binnenbocht 47
Buitenrails buitenbocht 46
Wissel 2x

9v:

Recht: 22x
Bocht: 16x

Motoren

9v motor 2x
12 volt rode motor
12 volt zwarte motor losse contacten
4v motor 5x

Mijn zoontje is pas 5, die 9v en 12v rails spulletjes zijn nog allemaal te teer voor hem. Wat wél prima gaat werken is de blauwe en grijze buitenrails icm kruispunten en wissels. Hij vindt het met de houten treinbaan (Eichorn/Ikea/Thomas) al ontzettend leuk om vooral de banen met bruggen te leggen en dan de batterijthomasjes er overheen te laten rijden (helaas gaat Lego niet bepaald makkelijlk de hoogte in). Dus ik moet nog een berg onderliggertjes scoren (via gebruiktelego dus; als je slechte ervaringen weet, graag linkje) en manieren verzinnen om de batterijmotoren te laten rijden met batterijwagonnen. Qua opbouw heb ik de 7735 loc, de bijna complete opbouw van de 4563 en ik kom een aardig eindje om de 10001 metrolinerlocomotief in geel/blauw te bouwen (=NS!)

De rode motor en 1 van de 9v motortjes doe ik dan weer tegen een goed bod de deur uit.

9v en 12v bllijft dus nog even in de doos tot ie iets handiger is in het leggen van rails.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 08:32:08 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62960543
Op lowlug is er vast wel een ervaringen topic over gebruiktelego.nl.
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met die opsomming? Je kan natuurlijk wel een shitload aan 4,5v spul gaan verzamelen en dat volgend jaar weer de deur uit doen. Maar met een beetje hulp kan een 5 jarige zich denk ik prima vermaken met een 9v trein. Dat 12v zou ik de deur uit doen. Tis schreeuwend duur, erg onbetrouwbaar (dat gedoe met die sleepcontactjes e.d. werkt niet heel erg flawless) en moeilijk verkrijgbaar. Wil je een baan met de mogelijkheden van de 12v baan (dwz. met elektrische wissels, verlichting, etc. etc.) zou ik zoals Schtuif al zegt, een jaartje wachten, want Lego komt volgend jaar met een AFOL versie van de legotrein, bomvol functionaliteit en een stuk makkelijker verkrijgbaar.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:16:04 #164
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62962700
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:32 schreef bleiblei het volgende:
Op lowlug is er vast wel een ervaringen topic over gebruiktelego.nl.
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen met die opsomming? Je kan natuurlijk wel een shitload aan 4,5v spul gaan verzamelen en dat volgend jaar weer de deur uit doen. Maar met een beetje hulp kan een 5 jarige zich denk ik prima vermaken met een 9v trein. Dat 12v zou ik de deur uit doen. Tis schreeuwend duur, erg onbetrouwbaar (dat gedoe met die sleepcontactjes e.d. werkt niet heel erg flawless) en moeilijk verkrijgbaar. Wil je een baan met de mogelijkheden van de 12v baan (dwz. met elektrische wissels, verlichting, etc. etc.) zou ik zoals Schtuif al zegt, een jaartje wachten, want Lego komt volgend jaar met een AFOL versie van de legotrein, bomvol functionaliteit en een stuk makkelijker verkrijgbaar.
Ik postte de lijst om te laten zien wat voor nu de mogelijkheden waren.

Het blauwe spul had ik zelf nog een beetje van vroegah, maar het grootste gedeelte (incl trafo) kon ik laatst ergens gratis ophalen. Het grijze 12v spul heb ik in 2 partijen van eBay. Als ik dus voldoende onderliggers heb gescoord, is daar dus een megabaan van te bouwen, waar meerdere batterijtreinen tegelijk op kunnen rijden. (De 9v spullen heb ik voor 15 euro overgenomen, was incomplete 4563)

4V batterijspul is hardstikke goedkoop juist. Motortjes verkrijgbaar voor een paar euro. Bovendien kunnen de blauwe en grijze buitenrails prima door een kleuter gelegd worden én voor weinig geld kan je een hele grote baan leggen. En vooral het banen leggen en de treintjes erop laten rijden vindt ie leuk, echt spelen met de Lego doet ie nog niet.

9v en 12v baan is meer om met papa samen te leggen, ivm kwetsbaarheid van het materiaal.

Maar ik kan dus een aantal 4v treinen gaan laten rijden, met locomotiefopbouw van 3567, 4563 en ik was ook van plan uit beschikbare onderdelen een NS passagiersloc. te bouwen, heb 4x voorruit van de metroliner en daarbij wat blauwe en gele 'neuzen', raampjes zijn in bestelling. Heb helaas nog geen gele, blauwe of geel/blauwe deurtjes hiervoor, ook moet nog iets verzinnen op het dak hiervoor.

Ik kan me helemaal geen voorstelling maken van wat ze van plan zijn met dat nieuwe treinsysteem. Is dat ook battery-operated net als het systeem van nu? Dan maakt het soort rails toch ook niet uit, zolang de wieltjes er fysiek op kunnen rijden?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 10:22:40 #165
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62962856
Kunnen we dat motortje niet ruilen tegen blauw spul/batterijdingen oid
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 5 november 2008 @ 10:30:27 #166
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62963046
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Kunnen we dat motortje niet ruilen tegen blauw spul/batterijdingen oid
Beste Flickje, over welk motortje hebben we het hier?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 10:32:06 #167
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62963089
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Beste Flickje, over welk motortje hebben we het hier?
Ik heb geen 9V dus dan blijft de rode over...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 5 november 2008 @ 11:30:00 #168
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62964677
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:32 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ik heb geen 9V dus dan blijft de rode over...
Grappenmaker.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 11:34:52 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_62964785
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Grappenmaker.
Jij was toch diegene die ff 4,5v meuk ging ruilen voor 12v op lowlug? .
Wat betreft die AFOL trein. Niemand weet precies wat ze gaan releasen, de kans is echter wel groot dat het inderdaad battery operated is. Maar nogmaals, 12v rijdt niet echt lekker en is imho niet ideaal voor kinderen om er mee te spelen.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:58:01 #170
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62965347
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij was toch diegene die ff 4,5v meuk ging ruilen voor 12v op lowlug? .
Neuh, ik had gewoon een balletje opgegooid. Wie weet zat er wel iemand verlegen om zo'n motor met losse contacten en had die een met vaste contacten over. Je hebt immers toch ook mensen die 12v sixties spul mooi vinden. Het maakt mij zelf eigenlijk niet zoveel uit, alleen is het handiger er 1 te hebben met ingebouwde contacten vanwege het formaat en het feit dat de sleepcontactjes die ik had, dus blijkbaar niet werken Alks

Voordat ik een goeie zwarte 12v heb, gaat de rode de deur niet uit.
quote:
Wat betreft die AFOL trein. Niemand weet precies wat ze gaan releasen, de kans is echter wel groot dat het inderdaad battery operated is. Maar nogmaals, 12v rijdt niet echt lekker en is imho niet ideaal voor kinderen om er mee te spelen.
Maar 12v/4v rails zonder de middengeleider en met alternatieve onderleggers is juist weer ideaal voor kleuterhandjes
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 11:58:25 #171
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62965359
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Grappenmaker.
Laat maar

je bent al net zo snel een handelaartje geworden dan de rest van MP

Mocht het niet lukken dan gooi ik het 12V spul wel op MP, schijnt goeie handel te zijn!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_62965615
quote:
Op woensdag 5 november 2008 00:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De 928, die is pas koning!

http://www.brickset.com/detail.aspx?Set=928-1

[ afbeelding ]
maar die heb ik al
ik had hem dit jaar gekocht op legoworld en vandaar dat ik graag de rest van de serie wil hebben

en hij is inderdaad koning
  woensdag 5 november 2008 @ 13:27:37 #173
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62967623
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:58 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Laat maar

je bent al net zo snel een handelaartje geworden dan de rest van MP

Mocht het niet lukken dan gooi ik het 12V spul wel op MP, schijnt goeie handel te zijn!
Ik zie net je advertentie staan! Wat is er nu precies loos met jouw eigen motor?

Is het feitelijke motorblokje kaduuk?

Moet je trouwens eens even zoeken in 'Lego en Duplo' op rode motor en kijken wat ze daarvoor vragen
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 5 november 2008 @ 13:46:41 #174
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_62968193
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik zie net je advertentie staan! Wat is er nu precies loos met jouw eigen motor?

Is het feitelijke motorblokje kaduuk?

Moet je trouwens eens even zoeken in 'Lego en Duplo' op rode motor en kijken wat ze daarvoor vragen
Bij het motortje zijn de wikkelingen totaal verbrand, en de collector is gebroken, huisje verder is in orde.

Ik weet wel wat ze voor zo'n motor vragen/bieden, maar zo idioot ben ik nou ook weer niet, het gaat werkelijk nergens meer over...

Het maakt me verder helemaal niets uit of het nu een rode of een zwarte is, wat mij betreft mag die paars met roze olifantjes zijn, het gaat mij puur om het speelgenot van mijn zoontje, maar die idiote prijzen zal ik echt nooit geven, dan koop ik nog liever nieuw.



ik heb nog een berg blauw spul liggen, rails, wissels, kruising, ect vandaar dat ik het voorstelde
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 5 november 2008 @ 15:03:31 #175
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_62970628
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Bij het motortje zijn de wikkelingen totaal verbrand, en de collector is gebroken, huisje verder is in orde.

Ik weet wel wat ze voor zo'n motor vragen/bieden, maar zo idioot ben ik nou ook weer niet, het gaat werkelijk nergens meer over...

Het maakt me verder helemaal niets uit of het nu een rode of een zwarte is, wat mij betreft mag die paars met roze olifantjes zijn, het gaat mij puur om het speelgenot van mijn zoontje, maar die idiote prijzen zal ik echt nooit geven, dan koop ik nog liever nieuw.



ik heb nog een berg blauw spul liggen, rails, wissels, kruising, ect vandaar dat ik het voorstelde
Ik denk er precies hetzelfde over. Maar toen ik erachter kwam dat ik per ongeluk een duur motortje in handen had, dacht ik eraan om zelf een zwarte te scoren voor weinag en dan die rode voor een 'marktprijs' te verkopen. Als er malloten zijn die teveel geld op zak hebben, wil ik ze er best vanaf helpen

Maar goed, die 12v oude stijl motor die ik laatst kocht hou ik misschien wel. Als ik het voor elkaar krijg die sleepcontacten te repareren of deze ergens voor weinig op de kop te tikken, ben ik ook uit de brand. Enige probleem is dat bouwvoorschiften van latere modellen dan niet meer goed overeenkomen.

Misschien dat je wel benaderd wordt door iemand die dat rode behuizinkje van jou wel tegen een werkende zwarte motor te ruilen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')