Potentieel gevaarlijke oplossingen zou je bedoelen !quote:
quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:06 schreef rinzzz het volgende:
ja, heb ik bij praktisch alle metalen apparaten, zoals het gasstel, koelkast, magnetron, computer. Of de stopcontacten laten aarden maar dat kost wat werk, een tweede optie is een metalen draadje te spannen naar een metalen object zoals de verwarming, de derde en makkelijkste optie is om een geaard stekkerblok te kopen, die sluit je aan op het ongeaarde stopcontact en klaar. Oude stadswoningen
Maar daarmee staat er geen stroom meer op je wasmachinequote:Op dinsdag 9 september 2008 19:05 schreef kroegtijger het volgende:
[..]nu wil ik niet heel vervelend zijn, maar een geaard stekkerblok op een ongeaarde wcd.... daarmee is je stekkerblok nog steeds niet geaard...
Ik heb het hele principe van ongeaarde stekkerblokken nooit begrepen... Da's toch alleen maar onhandig? Of is die 50 cent goedkoper de reden dat veel mensen het alsnog kopen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:12 schreef Parafernalia het volgende:
Ik gebruik(te) inderdaad een niet geaarde stekkerdoos.
Dat ding heb ik gewoon. Geen idee hoe oud het is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb het hele principe van ongeaarde stekkerblokken nooit begrepen... Da's toch alleen maar onhandig? Of is die 50 cent goedkoper de reden dat veel mensen het alsnog kopen?
Volgens mij zou de aardlek er inderdaad uit moeten gaan als het lek-stroom is....als t statisch is uiteraard nietquote:Op woensdag 10 september 2008 10:53 schreef dahei het volgende:
Als je wasdroger stroom lekt, is het meestal al niet goed. Meestal gaat hij daarna snel kapot. Ik vind het eigenlijk vreemd dat de aardlek niet doorslaat als de droger toch stroom lekt, of is dit normaal?
Misschien was het statisch danquote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Volgens mij zou de aardlek er inderdaad uit moeten gaan als het lek-stroom is....als t statisch is uiteraard niet
een stopcontact 'aarden' heeft toch juist als functie dat de aardlekschakelaar uitschakelt wanneer er stroom op het apparaat komt te staan...?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:04 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Volgens mij zou de aardlek er inderdaad uit moeten gaan als het lek-stroom is....als t statisch is uiteraard niet
Je bent nu 2 dingen door elkaar aan het halen. Een aardlek-schakelaar is een veiligheids-schakelaar. Deze schakelt alle spanning van de installatie af op het moment dat er ergens stroom weg lekt; bijvoorbeeld door kortsluiting of als je jezelf op fraaie wijze onder stroom weet te zettenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:06 schreef rinzzz het volgende:
[..]
een stopcontact 'aarden' heeft toch juist als functie dat de aardlekschakelaar uitschakelt wanneer er stroom op het apparaat komt te staan...?
en wat als je huis nou nog oude ijzeren kabelleidingen heeft? Kan ik aannemen dat die ook geaard zijn? Zijn trouws best verroest al...quote:Op dinsdag 9 september 2008 19:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Potentieel gevaarlijke oplossingen zou je bedoelen !
Waarom is aarden via cv of waterleidingen niet toegestaan zou je zeggen; lees onderstaand stukje tekst maar eens even door..
Aarden via Centrale verwarmingsleidingen
Via de Waterleiding
Aarden via gasleiding
Zouden wel geaard moeten zijn, maar mag je niet als aarde gebruikenquote:Op woensdag 10 september 2008 16:38 schreef Helox-in-a-box het volgende:
[..]
en wat als je huis nou nog oude ijzeren kabelleidingen heeft? Kan ik aannemen dat die ook geaard zijn? Zijn trouws best verroest al...
idd zoals kroegtijger het omschrijftquote:Op woensdag 10 september 2008 17:06 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zouden wel geaard moeten zijn, maar mag je niet als aarde gebruiken
Niets snappen van een potje currentquote:Op woensdag 10 september 2008 16:06 schreef rinzzz het volgende:
[..]
een stopcontact 'aarden' heeft toch juist als functie dat de aardlekschakelaar uitschakelt wanneer er stroom op het apparaat komt te staan...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |