Serieus.quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:16 schreef Maeghan het volgende:
(m'n vader dacht mij te kunnen motiveren om af te vallen als hij vervelende opmerkingen maakte over m'n gewicht) - het heeft niet geholpen, zullen we maar zeggen.
Nee, m'n moeder heeft het uiteindelijk met hem besproken. Ik was pas 13 en ik had al een enorm minderwaardigheidscomplex; als iemand zoiets tegen me zei geloofde ik het gewoon.quote:Op vrijdag 12 september 2008 06:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Serieus.Heb je hem heel hard uitgescholden?
Precies, op deze manieren 'motiveren' werkt slechts averechts. Iemand naar beneden praten in de hoop dat diegene inziet waarmee hij of zij bezig is, is veels te makkelijk gedacht. Zo'n kind gaat zich opgejaagd, ondergewaardeerd en ellendig voelen. De echte motivatie komt juist uit haarzelf omdat ze een bepaald doel, ambitie, passie of iets in die geest heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2008 02:16 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk dat die man gaat begrijpen dat dit niet werkt, want zo demotiveert hij haar alleen maar en krijgt zij een hekel aan hem. Ik had hetzelfde probleem met m'n vader op een heel ander gebied (m'n vader dacht mij te kunnen motiveren om af te vallen als hij vervelende opmerkingen maakte over m'n gewicht) - het heeft niet geholpen, zullen we maar zeggen.
dat zou kunnen, maar dan nog....quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat kan idd ook, een vriend van me is van vmbo naar havo naar vwo gegaan, informatiekunde op het WO gedaan, toen gesolliciteerd naar een HBO baan die hij nu nog heeft.
Waarom? Waarom kruip je als universitair opgeleide achter het stuur?quote:Op vrijdag 12 september 2008 07:11 schreef sigme het volgende:
Mijn lief heeft WO gedaan en is zielstevreden met zijn baan - als vrachtwagenchauffeur.
Waarom niet, als dat is wat je écht wil?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:01 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Waarom? Waarom kruip je als universitair opgeleide achter het stuur?
misschien omdat de ouders dat wilden?quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:16 schreef Scaurus het volgende:
De vraag is dan: waarom ben je überhaupt aan een universitaire opleiding begonnen? Het lijkt me dat je als student interesses hebt die elders dan bij vrachtwagens liggen.
Klassieke Talen is dan ook typisch een studie waar ze de subsidie voor af moeten schaffen. Betaal maar 10.000 per jaar voor je hobby. Of probeer het bedrijfsleven warm te maken je een beurs aan te bieden ahahaha.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:17 schreef Isegrim het volgende:
Ook een universitaire studie kun je doen omdat je dat 'gewoon' leuk vind. Je dacht toch niet dat ik ooit aan Klassieke Talen ben begonnen vanwege de interessante carrièreperspectieven?
ik denk idd dat je dochter ook niet het product wil zijn van zo'n beperkte vaderquote:Op dinsdag 16 september 2008 12:34 schreef speknek het volgende:
Ik vind dat de vader het best netjes heeft gedaan. Als mijn dochter VMBO aspiraties had ging 's nachts het kussen erop. Ik bedoel laten we wel wezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |