abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61500055
Oke, verhaal is als volgt:
Gezin met drie dochters (en een vader en moeder uiteraard), waarvan er een op het VWO zit en de ander een WO doet (A en B) en de jongste doet VMBO. Ik ben bevriend met het meisje dat die WO doet.

Nu gaat net de jongste naar school, maar zij doet, zoals hierboven al vermeld, VMBO.

Natuurlijk allemaal niet erg , maar de vader denkt van wel.
Hij zegt dingen tegen dat meisje als: "A en B gaan later heel veel geld verdienen! Je mag blij zijn als jij 1/4 gaat verdienen als dat zij verdienen."
En allemaal van dat soort negatieve praat! Alsof hij ontzettend teleurgesteld is in haar.

Zij vertelt dit nu aan mij omdat wij vaak op msn praten (zo'n schattig meisje ) en ze zit hier echt mee. Ik mag het ook tegen niemand vertellen, ook niet tegen haar zus.
En ik vind het zo ontzettend lullig en ik ben zo boos op die vader nu!
Ze vindt het ook echt ontzettend erg dat hij dat zegt, ze voelt zich minder dan haar zussen, etc.
Ze heeft nu al een hekel aan school, omdat ze 'maar VMBO' doet. .

Nu praat ik een paar keer per week met haar en het is echt geen dom meisje! Intelligent meisje, maar haar talenten liggen waarschijnlijk niet bij leren

En pff ik vind het zo ontzettend zielig voor haar en ik kan die vader wel een klap verkopen!

Wat moet ik hiermee?
Gewoon vaak met haar erover praten?
Toch tegen haar zus vertellen?
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:21:36 #2
71115 Rnej
I walk the line
pi_61500162
die vader de waarheid vertellen...
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:23:15 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61500219
Ik las gisteren op de FP dat je nu uitstekenende kansen maakt om haar loverboy te worden

Anyway, tja.... ik denk dat die vader dat kind op zijn manier wilt stimuleren om meer haar best enzo te doen... maar uiteraard is dit de totaal verkeerde manier. Daarnaast zegt opleidingsniveau vaak niet zo heel veel over IQ enzo. Als je heel slim bent maar gewoon totaal niet gemotiveerd, dan faal je zelfs op een lage opleiding, terwijl als je dom bent, maar wel keihard werkt en alles hersenloos in je kop stampt, dan kun je vrij ver komen...

ik zou gewoon dat meisje blijven steunen, positief op haar in blijven praten, en er ook iets van zeggen tegen eventueel de vader, of anders die zus.
pi_61500235
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:21 schreef Rnej het volgende:
die vader de waarheid vertellen...
Ik vind ten eerste dat dat niet mijn taak is, ze zien me al aankomen.
Verder had ik misschien beter in de OP ook kunnen vermelden dat ik die vriendin al een tijd niet meer gezien heb (wel nog op msn elkaar spreken) .
pi_61500262
aan de ene kant snap ik het wel van die pa .. je hebt 2 dochters die in potentie veel centjes kunnen verdienen en een misschien mooier leven kunnen gaan leiden dan paps zelf. En dan heb je 1 dochter die VMBO doet. Dat moet ook als zussen onder elkaar wel apart zijn. Maarja misschien zit er ook wel meer achter .. wij hier op FOK hebben natuurlijk geen idee of VMBO haar max is.. of misschien te laag .. of misschien zelfs te hoog voor haar is.

Kan het wel begrijpen, maar erg begripvol van paps is het niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61500282
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat moet ik hiermee?
Duh. Neuken natuurlijk. Ze is nu lekker kwetsbaar.

On-topic: als ze echt een goed technisch vak leert (wel mannenwereld) kan ze als VMBO-er meer verdienen dan menig hoog opgeleide.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_61500322
Tja, ik zou het wel graag dus aan haar zus vertellen. Maar aan de andere kant wil ik het ook niet doen, ik heb haar moeten beloven dat ik het tegen niemand zou zeggen, want niemand weet het verder en dat wil ze zo houden.
Dus ik wil ook haar vertrouwen niet beschamen, en omdat ze toen ik tegen haar zei: "Waarom zeg je niet tegen je vader dat hij ervoor zorgt dat jij je zo voelt", ze antwoordde met: "Dan wordt hij al helemaal boos".
Ik ken haar vader verder eigenlijk amper, wil iig niet voor een grote ruzie zorgen.
pi_61500354
Op die loverboy reactie en dat neuken:
Ik heb een vriend, ben een vrouw en ze is minderjarig
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:28:37 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61500365
Ze kan na het VMBO doorleren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_61500421
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:17 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik mag het ook tegen niemand vertellen
.. dus post ik het maar op Fok!

OT:
Ik vind dat het niet jouw pakkie aan is om het tegens paps te zeggen. De kans dat het slecht uitpakt is veul groter. Wat misschien een beter idee is; is dat jullie tweeen (jij als steun voor dat meisje) te gaan hinten bij moeders of echt met haar gaan praten. Ik denk dat paps het niet slecht bedoelt maar haar meer probeert te pushen alleen doet hij dat dus op de verkeerde manier.
pi_61500437
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:28 schreef Nembrionic het volgende:
Ze kan na het VMBO doorleren.
Dat kan idd ook, een vriend van me is van vmbo naar havo naar vwo gegaan, informatiekunde op het WO gedaan, toen gesolliciteerd naar een HBO baan die hij nu nog heeft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:32:02 #12
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_61500462
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Duh. Neuken natuurlijk. Ze is nu lekker kwetsbaar.

On-topic: als ze echt een goed technisch vak leert (wel mannenwereld) kan ze als VMBO-er meer verdienen dan menig hoog opgeleide.
Dat weet ik nog niet zo zeker.

Maar ik ken een schoonmaker (zonder diploma!) die met z'n eigen bedrijf (dat dan weer wel) een enorme bungalow en een dikke mercedes bijelkaar heeft verdient. Dat doen veel hoger opgeleiden hem niet na...
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:32:42 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61500481
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kan idd ook, een vriend van me is van vmbo naar havo naar vwo gegaan, informatiekunde op het WO gedaan, toen gesolliciteerd naar een HBO baan die hij nu nog heeft.
Juist, ik ken er ook ééntje. En dat duurt dan wel verrekte lang maar je doet het ook ergens voor.
pi_61500499
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:30 schreef Moozzie het volgende:

[..]

.. dus post ik het maar op Fok!
Niemand die haar kent komt hier toch? Wat is dan het probleem?
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:33:34 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61500500
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:32 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet zo zeker.

Maar ik ken een schoonmaker (zonder diploma!) die met z'n eigen bedrijf (dat dan weer wel) een enorme bungalow en een dikke mercedes bijelkaar heeft verdient. Dat doen veel hoger opgeleiden hem niet na...
Dat komt omdat 'ie over de rug van illegale Bulgaren verdient.
pi_61500521
Tja wat de vader zegt is grotendeels waar, maar zo doe je toch niet tegen je eigen dochter. Plus ze is nog jong, dus er kan nog van alles komen. Verder ach als ze maar gelukkig is.

Vrouwen die de goedkeuring van papa moeten hebben, moeten dat ook gewoon afleveren. Papa's zijn gewoon koppige wezens ansich.
A little bit hateful
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:34:25 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61500531
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet.
Bovenstaand verhaal is duidelijk genoeg voor een kennis.
pi_61500558
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:33 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

It was a joke

En inderdaad wat Nembrionic zegt: de informatie die je prijs geeft kan voor kennissen genoeg zijn om erachter te komen wie jij bedoelt.

Het ging om de rest van me reactie, als het niet gewaardeerd wordt ga ik wel weg uit je topic
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:38:01 #19
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61500626
ach misschien de vader wel dat het meisje meer potentie heeft maar weet hij niet de juiste manier op haar motiveren
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61500718
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:34 schreef Liquidootje het volgende:
Tja wat de vader zegt is grotendeels waar, maar zo doe je toch niet tegen je eigen dochter. Plus ze is nog jong, dus er kan nog van alles komen. Verder ach als ze maar gelukkig is.

Vrouwen die de goedkeuring van papa moeten hebben, moeten dat ook gewoon afleveren. Papa's zijn gewoon koppige wezens ansich.
Dat hoeft niet waar te zijn.
Bovendien; wat is geld nou? Je kan stinkend rijk zijn maar zielsongelukkig!
En ik weet niet of jij je nog kan herinneren toen je 12 was (weet niet hoe oud je bent ) maar ik had toen echt zeker goedkeuring nodig, hechtte ontzettend veel waarde aan de mening van mijn ouders.
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:42:11 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61500727
Als die vader wil dat het kind zo gedemotiveerd raakt dat ze helemaal niets meer doet, en dus eindigt met alleen een VMBO-diploma, moet hij lekker zo doorgaan.
Wat een enorme sukkel

Misschien kun je haar motiveren haar vaders ongelijk te bewijzen door te zorgen dat ze er toch komt.
Zeker als haar vader haar nu zo dwars zit, zou dat misschien wel de manier zijn om haar wel te motiveren.

Er zijn mogelijkheden zat na het VMBO, en wat maakt het uit wat ze straks voor werk doet, als ze er gelukkig mee is en ervan kan leven dan is het toch goed?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:42:16 #22
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61500731
Hoe achterlijk ook, sommige ouders denken hun kind te motiveren door ze de grond in te boren.

TS, is het geen optie om een open gesprek met die vader aan te gaan, waarin je dit aankaart?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_61500743
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:30 schreef Moozzie het volgende:

OT:
Ik vind dat het niet jouw pakkie aan is om het tegens paps te zeggen. De kans dat het slecht uitpakt is veul groter. Wat misschien een beter idee is; is dat jullie tweeen (jij als steun voor dat meisje) te gaan hinten bij moeders of echt met haar gaan praten. Ik denk dat paps het niet slecht bedoelt maar haar meer probeert te pushen alleen doet hij dat dus op de verkeerde manier.
Dat is inderdaad ook een goed idee, haar moeder is een heel lief mens en ik ga het voorstellen aan haar als ik haar weer spreek .

Maar iig, ik moet nu weg en ik lees het allemaal vanavond wel, eerder geen tijd
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:43:48 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61500773
Die vader zou motivational speaker moeten worden. Wat een hork.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_61500793
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:42 schreef Leandra het volgende:
Als die vader wil dat het kind zo gedemotiveerd raakt dat ze helemaal niets meer doet, en dus eindigt met alleen een VMBO-diploma moet hij lekker zo doorgaan.
Wat een enorme sukkel

Misschien kun je haar motiveren haar vaders ongelijk te bewijzen door te zorgen dat ze er toch komt.
Zeker als haar vader haar nu zo dwars zit, zou dat misschien wel de manier zijn om haar wel te motiveren.

Er zijn mogelijkheden zat na het VMBO, en wat maakt het uit wat ze straks voor werk doet, als ze er gelukkig mee is en ervan kan leven dan is het toch goed?!
Oke, nog snel ff eentje dan

Ik heb inderdaad ook dingen tegen haar gezegd van: "Nou doe dan gewoon extra je best om zijn ongelijk te bewijzen!"
En dat is ook weer iets wat ze zei, ik vroeg wat ze later dan wilde worden, dat wist ze niet. Maar ze wist zeker dat ze niet arm wilde worden (weer door dat gezever van die vader van haar bah!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')