Ik zou het andersom doenquote:Op maandag 8 september 2008 21:24 schreef Locusta het volgende:
Ik zou zeggen: eerst tegels en dan pas keuken, mooiere afwerking enzo![]()
Maar ik ben dan ook geen expert
Lopen de tegeltjes mooi onderdoor?quote:Op maandag 8 september 2008 22:31 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Eerst de keuken, dan de tegels.
Waarom zou het mooier worden als eerst betegeld wordt volgens hem? Je kan juist de tegels beter op het keukenblok en kastjes aan sluiten als eerst de keuken er staat lijkt mij.
Onderdoor? TS heeft het over het drogen van stucwerk, dus ik ga er vanuit dat het om wandtegels gaat.quote:Op maandag 8 september 2008 22:46 schreef Locusta het volgende:
[..]
Lopen de tegeltjes mooi onderdoor?Of geeft dat geen mooi effect?
![]()
Naja, ik laat dit soort dingen ook over aan de expert. Overigens moet mijn vriend deze keuze ook deze of volgende week maken, maar die heeft er vast meer verstand van
Wandtegels vervang je doorgaans toch wel als je een keuken vervangt. Voor vloertegels ligt het inderdaad anders. Dit topic gaat echter over wandtegels, niet over vloertegels zoals jouw post doet vermoeden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:09 schreef KELDER het volgende:
- tegels lopen onder de keuken niet door, mochten we ooit in de verre toekomst nieuwe keuken willen, moeten we dus ook opnieuw betegelen, of een keuken uitzoeken die exact net zo groot is
Als je eerst de tegels plaatst heb je toch precies hetzelfde probleem? De diepte van het keukenblok is een vast gegeven.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:09 schreef KELDER het volgende:
- het meten, bij ons moesten we van de hele plint 2 mm eraf halen omdat het net niet goed uitkwam, pokke werk
Als je 2mm van de plint af hebt gehaalt, dan lopen de tegels toch iets door na de plint? Je hebt dus een marge, en als je een andere keuken neemt het verschil waarschijnlijk niet al te groot zijn.quote:- tegels lopen onder de keuken niet door, mochten we ooit in de verre toekomst nieuwe keuken willen, moeten we dus ook opnieuw betegelen, of een keuken uitzoeken die exact net zo groot is
Ja, dat krijg je als je een topic lang laat openstaan en dan pas gaat postenquote:Op dinsdag 9 september 2008 10:08 schreef Sleeve het volgende:
Het gaat om de wandtegels, niet om de vloertegels....
Een paar replies eerder had je dat ook al kunnen lezen. Of heb jij thuis gestucte vloeren?quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:09 schreef sanger het volgende:
Ja, dat krijg je als je een topic lang laat openstaan en dan pas gaat posten
Stuken is wat anders dan tegelen. De wand 'moet' eerst strak zijn voordat je er een keuken tegenaan gaat zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:46 schreef amaranta het volgende:
WIj hebbe pas een nieuwe keuken, enwe hebben weliswaar geen tegels (;r) maar gewoon stuuc. En we MOESTEN van de keukenboer eerst stuccen, en dan pas zou de keuken geplaats worden.
Dat klopt, maar dat is dan aan de bovenzijde tegen de bovenkasten aan wat niet erg is. Tegen de bovenkant van het werkblad hoort echter gewoon een hele tegel, geen halve.quote:SQ, volgens mij kun je dan alsnog een halve tegelrij overhouden hoor. De afstand tussen aanrecht en kastjes blijft immers hetzelfde.
Natuurlijk gaan we eerst stuken! Het ging erom dat mijn klusjesman ná het stuken eerst de tegels wil plaatsen en daarna pas de keuken....quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:46 schreef amaranta het volgende:
WIj hebbe pas een nieuwe keuken, enwe hebben weliswaar geen tegels (;r) maar gewoon stuuc. En we MOESTEN van de keukenboer eerst stuccen, en dan pas zou de keuken geplaats worden.
SQ, volgens mij kun je dan alsnog een halve tegelrij overhouden hoor. De afstand tussen aanrecht en kastjes blijft immers hetzelfde.
drie dagen is idd de richtlijnquote:Op dinsdag 9 september 2008 11:00 schreef Sleeve het volgende:
Nog even een andere vraag...
Hoe lang moet ik wachten, ná het stuken, voordat ik de keuken kan plaatsen? Ik snap dat het stuckwerk eerst moet drogen, maar ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |