abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61518663
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Welke 17 jarige laat zich nou beroven door een 11 en 14 jarige?

Wat een stakker.
Ik wil net zeggen, als er een groep om je heen staat met veel oudere broers en jongeren dan piep je wel anders
pi_61518720
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen, als er een groep om je heen staat met veel oudere broers en jongeren dan piep je wel anders
Niet als de inzet een scooter is van 1000+ euro en ik een kettingslot in m'n buddy heb zitten van +- 10 KG.

Maar goed, dan ben ik opeens een internetheld, dus laat maar. Mijn scooter is het niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61519832
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Niet als de inzet een scooter is van 1000+ euro en ik een kettingslot in m'n buddy heb zitten van +- 10 KG.

Maar goed, dan ben ik opeens een internetheld, dus laat maar. Mijn scooter is het niet.
Daarom, je weet nooit zeker hoe je precies reageert.
Wel is duidelijk dat vrijwel iedereen zich op internet stoerder/sterker/assertiever doet voorkomen, dan men werkelijk is.
Dus bespaar je grote mannen-verhalen, en kom met wat concreets.
Ik begin bij zo'n rechter, die WEER zo'n flater maakt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_61519861
De rechtbank benadrukt dat er aan de vrijlating van de piepjonge Algerijnse verdachte strenge voorwaarden zijn gesteld.

Zie je nou maar weer dat Telegraaf generaliseert
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61519936
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:43 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar weer wel als er dan ook een grote groep oudere jongeren bij staat die het allemaal goedkeurt en het allemaal wel mooi vind dat jij zo aangepakt wordt door 'hun kleintjes'.

En vergeet niet dat wanneer jij uithaalt naar zo'n kleintje jij een dikke boete krijgt en jij van slachtoffer ineens dader bent geworden..

Ennuh, internetheld
pi_61519946
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:32 schreef huhggh het volgende:

[..]

Daarom, je weet nooit zeker hoe je precies reageert.
Wel is duidelijk dat vrijwel iedereen zich op internet stoerder/sterker/assertiever doet voorkomen, dan men werkelijk is.
Dus bespaar je grote mannen-verhalen, en kom met wat concreets.
Ik begin bij zo'n rechter, die WEER zo'n flater maakt.
Ik kom op voor mezelf en ga liever dood dan dat ik door twee opsodemietertjes beroofd word van een dure scooter. Ik zou mezelf niet meer in de spiegel kunnen kijken, zo ziek zou ik van mezelf zijn. Als jij dat een grote mannen verhaal vindt, zegt dat meer over jou dan over mij

Wat je daar verder van vindt is mij een rotzorg. Ik geef gewoon m'n mening.
pi_61519985
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:36 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Maar weer wel als er dan ook een grote groep oudere jongeren bij staat die het allemaal goedkeurt en het allemaal wel mooi vind dat jij zo aangepakt wordt door 'hun kleintjes'.

En vergeet niet dat wanneer jij uithaalt naar zo'n kleintje jij een dikke boete krijgt en jij van slachtoffer ineens dader bent geworden..

Ennuh, internetheld
Volstrekte onzin wat je hier zegt.
pi_61520075
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Volstrekte onzin wat je hier zegt.
Iemand met een kettingslot een hersenfractuur (je slaat toch voluit en met een +10kg staal is dat best een impact) slaan voor een scooter van 1000,-. Ik zie wel een zaak voor noodweer exces. In ieder geval geen simpel "ga maar naar huis hoor jongen".
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61520137
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Iemand met een kettingslot een hersenfractuur (je slaat toch voluit en met een +10kg staal is dat best een impact) slaan voor een scooter van 1000,-. Ik zie wel een zaak voor noodweer exces. In ieder geval geen simpel "ga maar naar huis hoor jongen".
Schedel(basis)fractuur wordt het dan

Wellicht heb je gelijk. Maar wie denkt daar aan op zo'n moment?
pi_61520266
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Schedel(basis)fractuur wordt het dan

*Senseo aanklikt*
quote:
Wellicht heb je gelijk. Maar wie denkt daar aan op zo'n moment?
Mijn gedachtegang zou toch wel zijn dat je ze allemaal uit moet kunnen schakelen. Leuk als je er vier het ziekenhuis in kunt meppen met een schedel(basis)fractuur maar als de overgebleven twee jou vervolgens net zo hard het ziekenhuis in meppen dan geef ik liever m'n scooter weg.

Zie daar ook een argument om in dat soort gevallen de hele groep te veroordelen in plaats van uit te moeten zoeken wie van de groep precies het mes trok en onder bedreiging de scooter afnam. Aan de andere kant brengt een dergelijke regel wel weer flink wat praktische bezwaren met zich mee (wanneer ben je precies onderdeel van de groep, als je op 2m afstand staat? 5m? overkant v/d straat?).
pi_61523085
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:37 schreef Pappie_Culo het volgende:Ik kom op voor mezelf en ga liever dood dan dat ik door twee opsodemietertjes beroofd word van een dure scooter.
Als ik de keuze had om voor 1000 euro te blijven leven ipv dood te gaan kreeg je van mij gelijk die 1000 euro. Mijn leven is meer waard dan 1000 euro. Ben niet zo materialistisch
pi_61523138
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:47 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als ik de keuze had om voor 1000 euro te blijven leven ipv dood te gaan kreeg je van mij gelijk die 1000 euro. Mijn leven is meer waard dan 1000 euro. Ben niet zo materialistisch
Het gaat niet alleen om het materialistische aspect, ook om het aspect dat ik mezelf graag zie als iemand die als het puntje bij het paaltje komt, voor zichzelf kan zorgen.

M'n scooter afstaan aan aan twee kinderen die samen nog niet zo oud zijn als ik, hoort daar dus niet bij.
  woensdag 10 september 2008 @ 13:54:06 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61523238
quote:
Op woensdag 10 september 2008 13:49 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het materialistische aspect, ook om het aspect dat ik mezelf graag zie als iemand die als het puntje bij het paaltje komt, voor zichzelf kan zorgen.

M'n scooter afstaan aan aan twee kinderen die samen nog niet zo oud zijn als ik, hoort daar dus niet bij.
Maar je gelooft toch niet zelf dat die twee kids alleen waren? Daar hoorden vast nog wel een aantal grotere knullen bij. Meestal vecht dat soort enkel wanneer het in de meerderheid is.

En dan? Ik ga ook geen messteken oplopen voor een brommertje hoor! Waarom zou ik?

Anderzijds heb ik vanuit mijn Brabants dorpje gemakkelijk praten, aangezien deze problematiek hier -vooralsnog- non-existent is.
The End Times are wild
pi_61523363
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef FJD het volgende:
Zie daar ook een argument om in dat soort gevallen de hele groep te veroordelen in plaats van uit te moeten zoeken wie van de groep precies het mes trok en onder bedreiging de scooter afnam.
Nun krijg je dit dus:
"De hulpverleners kregen raken klappen, toen zij probeerden een bewusteloze vriend van de relschoppers te resetten. Allemaal leuk en aardig, maar volgens de kinderrechter kon niet bewezen worden wie van de acht boys er nu precies klappen heeft uitgedeeld. Dus werd het hele zooitje vrijgesproken en schepte de rechtbank onbedoeld een prachtig precedent: val een hulpverlener nooit in je eentje aan en alles komt goed."

Dit soort verhalen heb je natuurlijk overal want het is een groep altijd veiliger om iets te doen. Zowel qua te verwachten tegenstand van je slachtoffer als de te verwachten straf als je opgepakt wordt.
pi_61523951
jullie zijn vergeten wat Trots is... I pity you
I Walk My Path Alone
  woensdag 10 september 2008 @ 14:37:29 #266
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61524062
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:31 schreef FatihReloadeD het volgende:
jullie zijn vergeten wat Trots is... I pity you
Onze trots is niet gebaseerd op met een grote meerderheid op straat een zwak slachtoffer beroven, maar op het hebben van een goed inkomen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61524156
Ik had het meer over het feit dat de meeste hier beweren dat ze in dezelfde situatie in hen broek zouden poepen of iets in die richting. Zeer triest
Durf voor jezelf op te komen, wees niet die ene jongen waar iedereen overheen loopt
I Walk My Path Alone
pi_61524162
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Onze trots is niet gebaseerd op met een grote meerderheid op straat een zwak slachtoffer beroven, maar op het hebben van een goed inkomen.
Mwa als ik autochtone jongens op het filmpje zie lachen als dat algerijnse knulletje die scooter rijder aanvalt dan klopt dat toch niet
  woensdag 10 september 2008 @ 14:55:06 #269
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61524433
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:42 schreef IFU het volgende:

[..]

Mwa als ik autochtone jongens op het filmpje zie lachen als dat algerijnse knulletje die scooter rijder aanvalt dan klopt dat toch niet
Uitzonderingen hou je altijd. Er zijn vast ook wel Noord Afrikanen te vinden die niet crimineel zijn.

Het gaat over de grote lijnen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_61524667
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dus dan word Den Haag dus niet geterroriseerd door Ukkies.
Zag trouwens veel Autochonen er om heen staan.
Dus dat Marokaans Ukkies klopt eigenlijk voor geen meter.
<
Maar was het een Multiculturele groep die voor overlast zorgt.
pi_61524692
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Uitzonderingen hou je altijd. Er zijn vast ook wel Noord Afrikanen te vinden die niet crimineel zijn.

Het gaat over de grote lijnen.

Een Multiculturele groep dus een afspiegeling van onze samenleving.
pi_61524839
volgens mij is het gewoon een rappe voortplanting van de lagere sociale klasses, zolang deze groep zich flink blijft voortplanten, zul je altijd dit soort problemen hebben, dat is van alle dag. Strenger straffen is alleen een tijdelijke oplossing. Het begint bij de opvoeding en waarom zitten die jochies niet op school?

Misschien moeten ze het systeem van kostscholen weer flink opvoeren, kan je je niet normaal gedragen (3 strikes your out) dan maar uithuis plaatsing en in een kotschool tot je 21e. Wat mij betreft mag het wat kosten, zolang de straten van Nederland weer geschoont worden. Zul je zien na een aantal jaar dat ze zich opeens wel kunnen gedragen..... Dit geldt zowel voor allochtonen als autochtonen paupers, men wat zijn die kinderen tegenwoordig al snel bij de hand
  woensdag 10 september 2008 @ 15:19:53 #273
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61524919
Ik denk wel dat Pappie_Culo gelijk heeft.
Het zit in je als man of niet.

Kijk in de natuur heb je ook alpha males an beta males...
ik had het me ook echt niet laten beroven door 2 van die ventjes... ook al stond jezus erbij te kijken dan grijp je gewoon in.

door zijn "laffe gedrag" moedig je dit gewoon aan.
je ziet het aan die kinderen.. ze gaan iedere keer een stapje verder.. eerst zeuren dan op de scooter springen dan grote bek opzetten dan slaan en daarna jatten ze zijn scooter... gelijk bij het zeuren aanpakken en rechtzetten en als je dan de eerste "grote" een tik hebt gegeven dan kijkt de rest ook wel uit met wat ze doen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 10 september 2008 @ 15:55:32 #274
111528 Viajero
Who dares wins
pi_61525829
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Ik denk wel dat Pappie_Culo gelijk heeft.
Het zit in je als man of niet.

Kijk in de natuur heb je ook alpha males an beta males...
ik had het me ook echt niet laten beroven door 2 van die ventjes... ook al stond jezus erbij te kijken dan grijp je gewoon in.

door zijn "laffe gedrag" moedig je dit gewoon aan.
je ziet het aan die kinderen.. ze gaan iedere keer een stapje verder.. eerst zeuren dan op de scooter springen dan grote bek opzetten dan slaan en daarna jatten ze zijn scooter... gelijk bij het zeuren aanpakken en rechtzetten en als je dan de eerste "grote" een tik hebt gegeven dan kijkt de rest ook wel uit met wat ze doen.
Maar dat lijkt me niet een maatschappij waar we naartoe moeten. We hebben juist een rechtsstaat zodat overleven niet gebaseerd is op het recht van de sterkste.
  woensdag 10 september 2008 @ 16:01:39 #275
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61525997
quote:
Op woensdag 10 september 2008 15:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me niet een maatschappij waar we naartoe moeten. We hebben juist een rechtsstaat zodat overleven niet gebaseerd is op het recht van de sterkste.
ja en nee...

we moeten niet naar een situatie waar iedereen elkaar de hersens in slaat...
echter je ziet dat de mensen die het niet normaal vinden dat men elkaar slaat zijn opgevoed in een periode waar dat wel zo was...

conclusie:

goed strak houden in de jeugd en daarna als ze kunnen nadenken ze laten nadenken.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')