Als het discussieren met trollen betreft heb ik dat zeker niet nee.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het beiden laf. En schelden is zóóóó beneden mijn niveau. Daar ga ik niet in mee. Je hebt duidelijk niets opgestoken van het normen en waarden debat.²
Dan ben ik blij dat je dat in ieder geval met me eens bent. Weet je, dat maakt het zoveel makkelijker praten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het discussieren met trollen betreft heb ik dat zeker niet nee.
Doe ik ook altijd bij die oudjes die op een smalle weg met z'n tweeen naast elkaar blijven fietsen ondanks dat er een auto achter ze rijdt!quote:Op maandag 8 september 2008 18:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Oh ik ben vrij netjes hoor. Alleen als ik 's avonds naar huis rijd op me fiets en ze lopen 4 man naast elkaar op het fietspad en ze wijken niet voor me dan stap ik toch echt eventjes af voor ze.
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden.
zo blijft er wel heel weinig over om marokkanen te bashen. op naar hetvolgende bericht. zal vast niet lang duren...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
14-jarige afperser scooterrijder vrijgelaten
Binnenlands - door Redactie op 09-09-2008 @ 20:17
14-jarige afperser scooterrijder vrijgelaten
Het Openbaar Ministerie in Den Haag gaat in beroep tegen de vrijlating van de 14-jarige verdachte uit Den Haag, die met geweld een scooter wilde stelen. De uit Algerije afkomstige jongen heeft volgens justitie twee weken geleden met een 11-jarige kompaan geprobeerd geld en een scooter afhandig te maken van een 17-jarige Hagenaar. De verdachte zou ook met een mesje hebben gestoken.
De rechtbank in Den Haag schorste vanmiddag het voorarrest van de 14-jarige verdachte. Het OM laat weten naar het gerechtshof te stappen omdat 'in deze zaak met name sprake is van een geschokte rechtsorde'. De jongen zat de afgelopen twee weken in een jeugdinrichting, en daar wilde het OM hem nog zeker dertig dagen vasthouden.
De 11-jarige jongen is overgedragen aan de kinderbescherming. Jongeren onder de 12 kunnen niet strafrechtelijk worden vervolgd.
Op een filmpje op internet is te zien hoe twee jonge jongens het slachtoffer slaan in het Zuiderpark in Den Haag. De 14-jarige werd nog dezelfde dag, 25 augustus, aangehouden. Nog onbekend is wanneer de zaak voor de rechter komt; het onderzoek is nog niet afgerond. Het OM sluit meer aanhoudingen niet uit.
Nog steeds tuig.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo blijft er wel heel weinig over om marokkanen te bashen. op naar hetvolgende bericht. zal vast niet lang duren...
Ja, de rechter heeft hem vrijgelaten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:43 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nog steeds tuig.
En onbegrijpelijk dat dit joch weer is vrijgelaten.
Gaat hier niet een (politie)rechter over?
niet elke 17-jarige is even mondig. alsof dat wat uitmaakt aan de daad, maar goed.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:46 schreef nozem het volgende:
Ik heb het filmpje gezien, werkelijk niet te geloven dat de 17-jarige jongen zich zo laat vernederen, zonder zich ook maar een beetje te verweren..
En kleine woedeaanval en ze waren hier direct mee gekapt.
Blablabla..quote:Op maandag 8 september 2008 16:52 schreef Dagonet het volgende:
Filmpje nog niet gezien maar wat dit gewoon kenbaar maakt is dat het niet al te lang meer moet duren voordat de regering hard ingrijpt anders gaat de bevolking het zelf doen en dan loopt het gruwelijk uit de hand. Na de moord op van Gogh was het heftig, dat is redelijk ingezakt, het is nu ook veel minder marrokaan/moslimgericht. Het grootste gedeelte wat je daar nog van hoort gaat over individuen als Enait die compleet doorgeslagen zijn.
Dit gaat er gewoon over dat de bevolking haar straat/plein/stad terugeist van onopgevoede ontspoorde jongeren. In de grote steden, waar het probleem het grootst is, zijn dat echter wel allochtonen.
Het wachten is tot er weer een groep mariniers besluit het aan te pakken en het park schoon te vegen zoals in het verleden ook de Dam of perron 0 bijvoorbeeld.
En ja, het is een minderheid, ja, het is niet elke allochtoon, maar op een geeven moment maakt het voor de bevolking niet meer uit, of het nou terecht is of niet. Dan doen ze het zelf en dan loopt het uit de hand, dat kan je op je vingers natellen.
er zou een aparte wet moeten komen waarbij de ouders van een bestrafte jongere de straf driedubbel krijgen opgelegd. Gewoon, standaard. Je kind 40 uur Halt? Vader en moeder allebei 120 uur taakstraf. En dan niet tegelijk, want je moet wel je kinderen in de gaten houden. Moet je kijken hoe snel de gemeenschap haar kinderen weer in de hand krijgt.
Niemand doet er wat aan, mensen zijn bang en als je er dan al wat aan doet krijg je dat soort dingen wat er in Utrecht (ondiep) dus al is gebeurd.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:07 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Blablabla..
Dit zei ik en velen vijf jaar geleden ook al. En wat is er gebeurt de afgelopen tijd. Niets dan over ons heen laten lopen. En ja, ik hoor er zelf ook bij. Hetzelfde met regeltjes en wetten. Allemaal een grote bek. We doen dit, we pikken dat niet meer. En uiteindelijk lopen we fijn allemaal mee en gebeurt er helemaal niets. Alle grote steden verpauperen in no-time. En toevallig in buurten waar het grote deel allochtoon is. Denk aan mooie steden als Utrecht, waar het juliana park en de amsterdamse straatweg echt leuk en mooi waren. Nu is het enkel allochtonen, is het een zooitje en durft niemand het park meer in of loopt niemand meer voor zijn plezier door de amsterdamse straatweg. En oh wat lopen die utrechters te kankeren. Ze pakken hun biezen en gaan ergens anders wonen. Altijd maar aanpassen en denken dat je er niets aan kan doen.
Toen de pizza's in Italië een paar euro duurder werden in sommige steden kwam dat zelfs hier in het nieuws. In Turkije zou de bom zowat barsten toen ze hoofddoekjes weer wilden toelaten op scholen. En hier laten we ons koeioneren door een stelletje stichtingen die het niet vinden kunnen als Marokkanen onze ziekenbroeders terroriseren en je ze daarna ook nog eens bij hun naampje noemt. Sorry, maar ik heb de hoop opgegeven. En velen met mij. Fijn voor je dat je zo'n strebertje bent, maar helaas vertel jij dit over een paar jaar aan iemand anders..
Vreemde vraag wellicht in het eerste oogopzicht, maar waarom wordt nooit de naam de van zo'n rechter erbij vermeldt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja, de rechter heeft hem vrijgelaten.
Volgens mij op rechtspraak.nl kun je wel namen vinden, bij de uitspraken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Vreemde vraag wellicht in het eerste oogopzicht, maar waarom wordt nooit de naam de van zo'n rechter erbij vermeldt?
Nu komt het allemaal anoniem over, en zijn er nooit consequenties verbonden aan absurd milde straffen, of ongepaste vrijlaten, die rechters voltrekken.
En ik moet hier niks horen over het feit dat zo'n rechter "er voor geleerd heeft": kennis en wijsheid zijn 2 verschillende zaken.
Het komt nog te vaak voor dat rechters mensen op het vrije pad sturen die daarna vrijwel direct weer leed in de samenleving creeert.
Wellicht een onwetende vraag:quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Volgens mij op rechtspraak.nl kun je wel namen vinden, bij de uitspraken.
Ik weet niet of ze er werk van kunnen maken als jij hun namen zou publiceren, ik ben hier niet bekend mee, weet vrij weinig hiervan.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wellicht een onwetende vraag:
Maar waarom wordt daar niet eens werk van gemaakt, door dit actief in de publiciteit te brengen?
Daar bedoel ik dus de namen en toenamen van de rechters met absurde "trackrecords"
Niet dat het direct ergens toe zou lijden, maar wat publicitaire aandacht a la die van de pedofiele Secretaris Generaal van Justitie Joris Demmink een tijd terug zou mij niet verkeerd vallen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze er werk van kunnen maken als jij hun namen zou publiceren, ik ben hier niet bekend mee, weet vrij weinig hiervan.
Niet helemaal waar natuurlijk, aangezien er vrijwel altijd marge is om mee te spelen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:54 schreef Tarabass het volgende:
De rechter hoeft er ook niet blij mee te zijn natuurlijk, hé. Zij handelen in naam van de wet. Drie keer raden welke josti's deze in elkaar brouwen..
quote:DEN HAAG - Het 14-jarige jongetje dat is opgepakt in verband met een uiterst gewelddadige, op film vastgelegde scooterdiefstal, is tot grote ontsteltenis van het slachtoffer vrijgelaten.
Please Wait ...
De Haagse puber is gisteren in afwachting van zijn proces teruggekeerd naar zijn ouderlijk huis. "De verdachte is nog erg jong", verduidelijkt persrechter René Elkerbout de beslissing die de raadkamer gisteren nam. "Wat ook een rol heeft gespeeld is dat er steeds meer belang wordt gehecht aan kinderrechtenverdragen. Daarin wordt gesteld dat kinderen over het algemeen beter af zijn buiten de gevangenis dan erin."
De rechtbank benadrukt dat er aan de vrijlating van de piepjonge Algerijnse verdachte strenge voorwaarden zijn gesteld. Zo heeft hij een bijzondere vorm van huisarrest gekregen. Hij mag het huis uit om naar school te gaan en moet zich daarna meteen melden bij de Haagse reclasseringsinstelling De Waag.
Op de vraag of het slachtoffer zich geen zorgen hoeft te maken over eventuele wraakacties, antwoordt de woordvoerder: "Hij mag sowieso niet op straat, dus zal het slachtoffer hem niet zien." Het 17-jarige slachtoffer Alain is daar echter niet zo gerust op. "Mijn zoon begrijpt hier dus niks van", laat zijn moeder Miranda Custic weten. "Hij snapt niet waarom hij in angst moet zitten."
quote:Op dinsdag 9 september 2008 14:46 schreef Homdeck het volgende:
Kuttuig! het is wachten op de eerste die niet doodsbang (ik wil het niet laf noemen, laf zijn die kutjochies) is en een paar van die kutkoters over de kling jaagt.
Als er alleen sprakke was van een 11 jarige en een 14 jarige, maar hier stonden nog behoorlijk wat ouderen om heen om "in te grijpen".quote:Op woensdag 10 september 2008 10:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
Welke 17 jarige laat zich nou beroven door een 11 en 14 jarige?
Wat een stakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |