Masturberen. Ken je die scene uit Family Guy niet waarin God al z'n vieze blaadjes achter de boom van kennis van goed en kwaad verstopt?quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat er nog geen vrouwen waren, dus wat moest Adam met een voortplantingsorgaan?
Ja, doordat Eva van die appel at.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:15 schreef Scaurus het volgende:
Voor mij is het scheppingsverhaal het verhaal van hoe de mensheid eens perfect was, maar van zijn troon viel en nu veroordeelt is tot werken in het zweet des aanschijns. Dit thema komt ook terug in de verhalen van andere culturen.
Het was geen appel. Het was een "vrucht van de boom". Als je dan toch over feitelijkheden begint.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, doordat Eva van die appel at.
Waar fantaseerde hij dan over?quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:23 schreef Haushofer het volgende:
Masturberen. Ken je die scene uit Family Guy niet waarin God al z'n vieze blaadjes achter de boom van kennis van goed en kwaad verstopt?
Zeker.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:29 schreef Haushofer het volgende:
Het was geen appel. Het was een "vrucht van de boom". Als je dan toch over feitelijkheden begint.
Helemaal als je bedenkt dat Eva verleid werd door een pratende slang, om maar even bij de feitelijkheden te blijven.:')quote:Eva werd verleid inderdaad, maar Adam deed net zo hard mee en zat daarna zijn eigen vrouw de schuld in de schoenen te steken. Eigenlijk is het dolkomisch, als je het zo bekijkt
Ik denk dat God er toen vast al aan had gedacht dat ie een metgezel voor Adam moest maken. Enne wellicht heeft ie Adam wel later zijn jongeheer gegevenquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:17 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat er nog geen vrouwen waren, dus wat moest Adam met een voortplantingsorgaan?
Die had-ie wel, want hij moest wel plassen, 't ging om 't zaakje dat er al dan niet onder hing.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:34 schreef psy_icon het volgende:
Ik denk dat God er toen vast al aan had gedacht dat ie een metgezel voor Adam moest maken. Enne wellicht heeft ie Adam wel later zijn jongeheer gegeven
Was het niet zo dat God zag dat Adam alleen was en dat niet goed vond en toen pas besloot om Eva te maken voor hem?quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:34 schreef psy_icon het volgende:
Ik denk dat God er toen vast al aan had gedacht dat ie een metgezel voor Adam moest maken.
Nee, het interessante is dat-ie kon praten.:')quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:38 schreef Scaurus het volgende:
Het interessante is dat de slang Eva verleidt tot het eten van de vrucht. De slang wordt alom gezien als een kwaad wezen. In alle tijden en culturen wordt hij negatief afgebeeld. Vrij logisch, de slang is immers een van de grootste natuurlijke vijanden van de mens.
Dan nog was het vast geen probleem om er even een lappie vel met twee balletjes onder te plakkenquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Was het niet zo dat God zag dat Adam alleen was en dat niet goed vond en toen pas besloot om Eva te maken voor hem?
Met andere woorden, dat het geen vooropgezet plan was.
in de Chinese cultuur (Astrologie) is de slang zeker niet altijd negatiefquote:Op zaterdag 13 september 2008 12:38 schreef Scaurus het volgende:
Het interessante is dat de slang Eva verleidt tot het eten van de vrucht. De slang wordt alom gezien als een kwaad wezen. In alle tijden en culturen wordt hij negatief afgebeeld. Vrij logisch, de slang is immers een van de grootste natuurlijke vijanden van de mens.
Hoe is de slang 'de grootste vijand van de mens'?? En waarom onderbouw jij je theorieën niet??quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:38 schreef Scaurus het volgende:
De mens loopt van nature veel in vlak, open terrein met hoog gras, vaak dichtbij bossen en beekjes. Uitermate geschikt terrein voor de slang. Omdat de mens rechtop loopt en met zijn zicht ver verwijderd is van de grond, kan hij makkelijker ten prooi vallen aan slangen. Het kan ook dat onze vrees voor slangen voortkomt uit onze tijd als primaten in het oerwoud. Daar heb je nog veel meer slangen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:02 schreef heartz het volgende:
Hoe is de slang 'de grootste vijand van de mens'?? En waarom onderbouw jij je theorieën niet??![]()
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Of is dit een toelichting aan je mening....quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:06 schreef Scaurus het volgende:
[..]
De mens loopt van nature veel in vlak, open terrein met hoog gras, vaak dichtbij bossen en beekjes. Uitermate geschikt terrein voor de slang. Omdat de mens rechtop loopt en met zijn zicht ver verwijderd is van de grond, kan hij makkelijker ten prooi vallen aan slangen. Het kan ook dat onze vrees voor slangen voortkomt uit onze tijd als primaten in het oerwoud. Daar heb je nog veel meer slangen.
Uit mijn mond hoor je geen mening, louter feitenquote:Op zaterdag 13 september 2008 13:29 schreef heartz het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Of is dit een toelichting aan je mening....
Is dat niet wat dubbelop?quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:40 schreef Triggershot het volgende:
Overgesimpliceerde theologische vraagstukken.![]()
Natuurlijk was het vooropgezet. Het was van het begin af aan al het idee om de hele aarde bevolkt te laten worden. Dat blijkt ook uit de opdracht die hen gegeven werd.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:41 schreef Arcee het volgende:
Was het niet zo dat God zag dat Adam alleen was en dat niet goed vond en toen pas besloot om Eva te maken voor hem?
Met andere woorden, dat het geen vooropgezet plan was.
Wie weet wat de reden verder was, maar hoe dan ook, God kwam niet pas ineens op het lumineuze idee om voor de mens ook maar een partner te maken. Dat blijkt uit alles.quote:11 Een vrouw lere in stilheid, met volledige onderdanigheid. 12 Ik sta een vrouw niet toe te onderwijzen of autoriteit over een man te oefenen, maar zij moet in stilheid zijn. 13 Want Adam werd het eerst gevormd, daarna Eva.
Inderdaad: JIJ DENKT.quote:Op zaterdag 13 september 2008 10:10 schreef slakkie het volgende:
Mooie uitleg, maar geloof je het zelf? Pun intended. Als God echt zou bestaan zou hij nu denk ik
meer dan ooit een wonder moeten verrichten
De aarde is een wonder op zich, elk nieuw leven is een wonder op zich, alles wat de bijbel beschrijft is bijzonder, daarbij is er zoals gezegd een reden voor. JIJ concludeert dat er DUS dan maar geen God is, maar dat is nergens op gebaseerd.quote:De afwezigheid van wonderen onderbouwt alleen de stelling dat er geen God bestaat.
Ik geloof ook niet in wonderen van het vaticaan oid als je dat bedoelt. Toen de laatste apostelen stierven hielden de wonderlijke gaven ook op. Dat is dus al rond de eerste eeuw.quote:Overigens zijn de wonderen die de kerk heeft gevalideerd nooit wetenschappelijk gevalideerd. Dus het zou goed kunnen zijn dat wonderen geen wonderen zijn omdat de kerk geen inzake geeft in de stukken. Iets zegt mij dan dat ze wat te verbergen hebben.
Zeg ik dat ergens?quote:Op zaterdag 13 september 2008 08:40 schreef Invictus_ het volgende:
Dus bidden is zinloos?
Toch wel.quote:Niet zo patriarchisch doen...
quote:Exodus 15
3 Jehovah is een manlijk persoon van oorlog.
quote:Matth 6
9 GIJ dan moet aldus bidden:
’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd.
Ik kan het voor jouw plezier verdraaien, maar daar schiet ik niet veel mee op want zo is het gewoon niet. Helaas.quote:Joh 4
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten [hem] met geest en waarheid aanbidden.”
nee je kunt immers ook simplificeren zonder dat de kernwaarden verdwijnen. Maargoedquote:
Maar zelfs zonder massale wonderen te verrichten zouden de 'kleine' en 'persoonlijke' gebeden dus te merken moeten zijn bij zoiets als een natuurramp; zeker als mensen van te voren flink veel tijd hebben om te bidden. Waarom is dat niet terug te zien in de statistieken van verongelukten?quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:18 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens?
Nee. God kan best dingen beinvloeden of sturen of leiden. De bijbel zegt zelfs dat God dat doet. Hij gebruikt ook zijn engelen om het predikingswerk te leiden bijvoorbeeld.
Wat ik zei was: er gebeuren geen evidente wonderen meer zoals in Jezus' tijd want die zijn niet meer nodig. De wonderen die zijn gebeurd zijn voor ons geloof opgetekend in de bijbel maar hun doel was gediend.
Daarbij kan God ook mensen helpen zonder massale wonderen te verrichten.
Niet meteen van die harde conclusies trekken.![]()
Je kunt natuurrampen niet tegengaan door te bidden want ''tijd en onvoorziene gebeurtenissen treffen allen''. Daar is per definitie niets aan te doen. En ja, zowel gelovigen als ongelovigen hebben daarvan te lijden.quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:07 schreef Invictus_ het volgende:
Maar zelfs zonder massale wonderen te verrichten zouden de 'kleine' en 'persoonlijke' gebeden dus te merken moeten zijn bij zoiets als een natuurramp; zeker als mensen van te voren flink veel tijd hebben om te bidden. Waarom is dat niet terug te zien in de statistieken van verongelukten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |