Binnenkort rijdt heel Nederland als een stel bejaarden die nooit een bekeuring krijgen omdat ze de teller nog beter in de gaten houden dan verkeer om hun heen.quote:Op maandag 8 september 2008 07:10 schreef DrDarwin het volgende:
Tsja, het zijn bekeuringen van niks, af en toe moet je zo vreselijk goed je snelheidsmeter in de gaten houden om niet te snel te gaan dat je een gevaar op de weg wordt omdat je bijna niet meer op het andere verkeer kunt letten.
Correctie van 3 km bij gemeten snelheden tot 100 km/u, 3% daarboven.quote:Op maandag 8 september 2008 01:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Correctie van 5 Km, je reed bijna 10 Km te hard misschien!
Jij snapt niet hoe toleranties werken!quote:Op maandag 8 september 2008 01:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Correctie van 5 Km, je reed bijna 10 Km te hard misschien!
Jij snapt het welquote:Op maandag 8 september 2008 02:04 schreef FFnog het volgende:
[..]
Ik reed dus 4 km te hard, alleen hun apparatuur dacht dat het er 7 waren...
Dit is geen bon. Dit is de snelheidsbelasting.quote:Op maandag 8 september 2008 01:55 schreef FFnog het volgende:
Klacht: voor 4 km te hard rijden een bon krijgen...
De snelheid op de bekeuring is altijd 3km/h+x minder dan wat je snelheidsmeter aangeeft. Als je een bekeuring krijgt voor 104 km/h te hard, reed je ergens tussen de 107 en 110 op de teller. Iig genoeg te hard om te zien op je teller dat je te hard reed.quote:Op maandag 8 september 2008 08:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij snapt niet hoe toleranties werken!
[..]
Jij snapt het welEn iets anders kunnen ze niet bewijzen!
Waarschijnlijk reed je tussen de 104 en 110. Anyway, achterlijke boetes zijn dat, ik reed ook ooit 104 waar je 100 mocht... Net waar de weg iets omlaag ging dus je vanzelf iets harder gaat... Kinderachtig!
Maar niet getreurd, sindsdien rijd ik gewoon keurig strak 50 langs geparkeerde auto's en wandelende mensen in smalle grachtjes...
Irrelevant, want jouw snelheidsmeter is niet geijkt en doet dus niet ter zake.quote:Op maandag 8 september 2008 08:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De snelheid op de bekeuring is altijd 3km/h+x minder dan wat je snelheidsmeter aangeeft.
Fout + idem.quote:Als je een bekeuring krijgt voor 104 km/h te hard, reed je ergens tussen de 107 en 110 op de teller. Iig genoeg te hard om te zien op je teller dat je te hard reed.
Volledig relevant aangezien het de enige informatie is die de bestuurder heeft. Geijkt of ongeijkt maakt dan ook niet meer uit. Als het de enige informatiebron is zal de bestuurder zijn maximumsnelheid op de teller moeten aanpassen. Zeker als je al weet dat hij niet geijkt is en dus geen flauw idee hebt van de afwijking (aangezien die niet constant is) zal de bestuurder de snelheidsmeter moeten gebruiken om te bepalen of hij zich aan de snelheid houdt of niet.quote:Op maandag 8 september 2008 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Irrelevant, want jouw snelheidsmeter is niet geijkt en doet dus niet ter zake.
Politiestaat, zero tolerance.quote:Op maandag 8 september 2008 07:53 schreef kraakvandaal het volgende:
Het wordt echt een zielig land dit.
In een politiestaat maakt de politie de dienst uit. Hier is het de politiek die dit beleid verzonnen heeft...quote:
Eindelijk iemand die het door heeft.quote:Op maandag 8 september 2008 08:42 schreef Croga het volgende:
[..]
Dit is geen bon. Dit is de snelheidsbelasting.
Op de plaats waar je reed geld een non-belasting-snelheid van 50 kilometer per uur.
Je mag er wel harder rijden, maar dan moet je belasting betalen. In dit geval reed je net iets over de 60 op je teller, 57 werkelijk, 54 na correctie. Dus om iets over de 60 te kunnen rijden daar betaal je 19 euro belasting. Simpel toch?
Ik doe dat ook altijd. Zet zo'n 140 km/h op m'n teller, levert me gemiddeld per maand zo'n 8 uur = 1 werkdag op en kost me gemiddeld per maand zo'n 30 euro belasting. Dat vindt ik persoonlijk een heel redelijke prijs voor een extra dagje vrij per maand. M'n baas rekent er meer voor.....
Je betaald dus in feite wegenbelasting om de standaard snelheid te mogen rijden. En als je wat extra betaald mag je harder rijden... Eigenljik hetzelfde als in de supermarkt: Ja je mag best 1 plakje meer kaas hebben maar dan betaal je ook iets extra.
WTF, bij mij was ie 20 euro.. na correctie 104 op de A4 (rechts). Uiteraard levensgevaarlijk en dat moet bestraft worden!quote:Op maandag 8 september 2008 11:21 schreef Blik het volgende:
ach ja, paar maanden geleden een bekeuring gehad voor 4 km te hard, kostte maar liefst 16 euro
Dat blijft klote ook als je niet te hard reed.quote:Op maandag 8 september 2008 09:54 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Wat nou als je een kind had aangereden?![]()
A12, trajectcontrole rond Arnhem. Midden in de nacht rond 2 uur. 104 waar je 100 mocht. Eveneens levensgevaarlijkquote:Op maandag 8 september 2008 12:06 schreef Teeno het volgende:
[..]
WTF, bij mij was ie 20 euro.. na correctie 104 op de A4 (rechts). Uiteraard levensgevaarlijk en dat moet bestraft worden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |