abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 22:21:26 #1
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61461011
Hij is dood en nu ineens is hij heel populair op internet. Snap alleen niet waarom, want hij maakt nooit grappen. Kan iemand mij één voorbeeld van een goede grap van hem vertellen? Ook zijn zogenaamde 'eyes opening'-verhalen vind ik niet zo bijzonder, 't is allemaal standaard Youp van 't Hek-gebral.

Oké, dat was mijn klacht.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 7 september 2008 @ 22:21:49 #2
167856 Toempf
Internetheld
pi_61461028
Wie?
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  zondag 7 september 2008 @ 22:22:16 #3
197846 LollerSjaak
Wat? Ondertitel?
pi_61461046
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:21 schreef Toempf het volgende:
Wie?
George Carlin
pi_61461076
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:21 schreef Toempf het volgende:
Wie?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 7 september 2008 @ 22:23:22 #5
167856 Toempf
Internetheld
pi_61461088
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:22 schreef LollerSjaak het volgende:

[..]

George Carlin
Die ken ik wel, die is toch dood?

Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_61461283
pi_61461401
Heb je altijd als een artiest/celeb dood gaat he, wacht maar als Amy Winehouse dood is

Maarre ik vond deze echt wel goed

Religion is bullshit (Zat ook een stukje van in Zeitgeist)
pi_61461554
Carlin was een genie. Hij heeft voor mij de ogen kunnen openen dat Amerika niet (alleen) het land is van gestoorde religieuze fundamentalisten die vrouwen haten, homo's bashen en uit verveling (en oliezucht) landen binnen vallen.

Oh nee, dat toonde hij juist aan. Toch is het heerlijk om die man aan het werk te zien en horen, die begeestering... die kennen we hier nauwelijks.

Als je hem niet kent, Youtuben die handel. Hij is meesterlijk, met name zijn show 'You're All Diseased" is alsof je tien redbulls drinkt: het gaat zo hard dat je er misselijk van wordt.

Een held. Wel al weer een tijdje dood, trouwens;)
pi_61461582
Nooit van gehoord
pi_61461924
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:21 schreef TC03 het volgende: Kan iemand mij één voorbeeld van een goede grap van hem vertellen?
"Why is it that most people who are against abortion are people you wouldn't want to fuck in the first place?"
pi_61462369
Hij maakte ook niet zozeer grappen met clou's enzo, hij bekritiseerde de maatschappij in vermakelijke betogen met een flinke dosis humor.
pi_61462620
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:00 schreef baNEEL het volgende:
Hij maakte ook niet zozeer grappen met clou's enzo, hij bekritiseerde de maatschappij in vermakelijke betogen met een flinke dosis humor.
Sommige mensen hebben dan ook geen of een andere vorm van humor. TS mag zelf bepalen tot welke groep hij hoort. Ik vond zijn grapjes wel vermakelijk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_61462704
Ik vind dat hij echt vaak gelijk heeft, ik denk vaak dezelfde dingen over Amerika maar hij brengt het ook nog eens leuk!
Jammer dattie dood is. Ik vind het verhaal over Saving the planet van hem ook briljant.
Happiness never comes in the way that we imagine.
  zondag 7 september 2008 @ 23:11:26 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_61462718
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:21 schreef TC03 het volgende:
Oké, bedankt!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_61471539
Eens met TS.

Het is ook lachwekkend hoe vaak hij de plank volledig misslaat als hij het over het christelijke geloof heeft. Maar ja, het zijn leuk klinkende 'one-liners' dus 'de leek' vindt het geweldig!

Daarom zat hij waarschijnlijk ook in Zeitgeist, het summum van ongeïnformeerde, propagandistische, atheïstische onzin.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 8 september 2008 @ 12:58:32 #16
53267 TC03
pi_61471619
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Eens met TS.

Het is ook lachwekkend hoe vaak hij de plank volledig misslaat als hij het over het christelijke geloof heeft. Maar ja, het zijn leuk klinkende 'one-liners' dus 'de leek' vindt het geweldig!

Daarom zat hij waarschijnlijk ook in Zeitgeist, het summum van ongeïnformeerde, propagandistische, atheïstische onzin.
Oh, dat vond ik nog wel leuk, dat hij liever de zon aanbidt omdat hij die echt kan zien.
  maandag 8 september 2008 @ 13:05:56 #17
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_61471778
Seriously, George Carlin mag je nooooooit meer vergelijken met Youp van 't Hek!
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:25 #18
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61471791
George Carlin is een doorsnee cabaretier uit de States die alles en iedereen in zijn land -en daarbuiten- genadeloos op de hak neemt. Ik zeg niet dat het een legende is, maar het is wél uitermate vermakelijk om naar de beste man te luisteren. Wat hierboven al aangegeven is; er zitten geen clou's in zijn grappen. Hij steekt een betoog af, doorspekt met humor en sneren.

En toch heeft hij op veel punten (op geloof na) wél gelijk. Zoek het stukje over kinderen maar eens op.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 8 september 2008 @ 13:07:18 #19
53267 TC03
pi_61471816
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:05 schreef Thomasumo het volgende:
Seriously, George Carlin mag je nooooooit meer vergelijken met Youp van 't Hek!
Oh jee, waarom niet? George Carlin is uiterst geniaal en Youp van 't Hek belabberd, of andersom? Ik kan ze prima vergelijken aangezien ze beide hetzelfde vak hadden.
  maandag 8 september 2008 @ 13:08:37 #20
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61471846
You're All Diseased en It's Bad For Ya! zijn trouwens leuke shows om mee te beginnen als je nog niet wist wie George Carlin was
- james 'jimmy' dean
  maandag 8 september 2008 @ 13:12:34 #21
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_61471935
quote:
Eens met TS.

tuurlijk ben jij het eens met de ts,, de waarheid doet namelijk pijn bij jou
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  maandag 8 september 2008 @ 13:15:12 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_61471991
quote:

. lol .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_61472033
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:12 schreef DAMH het volgende:

[..]

tuurlijk ben jij het eens met de ts,, de waarheid doet namelijk pijn bij jou

Ja, en George Carlin vertelt ook echt de 'waarheid' over religie. Hij brabbelt wat in de marge over culturele uitwassen en laat keer op keer blijken niks van de christelijke theologie te begrijpen, en ik moet die man serieus nemen?

Voor mij is hij is een clown, niets meer, niets minder.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_61472057
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:15 schreef Posdnous het volgende:

[..]

_O^. lol .
Je vindt Zeitgeist geen onzin of moet ik jouw post anders opvatten?
  maandag 8 september 2008 @ 13:19:46 #25
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61472092
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ja, en George Carlin vertelt ook echt de 'waarheid' over religie. Hij brabbelt wat in de marge over culturele uitwassen en laat keer op keer blijken niks van de christelijke theologie te begrijpen, en ik moet die man serieus nemen?

Hij neemt het geloof een beetje op de hak en jij gaat in de hoogste boom zitten? Waarom kun je niet gewoon lachen om komisch gebrachte onwaarheden, of moet je dan zondag gaan biechten?
- james 'jimmy' dean
pi_61472162
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:19 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Hij neemt het geloof een beetje op de hak en jij gaat in de hoogste boom zitten? Waarom kun je niet gewoon lachen om komisch gebrachte onwaarheden, of moet je dan zondag gaan biechten?
Biechten doen protestanten niet...

Ik heb er geen problemen mee als mijn geloof op de hak wordt genomen. Ik kan daar in veel gevallen vaak best om lachen, als het grappig is. Mijn ergernis met George Carlin is echter dat hij op een vervelend pretentieuze manier lijkt te beweren de waarheid in pacht te hebben over 'religie' terwijl wat hij zegt 'misvatting' na 'misvatting' is.
Mijn ergernis is alleen maar gegroeid sinds zoveel atheïstjes in serieuze discussies altijd met filmpjes van George Carlin (of Zeitgeist) komen aanzetten, denkende dat hij echt daadwerkelijk iets zinnigs zegt.

De man is een clown, en als hij iets minder hautain en pretentieus overkwam had ik er misschien best om kunnen lachen.
  maandag 8 september 2008 @ 13:27:57 #27
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61472255
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik heb er geen problemen mee als mijn geloof op de hak wordt genomen. Ik kan daar in veel gevallen vaak best om lachen, als het grappig is. Mijn ergernis met George Carlin is echter dat hij op een vervelend pretentieuze manier lijkt te beweren de waarheid in pacht te hebben over 'religie' terwijl wat hij zegt 'misvatting' na 'misvatting' is.
Mijn ergernis is alleen maar gegroeid sinds zoveel atheïstjes in serieuze discussies altijd met filmpjes van George Carlin (of Zeitgeist) komen aanzetten, denkende dat hij echt daadwerkelijk iets zinnigs zegt.

De man is een clown, en als hij iets minder hautain en pretentieus overkwam had ik er misschien best om kunnen lachen.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat de stijl van George Carlin. Jij noemt het hautain en pretentieus, anderen noemen het wellicht anders. Je licht nu net dat ene puntje uit zijn show eruit waar jij aanstoot aan beleefd. Dus met andere woorden vind je de man wel leuk, zolang hij maar niet over geloof begint?
- james 'jimmy' dean
  Eindredactie Games maandag 8 september 2008 @ 13:50:47 #28
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_61472773
http://video.google.com/videosearch?q=george+carlin+jammin+in+new+york&emb=0&aq=0&oq=George+Carlin+Jammin#

George Carlin met "Jammin' in New York. Fucking grappig.

Vooral de stukken over "similarities", de "safety lecture" in vliegtuigen en beklag over taalgebruik.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_61473024
quote:

[..]

Mijn ergernis met George Carlin is echter dat hij op een vervelend pretentieuze manier lijkt te beweren de waarheid in pacht te hebben over 'religie' terwijl wat hij zegt 'misvatting' na 'misvatting' is.
Want de meeste gelovigen doen dat natuurlijk nooit.

Ik kon mezelf altijd prima vermaken met de beste man. Natuurlijk zitten er fouten in, maar de manier waarop hij het brengt vind ik leuk en onderhoudend. Jammer dat hij overleden is.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  maandag 8 september 2008 @ 14:06:55 #30
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61473136
Is hij dood ? Jammer, ik vond hem hilarisch.

Wel eens met TS dat als mensen doodgaan hun waarde ineens enorm stijgt .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61473196
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:08 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben dan ook geen of een andere vorm van humor. TS mag zelf bepalen tot welke groep hij hoort. Ik vond zijn grapjes wel vermakelijk.

Precies. De waarheid hoeft niet grappig te zijn, als het maar grappig verpakt wordt.
  maandag 8 september 2008 @ 14:16:11 #32
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_61473322
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oh jee, waarom niet? George Carlin is uiterst geniaal en Youp van 't Hek belabberd, of andersom? Ik kan ze prima vergelijken aangezien ze beide hetzelfde vak hadden.
Right, dan is Lada en Ferarri ook hetzelfde. Het zijn immers beiden auto's

Youp van het Hek is een kleinburgelijk stijlarme zeiksnor die mikt op de makkelijke grap. Lukt hem overigens redelijk, slechts redelijk. Carlin daarentegen is in staat een sterk en coherent sociaal politiek tijdsbeeld neer te zetten. De man is geen grappenmaker maar een cynist en begiftigd spreker.

So there
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  maandag 8 september 2008 @ 14:17:32 #33
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_61473360
quote:
(...) Mijn ergernis met George Carlin is echter dat hij op een vervelend pretentieuze manier lijkt te beweren de waarheid in pacht te hebben over 'religie' terwijl wat hij zegt 'misvatting' na 'misvatting' is.
(...)
Noem eens een paar voorbeelden hiervan, want ik heb 'm nog niet op misvattingen kunnen betrappen. Het zou zomaar kunnen dat jij als slachtoffer van het christelijke geloof alles door een roze bril ziet en de waarheid niet onder ogen durft te zien.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_61473387
Youp is geniaal.

Deze is ook wel grappig, maar Youp heerst echt hoor
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_61473425
quote:
Op maandag 8 september 2008 14:17 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Noem eens een paar voorbeelden hiervan, want ik heb 'm nog niet op misvattingen kunnen betrappen. Het zou zomaar kunnen dat jij als slachtoffer van het christelijke geloof alles door een roze bril ziet en de waarheid niet onder ogen durft te zien.
Daarbij, als er 1 groep mensen is die denken de waarheid in pacht te hebben zijn het gelovigen wel.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 8 september 2008 @ 14:23:39 #36
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_61473475
George Carlin is baas. Zijn observaties over de Amerikaanse cultuur en religie zijn erg vermakelijk om te zien.

George Carlin on religion:
quote:
When it comes to bullshit, big-time, major league bullshit, you have to stand in awe of the all-time champion of false promises and exaggerated claims, religion. No contest. No contest. Religion. Religion easily has the greatest bullshit story ever told. Think about it. Religion has actually convinced people that there's an invisible man living in the sky who watches everything you do, every minute of every day. And the invisible man has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more. Now, you talk about a good bullshit story. Holy Shit!

But I want you to know something, this is sincere, I want you to know, when it comes to believing in God, I really tried. I really, really tried. I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up.

Something is wrong here. War, disease, death, destruction, hunger, filth, poverty, torture, crime, corruption, and the Ice Capades. Something is definitely wrong. This is not good work. If this is the best God can do, I am not impressed. Results like these do not belong on the résumé of a Supreme Being. This is the kind of shit you'd expect from an office temp with a bad attitude. And just between you and me, in any decently-run universe, this guy would've been out on his all-powerful ass a long time ago. And by the way, I say "this guy", because I firmly believe, looking at these results, that if there is a God, it has to be a man.

No woman could or would ever fuck things up like this. So, if there is a God, I think most reasonable people might agree that he's at least incompetent, and maybe, just maybe, doesn't give a shit. Doesn't give a shit, which I admire in a person, and which would explain a lot of these bad results.

So rather than be just another mindless religious robot, mindlessly and aimlessly and blindly believing that all of this is in the hands of some spooky incompetent father figure who doesn't give a shit, I decided to look around for something else to worship. Something I could really count on.

And immediately, I thought of the sun. Happened like that. Overnight I became a sun-worshipper. Well, not overnight, you can't see the sun at night. But first thing the next morning, I became a sun-worshipper. Several reasons. First of all, I can see the sun, okay? Unlike some other gods I could mention, I can actually see the sun. I'm big on that. If I can see something, I don't know, it kind of helps the credibility along, you know? So everyday I can see the sun, as it gives me everything I need; heat, light, food, flowers in the park, reflections on the lake, an occasional skin cancer, but hey. At least there are no crucifixions, and we're not setting people on fire simply because they don't agree with us.

Sun worship is fairly simple. There's no mystery, no miracles, no pageantry, no one asks for money, there are no songs to learn, and we don't have a special building where we all gather once a week to compare clothing. And the best thing about the sun, it never tells me I'm unworthy. Doesn't tell me I'm a bad person who needs to be saved. Hasn't said an unkind word. Treats me fine. So, I worship the sun. But, I don't pray to the sun. Know why? I wouldn't presume on our friendship. It's not polite.

I've often thought people treat God rather rudely, don't you? Asking trillions and trillions of prayers every day. Asking and pleading and begging for favors. Do this, gimme that, I need a new car, I want a better job. And most of this praying takes place on Sunday His day off. It's not nice. And it's no way to treat a friend.

But people do pray, and they pray for a lot of different things, you know, your sister needs an operation on her crotch, your brother was arrested for defecating in a mall. But most of all, you'd really like to fuck that hot little redhead down at the convenience store. You know, the one with the eyepatch and the clubfoot? Can you pray for that? I think you'd have to. And I say, fine. Pray for anything you want. Pray for anything, but what about the Divine Plan?

Remember that? The Divine Plan. Long time ago, God made a Divine Plan. Gave it a lot of thought, decided it was a good plan, put it into practice. And for billions and billions of years, the Divine Plan has been doing just fine. Now, you come along, and pray for something. Well suppose the thing you want isn't in God's Divine Plan? What do you want Him to do? Change His plan? Just for you? Doesn't it seem a little arrogant? It's a Divine Plan. What's the use of being God if every run-down shmuck with a two-dollar prayerbook can come along and fuck up Your Plan?

And here's something else, another problem you might have: Suppose your prayers aren't answered. What do you say? "Well, it's God's will." "Thy Will Be Done." Fine, but if it's God's will, and He's going to do what He wants to anyway, why the fuck bother praying in the first place? Seems like a big waste of time to me! Couldn't you just skip the praying part and go right to His Will? It's all very confusing.

So to get around a lot of this, I decided to worship the sun. But, as I said, I don't pray to the sun. You know who I pray to? Joe Pesci. Two reasons: First of all, I think he's a good actor, okay? To me, that counts. Second, he looks like a guy who can get things done. Joe Pesci doesn't fuck around. In fact, Joe Pesci came through on a couple of things that God was having trouble with.

For years I asked God to do something about my noisy neighbor with the barking dog, Joe Pesci straightened that cocksucker out with one visit. It's amazing what you can accomplish with a simple baseball bat.

So I've been praying to Joe for about a year now. And I noticed something. I noticed that all the prayers I used to offer to God, and all the prayers I now offer to Joe Pesci, are being answered at about the same 50% rate. Half the time I get what I want, half the time I don't. Same as God, 50-50. Same as the four-leaf clover and the horseshoe, the wishing well and the rabbit's foot, same as the Mojo Man, same as the Voodoo Lady who tells you your fortune by squeezing the goat's testicles, it's all the same: 50-50. So just pick your superstition, sit back, make a wish, and enjoy yourself.

And for those of you who look to The Bible for moral lessons and literary qualities, I might suggest a couple of other stories for you. You might want to look at the Three Little Pigs, that's a good one. Has a nice happy ending, I'm sure you'll like that. Then there's Little Red Riding Hood, although it does have that X-rated part where the Big Bad Wolf actually eats the grandmother. Which I didn't care for, by the way. And finally, I've always drawn a great deal of moral comfort from Humpty Dumpty. The part I like the best? "All the king's horses and all the king's men couldn't put Humpty Dumpty back together again." That's because there is no Humpty Dumpty, and there is no God. None, not one, no God, never was.

In fact, I'm gonna put it this way. If there is a God, may he strike this audience dead! See? Nothing happened. Nothing happened? Everybody's okay? All right, tell you what, I'll raise the stakes a little bit. If there is a God, may he strike me dead. See? Nothing happened, oh, wait, I've got a little cramp in my leg. And my balls hurt. Plus, I'm blind. I'm blind, oh, now I'm okay again, must have been Joe Pesci, huh? God Bless Joe Pesci. Thank you all very much. Joe Bless You!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_61473506
quote:

[..]

Dus...als George het in zijn 'speech' fout had,

Je gelooft niet dat er een onzichtbare man ergens rondzweeft die van iedereen houdt en alles ziet?
Je gelooft niet in de 10 geboden?
Je gelooft niet dat het Vaticaan bijvoorbeeld geen belasting betaalt maar zelf wel miljoenen opstrijkt aan ''donaties'' enzovoort?

En het stukje over de incompetentie van God lijkt me nogal logisch. Als ik sommige mensen moet geloven zijn er dagelijks mirakels en zorgt het aanbidden van God ervoor dat atleten doelpunten scoren en dat vrouwen zwanger worden. Jammer dat de mensen die ledematen missen daar niks aan hebben, he? Dat zou toch een makkie moeten zijn voor God, hij heeft iets uit het niets gecreëerd, namelijk het universum, dan zou een been of een arm toch niet moeilijk moeten zijn.

Ik weet genoeg van theologie, 90% van je geloof is puur mythologisch en je kan op geen enkele manier aantonen dat het geloofwaardiger is dan de Griekse of Noorse goden. Het enige wat gelovigen wel kunnen doen is het neerhalen van Atheisme. Veel plezier daarmee, sommige vragen gaan ons te boven en de wetenschap kan dan ook geen definief antwoord bieden, maar dat betekent niet dat de bijbel correct is. Nogal raar dat ze 2000 jaar geleden perfect wisten hoe het allemaal gebeurde, en dat er tegenwoordig geen ziel is die het wel weet en er geen fatsoenlijke mirakels meer te zien zijn. Wat zou je doen zonder de bijbel?
Ron Paul 2012
pi_61476324
quote:

[..]

Ik was vroeger ook christen en een aantal dingen die Carlin zei is wel degelijk waar als je de Bijbel echt kritisch bekijkt. Dat god liefde is hartstikke overrated.
Noodles
pi_61476444
Christendom = 2000 jaar oud.
Geen flauw idee hebben = zo oud als de aarde zelf

Ik prefereer het tweede, klinkt als een degelijke bron. Carlin heeft het over Amerikaanse uitwassen, dat je meteen op je pik getrapt voelt als hij over religie begint, tja. Dat is 'deze tijd' vrees ik.
  maandag 8 september 2008 @ 16:59:07 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61476691
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:32 schreef BlackFrancis het volgende:
Heb je altijd als een artiest/celeb dood gaat he, wacht maar als Amy Winehouse dood is

Maarre ik vond deze echt wel goed

Religion is bullshit (Zat ook een stukje van in Zeitgeist)

Kende hem niet eerder ( voor zijn dood dus) maar vind dit stuk echt super!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61476713
Wat een klote topic. George Carlin is okee.

Hem vergelijken met Youp van 't Hek.

Heb je 'n gaatje in je hoofd, ofzo?
  maandag 8 september 2008 @ 17:06:11 #42
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61476841
Ik vind hem eerlijk gezegd heel erg overdreven in Jammin' in New York. Maar tegelijkertijd is het wel erg grappig natuurlijk. Dat hele stuk over vliegtuigen
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:56:17 #43
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_61492514
quote:

[..]

het gaat erom dat het een misvatting op een misvatting is en dat maakt het leuk,, dat jij dat hele religie gebeuren serio neemt maakt jouw de clown in dit verhaal,, maar dit gelul hebben we al vaker gehad,, i know,, maar ik moest het toch weer ff typen
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:49:00 #44
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61496318
Gisteravond nog eens een show gekeken (Life's Worth Losing) en het blijft natuurlijk wel ongelofelijk knap om op die leeftijd je show op die manier te beginnen. Voor diegene die niet weten waar ik het over heb; George leest zeg maar een soort gedicht/rap voor. Erg mooi
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:35:44 #45
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_61497457
Hij is gewoonweg de grondlegger van hedendaagse Amerikaanse comedians, ookal vind je 'm wel of niet grappig, de man heeft wel een basis gelegd.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:21:26 #46
188728 Lyzio
why do we fall
pi_61498695
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 13:35 schreef OFfSprngr het volgende:
Hij is gewoonweg de grondlegger van hedendaagse Amerikaanse comedians, ookal vind je 'm wel of niet grappig, de man heeft wel een basis gelegd.
Beetje kort door de bocht. Hij heeft de weg vrijgemaakt voor onversneden satire, niet voor de gehele American stand-up scene. Hij zegt de dingen die hem op het hart liggen, verpakt dit in een grove, recht voor zijn raap taal. Volgens jouw theorie heeft Eddie Murphy met RAW dan ook een basis gevormd?
- james 'jimmy' dean
pi_61500572
bill hicks
pi_61501611
George Carlin is een ignorant fuck
errrrrrrrrr.....?
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:23:46 #49
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_61501847
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_61501863
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:16 schreef mercurial3 het volgende:
George Carlin is een ignorant fuck
Waarschijnlijk ben je dat zelf, ongeschoolde lelijkerd.
pi_61501994
quote:
Eens met TS.

is ook maar gewoon jouw mening,
ik ben ook geen groot fan van Carlin.
maar hij zegt zo nu en dan wel interessante dingen die veel mensen aanspreekt.

dat jij die hele groep nu ineens als leek neerzet, is ook weer niet nodig.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_61524926

Lekker actueel. Even skippen naar: 0:55
  donderdag 11 september 2008 @ 00:54:59 #53
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_61541402
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_61541679
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En Christus is geen clown ?

Zucht ..

Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
  donderdag 11 september 2008 @ 01:25:18 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61541707
Ach, ook David Hasselhoff en Rick Ashley zijn alleen maar populairder geworden door het internet
pi_61542017
Ik vind Pablo beter
pi_61543004
quote:
Op donderdag 11 september 2008 01:22 schreef Noorsbloed het volgende:

[..]

En Christus is geen clown ?
Uhm.... nee?

George Carlin met Jezus vergelijken = fail.
pi_61543235
TS is een n00b

George Carlin is een genie
pi_65673186
George Carlin = H.E.L.D.

Ik krijg echt een big smile van de reli's die hier komen klagen dat ze het niet eens zijn met George.
Dat soort mensen had allang het goddelijke kunnen bereiken als ze hun tijd niet staken in zeuren en anderen bekeren. De mensheid is toch al naar de klote. Macht heeft allang gewonnen van liefde. Enjoy life while you can.
pi_65673393
quote:
Eens met TS.

Hij weet gewoon de poten onder je stoel vandaan te halen. Hij heeft zich verdiept in de fundamenten van het geloof, jij gelooft alles wat je in je bijbel leest.

En dat je dan weer met zo'n reactie komt, geeft wel aan hoe geindoctrineerd en blind je bent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 2 februari 2009 @ 21:56:25 #61
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65673657
Ik ben het wel met de TS eens. Hij komt wel met wel allemaal van die herkenbare en vaak ook wel goed gebrachte dingen, maar echt goede humor zit er niet in. Een tirade over hoe kut kinderen zijn, nou bijzonder hoor. Dat soort betogen hoor ik elke vrijdag in de kroeg.

Maar iedereen vindt hem geniaal en hij is zo lekker boos en we zijn het zo met hem eens! DAT MAAKT HET NOG NIET GOED, SPITSVONDIG OF GEESTIG!

Bagger is het, doet me een beetje aan Dolf Jansen denken, alleen die maakt nog af en toe een grap tussen zijn betogen door.
  maandag 2 februari 2009 @ 22:31:36 #62
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_65675295
Ik loop hier niet voor niks mijn deskundig commentaar te geven mensen.
pi_65676878
Deskundig...
pi_65677851
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:11 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Uhm.... nee?

George Carlin met Jezus vergelijken = fail.
Hoezo? Allebei zijn ze populairder geworden nadat ze zijn overleden.
pi_65678425
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:56 schreef JanusAnus het volgende:
Hij komt wel met wel allemaal van die herkenbare en vaak ook wel goed gebrachte dingen, maar echt goede humor zit er niet in.
Maar een cabaretier hoeft toch geen goede grappen te maken om een cabaretier te zijn?
Vertellen hoe deze achterlijke planeet in elkaar zit, dát is pas een grap!
pi_65678600
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hij weet gewoon de poten onder je stoel vandaan te halen. Hij heeft zich verdiept in de fundamenten van het geloof, jij gelooft alles wat je in je bijbel leest.

En dat je dan weer met zo'n reactie komt, geeft wel aan hoe geindoctrineerd en blind je bent.

Ik heb me verdiept in het christelijke geloof, professoren van verschillende pluimage geïnterviewd en ben erop afgestudeerd.

George Carlin weet voor geen donder waar hij het over heeft. De ene theologische misvatting na de andere... tja zo kan ik ook een geloof compleet belachelijk maken.
pi_65700353
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:48 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik heb me verdiept in het christelijke geloof, professoren van verschillende pluimage geïnterviewd en ben erop afgestudeerd.

George Carlin weet voor geen donder waar hij het over heeft. De ene theologische misvatting na de andere... tja zo kan ik ook een geloof compleet belachelijk maken.
Afstuderen op zoiets? Mag je dan ook van alles uit je duim zuigen om te slagen? Zo gauw het maar hoop- en zingevend is, slaag je?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_65700403
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:21 schreef TC03 het volgende:
Hij is dood en nu ineens is hij heel populair op internet. Snap alleen niet waarom, want hij maakt nooit grappen. Kan iemand mij één voorbeeld van een goede grap van hem vertellen? Ook zijn zogenaamde 'eyes opening'-verhalen vind ik niet zo bijzonder, 't is allemaal standaard Youp van 't Hek-gebral.

Een "goede grap" verschilt per mens, suckertje.

Zeiken over dooie cabaretiers, wat een lafhartigheid.
pi_65700675
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:36 schreef Onehellofadrug het volgende:
Carlin was een genie. Hij heeft voor mij de ogen kunnen openen dat Amerika niet (alleen) het land is van gestoorde religieuze fundamentalisten die vrouwen haten, homo's bashen en uit verveling (en oliezucht) landen binnen vallen.

Oh nee, dat toonde hij juist aan. Toch is het heerlijk om die man aan het werk te zien en horen, die begeestering... die kennen we hier nauwelijks.

Als je hem niet kent, Youtuben die handel. Hij is meesterlijk, met name zijn show 'You're All Diseased" is alsof je tien redbulls drinkt: het gaat zo hard dat je er misselijk van wordt.

Een held. Wel al weer een tijdje dood, trouwens;)
wat ben jij een trieste rukker.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_65701122
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:21 schreef Lord_Cardigan het volgende:

[..]

wat ben jij een trieste rukker.
Is de enige reden dat je je zo loos uitlaat, dat je een lafhartige overheid-volgeling bent?

Of wat.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:32:32 #71
131603 Afwazig
Serious business
pi_65701187
Kende hem niet, maar dat stukje over religie is wel relaxed .
pi_65701199
Voor de mensen die Carlin waarderen, hier is Bill Hicks, met Revelations uit 1993.

http://video.google.nl/videoplay?docid=1604695578417499645
pi_65701245
^ vooral leuk voor de religiefanatici onder ons.
pi_65701972
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:30 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Is de enige reden dat je je zo loos uitlaat, dat je een lafhartige overheid-volgeling bent?

Of wat.
ja. En tevens omdat ik een hekel heb aan al die naïeve linkse doemdenkers.
-
pi_65702097
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:50 schreef Lord_Cardigan het volgende:

[..]

ja. En tevens omdat ik een hekel heb aan al die naïeve linkse doemdenkers.
Ah.
Jij bent zo 1 die in WW2 vrolijk mee zou doen met het verbranden van "ongewenste" boeken.

Dat je maar snel oogst wat je zaait, vieze vuile volgzame kutslaaf.
pi_65702313
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ah.
Jij bent zo 1 die in WW2 vrolijk mee zou doen met het verbranden van "ongewenste" boeken.

Dat je maar snel oogst wat je zaait, vieze vuile volgzame kutslaaf.
Nee, dat ben ik niet.

Ik ben er wel zoeen die mensen die meteen een 2e wereldoorlog-vergelijk maken als intellectueel zeer arm beschouwt.
-
pi_65702427
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:58 schreef Lord_Cardigan het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet.

Ik ben er wel zoeen die mensen die meteen een 2e wereldoorlog-vergelijk maken als intellectueel zeer arm beschouwt.
Toch is het verbranden van boeken die door een overheid als "ongewenst" beschouwt worden hetzelfde concept als inmiddels overleden cabaretiers zwart maken en minachten, omdat diegene kritisch staat tegenover een overheid. Gewoon laf.
pi_65702460
Tevens ben ik er ook zoeen die die gast best geestig kan vinden, maar de mensen die zijn geridiculiseerde weergave als werkelijkheid beschouwen zeer treurig vind.
-
pi_65702584
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Toch is het verbranden van boeken die door een overheid als "ongewenst" beschouwt worden hetzelfde concept als inmiddels overleden cabaretiers zwart maken en minachten, omdat diegene kritisch staat tegenover een overheid. Gewoon laf.
Nee, ik minacht de man niet en dat hij is overleden is hier niet relevant. Daarbij vind ik het niet eens zijn met standpunten van iemand iets anders dan het verbranden en verbieden van standpunten.
-
pi_65702624
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:02 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Tevens ben ik er ook zoeen die die gast best geestig kan vinden, maar de mensen die zijn geridiculiseerde weergave als werkelijkheid beschouwen zeer treurig vind.
Ik denk dat de mensen die zijn geridiculiseerde weergave als realiteit beschouwen sowieso niet echt voor rede vatbaar zijn.
Het is maar een cabaretier.
Die behoor je niet serieus te nemen.

Toch is een belangrijke functie van het vak van cabaretiers om overheidkritisch te zijn, dat is al sinds de Romeinse tijd zo.

Overheden die geen kritiek verdragen zijn per definitie tiranniek .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:06:03 #81
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65702634
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:02 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Precies. Als je naar hem kijkt/luistert hoor je door te hebben dat hij alles bewust sterk overdrijft en vooral de extremen erbij pakt. Heb je dat niet door (zoals koningdavid ), dan moet je gewoon niet naar hem kijken. Misschien is het dan zelfs wel verstandig om überhaupt niet naar cabaretiers te kijken/luisteren.

Desondanks zijn die extremen wel een mooi voorbeeld van verneukte dingen in de VS/wereld, ook al komen ze niet (altijd) zo extreem voor zoals George ze vertelde...
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65702705
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:06 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Precies. Als je naar hem kijkt/luistert hoor je door te hebben dat hij alles bewust sterk overdrijft en vooral de extremen erbij pakt. Heb je dat niet door (zoals koningdavid ), dan moet je gewoon niet naar hem kijken. Misschien is het dan zelfs wel verstandig om überhaupt niet naar cabaretiers te kijken/luisteren.

Desondanks zijn die extremen wel een mooi voorbeeld van verneukte dingen in de VS/wereld, ook al komen ze niet (altijd) zo extreem voor zoals George ze vertelde...
Dit is idd ongeveer wat ik bedoelde.
-
pi_65702732
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die zijn geridiculiseerde weergave als realiteit beschouwen sowieso niet echt voor rede vatbaar zijn.
Het is maar een cabaretier.
Die behoor je niet serieus te nemen.

Toch is een belangrijke functie van het vak van cabaretiers om overheidkritisch te zijn, dat is al sinds de Romeinse tijd zo.

Overheden die geen kritiek verdragen zijn per definitie tiranniek .
Ook eens
-
pi_65702750
Het enige, maar dan ook het enige wat ik ken van George Carlin is dat stukje wanneer hij zegt

"I know things you never see, you never see someone taking a shit while running at full speed'
en dan die dude, die daarna poept wanneer hij rent
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66283072
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:33 schreef Salvad0R het volgende:
Voor de mensen die Carlin waarderen, hier is Bill Hicks, met Revelations uit 1993.

http://video.google.nl/videoplay?docid=1604695578417499645
Ook erg goed inderdaad.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:42:01 #86
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66288892
has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you

KoningDavid wat klopt hier dan niet aan?
je oogst wat je zaait
pi_66296647
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:42 schreef Amokzaaier het volgende:
has a special list of ten things he does not want you to do. And if you do any of these ten things, he has a special place, full of fire and smoke and burning and torture and anguish, where he will send you to live and suffer and burn and choke and scream and cry forever and ever 'til the end of time!

But He loves you

KoningDavid wat klopt hier dan niet aan?
Dat beeld van de hel is een gedateerd middeleeuws beeld. De hel is simpelweg de plek waar God niet is, de plek voor de mensen die ervoor kiezen niet bij God te willen horen. Dat God daar mensen martelt met vuur o.i.d. is niet een bijbels beeld.

Bovendien is het wel of niet handhaven van de 10 geboden niet hetgeen wat je in de hemel 'krijgt'. Het christendom leert dat elk mens tekort schiet in het handhaven van de 10 geboden, niemand is perfect. Daarom schenkt God ons vergeving.
Kortom niet onze eigen daden, maar Gods genade, geeft ons een plek in de hemel. Hoewel je ook vrije wil hebt om niet voor God te kiezen en dus ook te kiezen voor de plek wat hij niet is, de hel.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 00:47:43 #88
179869 Motar
I smack ass like the Revenant!
pi_66302612
In jouw breezah sferen is hij misschien nu populair, ik keek er echter al naar toen jij nog aan je moeders tiet hing.

Bek dicht dus baklap!

Carlin was super en jij niet!
Omdat er ook kale mannen moeten zijn!
pi_66302778
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:47 schreef Motar het volgende:
In jouw breezah sferen is hij misschien nu populair, ik keek er echter al naar toen jij nog aan je moeders tiet hing.

Bek dicht dus baklap!

Carlin was super en jij niet!
Ik ben het absoluut niet met koningdavid eens, maar door zo te reageren val je bij mij ook onder de breezah sfeer.
pi_66303177
Koningdavid staat wat mij betreft in het rijtje van WAARHEID, laforest en de PVV
Ga weg
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:19:57 #91
117776 OFfSprngr
pi_66303754
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat beeld van de hel is een gedateerd middeleeuws beeld. De hel is simpelweg de plek waar God niet is, de plek voor de mensen die ervoor kiezen niet bij God te willen horen. Dat God daar mensen martelt met vuur o.i.d. is niet een bijbels beeld.

Bovendien is het wel of niet handhaven van de 10 geboden niet hetgeen wat je in de hemel 'krijgt'. Het christendom leert dat elk mens tekort schiet in het handhaven van de 10 geboden, niemand is perfect. Daarom schenkt God ons vergeving.
Kortom niet onze eigen daden, maar Gods genade, geeft ons een plek in de hemel. Hoewel je ook vrije wil hebt om niet voor God te kiezen en dus ook te kiezen voor de plek wat hij niet is, de hel.
Dus het maakt niet uit wat we doen want God vergeeft je toch wel,.. of niet natuurlijk. Maar als je niet gelooft dat er een god is ga je naar een plek die dan wel of niet bestaat en onmogelijk aantoonbaar is?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_66303771
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef Nikmans het volgende:
Koningdavid staat wat mij betreft in het rijtje van WAARHEID, laforest en de PVV
Ah, ik zal het noteren in mijn dagboek. Ik vind het namelijk erg belangrijk wat wildvreemde mensen op internet van mij vinden.
pi_66303846
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:19 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dus het maakt niet uit wat we doen want God vergeeft je toch wel,.. of niet natuurlijk.
God vergeeft je als jij dat wil.
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:19 schreef OFfSprngr het volgende:
Maar als je niet gelooft dat er een god is ga je naar een plek die dan wel of niet bestaat en onmogelijk aantoonbaar is?
Nou ja, als die plek 'niet bestaat' ga je er ook niet heen natuurlijk.

Maar hoe God precies oordeelt weet niemand, wij mogen ook niet oordelen. Sowieso leert de bijbel dat God volmaakt rechtvaardig is, dus het oordeel zal ook rechtvaardig zijn.
pi_66303867
Dit is ook wel een droog fragment:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66304127
pi_66318683
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ah, ik zal het noteren in mijn dagboek. Ik vind het namelijk erg belangrijk wat wildvreemde mensen op internet van mij vinden.
Ik hoop dat andere mensen de overeenkomst ook inzien, ongelofelijke one-issue troll die je er bent.
Ga weg
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:42:50 #97
117776 OFfSprngr
pi_66320285
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

God vergeeft je als jij dat wil.
[..]

Nou ja, als die plek 'niet bestaat' ga je er ook niet heen natuurlijk.

Maar hoe God precies oordeelt weet niemand, wij mogen ook niet oordelen. Sowieso leert de bijbel dat God volmaakt rechtvaardig is, dus het oordeel zal ook rechtvaardig zijn.
Dus je weet niet hoe die oordeelt, maar je weet wel DAT ie oordeelt en hoe weet je dat precies?

Overigens vind ik als ik het oude testament moet geloven god nou niet zo erg rechtvaardig neem bijvoorbeeld verhaal van Job wat mij overkomt als puur opscheppend en onrechtvaardig.
.
.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:51:25 #98
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_66320471
Deze scene in Jay and Silent Bob strike back is ook erg leuk.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:43:01 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_66321841
George Carlin: Spijker. Kop.

End of discussion.
Huilen dan.
  maandag 23 februari 2009 @ 11:53:30 #100
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66368716
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

bestaat de duivel?
je oogst wat je zaait
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')