abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3543798
Momenteel wordt op MBC een herhaling uitgezonden van de aflevering van de Arabische versie van Who Want's To Be A Millioinaire (in Nederland bekend als "Weekend Miljonairs").

In deze aflevering neemt een Palestijnse jongeman van 25 de prijs mee naar huis. Er zijn op dezelfde zender nogal wat reportages over hem geweest, waarin werd verteld over zijn niet al te makkelijke reis naar de studio in (ik meen) de Emiraten. Hij moest uit gaza zien te ontsnappen naar Egypte.

De gelukkige winnaar vertelde in een interview dat hij met zijn nieuw verworven kapitaal nu eindelijk met zijn verloofde kon trouwen.

Ik plaats dit bericht omdat het eens wat positiefs is uit dat gebied.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 19-03-2002 20:16]

Ars longa, vita brevis
pi_3543911
Inderdaad een keer wat positiefs, bedoel je met MBC niet NBC?
Want MBC ken ik niet.
In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:07:56 #3
19773 eGo2k
watashi wa
pi_3543912
Ja!!
Ik heb die aflevering gezien op een andere Arabische kanaal ((yup, ik kan ze verstaan )). Om eerlijk te zijn verdient die gast het ECHT; hij heeft serieus veel kennis van zaken en de vragen waren absoluut niet makkelijk! Ik geloof dat hij slechts in hulplijn heeft gebruikt(!!).

{{ik post later meer hierover.. moet zo ff iets halen))

..desu!
pi_3543914
Hmmm... Zo te zien betreft het hier toch geen herhaling, maar gewoon een nieuwe aflevering... Of komt hij na deze kandidaat pas...
Ars longa, vita brevis
pi_3543984
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:07 schreef Tarantino het volgende:
Inderdaad een keer wat positiefs, bedoel je met MBC niet NBC?
Want MBC ken ik niet.
MBC = Middle East Broadcasting Corporation.

Voor de duidelijkheid: het gaat hier om 1 miljoen Saudische Riyal. Dat is ongeveer ¤300.000,-. Niet slecht.

Voor meer informatie over het programma en de presentator George Kurdahi, Robert ten Brink's Arabische collega, zie deze link:

http://www.mbctvsat.com/programs.asp?prgid=3

Ars longa, vita brevis
pi_3544034
Die zender gooit je overigens wel zowat dood met reclame...

Maar ja, ze moeten hun geld ergens vandaan halen...

Ars longa, vita brevis
pi_3544046
Altijd leuk om te horen dat iemand iets wint. En zo te horen ook nog iemand die echt wat aan het geld heeft. Dat is hier in Nederland af en toe wel anders.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:20:26 #8
19773 eGo2k
watashi wa
pi_3544076
Anyway:

Toen ze bij de "1 million Riyal"-question (( = 300.000 euro)) waren, begon die deelnemer te lachen! LACHEN! Echt heel eng enzo. Het leek alsof 'ie gek werd. Dus vraagt de presentator zo van: "Waarom lach je zo?". Zegt die gast: "Want ik weet nu al dat ik de 1 miljoen ga winnen". Die man wist het antwoord op de vraag maar zei: "Ik ga toch een hulplijn gebruiken, anders zat het publiek hier vandaag voor niets"

In ieder geval gebruikt hij dus zijn eerste hulplijn: Hij vraagt het publiek om hulp. Geeft 80% van het publiek het foute antwoord! . Die gast zo van: "Hmmm.. heel raar publiek. Ik heb dat boek toch echt gelezen hoor!" ((hij moest de naam van een schrijver geven ofzo)). 20% van het publiek bevestigde zijn vermoeden en koos voor het goede antwoord: 1 MILJOEN RIYAL! ... jjaja... ik ben echt blij voor die gast. Hij's de tweede die de 1 miljoen heeft gewonnen en de presentator zegt dat deze man het ECHT heeft verdiend.

Overigens moet opgemerkt worden dat de jongen met de auto vanuit de Gazastrook helemaal naar Egypte is gereden. Arme jongen .

Pfffff....

..desu!
pi_3544094
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:18 schreef HotTamale het volgende:
Altijd leuk om te horen dat iemand iets wint. En zo te horen ook nog iemand die echt wat aan het geld heeft. Dat is hier in Nederland af en toe wel anders.
Ja, inderdaad... Het gaat nu naar iemand toe die het goed kan gebruiken. Want aan dat programma zie je ook weleens van die rijke Saudische sheiks meedoen die het echt wel kunnen missen. Er doen dan ook mensen uit de hele Arabische wereld mee.
Ars longa, vita brevis
pi_3544132
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:20 schreef eGo2k het volgende:

Overigens moet opgemerkt worden dat de jongen met de auto vanuit de Gazastrook helemaal naar Egypte is gereden. Arme jongen .

Pfffff....

Dat was een behoorlijke rit. Maar ach, het is het gelukkig waard geweest.

Mag ik uit nieuwsgierigheid (en een tikje jaloezie ) overigens vragen hoe en waar jij Arabisch hebt geleerd?

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 19-03-2002 20:26]

Ars longa, vita brevis
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:25:50 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_3544147
Leuk
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 maart 2002 @ 20:26:48 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3544159
MBC is volgens mij hier alleen na 11en te zien.
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:28:47 #13
19773 eGo2k
watashi wa
pi_3544176
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:24 schreef motown het volgende:
Mag ik uit nieuwsgierigheid (en een tikje jaloezie ) overigens vragen hoe en waar jij Arabisch hebt geleerd?
Ben zelf een theedoek; maar dan zonder theedoek en met een kruisje

..desu!
pi_3544186
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:26 schreef SunChaser het volgende:
MBC is volgens mij hier alleen na 11en te zien.
Wij hebben hier Multikabel en daar heeft MBC een 24-uurs zender, waar mijn moeder overigens erg dankbaar voor is.

En ikzelf? Ach, ik sla mezelf nog altijd tegen de kop dat ik de taal nooit heb geleerd als kind. Komt nog wel... Maar dat zeg ik ook al jaren.

Ars longa, vita brevis
pi_3544209
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:28 schreef eGo2k het volgende:

[..]

Ben zelf een theedoek; maar dan zonder theedoek en met een kruisje

Arabische Christen dus? Toevallig, mijn moeder ook. Welk land?
Ars longa, vita brevis
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:34:45 #16
19773 eGo2k
watashi wa
pi_3544239
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:31 schreef motown het volgende:
Arabische Christen dus? Toevallig, mijn moeder ook. Welk land?
zeg nooit tegen een Kopt dat hij een Arabier is. NOOOIT!!! Anders stuurt hij Allah met de 12 zwaarden en de 72 maagden op je af

Naaahh...
we zijn gewoon Koptisch hier thuis. En kopten zijn stammen (als het goed is) direct van de oude egyptenaren af.

..desu!
pi_3544318
Wij in DH hebben geen MBC meer...

Overigens wordt die zooi volgens mij (gewoon) opgenomen in Londen (ja, ik bedoel de arabische versie...)

Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 maart 2002 @ 20:43:24 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_3544348
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:17 schreef motown het volgende:
Die zender gooit je overigens wel zowat dood met reclame.
Leuke woordspeling in dit geval.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 19 maart 2002 @ 20:44:08 #19
19773 eGo2k
watashi wa
pi_3544363
Nope.. sinds een paar afleveringen nemen ze het op in Egypte. Vroeger was het idd. in Parijs en Londen.

Verklaart overigens waarom 80% van het publiek het foute antwoord gaf

..desu!
pi_3546114
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:44 schreef eGo2k het volgende:
Nope.. sinds een paar afleveringen nemen ze het op in Egypte. Vroeger was het idd. in Parijs en Londen.

Verklaart overigens waarom 80% van het publiek het foute antwoord gaf

Waren ze niet recentelijk van Londen naar de Emiraten verhuisd?

Of Kuweit... In elk geval naar een van de progressievere Arabische landen...

Ars longa, vita brevis
pi_3546143
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:34 schreef eGo2k het volgende:

[..]

zeg nooit tegen een Kopt dat hij een Arabier is. NOOOIT!!! Anders stuurt hij Allah met de 12 zwaarden en de 72 maagden op je af

Naaahh...
we zijn gewoon Koptisch hier thuis. En kopten zijn stammen (als het goed is) direct van de oude egyptenaren af.

I stand corrected. Ik zal proberen te onthouden dat je eh... Wat was het ook alweer, oh ja, Druzisch bent... (Of was het nou Samaritaans...?)

Geintje

Ars longa, vita brevis
pi_3546158
quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 20:41 schreef Verfokker het volgende:
Wij in DH hebben geen MBC meer...

Overigens wordt die zooi volgens mij (gewoon) opgenomen in Londen (ja, ik bedoel de arabische versie...)

Had ik gelezen. Omdat de Buma moeilijk ging doen over de rechten op Arabisch muziek. Yeah, right.

Als ik het goed had gelezen had Den Haag er toch wel weer Al Jazirah voor in de plaats gekregen?

Ars longa, vita brevis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')