Oké. Nah goed ik ben dus een leek op dit gebied.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, met degelijk spul, geen commerciele zut... gewoon degelijk waar je zeker niet te veel voor betaald.
Ik vind Roland toch een behoorlijk groot en bekend bedrijf. Al zijn ze op gitaargebied voornamelijk bekend onder hun label "Boss".quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, met degelijk spul, geen commerciele zut... gewoon degelijk waar je zeker niet te veel voor betaald.
Ja, maar de vergelijking met Nike zie ik niet zo...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind Roland toch een behoorlijk groot en bekend bedrijf. Al zijn ze op gitaargebied voornamelijk bekend onder hun label "Boss"..
Het was meer een simpel voorbeeldquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar de vergelijking met Nike zie ik niet zo...
Ja dat zou inderdaad ook nog kunnenquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:54 schreef TeleluvR het volgende:
Kun je niet even wat lenen van iemand?
Ik heb het zo ook gedaan en voor je het weet heb je er 20 van jezelf...quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:54 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad ook nog kunnen.
Is inderdaad een goeie tip.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb het zo ook gedaan en voor je het weet heb je er 20 van jezelf...
Roland is erg bekend op gebied van synthesizers en DJ apparatuur. Boss is hun label wat ze gebruiken voor gitaarspullen (muv de Cube versterkers, gek genoeg). Als Boss je nog niks zegt, heb je nog een hoop te leren. Dit is zeg ik niet als verwijt, want iedereen moet ergens beginnen, dus het geeft niks, maar zoals TeleluvR al zegt is het misschien beter dat je eerst iets leent van iemand en je op basis daarvan gaat orienteren op wat voor geluid je zoekt, wat voor uiterlijk (zoals Doodkapje eerder opmerkte) etc.quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het was meer een simpel voorbeeld. Verder ken ik Roland wel van verschillende andere apparatuur. En Boss zegt me dan weer niets
.
ik zei toch deed?quote:Op dinsdag 9 september 2008 20:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Doen" vind ik een groot woord. Hij laadde al moeilijk en wilde vervolgens de muziekjes niet afspelen..
namaak nikes, maar wel degelijke, maar toch net niet een echte nike schoenquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:38 schreef Houniet het volgende:
[..]
Die merken kan je vergelijken met Nike, Adidas? Of zit ik helemaal verkeerd.
Moet dat nou op straat liggen?quote:Op dinsdag 9 september 2008 21:21 schreef TeleluvR het volgende:
Stiekem nog eentje onder het motto: Foto, foto-er, foto-est!
[ afbeelding ]
Daarom heeft de here Jezus ook doekjes uitgevonden...quote:
wat dnek jij? elke dag, behalve in het weekend nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Grapjas. Je zit zeker vaak in dat gitaristentopic?.
De here Jezus is coolquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daarom heeft de here Jezus ook doekjes uitgevonden...
Flauwquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hij kan hem aan de straatstenen niet kwijt..
Bedankt voor de informatiequote:Op dinsdag 9 september 2008 21:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Roland is erg bekend op gebied van synthesizers en DJ apparatuur. Boss is hun label wat ze gebruiken voor gitaarspullen (muv de Cube versterkers, gek genoeg). Als Boss je nog niks zegt, heb je nog een hoop te leren. Dit is zeg ik niet als verwijt, want iedereen moet ergens beginnen, dus het geeft niks, maar zoals TeleluvR al zegt is het misschien beter dat je eerst iets leent van iemand en je op basis daarvan gaat orienteren op wat voor geluid je zoekt, wat voor uiterlijk (zoals Doodkapje eerder opmerkte) etc.
Dat brother52 eerder in het topic de Cube en London City noemde, is omdat wij deze merken al vaak hebben aangeraden vanwege de prijs/kwaliteitverhouding. LC is welliswaar en kopiemerk, maar lever goede waar (heb ik me later vertellen, ik heb geen persoonlijke ervaring met het merk). Een Roland Cube is een erg goede versterker voor een aantrekkelijke prijs om thuis mee te beginnen. Je kunt er namelijk alles op spelen van blues tot metal.
Ga verder gewoon een keer in een wat grotere muziekzaak een beetje aan gitaren pielen..
Okee... iets wat erg belangrijk is voor een akoestische gitaar: een massief bovenblad. Als je naar een gitaarwinkel gaat en je besluit er één te kopen, let er op dat je gitaar een massief bovenblad heeft. Dit geeft een zoveel mooier geluid en het coole is... het geluid wordt alleen maar mooier wanneer je er op speelt. Het hout 'vormt' zich namelijk naar je spel, dus je hebt er ook heel lang plezier van. Deze gitaren zijn misschien ietsjes duurder, maar nog wel betaalbaar.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:03 schreef Houniet het volgende:
[..]
Bedankt voor de informatie!
Ik zal eerst eens wat gaan probleren te regelen met een gitaar die ik kan lenen.
Wat goed! Je pc heeft ingebouwde gehoorbeschermingquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"Doen" vind ik een groot woord. Hij laadde al moeilijk en wilde vervolgens de muziekjes niet afspelen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |