abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61905916
Gefeliciteerd LKS

Welke titel siert u nu?
pi_61906535
Iemand toevallig nog een sample van L’air du désert marocain van Andy Tauer over?
He can talk, walk, joke, browse, search, e-mail, and download like no other friend you've ever had!
  donderdag 25 september 2008 @ 15:43:02 #103
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61906764
Confidence through competence
pi_61907101
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:57 schreef Stereotomy het volgende:
W1ZZ, wat vind je van Tea for Two? Ik vind het wel een comfort scent, maar het begint na 6 uur idd een beetje irritant te worden dat je naar een kopje thee ruikt.
Ik ben eigenlijk de thee-associatie dan allang kwijt. Na een paar uur is het voor mij melk, honing en musk. Maar mij gaat 'ie na een paar uur ook een beetje irriteren eigenlijk, net als bij jou.

T42 zou ik wel dragen als ik het van iemand cadeau had gekregen maar ik ga er zelf geen geld aan uitgeven.

Wat voor geur hebben jullie aan de Goedheiligman gevraagd? Ik Frederic Malle Bigarade Concentrée

Enne, gefeliciteerd LKS!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 25 september 2008 @ 16:09:26 #105
55709 Stereotomy
pi_61907457
Goedheiligman is nog fokking 3 maanden ver weg man
pi_61907478
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:14 schreef Mr.G het volgende:
Gefeliciteerd LKS

Welke titel siert u nu?
Thx (en W1ZZ!)

Bachelor of Social Work
Master of door de opleiding lullen
pi_61908571
quote:
Op donderdag 25 september 2008 16:09 schreef Stereotomy het volgende:
Goedheiligman is nog fokking 3 maanden ver weg man
Nou wij zijn er gewoon graag vroeg bij Voel je vrij om te interpreteren als wat ga je vragen?
pi_61908815
Japon Noir

Cliché-antwoord voor mij, maar fuck ik moet 'm nog steeds hebben voor de winter, alleen dat prijskaartje
  donderdag 25 september 2008 @ 18:09:32 #109
55709 Stereotomy
pi_61910450
quote:
Op donderdag 25 september 2008 16:57 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Japon Noir

Cliché-antwoord voor mij, maar fuck ik moet 'm nog steeds hebben voor de winter, alleen dat prijskaartje
Knip je er toch af.
pi_61916497
Mijn huidige geurtjes (Roma Uomo, Joop! homme en Opium l'homme) zijn bijna op, dus ik moet binnenkort weer nieuwe halen.

Nu ben ik vooral op zoek naar de wat zwaardere geuren die voornamelijk in de avonduren tot hun recht komen. Ook moeten ze lang blijven hangen.

De populaire geuren die 'iedereen' draagt hoeven voor mij niet.

Wat raden de kenners mij aan? (eau de toilette dus en GEEN aftershave)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_61917792
Chanel Egoiste Platinum.

Maar ik ben dan weer geen kenner,
pi_61918463
Die is idd erg lekker!
A murky, forgotten land.
pi_61918787
quote:
Op donderdag 25 september 2008 21:56 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn huidige geurtjes (Roma Uomo, Joop! homme en Opium l'homme) zijn bijna op, dus ik moet binnenkort weer nieuwe halen.

Nu ben ik vooral op zoek naar de wat zwaardere geuren die voornamelijk in de avonduren tot hun recht komen. Ook moeten ze lang blijven hangen.

De populaire geuren die 'iedereen' draagt hoeven voor mij niet.

Wat raden de kenners mij aan? (eau de toilette dus en GEEN aftershave)
Frederic malle - Musc Ravageur

Dior - Eau sauvage

om er twee hele goeie te noemen.
pi_61919201
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:49 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Frederic malle - Musc Ravageur

Dior - Eau sauvage

om er twee hele goeie te noemen.
Thanks!

Wat kosten die geuren trouwens? En hoeveel ml zit erin?

Zou je samples hiervan zo mee kunnen krijgen bij bijvoorbeeld Douglas?
A murky, forgotten land.
pi_61919456
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Thanks!

Wat kosten die geuren trouwens? En hoeveel ml zit erin?

Zou je samples hiervan zo mee kunnen krijgen bij bijvoorbeeld Douglas?
Eau Sauvage kun je bij elke Douglas/ICI P/ Bijenkorf etc uitproberen. Kost ongeveer 67e voor 100 ml denk ik.

Musc ravageur kun je alleen bij Skins halen (of ebay) en kost 140e voor 100 ml.

MR is veel exclusiever en er worden hoogwaardige ingrediënten gebruikt. ES is een echte klassieker die al heel wat jaren meegaat en nog steeds razend populair is.

Zie basenotes.net om wat te lezen over de geuren.
pi_61922983
Thanks.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:19:44 #117
55709 Stereotomy
pi_61924198
Misschien vind je powerhouse geuren uit de jaren 80 lekker. Van Cleef & Arpels pour Homme, Boss no 1, YSL Kouros, Chanel Antaeus, Chanel pour Monsieur.
pi_61924431
Momenteel trouwens 20% korting op alle geuren bij ici paris.
  vrijdag 26 september 2008 @ 17:24:42 #119
55709 Stereotomy
pi_61935867
Vanavond uit eten. 10 sprays Muscs Koublai Kahn dan maar?
pi_61943986
Kan best, als je toch van plan was civetbiefstuk te eten?
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:17:03 #121
55709 Stereotomy
pi_61944031
Ben weer terug, 't is uiteindelijk 4 sprays Bulgari PH + 1 spray Mugler Cologne geworden. Hele aardige combinatie al vind ik het zelf. Soort frisse zeep besprenkeld met zwarte peper ofzo.
pi_61962426
Stereo, bijdehandje!
  zondag 28 september 2008 @ 00:40:10 #123
55709 Stereotomy
pi_61962587
Altijd vraag en aanbod toch? Ik ben maar een domme ingenieur student
pi_61964940
En ik maar een domme economiestudent

Nee maar even serieus, het lijkt me best mogelijk dat een bedrijf in het parfum extract een betere kwaliteit ingrediënten stopt (zoals een mysore sandelhout ipv generieke) of dat 30% één of andere kritieke grens is voor longevity/sillage of nog weer andere dingen. Dat soort antwoorden hoopte ik te krijgen, maar er heeft verder ook niemand gereageerd...
  zondag 28 september 2008 @ 10:33:43 #125
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_61965674
tvp (ben doorverwezen naar dit topic )
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 28 september 2008 @ 11:18:47 #126
55709 Stereotomy
pi_61966309
quote:
Op zondag 28 september 2008 08:20 schreef W1ZZ het volgende:
En ik maar een domme economiestudent

Nee maar even serieus, het lijkt me best mogelijk dat een bedrijf in het parfum extract een betere kwaliteit ingrediënten stopt (zoals een mysore sandelhout ipv generieke) of dat 30% één of andere kritieke grens is voor longevity/sillage of nog weer andere dingen. Dat soort antwoorden hoopte ik te krijgen, maar er heeft verder ook niemand gereageerd...
Ik denk niet dat dat gebeurt, als je kijkt naar hoe kritiek het ene ingredient samenhangt met de ander. Als je een ander type sandelhout erin stopt, heeft dat invloed op de hele uitkomst van de geur, maw, dan kun je weer opnieuw gaan mengen en dat is nou juist wat je niet wil.

Of juist wel, en dan moet je Firmenich/Gauvadian/IFF weer opnieuw betalen voor het ontwikkelen van de geur.
pi_61973699
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat gebeurt, als je kijkt naar hoe kritiek het ene ingredient samenhangt met de ander. Als je een ander type sandelhout erin stopt, heeft dat invloed op de hele uitkomst van de geur, maw, dan kun je weer opnieuw gaan mengen en dat is nou juist wat je niet wil.
Let maar eens op hoevaak er op BN dingen staan als: "In de parfumversie ruik ik veel dit, maar in de EDT versie juist weer veel dát..." Er zijn wel degelijk geurverschillen.
quote:
Of juist wel, en dan moet je Firmenich/Gauvadian/IFF weer opnieuw betalen voor het ontwikkelen van de geur.
Ik kan me vergissen maar volgens mij worden parfumsterktes alleen door oude bedrijven als Guerlain en Chanel gedaan en dan ook nog alleen van hun oude geuren. Volgens mij hebben ze dat zelf wel in de hand
  zondag 28 september 2008 @ 16:57:55 #128
55709 Stereotomy
pi_61973979
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:46 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Let maar eens op hoevaak er op BN dingen staan als: "In de parfumversie ruik ik veel dit, maar in de EDT versie juist weer veel dát..." Er zijn wel degelijk geurverschillen.
[..]
Dat kan toch? Zelfs als de verhoudingen gelijk blijven maar de concentratie stijgt kunnen bepaalde geurmoleculen de overhand krijgen, omdat bioreceptoren sowieso niet lineair werken maar exponentieel of logaritmisch (denk aan het menselijk gehoor).

Maar ik geloof niet dat alles gelijk blijft. Waarschijnlijk moeten ze extra R&D kosten maken voor de geconcentreerde versie en bovendien heb je door schaalverkleining extra vaste kosten. Het zal me echter niet verbazen als de winstmarge per item veel hoger ligt dan het mainstream product, want anders waren er ook geen goede redenen om uberhaupt een extract versie te maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 28-09-2008 17:05:23 ]
pi_61976321
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:57 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat kan toch? Zelfs als de verhoudingen gelijk blijven maar de concentratie stijgt kunnen bepaalde geurmoleculen de overhand krijgen, omdat bioreceptoren sowieso niet lineair werken maar exponentieel of logaritmisch (denk aan het menselijk gehoor).
Hier heb ik geen idee van, je zult wel gelijk hebben
quote:
Maar ik geloof niet dat alles gelijk blijft. Waarschijnlijk moeten ze extra R&D kosten maken voor de geconcentreerde versie en bovendien heb je door schaalverkleining extra vaste kosten. Het zal me echter niet verbazen als de winstmarge per item veel hoger ligt dan het mainstream product, want anders waren er ook geen goede redenen om uberhaupt een extract versie te maken.
De winstmarge hoeft niet hoger te liggen dan bij de EDT/EDP versies, alleen maar hoger dan andere potentiële projecten die ze met dezelfde investering zouden kunnen doen. Als de formule gelijk blijft geloof ik niet dat ze veel extra R&D kosten maken, want je stopt bij de olie dan gewoon alleen minder alcohol. Vaste kosten zullen wel stijgen omdat je ander verpakkingsmateriaal nodig hebt en je de parfumversie moet marketen...
  zondag 28 september 2008 @ 23:08:57 #130
55709 Stereotomy
pi_61984565
Goed nieuws:

http://www.telegraaf.nl/o(...)koper__.html?cid=rss

Vanaf 1 december tot 150 EUR belastingvrij invoeren als je via internet iets koopt in de VS. Niet meer paniekeren met geurtjes.
pi_61985617
EDIT: bij nader inzien vraag ik me af of dit voor geurtjes wel ene reet uitmaakt. Alcohol wordt als gevaarlijke stof aangemerkt, toch? Als de douane het pakje openmaakt zijn we de inhoud sowieso kwijt...

Maar voor de t-shirts enzo die ik af en toe uit de VS bestel:

[ Bericht 59% gewijzigd door W1ZZ op 28-09-2008 23:56:16 ]
pi_61986783
Geweldig nieuws!

Met m'n laatste ebay bestelling van boven de ¤50 had ik al geluk trouwens, hoefde niks te betalen
pi_61988697
Net vier samples bij TPC besteld:

Caron Yatagan
Caron L'Anarchiste
Serge Lutens Fumerie Turque
Montale Aoud Flowers

Ik wilde nog bijna een 30ml decant van Rose 31 triggeren maar ik heb me in weten te houden
  maandag 29 september 2008 @ 12:30:11 #134
55709 Stereotomy
pi_61993248
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:47 schreef W1ZZ het volgende:
EDIT: bij nader inzien vraag ik me af of dit voor geurtjes wel ene reet uitmaakt. Alcohol wordt als gevaarlijke stof aangemerkt, toch? Als de douane het pakje openmaakt zijn we de inhoud sowieso kwijt...

Maar voor de t-shirts enzo die ik af en toe uit de VS bestel:
Van wat ik heb begrepen doen ze bij de USPS postkantoren moeilijk, maar bij koeriers zoals UPS, FedEX, DHL niet. Wij kiezen waarschijnlijk altijd voor USPS, maar als je de zender over kunt halen om het als 'lotion' of 'cosmetics' te declareren is er niets aan de hand.

Je hebt dan inderdaad een minime kans dat ze het als alcohol aan gaan houden, maar dat heb ik nog nooit gelezen, en die kans is allicht kleiner dan dat ze het voor alcohol én een te hoge waarde gaan aanhouden.
pi_61994768
Ik heb Coco Mademoiselle besteld voor mn vriendin. Ben benieuwd wat de douane deze keer gaat doen. Bij mijn Bulgari Black moest ik niets betalen.
  maandag 29 september 2008 @ 16:23:46 #136
55709 Stereotomy
pi_61999339
quote:
Lekker geurtje maakt mannen aantrekkelijker
Uitgegeven: 29 september 2008 15:09

Volgens Brits onderzoek zorgt een lekker geurtje ervoor dat mannen meer zelfvertrouwen krijgen. En dat valt vrouwen onbewust weer op.

Het onderzoek werd uitgevoerd door de universiteit van Liverpool in samenwerking met Unilever. Tijdens de test werd vrouwen gevraagd om foto's van mannen te beoordelen op basis van hun uiterlijk.

Daarna diende de helft van de mannen een geparfumeerde deodorant te gebruiken en de andere helft geen. Vervolgens werden de mannen op video opgenomen en vertelden ze wat over zichzelf.

Zelfvertrouwen

De groep vrouwen kregen de filmpjes te zien en dienden het uiterlijk van de mannen opnieuw te beoordelen. De mannen die een deo hadden gebruikt werden significant beter beoordeeld dan de geurloze proefpersonen. Volgens de onderzoekers zou dat komen doordat mannen met een lekker geurtje meer zelfvertrouwen uitstralen, en dat vrouwen dat oppikken.
Nee!! Nee!! Het is de Axe, ik weet het zeker!
pi_62000371
Ja fuck wat is 't nu dames, zweetlucht of parfumgeur?
  maandag 29 september 2008 @ 16:59:31 #138
55709 Stereotomy
pi_62000416
Ze snappen er zelf geen reet van.

Vrouwen.
pi_62000576
Wederom is de enige manier om aan deze paradox te ontsnappen Sécrétions Magnifiques.
pi_62000913
Speaking of, ik ga op TPC een setje van 6 samples Etat Libre d'Orange bestellen, naast een testertje L'Artisan Fleur de Liane en Le Labo Neroli 36.
pi_62001709
waarom vraag je die samples ELdO niet gewoon bij Skins aan? Scheelt je klauwen vol geld.
pi_62001809
Dat bedacht ik me ineens ook net. Nouja, klauwen vol geld, $15 Maar idd, ff Skins mailen.
pi_62002005
Als ik jou was zou ik iig Charogne aanvragen, dat vind ik verreweg de toegankelijkste ELdO.
  maandag 29 september 2008 @ 18:14:50 #144
55709 Stereotomy
pi_62002301
Hebben jullie uberhaupt Secretions Magnifiques wel eens geprobeerd? En dan bedoel ik niet je eigen Secretions Magnifiques

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 29-09-2008 18:23:49 ]
pi_62002322
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:59 schreef W1ZZ het volgende:
Als ik jou was zou ik iig Charogne aanvragen, dat vind ik verreweg de toegankelijkste ELdO.
Staat op de verlanglijst! Verder ga ik voor:
Jasmine et Cigarette
Putain des Palaces
Eloge du Traitre
Noël au Balcon
pi_62002339
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:14 schreef Stereotomy het volgende:
Hebben jullie uberhaupt Secretions Magnefiques wel eens geprobeerd? En dan bedoel ik niet je eigen Secretions Magnefiques
Nope, omschrijving op de site is komisch, maar spreekt me niet aan.
  maandag 29 september 2008 @ 18:23:08 #147
55709 Stereotomy
pi_62002487
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Nope, omschrijving op de site is komisch, maar spreekt me niet aan.
Het is de enige geur die ik tot nu toe geprobeerd heb waarvan als iemand die in mijn auto op zou hebben, ik hem meteen uit mijn auto zou flikkeren. Ik bedoel, kijk, een ding als Kouros rúikt tenminste nog naar parfum. Of in het ergste geval, naar toiletblokjes. SM is redelijk om te kokhalsen.
pi_62002628
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:14 schreef Stereotomy het volgende:
Hebben jullie uberhaupt Secretions Magnifiques wel eens geprobeerd? En dan bedoel ik niet je eigen Secretions Magnifiques
Jahoor. De eerste minuut is nog wel te overleven, daarna is 't echt zum kotsen.
pi_62002630
Nu maak je me toch nog enigszins nieuwschierig Maar mailtje is al verstuurd.
pi_62002714
Maak je geen zorgen je mist echt niets. Voor mij is 't aldehydes gemengd met de metalige geur van opdrogend bloed en de licht verrotte geur van melk die twee dagen over datum is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')