abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61438830
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:28 schreef prupke het volgende:
ow ik wil ff wel melden : ik heb geen kinderen
Maar ik ben wel goed en verdomd consequent met kinderen van een ander (in overleg met de ouders natuurlijk )
Het is ook juist makkelijker om consequent te zijn als het jouw kinderen niet zijn. Als het je eigen kinderen niet zijn, heb je niet zo'n voorgeschiedenis en geen ergernis en geen schuldgevoelens en je gaat je eigen frustraties niet lopen uiten (mensen zijn stomme wezens, hoe belangrijker iemand voor ze is, hoe sneller ze er boos op worden lijkt het wel).
Sanity is (not) statistical
pi_61438864
even naar de dokter voor een receptje Ritalin
pi_61438932
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:31 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Het is ook juist makkelijker om consequent te zijn als het jouw kinderen niet zijn. Als het je eigen kinderen niet zijn, heb je niet zo'n voorgeschiedenis en geen ergernis en geen schuldgevoelens en je gaat je eigen frustraties niet lopen uiten (mensen zijn stomme wezens, hoe belangrijker iemand voor ze is, hoe sneller ze er boos op worden lijkt het wel).
voor mij is het makkelijker misschien.
en het enige wat ik er voor terug heb gekregen is dat kinderen mij leuk vinden en het fijn vinden om te komen logeren....

maar goed ...dit heeft verder niets met dit topic te maken (misschien komt er nog een topic over )

Nu weer verder met eten of niet eten
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_61439037
Tja ik bedoelde het juist positief, omdat je zei dat je geen kinderen had. Vaak wordt er dan zo lullig gedaan, alsof je er niets vanaf zou weten omdat je zelf geen kinderen hebt, terwijl dingen voor een buitenstaander soms eigenlijk beter in te schatten zijn. Volgens mij kwam dat niet helemaal over. Verder idd weer ontopic.
Sanity is (not) statistical
pi_61439047
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:33 schreef het_fokschaap het volgende:
even naar de dokter voor een receptje Ritalin
Lust ie niet.
  † In Memoriam † zondag 7 september 2008 @ 01:17:00 #106
7074 moussy
kuttekop
pi_61440678
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lust ie niet.
parapluutje in steken
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_61440827
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:17 schreef moussy het volgende:

[..]

parapluutje in steken
Zou het ook werken bij spaanse pepers?
pi_61440858
Misschien kan TS gewoon niet koken
  zondag 7 september 2008 @ 05:40:48 #109
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_61442287
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want ze zijn nu 10 en eten nog steeds niet?
8, eet wel maar zegt nog steeds bij alles "dit lus ik niet" al is het haar lievelingsgerecht
pi_61442296
Gewoon naar binnen proppen, vreten zal je, kreng!
† The 3 Kings †
pi_61442483
quote:
Op zondag 7 september 2008 05:45 schreef TheSorrow het volgende:
Gewoon naar binnen proppen, vreten zal je, kreng!
Doe jij ook eens nuttig posten
pi_61442491
Excuses
† The 3 Kings †
pi_61442515
quote:
Op zondag 7 september 2008 07:29 schreef TheSorrow het volgende:
Excuses
Ik accepteer je excuses

Overigens bedoelde ik niet lullig ofzo, maar wilde meer een puntje maken over de nutteloze posts.
Ts heeft hier echt niets aan. Als je zelf geen kinderen hebt met dit probleem is het echt verdomde moeilijk. Soms zelfs zo erg dat je het idee hebt dat je faalt als ouder zijnde.
Het is frustrerend als je kind niet wilt eten, alleen moet je je daar even overheen zetten. \
Als een kind overdag genoeg binnenkrijgt, brood en fruit dan hoef je je gewoon geen zorgen te maken.
Lang aan tafel blijven zitten is ook zo onnodig, het helpt echt niet om je kind koud eten te geven. Bovendien gaat zo je hele avond naar de knoppen.
Gewoon neerzetten, vraag of je eventueel kan helpen met voeren, zo niet dan is het jammer. Laat hem lekker aan tafel zitten tot jullie klaar zijn en ruim gewoon af.
En laat idd die soepstengel eens zitten.
Ik weet dondersgoed hoe vervelend het is maar je kan een kind niet straffen omdat het niet wilt eten, maar je kan het ook niet dwingen. Het is gewoon een kwestie van tijd, die van mij heeft ook vanaf zijn 3e tot nu (4 jaar) amper 's avonds gegeten. Nu gaat het steeds beter, en eet inmiddels alweer 5 verschillende groentes, aardappels en zelfs vlees!
Geef de hoop niet op, het komt echt wel goed
  zondag 7 september 2008 @ 07:47:49 #114
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442528
Als mijn kinderen weer eens in zo'n periode zitten (en geloof me, dat is vaaaaaaak gebeurd!) denk ik ook maar: het gaat OOIT weer eens over. En verrek, het gaat nog over ook. Op dit moment eten ze wel, maar moeten ze veel aanmoediging hebben om hapjes te nemen, behalve als het eten HEEL ERG lekker is en ik ze praktisch uitgehongerd heb van tevoren (eh, niet echt hoor! maar gewoon maar 1 tussendoortje en niet zo'n grote tussen middag-en avondeten)
Dat helpt dus wel, niet teveel tussendoortjes geven. Hier dan (nu heb ik het trouwens over peuters hoor).
Wat ook wel helpt is een extra lekker toetje beloven als ze het op hebben (en het dan ook echt niet geven als 't niet op is!) en niet teveel op het bord scheppen. Dat schrikt ook af. Vaak genoeg hadden we hier een klein bordje vol en wilden ze toen het op was nog wat! Met zo'n vol bord is het alleen maar er doorheen worstelen (en kun je het ze ook niet meer met goed fatsoen helemaal leeg laten eten, volproppen is ook weer zoiets) ...
pi_61442533
Soms moet je ze toch ook wel proberen te stimuleren/straffen hoor (op 3 jaar is het natuurlijk wat moeilijker). Maar ik weet dat ik vroeger een heleboel dingen niet graag at die nu met plezier naar binnen gaan bij mij, dus dat moet je toch aanleren.
  zondag 7 september 2008 @ 08:06:08 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61442556
Ja, te soft zijn heb ik ook nooit gewild. We hebben er hier weleens ruzie over gehad hoor, maar ik ben op een gegeven moment gaan inzien dat ze bijvoorbeeld zonder eten in hun maagje ook slapen. Daar was ik erg bang voor, dat ze dan 's nachts honger zouden krijgen.
We hebben vanalles geprobeerd maar zijn erachter gekomen dat het (in ieder geval bij onze kinderen) fases zijn geweest en nog steeds zijn. Uitproberen, machtsspelletjes, kijken hoe ver je kunt gaan, blablabla. Alledrie hebben ze het (gehad) en het ging steeds weer over.

Oh ja, nog een tip! Ik denk er nu ineens aan. Als je je zorgen maakt dat je kind te weinig groente binnenkrijgt, maak dan een lekkere grote pan groentesoep of wat voor soep dan ook (behalve pindasoep ) waar ze van houden met lekker veel groente, eventueel de mixer er lekker doorheen, maak 'm voedzaam met wat aardappels o.i.d., op het bordje een beetje kruidenkaas /plakje kaas (als ze dat lekker vinden) erdoorheen en geef dat dan 's middags bij het brood. Hebben ze toch nog groente binnen, ook al eten ze 's avonds dan misschien niet goed.

Hier eten we bijna elke middag groentesoep als we 's avonds 'echt warm' eten en andersom. We eten hier (omdat ik een thuisblijfmoeder ben kan dat) 's middags ook regelmatig warm omdat ik er dan vanaf ben en ze in ieder geval met wat boterhammen (en soep) in hun maag naar bed gaan. Dat lijkt hier nu beter te werken. Als je de vrijheid heb, experimenteer daar dan wat mee als je wilt. Het zou kunnen helpen.

Maar ja, als ze geen soep lusten zitje natuurlijk maar ik heb gemerkt dat als je de soep pureert (kan erg lekker zijn, zeker bij pompoensoep, broccolisoep, courgettesoep etc.) kinderen het veel makkelijker opeten. Hier zijn ze er zelfs helemaal gek op, de een meer dan de ander maar allemaal lusten ze het goed.
(BTW ik heb drie peuters, dus niet dat je denkt dat ik er 10 heb ofzo)

Receptje voor courgettesoep, was hier een regelrechte hit (bij alledrie de kinderen dus) en ook volwassenen lusten 't goed. Pompoensoep kun je veel recepten van vinden, maar de allersimpelste vallen meestal het beste in de smaak bij kinderen. Pompoen, tomaat, ui, knoflook en een beetje thijm en dan pureren (met bouillon natuurlijk) is meestal al heerlijk.
pi_61442658
Geen tussendoortjes en drinken vanaf twee uur voor etenstijd en verder niet teveel aandacht aan besteden.
Kom wel weer goed.
  zondag 7 september 2008 @ 08:55:11 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_61442728
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is hij (mogelijk) autistisch?

Ja, want als kinderen niet eten zijn ze meteen autistisch
Sorry, maar ik snap je gedachtengang niet, ook niet als je het verder probeert uit te leggen in het topic.

En ja, ik ken ook een heleboel autisten

Ik denk eigenlijk wat veel mensen hier ook al zeggen: het komt vanzelf wel weer. Toevallig staat er in de Ouders van Nu van deze maand weer een stuk over moeilijke eters (maar dat is ook eigenlijk bijna elke maand wel zo in een van de bladen ). Gewoon consequent zijn en het bord weghalen als ze niet eten. Dan niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 7 september 2008 @ 09:58:14 #119
5428 crew  miss_sly
pi_61443104
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:36 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Geen tussendoortjes en drinken vanaf twee uur voor etenstijd en verder niet teveel aandacht aan besteden.
Kom wel weer goed.
Ik zou dat drinken gewoon blijven aanbieden. Drinken is belangrijker dan eten en als het een half uur voor het eten nog drinken wil, prima toch? Als het goed is drinken ze zich op die leeftijd nog geen volle colabuik ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61443141
*herken*

en ja, ik ben van de "Als mama zegt dat je eet, eet je" soort...

die van mij is nu bijna 2.5 en heeft af en toe van die dagen.
Mijn truc: beker met water derbij, min of meer dwingen te drinken en ze slikt het vanzelf door, dan gaat ze soms bléren met het voordeel dat het mondje dan open gaat en er makkelijk een nieuwe hap in kan :p

Gemeen he?

Maar het werkt wel na drie hapjes zo vindt ze het niet leuk meer en eet ze braaf verder.

De mildere tips:
soms zijn kindjes aan het eind van de middag gewoon al bek af, te moe om te eten. Tussen de middag je kleine warm eten geven wil wel eens helpen.

Kindje lekker zelf laten eten alstie dat wil, ookal geeft het troep, wil ook wel es helpen.
Toetje vast klaar zetten als je kindje wel toetjesgek is, kindje van drie kan je best vertellen dattie dat krijgt alsie zn bordje leegheeft...

etc etc

en geef je kiddo niet teveel andere zooi wattie wel lekker vind... dan bedoel ik dus koekjes enzo... gewoon niet doen.
Die van mij is fruit gewend (is er overigens ook gek op) dat is hier "lekkers".
pi_61443213
owja, laten "helpen" met koken wil ook wel eens werken, dat was bij mijn oudste de truc!

IK WIL GEEN SPINAZIE...

"wil je mama helpen? Gaan we toverpotje maken, let maar op, mama doet er heeeeeeeel veel in en straks is het opeens veel minder" (werkt dus alleen met verse spinazie he )

kind trots eigen gemaakte toverpotje naar binnen schrokkend toch maar es verteld dat dat nou spinazie is :p
  zondag 7 september 2008 @ 11:21:40 #122
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_61444033
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
ja hoor, niet eten? dan niet... welterusten.

Mijn zoon van anderhalf en dochter van vier en een half eten nauwelijks avondeten. Dochterlief moet 4 happen nemen (hoewel haar interpretatie van 'happen' iets anders is dan de mijne) voor 'toetjesrecht' maar verder geen sancties.
pi_61444586
Herkenbaar. Kim eet nu al een aantal weken erg slecht avondeten. Alleen vlees en patat gaat er altijd wel in. Heb me er ook erg druk om gemaakt. Nu dankzij de fok tips laat ik het gaan. Wat hier al werd gezegd bord neerzetten en zelf gaan eten. Als ze niet wil, dan niet. Wat ze wel eet is mooi meegenomen. Wakker van de honger is ze nog niet geworden. Toetje krijgt ze altijd wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')