Je zal meer informatie moeten geven over je zoontje, denk ik.quote:Op zaterdag 6 september 2008 21:57 schreef Martine65 het volgende:
Gek worden we ervan: mijn zoontje van 3 jaar (en 3 maanden) wil geen avondeten. Alleen pannenkoeken lust-ie, en soepstengels. Hij lust beperkt fruit, boterhammen gelukkig wel, maar met vast beleg als pindakaas of appelstroop. Op het KDV eet-ie wel worst op zijn brood.
Feestelijk presenteren werkt niet, laten me-eten van een ander bord ook niet. De porties zijn klein en we eten het zelf ook, dus hij kan zien dat het eet-baar is.
Iemand nog tips of advies? Ze zijn welkom, onderhand voel ik me gekke Henkie
quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je zal meer informatie moeten geven over je zoontje, denk ik.
Hoe is hij verder in de omgang?
Is hij (mogelijk) autistisch?
Heeft hij veel aandacht nodig?
Heb je meer kinderen?
Etc?
At hij nog niet mee dan?quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef Martine65 het volgende:
Maar hij heeft het -de kantenklare potjes niet meegerekend - nog nooit gedaan. Maar wanneer zou ie dan gaan meet-eeten?
Goed in de omgang, niet autistisch, veel aandacht nodig maar krijgt het ook, enigst kind.quote:Je zal meer informatie moeten geven over je zoontje, denk ik.
Hoe is hij verder in de omgang?
Is hij (mogelijk) autistisch?
Heeft hij veel aandacht nodig?
Heb je meer kinderen?
Etc?
Wat bedoel je met deze zin?quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef Martine65 het volgende:
Maar hij heeft het -de kantenklare potjes niet meegerekend - nog nooit gedaan. Maar wanneer zou ie dan gaan meet-eeten?
vast wel voor ie 18 isquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:02 schreef Martine65 het volgende:
Ah, dan zal het idd wel een fase zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:04 schreef Martine65 het volgende:
[..]
Goed in de omgang, niet autistisch, veel aandacht nodig maar krijgt het ook, enigst kind.
Pannenkoeken gaan zonder problemen naar binnen, da's ook t enigste.
joh?!quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, dan zal het idd wel een fase zijn.
Probeer een tijdje te volharden; niet eten? Ach jammer dan...
In dat geval zou ik het niet zo serieus nemen. Kinderen krijgen nu eenmaal een fase dat ze geen zin hebben om te eten wat de ouders voorschotelen.quote:
quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:06 schreef Martine65 het volgende:
We zijn ruim op tijd met potjes gestopt, daar niet van. Hij krijgt iedere avond netjes een eigen bordje, leuk gepresenteerd, soms met vlaggetje of parasolletje erbij, maar never nooit niks erin. Kansen genoeg, maar wil gewoon niet.
Inderdaad. Ik schijn ook een lastige eter geweest te zijn vroeger.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan niet. Schouders ophalen en lekker zelf eten.
"Parasollen, mooi opgemaakt... waar blijft de steelband"quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:08 schreef moussy het volgende:
[..]
Hij probeert gewoon uit tot hoe ver je gaat met het feest op en rond zijn bord.
Daarom vroeg ik het ook; om dat uit te sluiten.quote:Op zaterdag 6 september 2008 22:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In dat geval zou ik het niet zo serieus nemen. Kinderen krijgen nu eenmaal een fase dat ze geen zin hebben om te eten wat de ouders voorschotelen.
Daar hoef je niet direct allerlei syndromen achter te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |