abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:12:51 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61428127
quote:
'Bedreigen hulpverleners is deel Marokkaanse cultuur'

PvdA-Stadsdeelvoorzitter van het Amsterdamse Slotervaart Ahmed Marcouch vindt dat de Marokkaanse jongeren die hulpverleners beledigen en bedreigen, 'streng moeten worden gestraft'.

Volgens Marcouch zit agressie tegen hulpverleners in de aard van Marokkanen

Excuses
Een jongen die woensdagavond in Amsterdam ambulancepersoneel bedreigde nadat zijn broer was neergestoken, heeft zijn excuses aangeboden.

'Ik was erg emotioneel, kan me het niet meer goed herinneren, maar als ik dat allemaal gezegd heb, sorry, dan bied ik mijn excuses aan,' zei Abdullah.

Hij had gezegd dat hij het personeel 'zou doodmaken als zijn broer zou doodgaan'.
Marcouch zei vrijdagavond in het televisieprogramma Knevel & Van den Brink, dat het bedreigen en beledigen van politie-agenten en brandweer in Marokko 'vaker voorkomt'.

Cultuur
Interviewer Andries Knevel legde hem voor dat het gaat om jongens die in Nederland zijn geboren. 'Ja,' antwoordde Marcouch, 'maar dat zit in hun cultuur.'

In Marokko is het 'agressiviteit over en weer' volgens de stadsdeelvoorzitter. 'Mensen gaan daar bijvoorbeeld ook niet aan de kant als er een ambulance aankomt.'

Oproep
In De Telegraaf van zaterdag doet Marcouch een oproep aan de Marokkanen. 'We moeten ons in Nederland solidair verklaren met onze hulpverleners en bij wijze van spreken de komende dagen onze duim opsteken als we ze aan het werk zien.'

'We moeten van onze cultuur af dat hulpverleners dit gedrag accepteren. Hulpverleners moeten juist gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook justitie moet afstand nemen van deze cultuur van incasseren,' aldus de stadsdeelvoorzitter.

'Binnen onze gemeenschap moet hierover weer een stevig debat worden gevoerd, want dit gedrag is ontoelaatbaar en niet geciviliseerd,' vervolgt hij.

Praten
De redenen dat jonge Marokkanen de hulpverleners beledigen, zal Marcouch 'worst zijn, want je blijft van mensen af'.

Naast de 'hogere straffen', vindt Marcouch dat de samenleving openlijk over dergelijke problematiek moet spreken. Hij erkende dat dit al jaren gebeurt, maar vindt het nog onvoldoende.

Het ambulancepersoneel is de beledigingen helemaal beu en eist actie tegen het toenemend geweld.
Bron

Dus omdat het onderdeel is van Marokkaanse cultuur moeten wij het hier in de Nederlandse Cultuur maar begrijpen We leven hierin de Nederlandse cultuur en net als Marcouch aangeeft , daar is het not done om hulpverleners te bedreigen.

Of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 08-09-2008 23:36:41 (Met toestemming veranderd) ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61428177
Waarom cultuur met een hoofdletter

En nergens staat dat we er begrip voor moeten opbrengen, meneer zwart-wit.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:15:01 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_61428182
Waar wordt dat in de OP gesuggereerd dan?

Hij keurt het toch volledig af? Hij is zelfs keihard.
pi_61428216
Wat maakt het uit, als ze emotioneel zijn steken ze erop los en vergeten ze het.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:21:11 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_61428334
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:12 schreef Martijn_77 het volgende:

Of zie ik dat verkeerd?
Nogal:
quote:
'We moeten van onze cultuur af dat hulpverleners dit gedrag accepteren. Hulpverleners moeten juist gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook justitie moet afstand nemen van deze cultuur van incasseren,' aldus de stadsdeelvoorzitter.

'Binnen onze gemeenschap moet hierover weer een stevig debat worden gevoerd, want dit gedrag is ontoelaatbaar en niet geciviliseerd,' vervolgt hij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:21:24 #6
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_61428341
quote:
Abdullah
Alleen om die naam al moest ik lachen. Abdullah
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_61428411
Je TT slaat nergens op. Die man was keihard in zijn oordeel over de Marroks. Je hebt zelf zeker niet gekeken?

Edit: Elsevier slaat dus de plank mis....
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:36:37 #8
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_61428706
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus omdat het onderdeel is van Marokkaanse cultuur moeten wij het hier in de Nederlandse Cultuur maar begrijpen Want is dat voor vreemde rechtpraterij. We leven hierin de Nederlandse Cultuur en daar is het not done om hulpverleners te bedreigen.

Of zie ik dat verkeerd?
Tering ben je nou te dom om je eigen stukjes te lezen?

Marcouch keurt het gedrag van de Marokkaanse jongeren af..
Maja, jij kwam niet verder dan de titel en had toen je oordeel al klaar, denk ik zo.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_61428776
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:24 schreef HPoi het volgende:
Je TT slaat nergens op. Die man was keihard in zijn oordeel over de Marroks. Je hebt zelf zeker niet gekeken?

Edit: Elsevier slaat dus de plank mis....
die titel slaat wel ergens op. Martijn zijn eigen OP alleen niet
pi_61428780
Markoesh lult slap uit zijn nek. Probeer daar maar eens een ziekenbroeder aan te vallen of agent Heb het nog nooit van mijn leven daar zien gebeuren.
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:49:02 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61431778
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:21 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Alleen om die naam al moest ik lachen. Abdullah
Gewoon Abd-el-lah, dienaar van God. Wat is daar raar aan?
pi_61431873
Gewoon gelijk door hun knieen schieten en martelen in cel, ies ook cultoer in marokko.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61431972
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:40 schreef Chadi het volgende:
Markoesh lult slap uit zijn nek. Probeer daar maar eens een ziekenbroeder aan te vallen of agent Heb het nog nooit van mijn leven daar zien gebeuren.
Hij lult inderdaad wel heel erg uit zijn nek. Laat hem daar maar eens een ziekenbroeder in het openbaar aanvallen, even kijken of dat geaccepteerd is in de Marokkaanse cultuur. Gegarandeerd dat je daar een knuppel in je nek krijgt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 6 september 2008 @ 19:00:00 #14
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_61431991
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Gewoon Abd-el-lah, dienaar van God. Wat is daar raar aan?
Op de eerste plaats is dat geen Nederlandse naam, dat is wel een beetje raar.
Daarnaast je onderwerpen als slaafje van iets wat niet bestaat, is ook wel raar.
En dat nog eens te benadrukken door 't in je naam te vermelden is heel erg raar.

Raar.....
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_61432627
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:00 schreef Tism het volgende:

[..]

Op de eerste plaats is dat geen Nederlandse naam, dat is wel een beetje raar.
Daarnaast je onderwerpen als slaafje van iets wat niet bestaat, is ook wel raar.
En dat nog eens te benadrukken door 't in je naam te vermelden is heel erg raar.

Raar.....
Nice...
pi_61432666
Echte Marokkaanse cultuur ja. Ouderwets ambulancemedewerkers bedreigen, sedert 1478.
pi_61432755
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij lult inderdaad wel heel erg uit zijn nek. Laat hem daar maar eens een ziekenbroeder in het openbaar aanvallen, even kijken of dat geaccepteerd is in de Marokkaanse cultuur. Gegarandeerd dat je daar een knuppel in je nek krijgt.
waarom doen die bastaarden het hier dan wel?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_61432834
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft in die uitzending dan ook niet gezegd dat het aanvallen in de cultuur zit. Hij kwam met een voorbeeld van auto's die niet zo'n haast hebben met ruimte maken voor politie, brandweer en ambulance met gillende sirenes.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_61432868
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:30 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

waarom doen die bastaarden het hier dan wel?
Omdat ze er hier mee weg komen, dankzij onze fantastich daadkrachtige beleidsbepalers, die ze achteraf liever een knuffel geven inplaats van gewoon ouderwets door een peloton ME van de straat te laten vegen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_61433000
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:24 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Nice...
Tevens een leuke mogelijk om een nieuw topic te openen over het vernederlandiseren van namen.

Zie het al voor je bij het voetballen:

De Boer speelt de bal naar dienaar van god.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_61433082
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:40 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Tevens een leuke mogelijk om een nieuw topic te openen over het vernederlandiseren van namen.

Is Maradona weer inzetbaar?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61433159
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:40 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Evert ten Napel gaat het nog moeilijk krijgen.
pi_61433211
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat ze er hier mee weg komen, dankzij onze fantastich daadkrachtige beleidsbepalers, die ze achteraf liever een knuffel geven inplaats van gewoon ouderwets door een peloton ME van de straat te laten vegen.
Bingo. Typerend dat NsdAP'er Marcouch er alles aan doet om maar niet de laffe Nederlandse knuffelhouding die zijn partij zelf adoreert aan te wijzen...

Cultuurvervalser dat 'ie is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61433570
Wat een achterlijk reacties op z'n naam. How old are you people?
Dit is ernstig en niet iets wat normaal is in de moslimcultuur. Zie je mensen in Marokko hulpverleners aanvallen? Denk toch eens na man voordat je dom gaat blaten.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:06:45 #25
222000 Breiniak
Prince des Belges
pi_61433736
Uiteraard zijn culturen niet gelijk. Dat is wat we al lang wisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')