abonnement Unibet Coolblue
pi_61426206
aangezien ik ga samenwonen krijgen we volgende week de sleutel van ons appartementje.
Nu ben ik net met m'n pa gaan kijken wat we willen gaan overnemen en dat is eigenlijk alleen de vloer.

Het probleem zit hem in het behang. Het huis is behangen met glasvliesbehang wat er niet uitziet, het is niet netjes gedaan en het staat eigenlijk overal bol etc.
Nu is glasvliesbehang niet overbehangbaar maar wel schilderbaar. Alleen als ik het met me vriendin overschilder blijft het er niet uitzien.

Wat zijn nu precies de rechten die we hebben?
pi_61426231
Wat wil je dan? Dat ze overal het behang eraf halen ofzo?
pi_61426264
Behang gaat de verhuurder er echt niet afhalen. Dat is altijd voor rekening huurder.
Positief is dan weer wel dat als je het er af haalt, en het stucwerk eronder bagger is, dat weer wel voor rekening van de verhuurder is (normaal gesproken).
in a crowd you lose humanity
pi_61426383
Je hebt het recht om een behangkrabber te kopen. .
pi_61426389
Ik neem toch aan dat er bepaalde richtlijnen zijn hoe je je huurwoning moet opleveren. Het is erg slecht aangebracht, het staat overal bol en open. Hierdoor is het niet overschilderbaar omdat een acceptabel resultaat niet haalbaar is op welke manier dan ook. Overhangbaar is het niet omdat het glasvliesbehang is en daarnaast overal bol staat.
pi_61426456
Daarnaast is 1 kamer niet om aan te zien. Heel veel stukken behang zijn eraf gescheurd en er is paarse verf overheen gegaan..
pi_61426489
de vorige bewoner had dat netjes moeten opleveren, heb jij het geaccepteerd zo: lastig en helaas
pi_61426494
Zeker geen ervaring met verhuizen?
pi_61426511
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:40 schreef DABAMaster het volgende:
de vorige bewoner had dat netjes moeten opleveren, heb jij het geaccepteerd zo: lastig en helaas
Wat is netjes? je kan niet verwachten dat ze het als een nieuwbouw woning achterlaten
pi_61426519
Ik heb nog niets geaccepteerd.
Ik moet het contract nog gaan tekeken, we hebben het verzoek gekregen om langs te gaan bij de huidige bewoners om te kijken welke zaken wij mogelijk zouden willen overnemen.
pi_61426530
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zeker geen ervaring met verhuizen?
Samen met Pa gaan kijken.

Verkrabbertje kopen

Meeste verhuurders witten nog wel het plafond voor je als je dat wilt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:42:17 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_61426534
In het algemeen; voor jou 10 anderen, take it or leave it. Maar de vertrekkende huurder hebben ze vast wel een rekening gestuurd vanwege een paarse kamer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_61426622
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:42 schreef Hyperdude het volgende:
In het algemeen; voor jou 10 anderen, take it or leave it. Maar de vertrekkende huurder hebben ze vast wel een rekening gestuurd vanwege een paarse kamer.
Ik denk het niet, behang en schilderwerk valt doorgaans niet onder de opleveringsstaat. Simpelweg omdat iedereen dat toch naar eigen smaak en inzicht gedaan wil hebben.

Vloeren vaak juist wel, daar kun je meestal kiezen tussen het door de volgende bewoners laten overnemen, of kaal opleveren. (Waarschijnlijk met als achterliggende gedachte dat het verwijderen van plavuizen of laminaat nog best een aardige klus is.)
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:04:05 #14
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61426935
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:34 schreef el-mer1 het volgende:
Ik neem toch aan dat er bepaalde richtlijnen zijn hoe je je huurwoning moet opleveren.
Daar staat vast in dat je nooit paars mag gebruiken, omdat sommige mensen dat niet mooi vinden. En als je het behang er zelf niet goed op krijgt moet je een klusjesman inhuren, niet omdat je het resultaat zelf storend vindt maar de volgende bewoner misschien wel
pi_61426973
Wij moesten in bepaalde slaapkamers het behang eruit halen omdat het daar afgescheurd was of bol stond wat ik ook logisch vond

Daarbij kun je in glasweefsel een kruis snijden en opnieuw lijmen dan ziet het er weer strak uit en ben je de bobbels kwijt
pi_61426984
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:06 schreef Teigutjuhh het volgende:
Wij moesten in bepaalde slaapkamers het behang eruit halen omdat het daar afgescheurd was of bol stond wat ik ook logisch vond

Daarbij kun je in glasweefsel een kruis snijden en opnieuw lijmen dan ziet het er weer strak uit en ben je de bobbels kwijt
echt waar?
pi_61426999
kruisje of 300 geeft misschien wel een leuk effect..
pi_61427655
wat zeur je nou?
het is een huurwoning en voor behang ben jij verantwoordelijk,als je het lelijk vind dan haal je het eraf en plak je er wat anders op.
nee,dit gaat de verhuurder niet voor jouw doen....jouw rechten: het recht om het huis niet te nemen,niks meer niks minder.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:12:09 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61428113
In mijn huidige woning waren de muren oranje, paars, geel en groen toen ik erin kwam. Heeft me ook 3 dagen zweten gekost om het eraf te krabben, maar het is gelukt. De verhuurder is hier niet verantwoordelijk voor, dat zal je echt zelf moeten doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61429962
Als je glasvliesbehang van een gipswand gaat halen gaan de gehele wanden kapot.
Als ik er nu mee accoord ga en de bewoner na mij gaat niet accoord heb ik een probleem!
pi_61430000
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat wil je dan? Dat ze overal het behang eraf halen ofzo?
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
pi_61430124
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Inderdaad.
Meestal wordt glasvezelbehang ook niet voor de lol gebruikt, in veel gevallen wordt dat gedaan omdat de ondergrond te slecht is om op een normale manier te behangen of te schilderen.
Grote kans dus dat die muren bagger zijn en na het verwijderen van het glasvezelbehang zullen ze dat zeker zijn.
Even goed informeren dus, vooral omdat er waarschijnlijk ook weer een tijd komt dat jij gaat verhuizen en dan geen gezeik wilt
Succes!
pi_61431460
Ik zou bij de verhuurder aangeven dat je het in deze staat niet accepteert. Als het goed is accepteerd de verhuurder dit ook niet als aflevering door de huidige huurder. De verhuurder moet dit dus met de huidelige huurder regelen.
pi_61433296
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:23 schreef el-mer1 het volgende:
Als je glasvliesbehang van een gipswand gaat halen gaan de gehele wanden kapot.
Als ik er nu mee accoord ga en de bewoner na mij gaat niet accoord heb ik een probleem!
Woont de bewoner er nog?

If not: kijken en wat behang hier en daar loshalen. Binnenkant is voor jou en de woningbouwvereniging moet het pand behangklaar opleveren normaalgesproken. Als je het behang loshaalt en er komen dus oneffenhede terecht moet de wbv dat opnieuw laten stucen. Niet mee akkoord gaan dus!

Behang er dus aftrekken en vervolgens de muur klaar laten maken door de woningbouwvereniging. Zo zou het moeten gaan, al denk ik dat dat glasvezelbehang er niet voor niets zit eigenlijk.

Binnenkant is altijd voor de huurder zelf, dus een paarse kamer gaan ze echt niet witten voor je.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_61433444
volgens mij kan je vragen of de woning behangklaar opgeleverd word

ik moest ook alle behang van me flatje scheuren

en de woningstichting moest stuccen
pies on joe toe
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:53:34 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_61435082
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Klopt helemaal. Toen ik het gekleurde behang hier van de muren trok kwam de halve muur mee. Konden we eerst de muur opnieuw gaan aansmeren voor normaal behangen mogelijk was.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_61444399
Bedankt voor de zinnige reacties.
Zoals mensen aangeven is glasvlies behang echt een groot probleem.
Toevallig wonen erg goede vrienden van me in het appartement ernaast, de muren zijn verder goed in orde. De huidige bewoners hebben eigenlijk zonder een speciale reden gekozen voor glasvliesbehang, dit had dus helemaal niets te maken met de staat van de muren.
De huidige bewoners gaan er komende week uit, ze zijn nu druk bezig met de verhuizing.

Het probleem is heel simpel. Het hele huis is voorzien van glasvliesbehang en het zit er overal enorm slecht op, dit is gewoonweg een feit en niet omdat ik heel kieskeurig ben. Doordat het er zo slecht op zit is oververven geen optie en overbehangen is niet mogelijk.
Als ik het zelf ga verwijderen sloop ik gegarandeerd alle gipsmuren, het pure beton blijft natuurlijk heel.. daarnaast is het een enorme klus. Ik denk dat je rustig 4 á 5 dagen bezig bent om het glasvliesbehang eraf te krijgen, daarnaast mag je ook 1 á 2 dagen vrijroosteren voor het herstellen van de diverse muren.
Dit lijkt mij dus geen reeele optie.

Wat mijn huurcooperatie erover zegt (Vestia in Zoetermeer) weet ik nog niet, ik ga morgen het probleem aankaarten. Alle info die ik op de site kan vinden geeft hier helaas niets over aan.
Ik ben nu bewust eerst op internet aan het kijken wat mijn rechten zijn en wat ik kan verwachten morgen.

Ik heb zelf ook nog geen huurcontract getekent en het concept is onderweg naar ons.
pi_61444743
quote:
Ik heb nog nooit zo'n rotzooi als glasvezelbehang meegemaakt.
Ik heb een huis gekocht waar deze zooi op de muren zat. Ik wilde alles gaan spachtelen en daarom moest alles eraf. Dat is gewoon niet te doen. Na 10 dagen hard werken (schuren, scheuren, weken enz enz) waren de muren net op 't punt gekomen om deze te kunnen stucken en daaroverheen kon ik eindelijk de spachtelprut aanbrengen.

Glasvezel is leuk als jeje huis wilt verkopen omdat je muren er dan strak uitzien maar voor de rest mijdt die zooi.

Tip voor de mensen die een huis kopen waar die meuk op de muren zit, het heeft een reden waarom men voor dit behang heeft gekozen. De muren eronder zullen waarschijnlijk een drama zijn en om dat weer goed te krijgen gaat aardig in de papieren lopen neem dat mee in de onderhandeling.
quote:
Je kunt ook met een stoommachine aan de gang gaan. Het probleem is dat je stoommachine uiteraard moeilijk door de verf dringt om de lijm op te lossen. Wondermiddeltjes bestaan jammer genoeg niet... Je zal dus met je stoommachine veel geduld moeten hebben, ofwel het papier van de muur trekken en achteraf de losgekomen kalklaag moeten herstellen.
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang.
quote:
Glasweefselbehang is nauwelijks te verwijderen zonder hele brokken muur mee te trekken. Als het op sommige plaatsen los zit, is dat idd erg lelijk met schilderen.
quote:
Glasweefsel behang is wel te verwijderen, maar idd behoorlijk veel werk. Je zult er in moeten krassen en daarna met de stomer overheen, ontzettend veel geduld moeten hebben, (en misschien een paar kalmeringstabletjes )
quote:
Het probleem met glasvezelbehang is dat je de halve muur meetrekt als je dat er afhaalt. In veel huurcontracten staat ook dat het niet is toegestaan om te behangen met glasvezelbehang. Wat zegt het huurcontract van TS daar eigenlijk over?
Volgens mij geven deze stukken wel aan dat glasvlies zeker een probleem is, als ik het laat zitten gaat het later problemen voor mij opleveren..

[ Bericht 8% gewijzigd door el-mer1 op 07-09-2008 12:07:11 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 12:07:50 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61444874
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:34 schreef el-mer1 het volgende:
Ik neem toch aan dat er bepaalde richtlijnen zijn hoe je je huurwoning moet opleveren. Het is erg slecht aangebracht, het staat overal bol en open. Hierdoor is het niet overschilderbaar omdat een acceptabel resultaat niet haalbaar is op welke manier dan ook. Overhangbaar is het niet omdat het glasvliesbehang is en daarnaast overal bol staat.
De achterliggende MUUR zou een ex bewoner als 'behangbaar' moeten opleveren. Ergo, boorgaten en dergelijke die extreem groot zijn moeten eruit. Behang mag je gewoon laten zitten. De nieuwe huurder kan dat eraf halen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 september 2008 @ 12:11:12 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_61444930
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:00 schreef el-mer1 het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Volgens mij geven deze stukken wel aan dat glasvlies zeker een probleem is, als ik het laat zitten gaat het later problemen voor mij opleveren..
Je haalt het glasvezel eraf. Mocht inderdaad je muur naar de klote zijn, bel je de verhuurder die de zooi kan stuccen.

Klaar.
pi_61451112
Ik ga morgen even bellen.
Ik weet nu in ieder geval wel dat glasvlies bij veel woningverenigingen niet eens mag ivm de gevolgen.
Ik weet nu ook dat mocht ik het er zelf af gaan moeten halen de verhuurder de wand moet herstellen.
Verder ligt het even aan de voorwaarden van Vestia zelf.

Ik heb veel gelezen op internet dat het behang overbehangbaar moet zijn of overschilderbaar mits deze er goed op zit.
quote:
Als de huurder een woning gaat huren, moet de verhuurder die onbeschadigd
en vrij van gebreken aanbieden. Als de verhuurder de woning niet goed heeft
opgeleverd, kan de verhuurder schriftelijk eisen dat het noodzakelijke
onderhoud alsnog wordt verricht. De verhuurder is verder verplicht de
schade te vergoeden die is ontstaan door een gebrek dat de verhuurder bij
het begin van de huurovereenkomst bekend was, dat hij had moeten kennen of
waarvan hij de huurder bij het begin van de huurperiode ten onrecht heeft
gemeld dat dit gebrek er niet was.


[ Bericht 44% gewijzigd door el-mer1 op 07-09-2008 19:59:46 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')