abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:50:24 #1
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61416522

Thomas Dekker, Nederlands wielertalent in een turbulente tijd in z'n loopbaan.
zijn contract met Rabobank verbroken, geruchten over bloedwaarden, uit vorm en op zoek naar nieuwe ploeg.
De discussie gaat hier verder.

Deel 1.

laatse post;
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:31 schreef FrankR het volgende:
Cervelo vind ik wel een goede ploeg voor Dekker

[ Bericht 7% gewijzigd door Chielus op 05-09-2008 22:55:25 ]
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:54:49 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_61416635
Ben benieuwd of hij überhaupt nog op hetzelfde hoge niveau gaat terugkomen.
pi_61418786
Fascinerend verhaal die TD. Wordt een mooi biografie, dat hopelijk pas over een jaar of 15 uitkomt.
pi_61422380
Laat TD nu vandaag jarig zijn. Thomas is 24 geworden.
pi_61422910
Van harte dan!

Hoop dat hij zich volgend seizoen goed herpakt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:40:29 #6
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_61426492
Naar CSC? Lijkt me onwaarschijnlijk
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 7 september 2008 @ 10:44:03 #7
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61443502
Gerard Vroomen de eigenaar van het fietsmerk Cervélo, zegt dat Thomas Dekker (foto, voor) geen deel zal uitmaken van zijn formatie. Cervélo legde vorige week Tour-winnaar Carlos Sastre vast en heeft de rest van de ploeg al min of meer op orde. Er zijn alleen nog geen aankondigingen gedaan.

Vroomen wil niet zeggen met welke coureurs hij in onderhandeling is. Maar over één ding wil hij wel duidelijkheid verschaffen. Thomas Dekker, onlangs bij Rabobank opgestapt en nog altijd zonder ploeg voor komend seizoen, zal geen deel uitmaken van de formatie waarbij Jean-Paul van Poppel een van de ploegleiders zal worden. “Dekker zal niet bij ons komen rijden,” zegt Vroomen. “We hebben nooit met hem gesproken.”

Bron: sportweek
pi_61445483
Zal lastig voor hem worden een ploeg te vinden. De meeste zitten nu al vol, en hij is toch een beetje besmet geraakt. Hm. Iets voor Liquigas misschien. Of Navigare.
  zondag 7 september 2008 @ 12:48:26 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61445603
Misschien is er bij dat half dozijn Franse ploegen nog plaats, die hebben ze sowieso wel behoefte aan grotere namen. Maar het zijn natuurlijk Franse ploegen, dus die zullen dan weer heiliger zijn dan de paus en Dekker niet willen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61445638
Voor franse ploegen is het ook wel een risico, want wat vindt de ASO er van?
  zondag 7 september 2008 @ 13:04:53 #11
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_61445887
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is er bij dat half dozijn Franse ploegen nog plaats, die hebben ze sowieso wel behoefte aan grotere namen. Maar het zijn natuurlijk Franse ploegen, dus die zullen dan weer heiliger zijn dan de paus en Dekker niet willen.
Franse ploegen willen juist graag veel franse rijders aangezien zij veel in eigen land rijden, daar de exposure hebben en daar betalen ze de renners ook naar. Aangezien Credit Agruicole er volgens mij mee ophoud komen daar een dozijn franse renners vrij. Ik den k eerder aan Quick Step of een Italiaanse ploeg
pi_61445894
ik vind het wel een renner voor Lotto
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2008 @ 23:51:38 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61565944
schiet niet echt op hè tussen al die bevestigde transfers van de laatste tijd......... zal hij naar Skill gaan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61566302
Het zou toch te gek zijn, mocht hij geen team van niveau kunnen vinden...
Zo zonde van dat talent...:(
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 12 september 2008 @ 00:27:13 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61566657
dat hij zich moeilijk konnen vinden in de striktere controlle op alles bij de Rabobank maakt het er niet makkelijker op natuurlijk. Veel ploegen gaan daarin nog verder dan de Rabobank
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61571374
In zijn column in de Telegraaf zegt Dekker eind deze maand zijn ploeg bekend te kunnen maken. Verder laat hij zich vooral heel positief uit over Gesink. blijkbaar is er in ieder geval geen sprake van wrok tussen die twee.
quote:
MONACO - Het is een vreemde gewaarwording om nu al enkele maanden de druk van het moeten presteren in wedstrijden te missen. Normaal ben ik een renner die mijn seizoen tot en met de Ronde van Lombardije doortrekt en in die klassieker ook nog ambities koestert.

Hoewel ik dagelijks de discipline goed krijg opgebracht om te trainen, is het toch heel anders als je van wedstrijd naar wedstrijd leeft. Ik heb nu wel de tijd om de Vuelta a Espana goed te volgen.

En dan kan ik genieten van mijn oud-ploeggenoot Robert Gesink. Ik vind het knap hoe hij als 22-jarige zijn eerste ronde rijdt en halverwege de Vuelta op de zevende plaats in het klassement staat. Het kenmerkt het talent van Gesink die dit jaar een enorme stap heeft gemaakt.

Ik vind het jammer dat onze wegen zich scheiden. Met Robert kon ik het goed vinden en twee sterke Nederlanders in een Nederlandse ploeg is voor het publiek ook het mooiste. Om te presteren is dat ook het beste, want de een haalt de publieke druk bij de ander weg.

Als hij volgend jaar in de Tour start zal de Nederlandse media zijn prestaties met argusogen volgen, omdat hij de belangrijkste Nederlandse renner bij Rabobank is. Wanneer Gesink mij nog naast zich had gehad, was die aandacht meer verdeeld. Nu we straks voor andere ploegen uitkomen zal ieder apart beoordeeld worden.

Zelf hoopte ik dat we over twee à drie jaar met Rabobank met een grotendeels Nederlandse ploeg in de Tour van start zouden gaan. Met Gesink en ik als kopmannen voor het klassement, sterke jongens als Mollema en Boom in een vrije rol en andere landgenoten in dienst van ons. Ik denk dat je dan het echte oranje gevoel in juli zou creëren.

Dat Rabobank een beetje de uitstraling zou krijgen van het Nederlands voetbalelftal op een groot toernooi. Om die reden betreur ik het wel dat ik straks in een ander tricot rijd. Qua karakter zijn Gesink en ik anders. Dat maakt het voor de pers ook zo interessant om ons te vergelijken.

Ik ben iemand die mezelf druk oplegt. Als ik me goed voel en bepaalde ambities heb, dan schroom ik niet om die uit te spreken. Robert is daar veel voorzichtiger in. Hij is integer en spreekt de ambities die hij zeker heeft veel voorzichtiger uit. Je kan zeggen dat ik meer flamboyant ben en dat hij zich bescheiden opstelt.

Als ploegmaat heb je aan Gesink iemand waar je op kunt bouwen. In Luik-Bastenaken-Luik hadden we alle twee een vrije rol voor de finale. Op de laatste klim zakte hij er doorheen, waarna hij mij nog een extra duwtje gaf. Dat tekent zijn persoonlijkheid. We hadden allebei respect voor elkaar en dan voel je je als wielrenner ook goed aan.

Met zijn vierde plaatsen in Parijs-Nice en de Dauphiné Libéré zette Gesink dit jaar al een enorme stap. In Parijs-Nice was hij de beste man in koers. Het was zuur dat hij in een afdaling, ook niet mijn sterkste onderdeel, uit de leiderstrui werd gereden. In de Dauphiné toonde hij aan dat hij in het hooggebergte met de allerbesten meekan.

In de Vuelta lijkt Gesink echt aan te tonen dat hij de komende jaren een serieuze klassementsrenner voor de grote ronden wordt. In Peking zag ik het al, maar in de eerste week bewees hij ook in de Vuelta dat zijn tijdrit verbeterd is. Hoewel dit altijd een kleine handicap voor hem zal blijven, beperkt hij het tijdverlies nu al dusdanig dat het te overzien is.

Wanneer hij zich de komende week bij de eerste tien in de Ronde van Spanje handhaaft, heeft hij een prestatie van wereldformaat neergezet. Zelf verwacht ik voor het einde van deze maand mijn nieuwe ploeg bekend te maken. Het ziet er in ieder geval goed uit!
pi_61572618
Mooi stuk
pi_61575333
Inderdaad.
pi_61575487
Yep, ik denk ook niet dat hij problemen heeft met de renners daar, maar vooral de leiding van de ploeg...
  vrijdag 12 september 2008 @ 13:35:31 #20
11102 knep
Mountainfreak
pi_61575513
Inderdaad, leuk om Dekker zo over Gesink te horen .
Hoop toch dat Dekker een mooie ploeg vindt/krijgt .
pi_61575538
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 13:33 schreef marcodej het volgende:
Yep, ik denk ook niet dat hij problemen heeft met de renners daar, maar vooral de leiding van de ploeg...
Ik vermoed dat Dekker zijn ploeg wel eens Garmin zou kunnen zijn. Saxobank nu Sastre, Larsson en andere weg zijn lijkt me ook een optie aangezien hij het wel goed kan vinden met de Schlecks volgens mij
pi_61575763
Tsja, zouden mooie ploegen voor hem zijn met mogelijkheden. Ik zou het dan ook toejuichen.

Maar aan de andere kant, hij is weggegaan bij Rabo omdat hij niet genoeg vrijheden kreeg na het incident Rasmussen en hij strakker onder leiding stond van de ploegleiding... En Saxo en Garmin zijn volgens mij juist die teams die haar rijders ook sterk onder controle houden...Dat zie overigens bij meer teams, naast Rabo nu bijvoorbeeld ook Milram die nu een centrale trainingsplek heeft in Dusseldorf (?) waar renners zich regelmatig moeten melden en zich er dus moeten gaan vestigen...
Dus ik denk niet dat Dekker nu kan verwachten dat ie net zoveel vrijheden krijgt als in de oude Rabo-situatie...
pi_61576071
dekker dan medekopman met Leukemans bij Vacansoleil... blijft niet veel anders meer over. Wil die weer met Cecco gaan werken zou die naar Lampre ofzo moeten. In Spanje lijkt me ook niet. Astana zit al vol. Milram zal ook wel niet. Franse ploegen en dekker zijn karakter botsen ook. Weinig keuze verder..
pi_61578349
Ik denk wel dat hij bij een redelijk topploeg zal gaan rijden. Hij zal zelf ook wel weten dat hij nu minder eisen kan stellen kwa salaris en als hij dan de kans krijgt goede uitslagen te rijden voor zon ploeg is dat toch een goede investering.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_61579707
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 14:00 schreef Bartoli het volgende:
dekker dan medekopman met Leukemans bij Vacansoleil... blijft niet veel anders meer over. Wil die weer met Cecco gaan werken zou die naar Lampre ofzo moeten. In Spanje lijkt me ook niet. Astana zit al vol. Milram zal ook wel niet. Franse ploegen en dekker zijn karakter botsen ook. Weinig keuze verder..
Optimist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')