FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Geflitst? Bocht na stoplicht.
rdlvrijdag 5 september 2008 @ 21:31
Ik reed vanavond hier in het centrum richting het stoplicht, dit stoplicht stond nog op groen.
Toen ik het stoplicht passeerde was het echter al zeker 5 seconde rood, ik zat helemaal niet op te letten.
Nu weet ik dat er een flitspaal bij dit stoplicht staat, 2 zelfs.
Het betreft hier een 4 baans weg, 1 links af, 2 rechtdoor, 1 rechts af (deze nam ik).
Is een flitspaal, ivm rijden door rood licht, in staat te flitsen als je om de bocht gaat?
appelsjapvrijdag 5 september 2008 @ 21:32
ja
spijkerbroekvrijdag 5 september 2008 @ 21:34
Natuurlijk.
eNaSnIvrijdag 5 september 2008 @ 21:35
Uiteraard.
Maineyevrijdag 5 september 2008 @ 21:36
gewoon boete betalen meer niet
Ex-Lekkerlandervrijdag 5 september 2008 @ 21:40
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
DikkeSmikkelvrijdag 5 september 2008 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:31 schreef rdl het volgende:
ik zat helemaal niet op te letten.
DarkerThanBlackvrijdag 5 september 2008 @ 21:42
Nee kan niet, gewoon al je geld uitgeven, en geen boete reserveren.
appelsjapvrijdag 5 september 2008 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
Mikkievrijdag 5 september 2008 @ 22:06
Wat lopen hier toch een stel klapdeurjosti's rond zeg. Als je nergens van weet, hou dan alsjeblieft gewoon je muil dicht .

TS, ga nog eens naar het kruispunt en bekijk de situatie van dichtbij.
Bij de twee rijbanen voor rechtdoor zullen direct na de stopstreep twee horizontale vlakken (per rijbaan) liggen, welke zijn 'gemarkeerd' met een dun laagje zwart teer als omtrek. Dit zijn de detectielussen van de RLC (roodlichtcamera, welke overigens meestal ook op snelheid controleert, maar dat terzijde). Kijk of deze vlakken ook bij de beide banen voor de afslagen liggen. Zo niet, dan heb je van die paal in elk geval niets te vrezen. Als ze er wel liggen, ben je het bokkie voor ¤ 150,-. Over het algemeen is het echter zo dat RLC's alleen de rijbanen voor rechtdoor controleren (omdat ze daar ook meteen snelheid kunnen pakken, omdat daar het meest door rood gereden wordt (kennelijk ) en die camera's geen ongelimiteerd bereik hebben), dus de kans is groot dat je er doorheen mazzelt.

Zulke lussen dus:


Ik heb zelf hier op een kruispunt in de buurt waar zo'n RLC staat ook al vaak zat de afslag met donkeroranje genomen, nooit wat van gehoord. Rechtdoor had m'n moeder 'm vorig jaar echter al binnen twee weken op de mat . De lussen liggen hier ook alleen bij de rijbanen voor rechtdoor en niet bij de afslagen .
vannellevrijdag 5 september 2008 @ 23:51
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
Wat lopen hier toch een stel klapdeurjosti's rond zeg. Als je nergens van weet, hou dan alsjeblieft gewoon je muil dicht .


Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
The_Terminatorzaterdag 6 september 2008 @ 00:08
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 00:27
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:08 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
Zeker weten, de stopstreep is de maat.
Dingestzaterdag 6 september 2008 @ 00:32
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
Kwestie van semantiek. Stoplicht is een seinlicht voor het verkeer; aan is stoppen, uit is rijden. Dus als hij niet brand wil het niet zeggen dat hij geen sein meer geeft (als je het over de lamp zelf hebt) want gebrek aan sein is dus ook een sein /

En (net over) de streep is inderdaad het fotopunt. Je kan eigenlijk alleen hopen dat er (vandaag) geen rolletje in zat
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 01:32
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Kwestie van semantiek. Stoplicht is een seinlicht voor het verkeer; aan is stoppen, uit is rijden. Dus als hij niet brand wil het niet zeggen dat hij geen sein meer geeft (als je het over de lamp zelf hebt) want gebrek aan sein is dus ook een sein /
Lul niet zo dom.
Een werkend verkeerslicht is nooit uit en heeft bovendien 3 kleurtjes waar je uit kan kiezen.
Bovendien geeft TS aan dat het verkeerslicht wél werkte en dat hij door rood is gereden.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef Dingest het volgende:En (net over) de streep is inderdaad het fotopunt. Je kan eigenlijk alleen hopen dat er (vandaag) geen rolletje in zat
Dat ben ik wel met je eens.
Dingestzaterdag 6 september 2008 @ 02:27
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Lul niet zo dom.
Een werkend verkeerslicht is nooit uit en heeft bovendien 3 kleurtjes waar je uit kan kiezen.
Bovendien geeft TS aan dat het verkeerslicht wél werkte en dat hij door rood is gereden.
Klok en klepel.
Strikt genomen bestaat een verkeerslicht uit drie seinlichten. Als de rode brandt geeft die als sein stoppen. Tevens geeft het groene licht ook aan stoppen, daar het niet brandt. Andersom werkt het dan ook, maar dan met rijden. Geel geeft als sein dat je moet stoppen, indien mogelijk - maar wordt verder in NL niet gebruikt als tussenstap van rood naar groen. Ook geeft het een sein als de andere twee seinlichten niet in werking zijn. Maar je kan een verkeerslicht ook als 1 geheel beschouwen en dan seint het alsnog, ergo de term stoplicht valt dan nog steeds goed te gebruiken.
JDudezaterdag 6 september 2008 @ 11:23
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:27 schreef vannelle het volgende:

Zeker weten, de stopstreep is de maat.
De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
Mikkiezaterdag 6 september 2008 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
Als je die beweringen van je nou eens onderbouwt zou het leuk zijn. Nu zit je gewoon een beetje gebakken lucht te verkopen, want je verhaal klopt simpelweg niet. Ik geef niet voor niets de technische uitleg erbij. Als je een al dan niet technische onderbouwing hebt ben ik graag bereid er naar te luisteren en er iets van op te steken (mits het klopt), maar je loopt nu gewoon maar wat te blaten. Graag een onderbouwing van hoe de techniek werkt, net als ik hiervoor ook heb gedaan, want je argument 'TUURLIJK' is uiteraard geen fatsoenlijke onderbouwing voor je standpunt.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:08 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zeker weten, de stopstreep is de maat.
Wat betekent dat er pas ná de stopstreep geflitst kán worden. En laten daar nou net die lussen liggen. De camera's werken op basis van de lussen. De lussen liggen in de regel alleen bij de rijbanen voor rechtdoor. TS ging niet rechtdoor dus reed niet over een lus. Hoe moeilijk is het?

A geldt mits B. B gaat niet op, dus A ook niet.

Voor de zekerheid zou ik TS adviseren om even de situatie ter plekke te bekijken. En voor de mensen die tóch denken gelijk te hebben: ga zelfs een bij een kruispunt staan met zo'n RLC. Bekijk het asfalt vlak voor de stopstrepen, zowel voor de twee banen rechtdoor als de afslaande banen. En als je dan nog vindt dat je gelijk hebt, zie ik je graag met argumenten terug.
Mikkiezaterdag 6 september 2008 @ 11:36
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
Dank je! Eindelijk iemand die ook z'n hersens gebruikt.
osmozaterdag 6 september 2008 @ 12:02
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
Ze liggen direct na de stopstreep, en meestal komt dan nog een zebrapad (geen idee of dat ic zo is) maar ALS er dus een camera inzat en ALS er lussen op de baan lagen is TS geflitst
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 17:32
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als je die beweringen van je nou eens onderbouwt zou het leuk zijn. Nu zit je gewoon een beetje gebakken lucht te verkopen, want je verhaal klopt simpelweg niet. Ik geef niet voor niets de technische uitleg erbij. Als je een al dan niet technische onderbouwing hebt ben ik graag bereid er naar te luisteren en er iets van op te steken (mits het klopt), maar je loopt nu gewoon maar wat te blaten. Graag een onderbouwing van hoe de techniek werkt, net als ik hiervoor ook heb gedaan, want je argument 'TUURLIJK' is uiteraard geen fatsoenlijke onderbouwing voor je standpunt.
"De stopstreep is de maat" schreef ik. Daarmee bedoel ik dat je die niet mag overschrijden bij rood licht.

Even een stukje quoten, scheelt weer typen :
quote:
Twee inductieve detectielussen worden in iedere rijbaan gefreesd, vlak voor en vlak na de stopstreep. De lusdetectie zorgt voor een accurate en waterdichte roodlicht bewaking: ieder passerend voertuig wordt geregistreerd. Wanneer er een vertragingstijd wordt ingesteld, zal het voertuig dat passeert na die vertragingstijd twee keer snel achter elkaar gefotografeerd worden.
Dat 2 keer fotograferen is om te kijken of het betreffende voertuig idd is doorgereden of toch gestopt is al is het te ver.

De 1e lus is om te registreren of er een voertuig staat zodat het licht op groen kan.
Dit gebeurt vnl. 's nachts als het verkeersaanbod minder is, overdag gaat het meestal volgens een vast schema.
Die lus ligt dus ook bij een voorsorteerstrook, anders zou je nooit groen kunnen krijgen als je af wil slaan.
De bewering dat er na de stopstreep voor afslaand verkeer geen lussen liggen klopt gewoon niet.
Het is echt niet zo dat afslaand verkeer altijd ongestraft door rood kan rijden zoals in dit topic beweerd wordt.
JDudezaterdag 6 september 2008 @ 17:36
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:32 schreef vannelle het volgende:

De bewering dat er na de stopstreep voor afslaand verkeer geen lussen liggen klopt gewoon niet.
Het is echt niet zo dat afslaand verkeer altijd ongestraft door rood kan rijden zoals in dit topic beweerd wordt.
Volgens mij werd er dan ook beweerd dat niet altijd alle rijstroken worden bewaakt met een roodlichtcamera. Als TS daar achter wil komen moet'ie gewoon even ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is.
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Klok en klepel.
Strikt genomen bestaat een verkeerslicht uit drie seinlichten. Als de rode brandt geeft die als sein stoppen. Tevens geeft het groene licht ook aan stoppen, daar het niet brandt. Andersom werkt het dan ook, maar dan met rijden. Geel geeft als sein dat je moet stoppen, indien mogelijk - maar wordt verder in NL niet gebruikt als tussenstap van rood naar groen. Ook geeft het een sein als de andere twee seinlichten niet in werking zijn. Maar je kan een verkeerslicht ook als 1 geheel beschouwen en dan seint het alsnog, ergo de term stoplicht valt dan nog steeds goed te gebruiken.
Het is geen sein. Treinen en trams werken met seinen. Dit zijn gewoon verkeerstekens, niks meer en niks minder.
Als oranje knippert is het verkeerslicht buiten werking en gaan de gewone verkeersregels gelden.

Wat de verschillende kleuren betekenen is simpel natuurlijk
groen: doorrijden
geel: stoppen indien mogelijk
rood: stoppen
Dat is gewoon alles, daar hoef je echt niet zo'n filosofie aan te hangen.
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 17:42
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Volgens mij werd er dan ook beweerd dat niet altijd alle rijstroken worden bewaakt met een roodlichtcamera. Als TS daar achter wil komen moet'ie gewoon even ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is.
Daar ben ik het wel mee eens, waarschijnlijk heb ik daar dan overheen gelezen.
Dingestzaterdag 6 september 2008 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is geen sein. Treinen en trams werken met seinen. Dit zijn gewoon verkeerstekens, niks meer en niks minder.
Als oranje knippert is het verkeerslicht buiten werking en gaan de gewone verkeersregels gelden.

Wat de verschillende kleuren betekenen is simpel natuurlijk
groen: doorrijden
geel: stoppen indien mogelijk
rood: stoppen
Dat is gewoon alles, daar hoef je echt niet zo'n filosofie aan te hangen.
Ga anders eerst eens even de definities leren. Een stoplicht is een sein, ook in het verkeer. En een sein is ook een teken, wat precies de functie van een verkeerslicht is. Of het nu om het apparaat zelf of om de indivduele lampen gaat.
Ik leg alleen maar uit dat de term stoplicht gewoon juist is.
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 18:20
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:18 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ga anders eerst eens even de definities leren.
Die definities heb ik al moeten leren toen ik rij-instructeur werd.
Mikkiezaterdag 6 september 2008 @ 20:06
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Volgens mij werd er dan ook beweerd dat niet altijd alle rijstroken worden bewaakt met een roodlichtcamera. Als TS daar achter wil komen moet'ie gewoon even ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is.
Dank je .
LoggedInzaterdag 6 september 2008 @ 20:08
wat een gezeik over het woord stoplicht in dit topic

Anyway, wat Mikkie zegt klopt. Roodlichtcamera's werken met lussen, en meestal liggen deze alleen achter de banen voor rechtdoor. Dit omdat je rechtdoor vaak ook nog wat snelheid kan maken, wat dus meer geld oplevert voor de overheid. Als je afslaat kun je wat de overheid betreft zorgeloos door rood rijden
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 21:32
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 20:08 schreef LoggedIn het volgende:
Als je afslaat kun je wat de overheid betreft zorgeloos door rood rijden
Ga jij het ff testen?
LoggedInzaterdag 6 september 2008 @ 21:59
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ga jij het ff testen?
Ja, ik ga even naar Den Bosch om daar de kruising van de TS te evalueren In Utrecht/ Rotterdam werkt het ook zo, en daar heb ik nog nooit gezeik gehad.
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 22:08
Je rijdt regelmatig door rood begrijp ik?
LoggedInzaterdag 6 september 2008 @ 22:39
Tja, define "regelmatig".. Het kwam natuurlijk weleens voor, zeker in Utrecht waar stoplichten nogal eens ingezet worden voor file-/belastingsmaximalisatie ipv als systeem om de doorstroming op kruispunten te maximaliseren. In dat geval vind ik de verkeerssituatie al gauw een stuk interessanter dan de kleur van het lampje dat langs de weg staat

Ik moet wel zeggen dat het hier in CA nog niet is voorgekomen (afgezien van rechtsaf slaan ), maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop men hier omgaat met het verkeer Zelfs als voetganger hoef je hier niet door rood te gaan
vannellezaterdag 6 september 2008 @ 23:55
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:39 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, define "regelmatig".. Het kwam natuurlijk weleens voor, zeker in Utrecht waar stoplichten nogal eens ingezet worden voor file-/belastingsmaximalisatie ipv als systeem om de doorstroming op kruispunten te maximaliseren. In dat geval vind ik de verkeerssituatie al gauw een stuk interessanter dan de kleur van het lampje dat langs de weg staat

Ik moet wel zeggen dat het hier in CA nog niet is voorgekomen (afgezien van rechtsaf slaan ), maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop men hier omgaat met het verkeer Zelfs als voetganger hoef je hier niet door rood te gaan
Ik begrijp dat je in Canada/Amerika woont?
Da's idd geen vergelijking, ik ga er dan ook maar niet inhoudelijk op in.

In Nederland gelden nou eenmaal andere regels en de manier van controleren is ook anders.
Mikkiezondag 7 september 2008 @ 01:55
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 22:39 schreef LoggedIn het volgende:
Tja, define "regelmatig".. Het kwam natuurlijk weleens voor, zeker in Utrecht waar stoplichten nogal eens ingezet worden voor file-/belastingsmaximalisatie ipv als systeem om de doorstroming op kruispunten te maximaliseren. In dat geval vind ik de verkeerssituatie al gauw een stuk interessanter dan de kleur van het lampje dat langs de weg staat
Op zich vrij begrijpelijk, ik denk er hetzelfde over .

Overigens probeert vannelle hier een heel andere discussie aan te zwengelen, namelijk het 'door rood rijden'. Die ga ik hier niet voeren. Feit blijft dat er sprake is van een lussensysteem dat overtredingen detecteert. Dit ligt niet altijd op alle rijbanen, dus TS zal naar het bewuste kruispunt moeten om zijn situatie te bekijken.
Mikkiezondag 7 september 2008 @ 01:56
Overigens vind ik het wel erg jammer dat TS zich na verschillende adviezen en uitleg niet meer laat zien hier.
osmozondag 7 september 2008 @ 08:56
BTW een vraagje, hoe flitsen RLC's op snelheid? de meeste van die kasten hebben geen radarbalk en ik kan mij niet voorstellen dat dat via die lussen gaat want niet iedere auto heeft dezelfde afstand tussen de assen, dus zou de snelheidsmeting redelijk onnauwkeurig zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door osmo op 07-09-2008 09:06:02 ]
appelsjapzondag 7 september 2008 @ 09:21
en als het nou een digitale flitspaal was? HE? HEHEHE?
JDudezondag 7 september 2008 @ 09:24
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:56 schreef osmo het volgende:
BTW een vraagje, hoe flitsen RLC's op snelheid? de meeste van die kasten hebben geen radarbalk en ik kan mij niet voorstellen dat dat via die lussen gaat want niet iedere auto heeft dezelfde afstand tussen de assen, dus zou de snelheidsmeting redelijk onnauwkeurig zijn.
Met twee lussen maakt de afstand tussen de assen weinig uit, denk ik?
Mikkiezondag 7 september 2008 @ 10:39
quote:
Op zondag 7 september 2008 09:21 schreef appelsjap het volgende:
en als het nou een digitale flitspaal was? HE? HEHEHE?
Die maakt nog steeds gebruik van dezelfde meettechniek, alleen de verwerking is anders.
Barcaconiazondag 7 september 2008 @ 10:53
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:56 schreef osmo het volgende:
BTW een vraagje, hoe flitsen RLC's op snelheid? de meeste van die kasten hebben geen radarbalk en ik kan mij niet voorstellen dat dat via die lussen gaat want niet iedere auto heeft dezelfde afstand tussen de assen, dus zou de snelheidsmeting redelijk onnauwkeurig zijn.
Als je met de vooras over een lus gaat, en daarna met de vooras nog eens over de volgende lus, dan klopt het toch?
osmozondag 7 september 2008 @ 13:10
Daar had ik nog niet bij stil gestaan
LoggedInzondag 7 september 2008 @ 19:23
quote:
Op zondag 7 september 2008 08:56 schreef osmo het volgende:
BTW een vraagje, hoe flitsen RLC's op snelheid? de meeste van die kasten hebben geen radarbalk en ik kan mij niet voorstellen dat dat via die lussen gaat want niet iedere auto heeft dezelfde afstand tussen de assen, dus zou de snelheidsmeting redelijk onnauwkeurig zijn.
Bier was lekker?
LoggedInzondag 7 september 2008 @ 19:26
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 23:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je in Canada/Amerika woont?
Da's idd geen vergelijking, ik ga er dan ook maar niet inhoudelijk op in.

In Nederland gelden nou eenmaal andere regels en de manier van controleren is ook anders.
Mwah, de regels zijn in principe hetzelfde: Niet door rood rijden, en niet te hard Het is de toepassing van de regels die verschilt.
vannellezondag 7 september 2008 @ 22:36
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:55 schreef Mikkie het volgende:


Overigens probeert vannelle hier een heel andere discussie aan te zwengelen, namelijk het 'door rood rijden'. Die ga ik hier niet voeren.
Ow, daar ging het topic niet over?
vannellezondag 7 september 2008 @ 22:38
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:26 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Mwah, de regels zijn in principe hetzelfde: Niet door rood rijden, en niet te hard Het is de toepassing van de regels die verschilt.
Met als verschil dat je wel door rood mag als je rechtsaf gaat toch?
Mikkiezondag 7 september 2008 @ 23:20
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:36 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ow, daar ging het topic niet over?
Het topic ging over de techniek van de controles op door rood rijden. Niet over het morele verhaal er omheen.
LoggedInmaandag 8 september 2008 @ 00:57
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:38 schreef vannelle het volgende:

[..]

Met als verschil dat je wel door rood mag als je rechtsaf gaat toch?
ja
vannellemaandag 8 september 2008 @ 01:17
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Het topic ging over de techniek van de controles op door rood rijden. Niet over het morele verhaal er omheen.
Leg jij dan de techniek nog ff fijntjes uit dan zal ik me verder richten op het morele.
Wacht ff.............deed ik al niet, volgens mij zit je fout met deze bewering.
Maar uitleg omtrent techniek blijft altijd welkom natuurlijk. Jij weet dat en wil dat graag met ons delen.
osmomaandag 8 september 2008 @ 08:54
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:23 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Bier was lekker?
Bier is altijd lekker
rdlmaandag 8 september 2008 @ 17:27
Ben ik weer, ik las een reactie waaruit bleek dat het jammer was dat ik niet reageerde.
Niet geheel verwonderlijk, maar ik zit hier net pas weer achter deze pc na 2 dagen Spa Francorchamps en 1 dag werk. Maar terugkomend op de vraag en reacties, ik ben teruggeweest naar het betreffende stoplicht en er ligt in de bocht naar rechts een lus, zeg maar midden in de bocht....
Dus ik vrees het 'ergste'.....
Mikkiemaandag 8 september 2008 @ 19:30
quote:
Op maandag 8 september 2008 17:27 schreef rdl het volgende:
Ben ik weer, ik las een reactie waaruit bleek dat het jammer was dat ik niet reageerde.
Niet geheel verwonderlijk, maar ik zit hier net pas weer achter deze pc na 2 dagen Spa Francorchamps en 1 dag werk. Maar terugkomend op de vraag en reacties, ik ben teruggeweest naar het betreffende stoplicht en er ligt in de bocht naar rechts een lus, zeg maar midden in de bocht....
Dus ik vrees het 'ergste'.....
Dat is apart, midden in de bocht. Hoe groot is de afstand tussen de stopstreep en de lus? Heb je eventueel kans/tijd om een foto te maken wellicht?
LoggedInmaandag 8 september 2008 @ 22:11
doe maar eens een foto idd, want dat zie je niet vaak
vannellemaandag 8 september 2008 @ 23:03
Mwah, mij verbaast het niet.
vannellezondag 14 september 2008 @ 01:09
Waarom valt dit topic zo enorm dood?
Ik had gelijk he? Ongestraft door rood afslaan gaat niet als er een rlc staat natuurlijk.