abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61413992
Ik reed vanavond hier in het centrum richting het stoplicht, dit stoplicht stond nog op groen.
Toen ik het stoplicht passeerde was het echter al zeker 5 seconde rood, ik zat helemaal niet op te letten.
Nu weet ik dat er een flitspaal bij dit stoplicht staat, 2 zelfs.
Het betreft hier een 4 baans weg, 1 links af, 2 rechtdoor, 1 rechts af (deze nam ik).
Is een flitspaal, ivm rijden door rood licht, in staat te flitsen als je om de bocht gaat?
pi_61414008
ja
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61414086
Natuurlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:35:15 #4
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_61414116
Uiteraard.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_61414161
gewoon boete betalen meer niet
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:40:30 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_61414300
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_61414364
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:31 schreef rdl het volgende:
ik zat helemaal niet op te letten.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_61414390
Nee kan niet, gewoon al je geld uitgeven, en geen boete reserveren.
pi_61414894
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61415214
Wat lopen hier toch een stel klapdeurjosti's rond zeg. Als je nergens van weet, hou dan alsjeblieft gewoon je muil dicht .

TS, ga nog eens naar het kruispunt en bekijk de situatie van dichtbij.
Bij de twee rijbanen voor rechtdoor zullen direct na de stopstreep twee horizontale vlakken (per rijbaan) liggen, welke zijn 'gemarkeerd' met een dun laagje zwart teer als omtrek. Dit zijn de detectielussen van de RLC (roodlichtcamera, welke overigens meestal ook op snelheid controleert, maar dat terzijde). Kijk of deze vlakken ook bij de beide banen voor de afslagen liggen. Zo niet, dan heb je van die paal in elk geval niets te vrezen. Als ze er wel liggen, ben je het bokkie voor ¤ 150,-. Over het algemeen is het echter zo dat RLC's alleen de rijbanen voor rechtdoor controleren (omdat ze daar ook meteen snelheid kunnen pakken, omdat daar het meest door rood gereden wordt (kennelijk ) en die camera's geen ongelimiteerd bereik hebben), dus de kans is groot dat je er doorheen mazzelt.

Zulke lussen dus:


Ik heb zelf hier op een kruispunt in de buurt waar zo'n RLC staat ook al vaak zat de afslag met donkeroranje genomen, nooit wat van gehoord. Rechtdoor had m'n moeder 'm vorig jaar echter al binnen twee weken op de mat . De lussen liggen hier ook alleen bij de rijbanen voor rechtdoor en niet bij de afslagen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61418218
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:06 schreef Mikkie het volgende:
Wat lopen hier toch een stel klapdeurjosti's rond zeg. Als je nergens van weet, hou dan alsjeblieft gewoon je muil dicht .


Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
pi_61418552
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
pi_61418861
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:08 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
Zeker weten, de stopstreep is de maat.
pi_61418931
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
het is geen stoplicht maar een verkeerslicht omdat het het verkeer regelt.
Als het licht op groen staat noem je het toch ook geen doorrijdenlicht?
Kwestie van semantiek. Stoplicht is een seinlicht voor het verkeer; aan is stoppen, uit is rijden. Dus als hij niet brand wil het niet zeggen dat hij geen sein meer geeft (als je het over de lamp zelf hebt) want gebrek aan sein is dus ook een sein /

En (net over) de streep is inderdaad het fotopunt. Je kan eigenlijk alleen hopen dat er (vandaag) geen rolletje in zat
pi_61419680
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef Dingest het volgende:

[..]

Kwestie van semantiek. Stoplicht is een seinlicht voor het verkeer; aan is stoppen, uit is rijden. Dus als hij niet brand wil het niet zeggen dat hij geen sein meer geeft (als je het over de lamp zelf hebt) want gebrek aan sein is dus ook een sein /
Lul niet zo dom.
Een werkend verkeerslicht is nooit uit en heeft bovendien 3 kleurtjes waar je uit kan kiezen.
Bovendien geeft TS aan dat het verkeerslicht wél werkte en dat hij door rood is gereden.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef Dingest het volgende:En (net over) de streep is inderdaad het fotopunt. Je kan eigenlijk alleen hopen dat er (vandaag) geen rolletje in zat
Dat ben ik wel met je eens.
pi_61420129
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Lul niet zo dom.
Een werkend verkeerslicht is nooit uit en heeft bovendien 3 kleurtjes waar je uit kan kiezen.
Bovendien geeft TS aan dat het verkeerslicht wél werkte en dat hij door rood is gereden.
Klok en klepel.
Strikt genomen bestaat een verkeerslicht uit drie seinlichten. Als de rode brandt geeft die als sein stoppen. Tevens geeft het groene licht ook aan stoppen, daar het niet brandt. Andersom werkt het dan ook, maar dan met rijden. Geel geeft als sein dat je moet stoppen, indien mogelijk - maar wordt verder in NL niet gebruikt als tussenstap van rood naar groen. Ook geeft het een sein als de andere twee seinlichten niet in werking zijn. Maar je kan een verkeerslicht ook als 1 geheel beschouwen en dan seint het alsnog, ergo de term stoplicht valt dan nog steeds goed te gebruiken.
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:23:59 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61422931
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:27 schreef vannelle het volgende:

Zeker weten, de stopstreep is de maat.
De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_61423133
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Neem je eigen advies ter harte aub.
TUURLIJK word je ook geregistreerd als je door rood rijdt tijdens het afslaan, zou lekker wezen als het niet zo was.
Zucht....
Als je die beweringen van je nou eens onderbouwt zou het leuk zijn. Nu zit je gewoon een beetje gebakken lucht te verkopen, want je verhaal klopt simpelweg niet. Ik geef niet voor niets de technische uitleg erbij. Als je een al dan niet technische onderbouwing hebt ben ik graag bereid er naar te luisteren en er iets van op te steken (mits het klopt), maar je loopt nu gewoon maar wat te blaten. Graag een onderbouwing van hoe de techniek werkt, net als ik hiervoor ook heb gedaan, want je argument 'TUURLIJK' is uiteraard geen fatsoenlijke onderbouwing voor je standpunt.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:08 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

TS is hoogstwaarschijnlijk al geflitst voordat hij die bocht begon te nemen.
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:27 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zeker weten, de stopstreep is de maat.
Wat betekent dat er pas ná de stopstreep geflitst kán worden. En laten daar nou net die lussen liggen. De camera's werken op basis van de lussen. De lussen liggen in de regel alleen bij de rijbanen voor rechtdoor. TS ging niet rechtdoor dus reed niet over een lus. Hoe moeilijk is het?

A geldt mits B. B gaat niet op, dus A ook niet.

Voor de zekerheid zou ik TS adviseren om even de situatie ter plekke te bekijken. En voor de mensen die tóch denken gelijk te hebben: ga zelfs een bij een kruispunt staan met zo'n RLC. Bekijk het asfalt vlak voor de stopstrepen, zowel voor de twee banen rechtdoor als de afslaande banen. En als je dan nog vindt dat je gelijk hebt, zie ik je graag met argumenten terug.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61423155
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
Dank je! Eindelijk iemand die ook z'n hersens gebruikt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_61423631
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:23 schreef JDude het volgende:

[..]

De detectielussen liggen echter pas ná de stopstreep. TS moet gewoon, zoals eerder ook al gezegd, even teruggaan en kijken of er op de afslaande rijstroken zo'n lus ligt. Zo niet, dan heeft'ie weinig te vrezen.
Ze liggen direct na de stopstreep, en meestal komt dan nog een zebrapad (geen idee of dat ic zo is) maar ALS er dus een camera inzat en ALS er lussen op de baan lagen is TS geflitst
pi_61430176
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:35 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als je die beweringen van je nou eens onderbouwt zou het leuk zijn. Nu zit je gewoon een beetje gebakken lucht te verkopen, want je verhaal klopt simpelweg niet. Ik geef niet voor niets de technische uitleg erbij. Als je een al dan niet technische onderbouwing hebt ben ik graag bereid er naar te luisteren en er iets van op te steken (mits het klopt), maar je loopt nu gewoon maar wat te blaten. Graag een onderbouwing van hoe de techniek werkt, net als ik hiervoor ook heb gedaan, want je argument 'TUURLIJK' is uiteraard geen fatsoenlijke onderbouwing voor je standpunt.
"De stopstreep is de maat" schreef ik. Daarmee bedoel ik dat je die niet mag overschrijden bij rood licht.

Even een stukje quoten, scheelt weer typen :
quote:
Twee inductieve detectielussen worden in iedere rijbaan gefreesd, vlak voor en vlak na de stopstreep. De lusdetectie zorgt voor een accurate en waterdichte roodlicht bewaking: ieder passerend voertuig wordt geregistreerd. Wanneer er een vertragingstijd wordt ingesteld, zal het voertuig dat passeert na die vertragingstijd twee keer snel achter elkaar gefotografeerd worden.
Dat 2 keer fotograferen is om te kijken of het betreffende voertuig idd is doorgereden of toch gestopt is al is het te ver.

De 1e lus is om te registreren of er een voertuig staat zodat het licht op groen kan.
Dit gebeurt vnl. 's nachts als het verkeersaanbod minder is, overdag gaat het meestal volgens een vast schema.
Die lus ligt dus ook bij een voorsorteerstrook, anders zou je nooit groen kunnen krijgen als je af wil slaan.
De bewering dat er na de stopstreep voor afslaand verkeer geen lussen liggen klopt gewoon niet.
Het is echt niet zo dat afslaand verkeer altijd ongestraft door rood kan rijden zoals in dit topic beweerd wordt.
  zaterdag 6 september 2008 @ 17:36:21 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61430278
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:32 schreef vannelle het volgende:

De bewering dat er na de stopstreep voor afslaand verkeer geen lussen liggen klopt gewoon niet.
Het is echt niet zo dat afslaand verkeer altijd ongestraft door rood kan rijden zoals in dit topic beweerd wordt.
Volgens mij werd er dan ook beweerd dat niet altijd alle rijstroken worden bewaakt met een roodlichtcamera. Als TS daar achter wil komen moet'ie gewoon even ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_61430400
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 02:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Klok en klepel.
Strikt genomen bestaat een verkeerslicht uit drie seinlichten. Als de rode brandt geeft die als sein stoppen. Tevens geeft het groene licht ook aan stoppen, daar het niet brandt. Andersom werkt het dan ook, maar dan met rijden. Geel geeft als sein dat je moet stoppen, indien mogelijk - maar wordt verder in NL niet gebruikt als tussenstap van rood naar groen. Ook geeft het een sein als de andere twee seinlichten niet in werking zijn. Maar je kan een verkeerslicht ook als 1 geheel beschouwen en dan seint het alsnog, ergo de term stoplicht valt dan nog steeds goed te gebruiken.
Het is geen sein. Treinen en trams werken met seinen. Dit zijn gewoon verkeerstekens, niks meer en niks minder.
Als oranje knippert is het verkeerslicht buiten werking en gaan de gewone verkeersregels gelden.

Wat de verschillende kleuren betekenen is simpel natuurlijk
groen: doorrijden
geel: stoppen indien mogelijk
rood: stoppen
Dat is gewoon alles, daar hoef je echt niet zo'n filosofie aan te hangen.
pi_61430436
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Volgens mij werd er dan ook beweerd dat niet altijd alle rijstroken worden bewaakt met een roodlichtcamera. Als TS daar achter wil komen moet'ie gewoon even ter plaatse gaan kijken hoe de situatie is.
Daar ben ik het wel mee eens, waarschijnlijk heb ik daar dan overheen gelezen.
pi_61431157
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 17:41 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is geen sein. Treinen en trams werken met seinen. Dit zijn gewoon verkeerstekens, niks meer en niks minder.
Als oranje knippert is het verkeerslicht buiten werking en gaan de gewone verkeersregels gelden.

Wat de verschillende kleuren betekenen is simpel natuurlijk
groen: doorrijden
geel: stoppen indien mogelijk
rood: stoppen
Dat is gewoon alles, daar hoef je echt niet zo'n filosofie aan te hangen.
Ga anders eerst eens even de definities leren. Een stoplicht is een sein, ook in het verkeer. En een sein is ook een teken, wat precies de functie van een verkeerslicht is. Of het nu om het apparaat zelf of om de indivduele lampen gaat.
Ik leg alleen maar uit dat de term stoplicht gewoon juist is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')