Boehoe, huilie, ga es snijenquote:Op vrijdag 5 september 2008 18:45 schreef Beurlap het volgende:
ik denk niet dat ze je voor 5 maanden gaan laten betalen hoor. meer een kronkel in jouw hoofd.
Dit vat het helder samen. Digitenne is kwalitatief matig, en niet op de toekomst berust, ik hoop voor de TS dat ze nog iets anders in de buurt heeft, anders wordt het een satelietje voor der principesquote:Op zaterdag 6 september 2008 22:08 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ik vind dit een rare kronkel.
Ziggo wil geld van jou.
Jij wil een dienst van ziggo.
Dit blijft gehandhaafd.
Alleen is de datum waarop jullie een transactie houden anders.
Wat ik bedoel met "een bedrijf is geen liefdadigsheidsinstelling", is het volgende. Ziggo geeft jou wat en zegt daarna "mag ik alsjeblieft geld van je?". Jij geeft dat. Of niet, en da's jaren zo gegaan. Nu is het anders, nu vraagt ziggo het eerst van jou. Lijkt me redelijk omdat de levering van signaal vrij continue is (en indien niet, krijg je je geld terug). Ziggo moet maar afwachten of-ie geld krijgt, denk maar aan wanbetalers, mensen in de gevangenis, weet ik het.
Bedrijf wordt niet gerund door robots hoor, werken ook gewoon mensen die een gezin hebben.
Serieus als dat zo ging zou ik naar het ziggo kantoor gaanquote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Misstique het volgende:
De klantenservice van Ziggo is ook uitermate vriendelijk, wat een onbeschofte honden..
Ik: "Ik wil mn abo afzeggen, in jullie brief staat dat ik dat vanaf 1 oktober kan doen, op jullie site vind ik een opzegformulier om vanaf 1 november op te zeggen. Hoe zeg ik vanaf 1 oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Dat kan helemaal niet, u móet het opzegformulier op de site gebruiken en dan maar zien wat er gebeurd."
Ik: "Ik wil juist de garantie dat ik op 1 oktober wordt afgesloten en niet in rekening wordt gebracht voor die maand. Die mogelijkheid heb ik volgens uw brief, dus vertel me hoe ik dat voor elkaar krijg aub."
Kutjong van Ziggo: "Ik zeg dus dat dat niet kan en ik u niet kan helpen."
Ik: "Verbind me dan maar door met iemand die me wél te woord kan staan hierover."
Kutjong van Ziggo: "Daar is niemand voor, doe niet zo moelijk en gebruik het opzegformulier op onze site."
Ik: "Nee, met dat formulier kan ik niet vanaf oktober opzeggen. Dus nogmaals, hoe zeg ik vanaf oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Vul nou maar gewoon dat formulier in ."
Ik: "Verbind me met iemand door die me wél kan melden hoe ik de zekerheid heb dat ik vanaf 1 oktober afgesloten ben!"
Kutjong van Ziggo: "Er is hier niemand die kan helpen."
Ik: "Niemand? Mooie klantenservice hebben jullie.. Moet ik niet proberen met mijn klanten.
."
Kutjong van Ziggo: "Wij zijn ook een ander bedrijf, vul dat formulier in, dag mevrouw" Tuut...tuut...tuut...
Die lul hangt gewoon op dus..
Alsof die echt hun echte naam gaan geven.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:33 schreef fathank het volgende:
Wat een asociale honden. Daarom altijd even de naam noteren van die lijers aan de andere kant van de lijn.
Er is niks voor niks een klachtensite (inmiddels dicht) van ziggo afgesloten.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Serieus als dat zo ging zou ik naar het ziggo kantoor gaan
Gefeliciteerd. Je mist het punt volledig.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:41 schreef oinkoink12 het volgende:
God wat een onzin, er zijn tig bedrijven waarbij je vooraf moet betalen voor een dienst ipv achteraf.
Het punt is dat jij op wil zeggen, maar te laat die brief hebt gekregen en het dus niet meer mogelijk is per 1 oktober.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:55 schreef Misstique het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Je mist het punt volledig.
De arrogantie van "verbind mij door met..." vind ik dan ook wel een goed excuus om je als medewerker op te stellen als een lul. Vooral als hij je reeds voorzien heeft van een antwoord.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Misstique het volgende:
De klantenservice van Ziggo is ook uitermate vriendelijk, wat een onbeschofte honden..
Ik: "Ik wil mn abo afzeggen, in jullie brief staat dat ik dat vanaf 1 oktober kan doen, op jullie site vind ik een opzegformulier om vanaf 1 november op te zeggen. Hoe zeg ik vanaf 1 oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Dat kan helemaal niet, u móet het opzegformulier op de site gebruiken en dan maar zien wat er gebeurd."
Ik: "Ik wil juist de garantie dat ik op 1 oktober wordt afgesloten en niet in rekening wordt gebracht voor die maand. Die mogelijkheid heb ik volgens uw brief, dus vertel me hoe ik dat voor elkaar krijg aub."
Kutjong van Ziggo: "Ik zeg dus dat dat niet kan en ik u niet kan helpen."
Ik: "Verbind me dan maar door met iemand die me wél te woord kan staan hierover."
Kutjong van Ziggo: "Daar is niemand voor, doe niet zo moelijk en gebruik het opzegformulier op onze site."
Ik: "Nee, met dat formulier kan ik niet vanaf oktober opzeggen. Dus nogmaals, hoe zeg ik vanaf oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Vul nou maar gewoon dat formulier in ."
Ik: "Verbind me met iemand door die me wél kan melden hoe ik de zekerheid heb dat ik vanaf 1 oktober afgesloten ben!"
Kutjong van Ziggo: "Er is hier niemand die kan helpen."
Ik: "Niemand? Mooie klantenservice hebben jullie.. Moet ik niet proberen met mijn klanten.
."
Kutjong van Ziggo: "Wij zijn ook een ander bedrijf, vul dat formulier in, dag mevrouw" Tuut...tuut...tuut...
Die lul hangt gewoon op dus..
Voordat ze je beeindiging hebbendoorgevoerd is het intussen al 2009.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Misstique het volgende:
Bij thuiskomst vandaag vond ik een brief van Ziggo op de mat, waarin ze bericht doen van een aantal 'toekomstige' wijzigingen. Voorheen betaalde men in de eerste maand van elk kwartaal de rekening, vanaf december 2008 gaan we de maand voorafgaand aan het kwartaal waarin ze hun dienst leveren al betalen.
Klinkt best redelijk, tot je je realiseert dat we dus dit jaar VIJF keer betalen in plaats van de gebruikelijke 4 keer. 2008 heeft ineens 5 kwartalen gekregen..
Waarschijnlijk is de fusie toch niet in de kouwe kleren gaan zitten en moet Ziggo nog aan wat flinke financiële verplichtingen voldoen in 2008, paar gouden handdrukjes bijvoorbeeld, dus wij mogen allemaal weer bukken om flink genaaid te worden..
Nou Ziggo, jullie kunnen mij helemaal de tyfus en vinkentering krijgen, ik stap over op een andere aanbieder..
Hehe dat zit er dik in jaquote:Op woensdag 10 september 2008 13:24 schreef PDOA het volgende:
[..]
Voordat ze je beeindiging hebbendoorgevoerd is het intussen al 2009.
Enne... post hier je klacht: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php - hier hangen dagelijks Ziggo-werknemers rond.
Ik ga binnenkort verhuizen, ik hou mijn hart vast of mijn adreswijziging ook goed is doorgekomen. Als ik de verhalen op dat forum mag geloven zit ik straks een half jaar zonder internet.
En 2009 heeft dus 3 kwartalen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 18:33 schreef Misstique het volgende:
Bij thuiskomst vandaag vond ik een brief van Ziggo op de mat, waarin ze bericht doen van een aantal 'toekomstige' wijzigingen. Voorheen betaalde men in de eerste maand van elk kwartaal de rekening, vanaf december 2008 gaan we de maand voorafgaand aan het kwartaal waarin ze hun dienst leveren al betalen.
Klinkt best redelijk, tot je je realiseert dat we dus dit jaar VIJF keer betalen in plaats van de gebruikelijke 4 keer. 2008 heeft ineens 5 kwartalen gekregen..
Waarschijnlijk is de fusie toch niet in de kouwe kleren gaan zitten en moet Ziggo nog aan wat flinke financiële verplichtingen voldoen in 2008, paar gouden handdrukjes bijvoorbeeld, dus wij mogen allemaal weer bukken om flink genaaid te worden..
Nou Ziggo, jullie kunnen mij helemaal de tyfus en vinkentering krijgen, ik stap over op een andere aanbieder..
Nope, in 2009 betaal je gewoon 4 keer, staat ook al eerder in dit topic uitgelegd.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En 2009 heeft dus 3 kwartalen.
Ja dat heb ik gelezen. Maar de redenatie dat 2008 5 kwartalen zou hebben omdat je nu een maand eerder gaat betalen, doortrekkend houd het in dat 2009 maar 3 kwartalen heeft.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:03 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nope, in 2009 betaal je gewoon 4 keer, staat ook al eerder in dit topic uitgelegd.
Dat denk je dus verkeerd.quote:Op woensdag 10 september 2008 14:53 schreef Rapaille het volgende:
Dit is natuurlijk wel een eenzijdig verhaal, ik denk dat het gesprek met de klantenservice toch net even anders is gegaan?
Dit is de eerste keer dat ik eens 'nee' zeg tegen een groot bedrijf, maar fijn dat je me denkt te kennen door dit ene topic.quote:Dit denk ik vooral omdat TS echt het type is dat overal een probleem van maakt![]()
Het gaat om de eenzijdige communicatie van Ziggo, ze stellen me voor een voldongen feit door hun voorwaarden aan te passen zonder enige vorm van overleg en daar begin ik schoon genoeg van te krijgen. Ik verdom het om op te draaien voor hun cashflow problemen.quote:Wat maakt dat nou in hemelsnaam uit wanneer je voor die diensten moet betalen.
Tuurlijk kan ik het missen, ik wil het alleen niet missen.quote:Voor zowat alle abonnementen betaal je vooraf. Ik begrijp dat het vervelend is dat je nu extra kosten hebt, maar die paar maanden abonnementsgeld kan je toch wel missen?
Pffff...nog 1 keer dan: in 2008 zou ik moeten gaan betalen voor 5 kwartalen en dat ga ik dus niet doen. In 2009 zou ik dan gewoon voor 4 kwartalen moeten betalen weer, niet 3.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:11 schreef Houtworm het volgende:
Ja dat heb ik gelezen. Maar de redenatie dat 2008 5 kwartalen zou hebben omdat je nu een maand eerder gaat betalen, doortrekkend houd het in dat 2009 maar 3 kwartalen heeft.
Ik zie het probleem niet zo. Behalve dan de klantenservice, maar dat is overal zo'n gezeik.
Wanneer heb je gebeld? als dat vandaag was of een paar dagen geleden ben je dom en dan heeft die helpdeskmedewerker gewoon gelijk.quote:Op woensdag 10 september 2008 10:30 schreef Misstique het volgende:
De klantenservice van Ziggo is ook uitermate vriendelijk, wat een onbeschofte honden..
Ik: "Ik wil mn abo afzeggen, in jullie brief staat dat ik dat vanaf 1 oktober kan doen, op jullie site vind ik een opzegformulier om vanaf 1 november op te zeggen. Hoe zeg ik vanaf 1 oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Dat kan helemaal niet, u móet het opzegformulier op de site gebruiken en dan maar zien wat er gebeurd."
Ik: "Ik wil juist de garantie dat ik op 1 oktober wordt afgesloten en niet in rekening wordt gebracht voor die maand. Die mogelijkheid heb ik volgens uw brief, dus vertel me hoe ik dat voor elkaar krijg aub."
Kutjong van Ziggo: "Ik zeg dus dat dat niet kan en ik u niet kan helpen."
Ik: "Verbind me dan maar door met iemand die me wél te woord kan staan hierover."
Kutjong van Ziggo: "Daar is niemand voor, doe niet zo moelijk en gebruik het opzegformulier op onze site."
Ik: "Nee, met dat formulier kan ik niet vanaf oktober opzeggen. Dus nogmaals, hoe zeg ik vanaf oktober op?"
Kutjong van Ziggo: "Vul nou maar gewoon dat formulier in ."
Ik: "Verbind me met iemand door die me wél kan melden hoe ik de zekerheid heb dat ik vanaf 1 oktober afgesloten ben!"
Kutjong van Ziggo: "Er is hier niemand die kan helpen."
Ik: "Niemand? Mooie klantenservice hebben jullie.. Moet ik niet proberen met mijn klanten.
."
Kutjong van Ziggo: "Wij zijn ook een ander bedrijf, vul dat formulier in, dag mevrouw" Tuut...tuut...tuut...
Die lul hangt gewoon op dus..
Hoe je het ook wend of keert, het is niet zo dat je een kwartaal extra betaald waar je niks voor terug krijgt. Nogmaals, ik snap niet goed waarom je er zo'n probleem van maakt.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:15 schreef Misstique het volgende:
[..]
Pffff...nog 1 keer dan: in 2008 zou ik moeten gaan betalen voor 5 kwartalen en dat ga ik dus niet doen. In 2009 zou ik dan gewoon voor 4 kwartalen moeten betalen weer, niet 3.
Ach, uiteindelijk komt het toch neer op twee keer de helft betalen.....quote:Op woensdag 10 september 2008 11:49 schreef mighty84 het volgende:
[..]
Er is niks voor niks een klachtensite (inmiddels dicht) van ziggo afgesloten.
Ot laat me raden je opzeg termijn is ook 3 maanden. Ik ben van mening dat het rijk er voor moet zorgen dat een vooruitbetaling niet meer mag gebeuren. Ziggo of elke ander bedrijf kan zo rente op doen van een mooi rente van trekken. Je 100.000 leden die betalen ¤ 20 permaand maal 3 en een rente van 4,0 % verdient en dat het mogelijk is om rente per maand te krijgen.
berekening uitleg : aantaal gebruikers * maandelijkse bedrag * rente per jaar / 12 (voor maandelijkse rente) ^ 3(3 maanden we willen er wel voor zorgen dat we rente over rente krijgen (wanneer je 12 /3 neem de rente van rente niet over en verdien je de 1e maand evenveel als de 2 maand )
(100.000 x (20 * 1.04) / 12)^3) = 100 000 * (20.8 / 12)^3) = 100 000 x (1.733)^3 ) = 100. 000 x 5.207=
520 770.37 extra inkomsten (ps. de afronding zin niet meegenomen in de uiteindelijk uitslag)
iemand opmerking op de bereking hoor ik ze graag
Le-zen: in de brief die ze me verzonden hebben, staat dat ik per 1 oktober op mag zeggen.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:17 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Wanneer heb je gebeld? als dat vandaag was of een paar dagen geleden ben je dom en dan heeft die helpdeskmedewerker gewoon gelijk.
Zie het als je contract met je werkgever als je nu ontslag neemt, moet je eerst deze maand uitwerken en daarna gaat de maand in dat je het opzegt.
Dus als je 1 oktober wou afgesloten worden had je dus voor 1 september moeten bellen.
Nogmaals: ik wens niet op te draaien voor de cashflowproblemen van Ziggo.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Hoe je het ook wend of keert, het is niet zo dat je een kwartaal extra betaald waar je niks voor terug krijgt. Nogmaals, ik snap niet goed waarom je er zo'n probleem van maakt.
Ja spuit 11, anders lees je het topic ff waar nog maar 54984135868466 keer in staat dat ik in 2009 ook gewoon 4 keer zou moeten betalen.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:26 schreef Sjibble het volgende:
Wat is je probleem.
2008 betaal je 5x
Maar met dezelfde logica betaal je in 2009 maar 3x?
Zal alleen de website dan wel niet op voorbereid zijn dus dat word dat schriftelijk, proberen het op te zeggen via een helpdeskmedewerker en als het dan niet wil lukken flink tekeer gaan tegen zo iemand gaat vast helpen die heeft schijt aan jouquote:Op woensdag 10 september 2008 15:26 schreef Misstique het volgende:
[..]
Le-zen: in de brief die ze me verzonden hebben, staat dat ik per 1 oktober op mag zeggen.
Ik kreeg de brief van Ziggo (met dagtekening augustus) pas afgelopen vrijdag (05-09) op de mat en was toen dus pas op de hoogte van de aankomende wijziging. In die brief staat dat ik per 1 oktober op kan zeggen, dan moeten ze mij de mogelijkheid bieden om dat daadwerkelijk te doen.
Waar ben ik flink tekeer gegaan dan? Ik heb hem alleen gevraagd me te helpen.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:35 schreef Ab-Normaal het volgende:
[..]
Zal alleen de website dan wel niet op voorbereid zijn dus dat word dat schriftelijk, proberen het op te zeggen via een helpdeskmedewerker en als het dan niet wil lukken flink tekeer gaan tegen zo iemand gaat vast helpen die heeft schijt aan jou
Aan de hand hoe jij het verhaal hier plaatst....quote:Op woensdag 10 september 2008 15:39 schreef Misstique het volgende:
[..]
Waar ben ik flink tekeer gegaan dan? Ik heb hem alleen gevraagd me te helpen..
Nou poepoe. 1 maandje eerder die paar euro van een paar 1.000 klanten. Dat hebben die bedrijven echt nodig hoor.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nogmaals: ik wens niet op te draaien voor de cashflowproblemen van Ziggo.
Door hem als kutjong te benoemen, bedoel je?quote:Op woensdag 10 september 2008 15:41 schreef Ab-Normaal het volgende:
Aan de hand hoe jij het verhaal hier plaatst....
(wil je wel afsluiten als je dat wilt? geef je adres maar is het opgelost)
En als je het abbonoment opgezegd met einddatum 1 april 2010 hoef je in 2010 helemaal niks te betalen! Krijg je het volgens jouw redenatie, gewoon gratis.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:29 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ja spuit 11, anders lees je het topic ff waar nog maar 54984135868466 keer in staat dat ik in 2009 ook gewoon 4 keer zou moeten betalen.
Kennelijk wel. En Ziggo heeft wel ietsje meer dan 1000 klanten hoor.quote:Op woensdag 10 september 2008 15:50 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Nou poepoe. 1 maandje eerder die paar euro van een paar 1.000 klanten. Dat hebben die bedrijven echt nodig hoor.
Zover gaat het helemaal niet komen, want ik zeg de boel nú al op!quote:Op woensdag 10 september 2008 15:52 schreef Houtworm het volgende:
En als je het abbonoment opgezegd met einddatum 1 april 2010 hoef je in 2010 helemaal niks te betalen! Krijg je het volgens jouw redenatie, gewoon gratis.
Het is idd helaas al zo normaal geworden om genaaid te worden door dit soort bedrijven dat we het vreemd vinden als er iemand eens níet bukt.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:17 schreef MrDice het volgende:
Misstique, jij bent niet echt een helder licht of wel![]()
Simpele ziel om je hier druk om te gaan maken. Vind het niet meer dan logisch dat bedrijven je vooraf laten betalen voor zulke diensten. En dan ook erover vallen dat ze dit niet vooraf democratisch hebben besproken en besloten samen met jou en de andere klanten... mijn hemel.
Ik vind een maand eerder betalen helemaal geen naaipraktijk. Ik kan best wel begrijpen dat je het vreemd vind maar er zoveel stampei van maken en een ander bedrijf gaan zoeken vind ik wel wat overdreven.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:20 schreef Misstique het volgende:
[..]
Het is idd helaas al zo normaal geworden om genaaid te worden door dit soort bedrijven dat we het vreemd vinden als er iemand eens níet bukt..
Nouja, Ziggo vangt in 2008 dus wel even een kwartaal extra van alle klanten. Dus jij vindt dat volkomen normaal?quote:Op woensdag 10 september 2008 16:17 schreef MrDice het volgende:
Misstique, jij bent niet echt een helder licht of wel![]()
Simpele ziel om je hier druk om te gaan maken. Vind het niet meer dan logisch dat bedrijven je vooraf laten betalen voor zulke diensten. En dan ook erover vallen dat ze dit niet vooraf democratisch hebben besproken en besloten samen met jou en de andere klanten... mijn hemel.
Het is geen kwartaal extra in 2008, het is een vooruitbetaling voor 2009.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:32 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nouja, Ziggo vangt in 2008 dus wel even een kwartaal extra van alle klanten. Dus jij vindt dat volkomen normaal?
Ja, maar dat geld krijgen ze dus wel binnen in 2008 en telt dus ook mee voor de omzet in 2008..quote:Op woensdag 10 september 2008 16:34 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het is geen kwartaal extra in 2008, het is een vooruitbetaling voor 2009.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!quote:Op woensdag 10 september 2008 16:43 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, maar dat geld krijgen ze dus wel binnen in 2008 en telt dus ook mee voor de omzet in 2008..
Nee, de omzet in 2008 is dus hoger dan in 2007 of 2009. Namelijk 5 kwartaalbetalingen in 2008 en 4 kwartaalbetalingen in 2007 en 2009.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:47 schreef Houtworm het volgende:
Aan het einde van de rit blijft die omzet gelijk. Wat ze nu binnenhalen voor 2009, krijgen ze in 2009 zelf niet binnen.
Inderdaad. Wat ze nu doen heeft een positief effect op de omzet in 2008 en een negatief effect op de omzet in 2009.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:51 schreef Misstique het volgende:
[..]
Nee, de omzet in 2008 is dus hoger dan in 2007 of 2009. Namelijk 5 kwartaalbetalingen in 2008 en 4 kwartaalbetalingen in 2007 en 2009.
quote:Op woensdag 10 september 2008 16:44 schreef Misstique het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!.
Eindelijk iemand die het begrijpt!![]()
.
Hoezo negatief effect op 2009? Ze halen dan voor net zoveel kwartalen binnen als de jaren vóór 2008 hoor, niks negatiefs aan.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:56 schreef Houtworm het volgende:
Inderdaad. Wat ze nu doen heeft een positief effect op de omzet in 2008 en een negatief effect op de omzet in 2009.
En nog steeds vind ik dat je overdrijft.
Je blijft maar doen alsof je een kwartaal extra moet betalen en daar niks voor terug krijgt. En dat is natuurlijk grote onzin.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:00 schreef Misstique het volgende:
[..]
Hoezo negatief effect op 2009? Ze halen dan voor net zoveel kwartalen binnen als de jaren vóór 2008 hoor, niks negatiefs aan.
Nee hoor, de omzet van jouw vooruitbetaling komt in de winst en verliesrekening van 2009. Opbrengsten worden namelijk toegekend aan de periode waarin de dienst geleverd is.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:44 schreef Misstique het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!.
Eindelijk iemand die het begrijpt!![]()
.
Waar heb je me dat zien zeggen? Ik ben het totaal niet eens met de verandering in betalingswijze, omdat het voor mij in de praktijk betekent dat ik in 2008 voor 5 kwartalen betaal. Dát is waar het me om gaat, maar dat schijn je niet te begrijpen helaas.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:12 schreef Houtworm het volgende:
Je blijft maar doen alsof je een kwartaal extra moet betalen en daar niks voor terug krijgt. En dat is natuurlijk grote onzin.
Maar het gaat me niet om omzet, uitgaven, kosten, jaarrekeningen, kostenposten, grootboekrekeningen etc van Ziggo, maar om wanneer en hoe vaak ík de rekeningen moet betalen in 2008.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee hoor, de omzet van jouw vooruitbetaling komt in de winst en verliesrekening van 2009. Opbrengsten worden namelijk toegekend aan de periode waarin de dienst geleverd is.
Beweer dan niet dat mensen jouw probleem begrijpen als ze aperte onzin posten, die blijkbaar ook nog irrelevant is voor jouw bezwaren.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maar het gaat me niet om omzet, uitgaven, kosten, jaarrekeningen, kostenposten, grootboekrekeningen etc van Ziggo, maar om wanneer en hoe vaak ík de rekeningen moet betalen in 2008.
Ik geef het op..
Jankert, ze liggen echt niet verlegen om jou centen hoor, maar hoe kan een bedrijf nou ooit aanpassingen doen binnen het bedrijf als je alleen maar van die debielen als jou als klant heb.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:19 schreef Misstique het volgende:
[..]
Waar heb je me dat zien zeggen? Ik ben het totaal niet eens met de verandering in betalingswijze, omdat het voor mij in de praktijk betekent dat ik in 2008 voor 5 kwartalen betaal. Dát is waar het me om gaat, maar dat schijn je niet te begrijpen helaas.
Ik begrijp je best wel. Maar je ovedrijft naar mijn mening. Je zegt het nergens expliciet maar doet wel alsof je een maand extra moet betalen.quote:Op woensdag 10 september 2008 17:19 schreef Misstique het volgende:
[..]
Waar heb je me dat zien zeggen? Ik ben het totaal niet eens met de verandering in betalingswijze, omdat het voor mij in de praktijk betekent dat ik in 2008 voor 5 kwartalen betaal. Dát is waar het me om gaat, maar dat schijn je niet te begrijpen helaas.
Als het zo opvalt zullen ze niet op die manier geld aftroggelen...quote:Op woensdag 10 september 2008 18:15 schreef Stupide het volgende:
TS heeft gewoon gelijk. In mei (of rond die tijd) kreeg ik een brief van Ziggo (hier voorheen Multikabel) met hetzelfde grapje, alleen dan per maand. Het komt er op neer dat je dit jaar gewoon een keer meer je periodieke kosten betaald.
Goedkope manier van Ziggo om wat geld te genereren. Reken maar uit hoeveel dat voor Ziggo oplevert, iedere klant dit jaar een een termijn extra laten betalen. Bovendien zouden ze dit soort klantonvriendelijke acties nooit uithalen als er geen dringende (financiële) reden voor was, zéker niet in een tijd dat ze er publicitair gezien niet echt jofel voor staan.
Bijkomend probleem is ook dat je langer aan je abo vast zit als je wilt opzeggen (je hebt immers verder vooruit betaald dan vroegah).
Blind vertrouwen in grote bedrijven.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:39 schreef Ab-Normaal het volgende:
Sommige mensen gaan ergens fel op in omdat ze iets hebben gelezen maar nog geen eens weten wat het inhoud waarom etc etc zo bedrijf gaat je echt niet zomaar een kwartaal extra laten betalen, daar zit wel wat achter hoor.
Dat dus. Ik betaal al vooruit bij die rukkers, ik ga niet nóg vooruiter betalen.quote:Op woensdag 10 september 200819:09 schreef Dagonet het volgende:
Op welk moment krijg ik een extra dienst geleverd? Krijgen mijn erven nog een stornering voor het extra betaalde? Of, wanneer ik in 2023 opzeg, per 1 september en dus in juni m'n laatste rekening betaal, denk je dat ik dan nog tot december hun dienst krijg?
Ik snap die extra dienst niet. Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 10 september 2008 19:09 schreef Dagonet het volgende:
2008, vier kwartaalrekeningen. feit
2009, vijf kwartaalrekeningen, feit
2010, vier
2011, vier
2012, vier
2013, vier
2049, vier
2087, vier
Op welk moment krijg ik een extra dienst geleverd? Krijgen mijn erven nog een stornering voor het extra betaalde? Of, wanneer ik in 2023 opzeg, per 1 september en dus in juni m'n laatste rekening betaal, denk je dat ik dan nog tot december hun dienst krijg?
Dat is compleet irrelevant. Zij horen niet zomaar ons contract te wijzigen zonder overleg en zonder mijn toestemming.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:39 schreef Houtworm het volgende:
Het is geen onredelijke verandering in je contract.
Ik wil geen nieuwe afspraken maken en nieuwe voorwaarden hebben. Ik wil me houden aan de oude afspraken die ik met Ziggo heb gemaakt, dáár heb ik namelijk voor getekend, alleen wil Ziggo dat niet meer!quote:In de voorwaarden van Ziggo staat dat je ook per maand kunt betalen, lijkt me een goed compromis voor deze situatie.
Ze bieden het in de brief aan ja, maar vervolgens is het godsonmogelijk om daadwerkelijk gebruik te maken van die mogelijkheid. Mooie aanbieding hoor.quote:En anders verplicht niemand je om bij dit bedrijf te blijven. Ze bieden je zelfs aan om binnen een maand het contract op te zeggen en jij gaat alsnog stennis lopen schoppen omdat er op Internet iets niet duidelijk staat.
Ik snap niet dat iedereen zomaar over zich heen laat lopen.quote:Ik snap best dat je het er niet mee eens bent, maar je maakt er wel een hele heisa van.
Wat verwacht je dan? Dat ze met alle abbonees eerst gaan voorleggen of ze het eens zijn met een nieuwe regel? Het is geen democratisch bedrijf of instelling waarbij iedereen op maat gemaakt contracten kan krijgen.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:47 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is compleet irrelevant. Zij horen niet zomaar ons contract te wijzigen zonder overleg en zonder mijn toestemming.
[..]
Ik wil geen nieuwe afspraken maken en nieuwe voorwaarden hebben. Ik wil me houden aan de oude afspraken die ik met Ziggo heb gemaakt, dáár heb ik namelijk voor getekend, alleen wil Ziggo dat niet meer!
[..]
Ze bieden het in de brief aan ja, maar vervolgens is het godsonmogelijk om daadwerkelijk gebruik te maken van die mogelijkheid. Mooie aanbieding hoor..
[..]
Ik snap niet dat iedereen zomaar over zich heen laat lopen.
Doe wat we zeggen of tieft een end op.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:58 schreef Houtworm het volgende:
Als je geen toestemming geeft voor die wijziging, dan bieden zij de mogelijkheid om het contract te ontbinden.
Ze vragen niks onredelijks. En zoals ik ook al zei, wat verwacht je dan? Dat ze alle abonnees inspraak geven in de bedrijfsvoering?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Doe wat we zeggen of tieft een end op.
Hmm vreemd, dat kon wél op het moment dat ik het contract met ze aanging.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:58 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dat ze met alle abbonees eerst gaan voorleggen of ze het eens zijn met een nieuwe regel? Het is geen democratisch bedrijf of instelling waarbij iedereen op maat gemaakt contracten kan krijgen.
Ik wil het contract ook ontbinden per 1 oktober, maar ook dáár ondervind ik problemen met meneer Ziggo.quote:Als je geen toestemming geeft voor die wijziging, dan bieden zij de mogelijkheid om het contract te ontbinden.
Nogmaals, leuk maar compleet irrelevant. Ik heb niet gevraagd om Ziggo. Ik heb niet gevraagd om nieuwe voorwaarden. Toch krijg ik ze.quote:Elk bedrijf heeft om de zoveel tijd nieuwe afspraken en voorwaarden. Dat is niks bijzonders. Zeker niet bij een bedrijf dat is overgenomen of een andere reorganisatie heeft ondergaan.
Even voor jouw informatie: ik heb vandaag vanaf vanochtend 9 uur tot aan vanavond uurtje of 8 heel erg mn best gedaan om de fijne klantenservice van Ziggo me te laten uitleggen hóe ik vanaf 1 oktober het contract kan opzeggen. Echt behulpzaam waren ze niet, buiten het feit dat ik elke keer kwartieren lang in de wacht sta. Uiteindelijk heb ik in overleg met Ziggo een formulier op internet ingevuld en een brief erbij gevoegd, maar nog steeds konden ze me niet verzekeren dat ik per 1 oktober afgesloten ben. Dus ik heb enórm hard geprobeerd om de boel voor elkaar te krijgen.quote:Je probeert het niet eens terwijl je al hun toezegging hebt dat het contract per 1 oktober ontbonden kan worden.
Die ruimte was er dus niet, maar ik heb het nu op een andere manier geprobeerd. Ik wacht met spanning af op de reactie van Ziggo.quote:Ik zou gewoon dat formulier op internet invullen en er is vast wel een ruimte om aan te geven dat je per 1-10 op wilt zeggen of anders komt dat in het vervolg traject wel ter sprake.
Of zeg anders op per post kan ook.
Daar sta je vrij in. Net zoals ik er vrij in sta om actie te ondernemen als mijn gevoel is dat ik besodemietert word.quote:En voor de goede orde, ik laat niet over me heen lopen. Daarom blijf ik ook vinden dat je er een heisa van maakt.
En nu is de situatie een contract tussen jou en je werkgever. En je werkgever wijzigt de afspraken over de uitbetaling van je salaris in je contract door pas na het einde van 3 maanden te gaan betalen. Vind je dat ook normaal en redelijk? Je krijgt immers hetzelfde alleen een klein beetje later? Of ga je dan toch naar je werkgever met een verhaal over vaste lasten die per maand voldaan moeten worden?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:04 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ze vragen niks onredelijks. En zoals ik ook al zei, wat verwacht je dan? Dat ze alle abonnees inspraak geven in de bedrijfsvoering?
Appels, peren.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:21 schreef Misstique het volgende:
[..]
En nu is de situatie een contract tussen jou en je werkgever. En je werkgever wijzigt de afspraken over de uitbetaling van je salaris in je contract door pas na het einde van 3 maanden te gaan betalen. Vind je dat ook normaal en redelijk? Je krijgt immers hetzelfde alleen een klein beetje later? Of ga je dan toch naar je werkgever met een verhaal over vaste lasten die per maand voldaan moeten worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |