abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:44:03 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61414443
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja, hij is voor de meeste Marokkanen geen reclame
Dat is GeenStijl ook niet bepaald voor rechts Nederland.
pi_61414802
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:40 schreef Alicey het volgende:
Ik las het net, wat belachelijk. De argumentatie "iedereen is gelijk" deugt sowieso niet, waarom kon dit dan niet worden afgewezen?
Het opstaan bij de rechtbank is een gebruik, maar er staat nergens in de wet dat je moet opstaan. Je hoort je alleen fatsoenlijk te gedragen, maar daar voor lijkt me opstaan geen eis.

Dat de man niet wil opstaan heeft overigens weinig met aanpassen of fatsoen te maken, maar met het niet willen erkennen dat het oordeel van de rechter boven dat van Allah gaat. Vergelijkbaar overigens met de opvattingen in Urk en Staphorst.

Overigens was het vroeger ook gebruikelijk dat schoolkinderen opstonden als de meester de klas in kwam, in de jaren 60 is dat langzamerhand verdwenen. En ook in de kerk was het gebruikelijk om op te staan als de dominee of priester binnen kwam, maar ook dat doen veel gelovigen niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door FeestNummer op 05-09-2008 22:00:33 ]
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_61415320
Ach gut, de woordentovenaar heeft weer iets nieuws verzonnen.

Dit is weer 2 zetels voor Verdonk.
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:13:57 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61415409
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:10 schreef Vodkadruppel het volgende:

Als mensen niet door zo'n flinterdun laagje ideologie met een enorme berg aandachtshoererij erachter kunnen heenprikken zouden ze eigenlijk geen stemrecht moeten hebben.
pi_61415659
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:10 schreef Vodkadruppel het volgende:

Moeten we dan nog meer paperclips komen doneren?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_61415679
Dat men zich hier zo over opwind
pi_61415702
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:14 schreef Floripas het volgende:
lol @ real life übertrol. Die enait is echt de islamitische versie van GeenStijl.
Ik vind die kerel ook buitengewoon grappig. Als advocaat zou ik 'm trouwens nooit inhuren, maar dat terzijde
  vrijdag 5 september 2008 @ 22:31:03 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_61415926
Ik zal eens met mijn schoenen aan een moskee binnen lopen. Dat is ook maar een gebruik. En gebruiken en gewoonten zijn er om tegen in opstand te komen.
Weisst
pi_61416105
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:31 schreef erkel het volgende:
Ik zal eens met mijn schoenen aan een moskee binnen lopen. Dat is ook maar een gebruik. En gebruiken en gewoonten zijn er om tegen in opstand te komen.
Precies. Laten we eens lekker een biertje gaan drinken in de moskee, gewoon om te verbroederen.
pi_61417587
even buiten de discussie over goed fout, opstaan of zitten om, een puur regeltechnisch iets.

Waarom hebben we regels maar is iedereen verbaasd zodra iemand gebruikt maakt van die regel? Heb dan die regel niet, of wees niet verbaasd.

Schijn tolerantie doormiddel van schijnregels wat tegenstellingen in de samenleving vergroot. Dom dom dom.

"je mag op de snelweg in vervolg 140" mensen gaan 140 rijden
dan: "nee, 140 kan niet, boete!" - ja, wat wil je nu?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_61417820
Ach ach, wil je aandacht, dan krijg je aandacht...zijn daar ook behandelingen voor? Vast wel....geef Enait een aai over z'n bolletje.... Over nu?
quote:
Kamer valt over 'zittende' advocaat DEN HAAG - Regeringspartij CDA en oppositiepartij VVD vinden het onaanvaardbaar dat de Rotterdamse orthodoxe moslim en advocaat Mohammed Enait niet meer hoeft op te staan als de rechters de rechtszaal binnenkomen. De fracties vinden dat er voor hem geen uitzondering mag gelden.

Het is gebruikelijk dat alle aanwezigen in een rechtszaal opstaan als de rechters binnenkomen. NRC Handelsblad schreef vrijdag dat de rechtbank in Rotterdam met Enait heeft gesproken over zijn gedrag. Daar zou uit zijn gekomen dat in zeer uitzonderlijke gevallen de advocaat mag blijven zitten, wanneer diepe geloofsovertuigingen dat voorschrijven. Enait zou hebben gesteld dat hij niet wil opstaan voor de rechters, omdat alle mensen gelijk zijn.

„Het kan niet zo zijn dat één individu met extreme ideeën de algemene omgangsvormen onderuit kan halen”, zei CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma in een reactie. Het gaat er volgens hem om dat iedereen hetzelfde respect moet hebben voor rechters en de rechtspraak. „Iedereen is gelijk. Dat geldt ook voor deze meneer.”

Ook VVD-Kamerlid Henk Kamp reageerde verontwaardigd. Hij sprak van „cultuurrelativisme ten top” en wil een einde aan deze „mallotigheid”.

Volgens CDA'er Van Haersma Buma moet de Rotterdamse rechtbank terugkomen op het besluit om een uitzondering te maken voor Enait. Gebeurt dat niet, dan zou de Raad voor de Rechtspraak een algemene regel moeten maken waarin staat dat iedereen behoort op te staan als de rechters binnenkomen.

Enait kwam eerder in het nieuws toen de rechter bepaalde dat hem terecht een baan bij de gemeente Rotterdam was geweigerd omdat hij als moslim weigert vrouwen een hand te geven.

De VVD en het CDA willen de kwestie dinsdag aan de orde stellen tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer.telegraaf.nl
pi_61418472
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 23:35 schreef Suko het volgende:
Ach ach, wil je aandacht, dan krijg je aandacht...zijn daar ook behandelingen voor? Vast wel....geef Enait een aai over z'n bolletje.... Over nu?
[..]

Wat een idioten ook
pi_61418820
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... dan kan die vrouw gewoon weer scheiden.
Dit soort discussies gaat alleen maar om gebruiken, gewoontes, tradities, etc etc... en dat is eigenlijk gewoon ONZIN. We hechten er waarde aan omdat we er een waarde op hebben geplakt. Opgelegd worden om op te staan is geen 'respect' tonen, maar gewoon 'gewoonte'. Daar mag je je best tegen verzetten, als je gewoon uitgaat van gelijkheid en je geen zin hebt om aan dit soort onzin mee te doen.
Ja, daar heb je wel een punt.
Maar in een rechtbank is de rechter de baas. Dus die betoon je respect en dat doe je volgens onze regels door gewoon op te staan.
Volgens dezelfde regels dragen de spelers in het spel een toga met bef. En alleen een toga met bef. Volgens strikt vastgestelde regels.
Het is een spel, en dat speel je volgens de vastgestelde regels.
Als ik, met mijn 56 jaar, les krijg van een leraar van 27, spreek ik hem aan met U. Want in de les ben ik zijn mindere. Als ik hem in de kroeg tegenkom, of in een werksituatie waarin ik de gezaghebbende ben, zegt hij U tegen mij.
Die moslim is een querulant.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61418907
Wat een onzin!! Ik als Moslim zijde vind dit zelfs te ver gaan..

Ik schaam daarom ook diep voor het gedrag van deze idioot..
Zij bezorgen de Islam een slechte naam.. Jammer.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 6 september 2008 @ 00:32:00 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61418926
Dat is ZO'N kromme gedachtengang .

" Volgens Enait, onlangs beëdigd als advocaat, stelt de islam dat alle mensen gelijk zijn."

"Enait kwam eerder in het nieuws nadat de Sociale Dienst hem een baan had geweigerd omdat hij vrouwen geen hand wil schudden."
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_61418942
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als ik, met mijn 56 jaar, les krijg van een leraar van 27, spreek ik hem aan met U. Want in de les ben ik zijn mindere. Als ik hem in de kroeg tegenkom, of in een werksituatie waarin ik de gezaghebbende ben, zegt hij U tegen mij.
pi_61418956
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:53 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het opstaan bij de rechtbank is een gebruik, maar er staat nergens in de wet dat je moet opstaan. Je hoort je alleen fatsoenlijk te gedragen, maar daar voor lijkt me opstaan geen eis.

Dat de man niet wil opstaan heeft overigens weinig met aanpassen of fatsoen te maken, maar met het niet willen erkennen dat het oordeel van de rechter boven dat van Allah gaat. Vergelijkbaar overigens met de opvattingen in Urk en Staphorst.

Overigens was het vroeger ook gebruikelijk dat schoolkinderen opstonden als de meester de klas in kwam, in de jaren 60 is dat langzamerhand verdwenen. En ook in de kerk was het gebruikelijk om op te staan als de dominee of priester binnen kwam, maar ook dat doen veel gelovigen niet meer.
Het oordeel van een rechter betreft een werelds oordeel, geen goddelijk. Een advocaat is een wereldse rechtshulp, geen goddelijke. Hij moet natuurlijk wel zijn plaats kennen.

Je interpretatie van zijn beweegreden zou ik wel eens onderbouwd willen zien.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61419138
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:33 schreef Xith het volgende:

[..]

Wat is daar onbegrijpelijk aan?

Iemand die mij les geeft is mijn meerdere in kennis en ervaring. Dus die spreek ik aan met U.

In de kroeg kan ik voor hem een oudere zijn, met meer levenservaring.
pi_61419150
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef snakelady het volgende:
Dat is ZO'N kromme gedachtengang .

" Volgens Enait, onlangs beëdigd als advocaat, stelt de islam dat alle mensen gelijk zijn."

"Enait kwam eerder in het nieuws nadat de Sociale Dienst hem een baan had geweigerd omdat hij vrouwen geen hand wil schudden."
Idd.
pi_61419944
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik vind die kerel ook buitengewoon grappig. Als advocaat zou ik 'm trouwens nooit inhuren, maar dat terzijde
Dat vind ik ook. Maar dan niet grappig op een "WHAHAHA"-manier, zoals je zou lachen om Blackadder, maar op dezelfde manier waarop je zou lachen om een stomme clown die zichzelf in een circusact ernstiger bezeerd dan de bedoeling was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')