abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61406420
Zo, een verse LPT om vol te posten!
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:24:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61407066
Ik meld me aan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:35:24 #3
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_61407371
Gaat het nu nog steeds godverdomme helemaal nergens over?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:35:58 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_61407396
Nee, natuurlijk niet!
The love you take is equal to the love you make.
pi_61407518
Nee, natuurlijk niet!
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_61407717

Ziehier: wat ouderwets rumoer.
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:03:39 #7
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_61408066
Dit is pas ouderwets rumoer:

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_61408554
Ik stel voor dat we in deze topic ons enkel van welgevoeglijke taal zullen bedienen. Dat gevloek in het vorig topic vond ik maar zo-zo.
pi_61408571
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:35 schreef JAM het volgende:
godverdomme
Onze JAM is, als moreel ijkpunt van het topic, natuurlijk vrijgesteld van deze beleidsmaatregel.
pi_61408579
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:03 schreef JAM het volgende:
Dit is pas ouderwets rumoer:

"Iedereen kan drie kwartier eerder naar huis."
pi_61408748
We zouden natuurlijk in deze editie de jaren tachtig kunnen verwerken. Ik was toen echter nog jong en heb hoogstens als scholier gestaakt tegen 'de' kruisraketten. In de jaren negentig heb ik nog wel eens een kruispunt bezet. Het Zuiderdiep te Groningen, om precies te zijn. Tègen Ritzen. Staande de bezetting begreep ik van autonome omstanders dat we deze koene bestuurder als niets minder dan een fascist dienden te beschouwen. Toen ben ik maar weer weggegaan (ook omdat bereden politie op dertig centimeter afstand er toch best bedreigend uit kan zien. Ik hou niet van geweld. . )
pi_61408924
Ja, toen waren we allemaal nog jong. Hoor je dat, zodiakk? In de jaren '80 waren wij allemaal nog jong.

In de jaren '90 ben ik bij een hoop demonstraties geweest. Met Kees Koning, ik lees nu net dat ie dood is.
pi_61408932
Ik wilde toch al nooit de politiek in dus ik kan het hier wel vertellen
pi_61409001
Hoewel ik ook een tijdje druk ben geweest met het verspreiden van anarchistische pamfletten binnen de school. Geheel geweldloos en met een ironische grondtoon, dat wel.
quote:
Etre gouverné c'est être gardé à vue, inspecté, espionné,dirigé, légiféré, reglementé, parqué, endoctriné, prêché, contrôlé, estimé, apprécié, censuré, commandé, par des êtres qui n'ont ni titre ni la science, ni la vertu...
Etre gouverné, c'est être, à chaque opération, à chaque transaction, à chaque mouvement, noté, enregistré, recensé, tarifé, timbré, toisé, coté, cotisé, patenté, licencié, autorisé, apostillé, admonestré, empêché, réformé, redressé, corrigé. C'est, sous pretexte d'utilité publique, et au nom de l'intérêt général, être mis à contribution, exercé, ranconné, exploité, monopolisé, concusionné, pressuré, mystifié, volé ; puis, à la moindre résbce, au premier mot de plainte, réprimé, amendé, vilipendié, vexé, traqué, houspillé, assomé, désarmé, garotté, emprisonné, fusillé, mitraillé, jugé, condamné, déporté, sacrifié, vendu, trahi, et pour comble, joué, berné, outragé, déshonoré. Voilà le gouvernement, voilà sa justice, voilà sa morale !
Proudhon, je kent dat wel. En dan meteen daarop een oproep tot collectivisatie van de koffieautomaat. Ach, de jeugd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gellius op 05-09-2008 18:44:40 ]
pi_61409081
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:35 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, toen waren we allemaal nog jong. Hoor je dat, zodiakk? In de jaren '80 waren wij allemaal nog jong.
Ik bezit stomtoevallig aandoenlijk beeldmateriaal van zodiakk in zijn jaren tachtig. In vriendschap aan mij toevertrouwd, dus ik zal het hier niet prijsgeven, maar stel u een innig tevreden knaapje met zijn voorwereldlijke computer voor. Een drang tot knuffelen overviel mij.
quote:
In de jaren '90 ben ik bij een hoop demonstraties geweest. Met Kees Koning, ik lees nu net dat ie dood is.
Ik ook. Ik heb er een levenslange afkeer aan het gezamenlijk ventileren van één mening aan overgehouden. Ik vond het, welbeschouwd, vreselijk.
pi_61409208
Een dergelijk pamflet, verspreid door een scholier, zou anno 2008 als volgt beginnen:

"Geregeert worden, houd in:....."
pi_61409251
Ja, wij beheersten nog het Frans. Geven ze dat eigenlijk nog, Frans?
pi_61409381
Jazeker. Maar dat fragment hierboven is te moeilijk voor op het eindexamen, qua taalgebruik en inhoudelijk.

Ik heb geen hekel aan het gezamenlijk ventileren van 1 mening. Ik zie mezelf nog weleens in een vol stadion "hij is een hondelul" meezingen. Ik kan wel heel slecht tegen van die "wij weldenkende mensen vinden natuurlijk allemaal"-gevallen. Ik heb me geergerd aan de protesten rond de Olympische Spelen.
pi_61409576
Hemel nee, mijn afkeer van openbare gezamenlijkheid houdt mij zelfs weg van popfestivals. Een regulier concert gaat nog net, mits ik kan zitten, ergens achteraan.

Met uitzondering van de Cramps. Dat is prima publiek.

Te moeilijk? Het is een dorre opsomming, een kwestie van idioomstampen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:34:39 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_61410591
Ik heb nog nooit gedemonstreerd.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 5 september 2008 @ 19:35:22 #21
42184 crew  DaMart
pi_61410612
Ik heb in de jaren '80 hooguit gedemonstreerd tegen de lege snoeppot. Dat soort zaken zijn natuurlijk een stuk belangrijker danals je leeftijd nog maar uit één cijfer bestaat. Het afzetten tegen de heersende politiek bestond voor mij toen uit het volbouwen van een lege ruimte zonder ook maar een enkele bouwvergunning te hebben aangevraagd.

En als het heersende regime de fantasierijke bouwsels weer met de grond gelijk had gemaakt, waarschijnlijk vanuit de heilige overtuiging dat de eetkamertafel geen goede plek was om de woningnood op te lossen, precies op het moment dat de aardappels werden afgegoten, zocht ik naderhand de Legostenen weer bij elkaar om opnieuw te beginnen.
pi_61411049
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:40 schreef Gellius het volgende:

Ik bezit stomtoevallig aandoenlijk beeldmateriaal van zodiakk in zijn jaren tachtig. In vriendschap aan mij toevertrouwd, dus ik zal het hier niet prijsgeven, maar stel u een innig tevreden knaapje met zijn voorwereldlijke computer voor. Een drang tot knuffelen overviel mij.

Bij wijze van hoge (en tijdelijke )uitzondering:

Bijpassende muziek:

[ Bericht 16% gewijzigd door zodiakk op 05-09-2008 20:29:36 ]
pi_61411087
Die magnetron op dat plaatje hierboven versterkt mijn honger.
pi_61411090
Ik ben overigens van mening dat mijn generatie moreel volledig in de steek is gelaten door alle voorgaande generaties.
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:09:23 #25
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_61411568
Ja, dat was ook de deal, natuurlijk.

Ok, je krijgt een computer,
maar dan zoek je het verder ook maar lekker zelf uit.
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')