Omdat het overgrote deel van de bezoekers het nog gebruiktquote:
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:59 schreef Blazar het volgende:
[..]
Omdat het overgrote deel van de bezoekers het nog gebruiktDit is de enige keer dat ik het opstart.
quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:59 schreef Irritatie100 het volgende:
O wacht, anders lees ik ff niet goed
Ja, want tegenwoordig selecteer je als Hyves-mongool een paar kleurtjes en heb je ook een eigen lay-outquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
whahahaha, webdesign is zoooo 1999...
quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Nee, als je het voor IE maakt, moet je schelden op alle andere browsers. Eigenlijk is alleen IE degene die constant moeilijk doet, met name IE6. Onderhand heb je 2 aparte stylesheets nodig 1 voor IE(6) en 1 voor de wel fatsoenlijke browsers.quote:Op vrijdag 5 september 2008 15:59 schreef godigita het volgende:
Tja, IE neemt het niet zo nauw met de standaarden. Maar het is maar wat je als basis neemt. Als je van 0 af je pagina in IE test en zo door blijft bouwen, kun je daarna gaan schelden op FF omdat het er daarin niet uit ziet. Het leuke aan IE is ook nog eens, dat er een ontzettend versieverschil is, en dat dat het werkt in IE7, niet wil zeggen dat het ook werkt in IE6.![]()
Maar, idd, cross-browser coding is vermoeiend.
Dat dus!quote:
Je hebt gelijk, want het is of een fout in IE, óf een fout in zowel Opera, Firefox als Chrome. Tenminste, dat heb ik vaak. Ik denk dat ik het eens zonder tabellen ga proberen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, als je het voor IE maakt, moet je schelden op alle andere browsers. Eigenlijk is alleen IE degene die constant moeilijk doet, met name IE6. Onderhand heb je 2 aparte stylesheets nodig 1 voor IE(6) en 1 voor de wel fatsoenlijke browsers.
"zooooo <insert jaartal>" roeperts zijn zooooo afgelopen weekend.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Het was een voorbeeld.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, als je het voor IE maakt, moet je schelden op alle andere browsers. Eigenlijk is alleen IE degene die constant moeilijk doet, met name IE6. Onderhand heb je 2 aparte stylesheets nodig 1 voor IE(6) en 1 voor de wel fatsoenlijke browsers.
Ja. En dat was gewoon keurige en gevalideerde xHTML.quote:
Slechte grappen kopieren is zooo voor je geboorte...quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:06 schreef BobbyB het volgende:
[..]
"zooooo <insert jaartal>" roeperts zijn zooooo afgelopen weekend.
Nee, je voorbeeld was niet correct omdat als je iets alleen in IE test, het vrijwel in alle andere browsers mis gaatquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:08 schreef godigita het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld.In het vervolg zal ik alle mogelijk browsers noemen.
Nou ja, ik meende het eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Slechte grappen kopieren is zooo voor je geboorte...
Helaas zijn er nog veel te veel bedrijfs- en schoolcomputers waarop alleen IE6 staat.quote:Op vrijdag 5 september 2008 @ 16:11 schreef Omniej het volgende:
IE7 was gelukkig al een flinke verbetering... IE6 is helemaal een ramp als het om standaarden gaat, ongelofelijk trouwens dat er nog steeds mensen zijn die dus IE6 of eerder gebruiken.
IE7 is idd best okee. IE6 daarentegen is echt een wanproduct, je wordt soms geconfronteerd met de meest idiote interpretaties van code.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:11 schreef Omniej het volgende:
IE7 was gelukkig al een flinke verbetering... IE6 is helemaal een ramp als het om standaarden gaat, ongelofelijk trouwens dat er nog steeds mensen zijn die dus IE6 of eerder gebruiken.
Precies. En dan de IE6-versie leeglaten, of ms net genoeg code om een divje zichtbaar maken met zoiets als: "upgrade your browser or stick with this shitty layout".quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Bij mij op school zit er ook nog IE6 op alle computers. Grappig is dat de startpagina, de website van de school, niet eens goed weergeven wordt. De tabellen stoppen halverwege, terwijl de tekst doorloopt. Het is gewoon crap. En dan nog zeggen mensen dat andere browsers je computer traag maken en websites niet goed weergeven. Nou als ik één trage browser ken is dat IE7 wel.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Helaas zijn er nog veel te veel bedrijfs- en schoolcomputers waarop alleen IE6 staat.
Alle web bureaus zouden IE(6) moeten boycotten met zo'n melding en dan een link naar goede browsers.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:25 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Precies. En dan de IE6-versie leeglaten, of ms net genoeg code om een divje zichtbaar maken met zoiets als: "upgrade your browser or stick with this shitty layout".
Dat is inderdaad het grote probleem. Wat ook zo schofterig is, is dat de webinterface van Exchange (tenminste, die van 2003 oid) alleen maar goed werkt in de Windows versies van IE. Zelfs Mac:IE geeft het niet goed weer.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Helaas zijn er nog veel te veel bedrijfs- en schoolcomputers waarop alleen IE6 staat.
Dat vind ik dan weer een brug te ver. Het hoofddoel van een webdesigner is toch nog altijd een mooie site te maken die voor iedereen toegankelijk is.quote:Op vrijdag 5 september 2008 @ 16:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Alle web bureaus zouden IE(6) moeten boycotten met zo'n melding en dan een link naar goede browsers.
1 2 3 | <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/ie6.css" media="screen" /> <![endif]--> |
Maar natuurlijk, maar eigenlijk is het van de gekke dat je je in bochten moet wringen omdat een stel kut programmeurs bij MS het allemaal maar prima vonden hoe CSS geïnterpreteerd werd. En omdat het een veel gebruikte browser is/was omdat het met je systeem mee komt kunnen ze het zich nog veroorloven ook. Dat brengt met zich mee dat de hobbyisten/minder professionelen leuke sites maken die alleen op IE goed werken en daardoor vanzelf mensen met een andere browser als het ware buiten sluiten. Het werkt op zo'n manier twee kanten negatief natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:37 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een brug te ver. Het hoofddoel van een webdesigner is toch nog altijd een mooie site te maken die voor iedereen toegankelijk is.
Een linkje naar getfirefox.com is wel vaste prik op mijn eigen site
Dat is het grootste probleem inderdaad. Op mijn oude school zijn ze na een hele tijd gelukkig wel op IE7 overgestapt, maar dat is een uitzonderingsgeval geloof ik...quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:23 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ziekste wat we gehad hebben was toen we een JSP aan het maken waren, die een exception maakte in IE, en niet in FF...quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 september 2008 @ 17:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat is het grootste probleem inderdaad. Op mijn oude school zijn ze na een hele tijd gelukkig wel op IE7 overgestapt, maar dat is een uitzonderingsgeval geloof ik...
Te zot voor woorden echt. Als ik de statistieken van mijn website mag geloven, gebruikt ruim 15% van de bezoekers nog steeds IE 6.0. 8)7
1 2 3 | 2 14632 21.49% MSIE 6 3 12912 18.96% Mozilla/5 |
Dat ze die dubbele-margin bug en wat float-bugs eruit gehaald hebben en tabbladen toegevoegd hebben, maakt IE7 nog niet heilig hoorquote:Op vrijdag 5 september 2008 @ 19:22 schreef Quir het volgende:
IE6, stomme noob.
Zodra men alleen maar sites gaat maken die er op IE6 gewoon kut uitziet is het zo afgelopen met het gebruik van IE6.quote:Op zaterdag 6 september 2008 13:59 schreef TC03 het volgende:
IE6
Maar sites die er gewoon verpest uit zien in IE6 zijn ook wel sad, ook in IE6 is elke site wel fatsoenlijk op het scherm te toveren, zij het met hacks.
Inderdaad ja... Bij mij is de verdeling ongeveer:quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
1
2
31 35554 52.21% MSIE 7
2 14632 21.49% MSIE 6
3 12912 18.96% Mozilla/5
Bij mij nog meer dus.
Jij hebt duidelijk nog nooit iets anders met websites gedaan dan er naar kijken.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:13 schreef ach het volgende:
Wat ben je voor lame webdesigner als je niet standaard je layout voor IE maakt (>50% ofzo?) en daarna zorgt dat het op de andere browsers ook werkt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |