abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61385945
Vandaag heb ik mijn eerste gemaakt dus misschien leuk om een topic te beginnen om ter inspiratie jullie raamschilderingen te posten? Ik zie iig bij scholen soms hele mooie tekeningen.

Oja, mijn tekening vandaag dus:

Kleurplaat aan de buitenkant geplakt, toen overgetrokken met een whiteboardstift en ingekleurd met plakkaatverf. Heel simpel dus.
pi_61386331
Oeh da's een goed idee! Ik heb het op mijn werk wel vaak gedaan maar thuis denk ik er niet aan. We krijgen komende maand nieuwe ramen dus dan kanik ze nu nog ff lekker onderkliederen zonder dat ik het ook weerschoon hoef te maken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2008 @ 21:49:42 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_61386461
de ergste verfrommel krijg je er goed af met billendoeken
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2008 @ 22:02:17 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_61386855
Láng geleden deed ik het ook nog wel eens, tot de kinderen met merkstift op de ramen gingen kliederen

donderdag 4 september 2008 @ 22:08:28 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61387076
Oh wat leuk!

Was het nou Jessie die er ook zo goed in was? Of herinner ik me dat fout.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2008 @ 22:10:28 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_61387148
Jessie
pi_61387355
Op de ramen van de kinderkamers zou ik het wel heel leuk vinden, maar beneden niet hoor Alleen met Kerst dan, dan ben ik zo erg dat álles wel versierd mag zijn
Maar ik vind het wel knap, ik kan niet zo goed tekenen en dat zal wel moeten voor die grote schilderingen toch?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61387428
Nee hoor Beef, je vergroot een leuke tekening op het kopiëerapparaat en plakt die aan de buitenkant van het raam, overtrekken en inkleuren.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 4 september 2008 @ 22:25:17 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_61387645
quote:
Op donderdag 4 september 2008 22:18 schreef Jelief het volgende:
Nee hoor Beef, je vergroot een leuke tekening op het kopiëerapparaat en plakt die aan de buitenkant van het raam, overtrekken en inkleuren.
Ik deed het uit de losse hand, maar een vriendinnetje van mij print dan gewoon een kleurplaat uit verdeeld over 4 velletjes.

Beef, ik had altijd het idee in een psz te wonen als ik het deed... maar die van mij vielen ook altijd wat groter uit dan mn bedoeling was
pi_61387954
Bij Max zn gedeelte (ik heb 3 slaapkamerramen, 1tje is van hem ) staat elke keer weer iets anders

ik deed het in het begin met raamverf, dat kan je zegmaar erafhalen in zn geheel en dan ergens anders opplakken, maar je kan niet zulke grote dingen maken.
Nu staat er een jip en janneke herfstschildering op, met gewone schoolverf (hoe heet dat ookweer)
hij is zo mooi geworden snel eens een foto maken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61389562
die van ons zit nu aan de achterkant, bij de speelhoek. Daar zijn de tuindeuren ook. Ik heb nu één deur gedaan, op de andere wilde ik kabouters doen oid maar nu wil Myrthe graag iets tekenen dat ik er dan op mag verven.
Het valt verder iig niet op vanuit de zithoek, je kijkt er niet steeds tegenaan ofzo.
pi_61391318
ik zal de fotos eens opzoeken, deed dat ook zeer regelmatig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_61394137

jip en janneke en daaronder een raamschildering van max

en een stukje van max zn grote bed! met volgens hemzelf een paard en een varken
pi_61395998
En een stukje van Max zelf

Wat goed die Jip en Janneke raamschildering, ik dacht in het andere topic dat het een sticker was
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61396084
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:49 schreef moussy het volgende:
Waar kan je ze niet voor gebruiken.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_61396123
Schilderen op het raam is echt leuk! Wij hebben nu Grote Smurf en een paddestoel op het raam staan. Als het er weer af is (volgende week smurfenstraatthema) zal ik een foto posten. Ook gewoon met plakkaatverf gedaan. De kwasten hebben de vaatwasser niet overleefd. De haren zijn grotendeels opgelost.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61396212
Smurfenstraatthema??
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_61396304
Ja, sorry, heeft de bewonerscommissie verzonnen. Als je het niet gelooft, moet je pinquit maar vragen of ze even komt kijken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_61397092
Smurfenstraatthema
pi_61397255
Wat leuk die jip&janneke
Saartje
pi_61397891
Die Jip & Janneke vind ik leuk ja!
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:59 schreef YPPY het volgende:
(volgende week smurfenstraatthema)
Nog geen spijt van je verhuizing?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:32:28 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_61398751
Ruben heeft bootjes en wolkjes en golfjes op zijn raam. Zal wel eens een foto maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:37:51 #23
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61398922
Leuk! Raamschilderingen vrolijken de boel altijd een beetje op!

En oei, wat zijn de kindjes schattig!
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:40:55 #24
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61399001
Leuk topic! Bij de action kun je trouwens raamstiften kopen.

En die van Max is echt wel goed!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_61399011
wat is dat toch met de omliggende dorpen hier en straatfeesten
maar het kan écht altijd erger dan smurfen
pi_61399028
ik vind raamschilderingen eigenlijk afschuwelijk alleen die van pinq vind ik dan wel lief...
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:44:19 #27
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_61399099
Ik vind spuitsneeuw afschuwelijk Maar zulke schilderingen voor kids vind ik juist zo leuk omdat de kinderen er zo van kunnen genieten.
Ik heb trouwens gewoon stickers op de ramen van de slaapkamer van Brent. Met Bernie (Bert en Ernie )
I'm so glamourous I piss glitter!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 september 2008 @ 12:45:08 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_61399131
Op onze ramen mag niet geschilderd worden, volgens de handleiding die we ooit bij aankoop van het huis kregen

Yppy... straatthema's zou niets voor mij zijn
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_61399242
ik ben er ook niet kapot van, zou 't hier in elk geval niet willen. (bij ons is 't zonder raamschilderingen al rommelig genoeg ). maar ze zijn wel leuk gelukt hoor dames!
pi_61400165
He, ik ben al blij dat ik geen Teletubbie op het raam heb hoeven schilderen.
*OUD heilige*
pi_61400328
Ik vind ze meestal ook niet zo leuk, vooral als je de verfstreken nog erg ziet zitten. En ik ben niet zo gek van tekenfilmfiguren e.d.
Maar zo zwart-wit als bij die van Pinquit vind ik nog wel leuk.

Ook leuk om te doen: met behangplaksel snippers vloeipapier plakken. Dan kan je heel mooie transparante kleurlaagjes maken (helemaal als je wat verschillende kleuren over elkaar doet). Beetje glas-in-lood achtig. Als je het zat bent trek je het er zo af.
pi_61427542
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:49 schreef moussy het volgende:
TIP: Een mentor op één van mijn stages deed afwasmiddel door de plakkaatverf heen. Als je het er dan afhaalt, met water helemaal smerig uitsmeren. Neem dan een lijmkrabber en je halt het zó weg.
Geen gekrab en gezweet. Succes gegarandeerd. Ik heb het haar drie keer zien doen en geholpen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † zaterdag 6 september 2008 @ 16:10:55 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_61428086
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 15:41 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

TIP: Een mentor op één van mijn stages deed afwasmiddel door de plakkaatverf heen. Als je het er dan afhaalt, met water helemaal smerig uitsmeren. Neem dan een lijmkrabber en je halt het zó weg.
Geen gekrab en gezweet. Succes gegarandeerd. Ik heb het haar drie keer zien doen en geholpen.
Zonder afwasmiddel krijg je het er ook af met een lijmkrabber en dáár heb ik geen zin in.
pi_61444804
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 16:10 schreef moussy het volgende:

[..]

Zonder afwasmiddel krijg je het er ook af met een lijmkrabber en dáár heb ik geen zin in.
Je hoeft dus niet te krabben. Eén strijk en het is weg. Eventueel nog wat streepjes wegvegen met een papiertje, maar that's it. Maargoed, als jij billendoekjes handiger vindt....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')