Grmbl, ik ben m'n portemonnee kwijt.

Ik heb de portemonnee rond 14.30u voor het laatst in m'n handen, dat weet ik zeker. Na een vergadering die rond die tijd is afgelopen heb ik wat snoepgoed gekocht. Rond 17.00u ben ik - onderweg naar huis - erachter gekomen dat ik m'n portemonnee niet bij me heb.
Ik ben terug naar kantoor gegaan, en heb hierbij onderweg ook goed op het fietspad gekeken of er ergens een portemonnee ligt. Helaas...

Ook op kantoor heeft niemand mijn portemonnee gevonden.
---
VERLORENEen zwart lederen portemonnee van het merk C&B, met daarin in ieder geval de volgende pasjes:
ID-Kaart
Rijbewijs
Creditcard
Wereldpas
Avis Club Card
Zorgpas
...
Ook zat er ongeveer 100 Euro in.
De eerlijke vinder wordt vriendelijk verzocht de portemonnee, evt. zonder het geld, in te leveren. Mocht de vinder het geld niet accepteren, dan zal het geld gedoneerd worden aan een goed doel.
---
Het geld boeit me niet echt (eigenlijk wel
), maar de pasjes zijn voor mij belangrijker. Het aanvragen van een nieuw rijbewijs + nieuwe ID-kaart gaat een duur geintje worden, want - zoals iedere gemeente - mag je in Nijmegen een toeslag (ongeveer 40 euro) betalen wanneer je een reisdocument of rijbewijs kwijt bent geraakt. 
Ik heb mijn creditcard en wereldpas laten blokkeren. Gelukkig heeft er niemand misbruik van gemaakt. Op het politiebureau wilde de agente mijn aangifte niet opnemen; met veel pijn en moeite heb ik wel aangifte kunnen doen wegens vermissing van mijn rijbewijs. Mocht ik mijn ID-kaart over enkele dagen nog niet terug hebben, dan zal ik ook aangifte doen wegens vermissing van mijn ID-kaart.
En ik ben nu trouwens helemaal blut. Ik leg nooit geld onder m'n kussens of in m'n sokken. Zonder een geldig legitimatiebewijs (ik heb geen paspoort, zowel mijn ID-kaart als rijbewijs ben ik kwijt) kan ik geen geld opnemen. Aan de vriendelijke telefoniste die mijn wereldpas blokkeerde vroeg ik hoe ik zonder enige vorm van legitimatiebewijs geld kan opnemen. Zij vroeg of ik nog een rijbewijs of paspoort had; toen ik de situatie uitlegde reageerde ze doodleuk met "Dan heeft u een probleem".
Samenvatting:
- Ik ben mijn portemonnee kwijt.
- Ik ben blut.